yapmaya çalıştığınızı anladım fakat bunün için dik kadraj kullanmanız gerekirdi çocugun yarısı yok bebek arabası nerdeyse hiç yok dik kadraj daha güzel olurdu.ps müdehalesi oldugunu düşünmüyorum buna ek olarak eğer dik kadraj ve biraz daha soldan çekseydiniz fotoğrafı insanların tamamı fotoğrafta olacaktı ve cami minaresinin tümü cıkacaktı sağ tarafta 2 minare sıkışıp kalmış saygılar
Konu uranyum tarafından (01.March.2013 Saat 23:03 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
@gulezgi87 : fotografiniz net degil. Yarim kol kotu olmus. Kadrajiniz dikey olsa ve aciniz biraz daha farkli olsa cekmek istedginiz resimi daha iyi yakalardiniz sanirim. Sadece kendi dusuncelerimi yazmak istedim. Selamlar.
Gulezgi87 için 3. eleştiri:
Bir mimari yapı içinden diğer bir yapıyı görmek, göstermek fikrinizi beğendim. Cesaretiniz de için takdir ettim. Zira ışık, netlik gibi ayarların zorluk derecesi oldukça yüksektir.
Mimari yapıların birlikte oluşturdukları kompozisyonun ötesinde, kapıdan geçen insanların varlığını özellikle tercih ettiyseniz durum biraz karışık. Hatta birazdan da öte. Bebekleri de sayarsak altı kişiyi, bir kapıyı ve bir minareyi kesme başarısı göstermişsiniz!
Sadece çekerken değil, seçerken de özen göstermek de oldukça önemli. Digital olanağınızı bol bol kullanmanızı öneririm. Bu kareyi keşke biraz daha geriden, biraz daha ileriden, farklı kadraj ve açılarda, belli zaman aralıklarında, farklı zaman dilimlerinde -örneğin arkadaki caminin maksimum ışık aldığı saatlerde, hatta aylarda- 10-15 kez çekmeyi deneseymişsiniz eminim bu kadar çok olumsuz eleştiri almayacağınız bir fotoğraf görme şansımız olurdu..
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Caxcan :
ben kareyi anlatilmak isteneni begendim, exif bilgilerinizi merak ettim, sadece. Cunku dusundumde diyaframin biraz daha acilmasi yani cocugu netledikten sonra arkasina dusen alanin flulasmasi dahami guzel olurdu diye dusundum kendi kendime ?
yorumunuz için teşekkür ederim 50mm 1.8 diyaframda çekildi yani max. açıklıkta
@caxcan
ben fotoğrafınızı çok beğendim.
siyah beyaz uygulaması tadında olmuş.
fotoğrafın anlam ve bütünlüğünü bozmadan dikdörtgenimsi bir şekilde crop yaparsanız daha hoş duracağına eminim.
başarılar.
Cok iddiali konusmak istemem ama 1,8 diyaframda arka plan bu kadar canli kalirmi? Nerdeyse hic kaybolmamis gibi?
@chronic
yorumunuz için teşekkür ederim sağda solda istemediğim ayrıntılar vardı kırpmak zorunda kaldım ama dediğiniz gibi nie dikdörken bir şekilde kırpmadım bilmiyorum ama bu halde hoşuma gitti sanırım
@altiner
fotoğrafda bir miktar kırpma var acaba bu işlemin alan derinliğini algılamamızda etkisi olabilirmi yoksa gerçekten 1.8 de çektim benim bir suçum yok
caxcan için eleştiri 3:
Fotoğraf çekmek için hoş bir mekan bulmuş olmanız, değerlendirmiş olmanız ve çekme açınız hoşuma giden unsurlar oldular.
Eğer, ana obje-konu ilgi görmemiş, yalnız, canı sıkılmış bir çocuk ise kadrajda hak ettiği kadar yer tutmadığını söylemek gerek. Merdivenlerdeki otlarla aynı alanı kaplıyor. Merdivenler demişken, ilk beş basamak oldukça karanlık, fotoğrafa low-key etkisi veren ve kadrajın 1/3 ünü kaplayan haliyle rol çalmış gibi geldi bana.
