CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 35 Toplam 60 Sayfadan BirinciBirinci ... 25333435363745 ... SonuncuSonuncu
Toplam 1193 adet sonuctan sayfa basi 681 ile 700 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree554Likes

Konu: Fotoğraf Elestiri platformu

  1. #681
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    hem homerusan hem emrealp için ortak bir eleştiri de ben yapayım:
    Her iki fotoğraf ta manzara olmaktan öte, kırsal alanda çekilmiş; terminolojide, "pastoral" diyebileceğimiz türden fotoğraflar. Kelimenin kökenini bir yana bırakırsak (çoban yaşamı) kır yaşamını, doğa ile iç içe olmayı, hatta kentten kaçışı, doğa özlemini anlatan, bu türden duyguları çağırıştıran fotoğraflar olarak amaca uygun görüntüler vermişler diyebilir miyiz? Sanki iki arada bir derede kalmışlar gibi geldi bana.
    Hayır, bunları manzara olarak çektik denirse o zaman yukarıda arkadaşlarımın söyledikleri hatta söylemedikleri bir sürü eleştiriyi fazlasıyla hak ediyorlar demektir.
    Söylemek istediğim, ters ışı ya da tarlada (ya da kumsalda) sadece geometrik şekillerden oluşan görüntüler nadiren grafik olarak ön plana çıkarak estetik değer kazanırlar. Aman! bu tuzağa dikkat. Kadrajın grafiği, dengesi, oranlar elbette değerli ama "asıl konu" daha da değerli.










    homerusan likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  2. #682
    homerusan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    engin
    Makina:
    Olympus pen
    Üyelik tarihi
    15.August.2011
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    149

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hem homerusan hem emrealp için ortak bir eleştiri de ben yapayım:
    Her iki fotoğraf ta manzara olmaktan öte, kırsal alanda çekilmiş; terminolojide, "pastoral" diyebileceğimiz türden fotoğraflar. Kelimenin kökenini bir yana bırakırsak (çoban yaşamı) kır yaşamını, doğa ile iç içe olmayı, hatta kentten kaçışı, doğa özlemini anlatan, bu türden duyguları çağırıştıran fotoğraflar olarak amaca uygun görüntüler vermişler diyebilir miyiz? Sanki iki arada bir derede kalmışlar gibi geldi bana.
    Hayır, bunları manzara olarak çektik denirse o zaman yukarıda arkadaşlarımın söyledikleri hatta söylemedikleri bir sürü eleştiriyi fazlasıyla hak ediyorlar demektir.
    Söylemek istediğim, ters ışı ya da tarlada (ya da kumsalda) sadece geometrik şekillerden oluşan görüntüler nadiren grafik olarak ön plana çıkarak estetik değer kazanırlar. Aman! bu tuzağa dikkat. Kadrajın grafiği, dengesi, oranlar elbette değerli ama "asıl konu" daha da değerli.
    açıkçası beklediğim yorum buydu. özellikle sizden vermek istediğim duyguyu dediğiniz gibi tam anlatamadım.
    değerli yorumunuz için müteşekkirim











  3. #683
    chronic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İbrahim Susan
    Makina:
    Canon 60D
    Üyelik tarihi
    14.March.2012
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    650

    Standart

    @emreralp
    ters ışığı iyi yakalamışsınız ancak bir duygu ya da bir olay anlatmıyor silüetler.
    bu nedenle çok yavan kalmış fotoğrafınız.
    örnek vermek gerekirse mesela ters ışıkta uçurtma uçuran bir çocuk olsaydı kompozisyonu güzel olurdu.
    bu haliyle pek bir duygu aktaramıyor malesef











  4. #684
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı emreralp Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotoğrafta "duygu" kavramı'nı her fotoğrafa uyarlamak elbette ki yanlış.
    bu bir manzara fotoğrafıdır, duygu barındırması gerekmiyor.
    ama illa ki duygu aramak isteyen olursa, çok poetic ifadelerle bir yorum getirilebilir.
    hatta isterseniz bu fotoğraf için bir şiir bile yazılabilir!
    örneğin bu fotoğraf bana çok küçükken köyde üstüne tırmandığım iğde ağacını hatırlattı.
    sonradan dibinden kesildiğini öğrendim ve çok üzülmüştüm.
    örneğin bu çağrışan duygu sizde çağrışmayabilir, aynı etkiyi bırakmayabilir ya da size böyle bir şey hatırlatmamış olabilir.
    hayatlarımız gibi, anılarımız da farklıdı rve her fotoğraf aynı çağrışımlarda bulunmayabilir.
    sizin için sıfır öneme haiz bir olgu, bir başkası için daha büyük bir öneme sahip de olabilir.
    bir yaşlı insan fotoğrafı sizde bir çok şey çağrıştırabilir, fakat yakın zamanda dedesini, anneannesini, ninesini kaybetmiş bir insan için çok daha farklı bir şey ifade edebilir.

    Sizin hiç babanız öldü mü?
    Benim bir kere öldü kör oldum
    Yıkadılar aldılar götürdüler
    Babamdan ummazdım bunu kör oldum
    Siz hiç hamama gittiniz mi?
    Ben gittim lambanın biri söndü
    Gözümün biri söndü kör oldum
    Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
    Şöylelemesine maviydi kör oldum
    Taşlara gelince hamam taşlarına
    Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
    Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
    Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
    Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
    Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

    cemal süreya'ya ait bir şiir: bu şiir yakın zamanda ya da geçmişte babasını kaybetmiş bir insan için çok şey ifade edebilir.
    üzgünüm beyler, fakat babanızı kaybettiğiniz zaman bu şiiri daha çok anlayacaksınız.
    işte o zaman "duygu" dediğimiz şey daha çok ortaya çıkacak.
    fotoğraf da poetic bir olgudur fakat tıpkı her şiirde duygu olmadığı gibi, her fotoğrafta da duygu olmayabliir.
    burada bakacağımız nokta, "teknik" noktadır. bu fotoğrafta duygu yok o zaman bu bir fotoğraf değildir ibaresi çok yanlış bir tanımladır.

    gelelim teknik konuya ki zaten ele almamız gereken konu bu bu fotoğraf için:
    kadraj daha geniş tutulabilirdi,
    promete dik kadraj demiş fakat yatay bir ağacın dik kadraja sığdırılması, fotoğrafı daha çok boğabilirdi.
    bu yüzden daha geniş bir perspektife yayılması gökyüzünden daha çok pay verilmesi, ağacı daha çok ortaya çıkartabilirdi.
    bu şekilde biraz karmaşa olmuş...

    selamlar.










    HaDeS and altiner like this.

  5. #685
    chronic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İbrahim Susan
    Makina:
    Canon 60D
    Üyelik tarihi
    14.March.2012
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    650

    Standart

    kaanuysal90'ın paylaştığı ters ışığı manzara olarak anlayabilirim ancak emreralp kardeşimin fotoğrafını manzara olarak kategorize edemedim ben.
    duygudan kastım kompozisyondur.
    saygılar.











  6. #686
    fatihaydemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Fatih Aydemir
    Makina:
    5D M III
    Üyelik tarihi
    15.October.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,134

    Standart













  7. #687
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Ben demedim valla dik kadraj, o dedi

    Bu arada 6 no lu kuralı ihlal etmeden fotoğrafta duygu konusunu hangi ortamda konuşabiliriz tam bilemediğim için Tunapala'nın hışmını göze alıp bir cümle etmek isterim.

    Her fotoğrafta duygu aramak elbette abesle iştigal. Yerli yersiz, bu fotoğrafta duygu yok, ben duygulanmadım demenin manası yok. Öte yandan duygu aktarmak, oluşturmak için çekilen fotoğraflarda son derece önemli.
    Örneğin, göz bebekleri fotoğraflarını tıp kongresine sunacak isek elbette tek kaygımız olabildiğince net, keskin, doğru fikir verebilecek kalitede görüntü elde etmek. Bu amaca hizmet etmiyorsa başarısız addetmek görevimiz. Nitekim, kongrelere sunulan materyelde bu kaliteyi arıyoruz. Kalite kusuru nedeniyle kabul etmediğimiz oluyor. Ama fotoğrafçının aynı fotoğrafları bir grafik tasarım olarak estetik bir konsept içinde, bir sanat galerisinde sunulmuş haline bakıyorsam, aynı şiir okurken, bir yağlı boya resme, ya da bir heykele bakarken neler bekliyorsam onu beklerim.
    Fotoğraf bir portre ise doğrudan duygu, ruh hali, kişilik ararım. Sürrealizme kadar uzun bir yelpazede teknik, ideal olarak başarılı olmasa da verilmek istenen mesaj, duygu yeterince aktarılmışsa "başarılı" demek isterim.










    Konu promete tarafından (27.February.2013 Saat 16:17 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  8. #688
    emir35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Antalya Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    Emir Gevrek
    Makina:
    FujiFilm X-T2
    Üyelik tarihi
    01.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1,219

    Standart

    Fatih, güzel bir uzun pozlama karesi olmuş öncelikle bunu belirteyim. Fotoğrafın sol tarafındaki korkulukları croplayarak yüklemen daha güzel olurdu. Ufka doğru uzanan iskelenin kadrajın solundan başlaması sırasında göz bahsettiğim korkuluklara takılıyor. Gökyüzünün bulutsuz ve boş olması şanssızlık olmuş. Uzun pozlamada insan üzerine gelen bulutların olmasını arıyor.En azından ben arıyorum. Bu da fotoğraftaki denizin durağan yapısının kontrastı yada zıttı olarak bir denge unsuru oluyor. Belki bu sayede kadrajın sağ tarafında kalan boşluk bu kadar dikkat çekmeyebilirdi. Ama yine de başarılı bir kare denebilir. Selamlar...










    fatihaydemir likes this.
    FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC

  9. #689
    emreralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emre Eralp
    Makina:
    canon powershot a2300
    Üyelik tarihi
    18.December.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    29
    Mesajlar
    56

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotoğrafta "duygu" kavramı'nı her fotoğrafa uyarlamak elbette ki yanlış.
    bu bir manzara fotoğrafıdır, duygu barındırması gerekmiyor.
    ama illa ki duygu aramak isteyen olursa, çok poetic ifadelerle bir yorum getirilebilir.
    hatta isterseniz bu fotoğraf için bir şiir bile yazılabilir!
    örneğin bu fotoğraf bana çok küçükken köyde üstüne tırmandığım iğde ağacını hatırlattı.
    sonradan dibinden kesildiğini öğrendim ve çok üzülmüştüm.
    örneğin bu çağrışan duygu sizde çağrışmayabilir, aynı etkiyi bırakmayabilir ya da size böyle bir şey hatırlatmamış olabilir.
    hayatlarımız gibi, anılarımız da farklıdı rve her fotoğraf aynı çağrışımlarda bulunmayabilir.
    sizin için sıfır öneme haiz bir olgu, bir başkası için daha büyük bir öneme sahip de olabilir.
    bir yaşlı insan fotoğrafı sizde bir çok şey çağrıştırabilir, fakat yakın zamanda dedesini, anneannesini, ninesini kaybetmiş bir insan için çok daha farklı bir şey ifade edebilir.

    Sizin hiç babanız öldü mü?
    Benim bir kere öldü kör oldum
    Yıkadılar aldılar götürdüler
    Babamdan ummazdım bunu kör oldum
    Siz hiç hamama gittiniz mi?
    Ben gittim lambanın biri söndü
    Gözümün biri söndü kör oldum
    Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
    Şöylelemesine maviydi kör oldum
    Taşlara gelince hamam taşlarına
    Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
    Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
    Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
    Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
    Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

    cemal süreya'ya ait bir şiir: bu şiir yakın zamanda ya da geçmişte babasını kaybetmiş bir insan için çok şey ifade edebilir.
    üzgünüm beyler, fakat babanızı kaybettiğiniz zaman bu şiiri daha çok anlayacaksınız.
    işte o zaman "duygu" dediğimiz şey daha çok ortaya çıkacak.
    fotoğraf da poetic bir olgudur fakat tıpkı her şiirde duygu olmadığı gibi, her fotoğrafta da duygu olmayabliir.
    burada bakacağımız nokta, "teknik" noktadır. bu fotoğrafta duygu yok o zaman bu bir fotoğraf değildir ibaresi çok yanlış bir tanımladır.

    gelelim teknik konuya ki zaten ele almamız gereken konu bu bu fotoğraf için:
    kadraj daha geniş tutulabilirdi,
    promete dik kadraj demiş fakat yatay bir ağacın dik kadraja sığdırılması, fotoğrafı daha çok boğabilirdi.
    bu yüzden daha geniş bir perspektife yayılması gökyüzünden daha çok pay verilmesi, ağacı daha çok ortaya çıkartabilirdi.
    bu şekilde biraz karmaşa olmuş...

    selamlar.
    uzun uzun yazdığınız için teşekkürler, güzel bir yazı olmuş
    ayrıca diğer arkadaşlarada teşekkür ederim.











  10. #690
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    fatihaydemir için eleştiri 2:

    İlk olarak, önceki fotoğraflara göre inanılmaz bir gelişme var. Kıskanmadım desem yalan olur, ben aynı gelişmeyi gösteremeyenlerdenim.
    Renk konusunu tam çözemedim. Galiba lacivert saatlerde çekilmiş (iskelenin yarısından sonra ışıklar yanıyor mu, bana mı öyle geldi ayırt edemedim). Öyle ise oldukça başarılı pozlanmış bir fotoğraf demek geldi içimden. Denizdeki detay kaybolmuşken iskeledeki detay gayet net görünüyor. Fotoğraf, grafik olarak ta çok başarılı. Belli ki enine boyuna ölçüp biçilip emek verilmiş bir fotoğraf çekme azmi oluşmuş. Grafik, kimi ülke bayraklarına benziyor. Olumsuz değil de müdahil olmuş olmak için; kadrajın sol yarım santimlik kısmı kesilmiş olsa grafik bütünlüğü daha çok vurgulanabilir miydi acaba?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  11. #691
    fatihaydemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Fatih Aydemir
    Makina:
    5D M III
    Üyelik tarihi
    15.October.2012
    Nereden
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,134

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fatihaydemir için eleştiri 2:

    İlk olarak, önceki fotoğraflara göre inanılmaz bir gelişme var. Kıskanmadım desem yalan olur, ben aynı gelişmeyi gösteremeyenlerdenim.
    Renk konusunu tam çözemedim. Galiba lacivert saatlerde çekilmiş (iskelenin yarısından sonra ışıklar yanıyor mu, bana mı öyle geldi ayırt edemedim). Öyle ise oldukça başarılı pozlanmış bir fotoğraf demek geldi içimden. Denizdeki detay kaybolmuşken iskeledeki detay gayet net görünüyor. Fotoğraf, grafik olarak ta çok başarılı. Belli ki enine boyuna ölçüp biçilip emek verilmiş bir fotoğraf çekme azmi oluşmuş. Grafik, kimi ülke bayraklarına benziyor. Olumsuz değil de müdahil olmuş olmak için; kadrajın sol yarım santimlik kısmı kesilmiş olsa grafik bütünlüğü daha çok vurgulanabilir miydi acaba?

    Değerli yorumun için teşekkür ederim öncelikle. Samsun Atakum İskelesi burası, en çok çekmek istediğim fotoğraf türlerinden idi uzun pozlama. ND filtrem olmadan 24-105 ile akşam saatlerine yakın gün batarken çekildi. Ps müdahalesi olarak sadece çok az burn toll kullandım. Aslında koymak istediğim kare bu idi fakat kadrajın dar olduğunu düşündüğüm için vazgeçtim.



    Açıkçası ben Ps'in binde birini bilen biri değilim eminim fotoğrafların raw halini forumda ki Ps ustalarına atsam çok çok daha güzel kareler çıkar. Tekrar teşekkür ederim.










    emir35 likes this.

  12. #692
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    forester BUYUKDOGU
    Makina:
    5dmark3
    Üyelik tarihi
    09.June.2012
    Nereden
    muş
    Yaş
    42
    Mesajlar
    20

    Standart

    Emrealp için 3. eleştiri: (sanırım)

    Tersışık için zamanlama yerinde günbatımı tonları doğanın cezbeden sıcaklığını aynsıtmış,

    "Silüet fotoğrafı için ağaçlar genelde güzel görüntüler ortaya çıkartır... Bulduğunuz ağaçta aynı şekilde güzel görüntü verebilecek cinsten..." (serrrcan)

    sercan arkadaşın yorumunda belirttiği gibi bulduğunuz ağacın güzel görüntü verebilecek cinsten olduğu kanaatinde değilim, çünkü ağaçlar tek veya grup olarak doğayı ve doğallığı aktarmalıdır fotoğrafta bu sebeple pastoral temalı fotoğraflarda, objelerinde doğal olması gerekmektedir. oysa sizin objenizde budanan, kesilen dallar temaya uygun değil ve kozmetik açıdan kirlilik yaratıyor.

    sıkışık kadraj için çok yerinde bir örnek.

    sanırım fotoğraf yüksek rakımlı bir yerde çekilmiş, sol kısımdaki tepesi yayılmış