Kadrajda iki kişi daha var. İkisinin de çocuğa sırtları dönük, oldukça da zor seçiliyorlar. Kompozisyona ne katkıları var, bilemedim. Ya ayrılmış olmaları ya da farklı açılardayken çekmek belki daha çok katkı sağlayabilirmiş gibi geldi bana.
Sokak hakkında da net bir bilgi almakta zorlandım. Soldaki objeler masa mıdır, trabzan mı belli değil; yapılar, aralarında cumbalı olanlar da var, sokak hakkında bilgi verecekken ya ışığa, ya da kroplanmaya kurban gitmişler olarak algıladım..
1.8 diaframın avantajından ziyade dezavntajı yaşanmış gibi geldi bana. Daha uzun pozlama olanağı vermemiş. Sokak fotoğrafında bir tak-gez tele objektifin değerini göstermesi açısından oldukça iyi bir fırsat olmuş diyebiliriz sanırım.
Konu promete tarafından (04.March.2013 Saat 11:30 ) değiştirilmiştir.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
@promete
değerli yorumunuz için teşekkür ederim
Sunduğum fotoğraf 3 karede, tripod yardımıyla, Canon 5D MK II ve TS-E 17mm f/4.0 L kullanılarak f/13.0 diyafram ISO200 de çekilmiştir.
PS CS6 da birleştirme sonrası NIK HDR 2.0 da hafif HDR uygulanmıştır.
Konu boyabadanaci tarafından (06.March.2013 Saat 16:37 ) değiştirilmiştir.
eleştiri 1:
Hmmm.. Antalya, Kaleiçi? Duvar dibindeki donlardan bildim Benzer görüntülerin Kahramanmaraş'ta da olduğunu hatırlatayım hocam, Kanlıdere tarafları..
Bu fotoğrafa bence Vefa bey kritik yapsın. Beni aşıyor. Dikkatimi çeken tek şey o dar sokakta, sokağın ucunda güneşin aydınlattığı eve rağmen kadrajda hiç gölge yok. HDR bunu da mı yapıyor?
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
2. eleştiri. Şimdi üstadların fotosunu eleştirirken insan zorlanıyor hatta ötesinde kendinden şüpheye düşüyor.
Sağ taraftaki boya sandığı + donların kadraja dahil edilmesi bence gereksiz olmuş. Gökyüzünün bulutsuz olması da sizin suçunuz değil tabi ki ama fotoğrafı öne çıkaramamış gibi geldi.
Nacizane yorumumdur. İyi çalışmalar
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
Kehh kehh....
Evet o donlar oranın vazgeçilmezi gibi...
Rica ettim ama kaldırmadılar...
O bölgenin doğal hali öyleymiş...
PS konusunda çok tecrübesiz olmamdan ötürü fazla oynayamıyorum...
Ama NIK HDR 2 gerçekten çok basit ve de başarılı bir program...
Levent Bey,
Ne zaman üstad olduk da haberimiz olmadı...
Rica ederim gerçekten başarılı arkadaşların yanında utanırım..
Sizin de ifade ettiğiniz gibi donlar ve de boya sandığı maalesef benim de istemediğim öğeler idi..
Ancak çok taciz oldu onlardan dolayı...
Yerli turist olduğumu belli etmemiş olsaydım, belki daha farklı olabilirdi..
türlü donlar giymiş gülden naziktir isimli türküyü hatırladım birden
abi kadraj çok fazla sıkışık geldi bana... biraz daha geriden alınabilir miydi? ortamı ve yeri bilmiyorum belki kadraja almak istemediğin unsurlar olabilir ya da özellikle böyle düşünmüş olabilirsin ama biraz daha fazla detay alınabilirdi diye düşündüm yalan yok...
bunun dışında diyeceğim bir şey yoktur, güzel kare her halükarda begim
Konica FT-1
Ilford HP-5
Konica Hexanon 57mm 1.4
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi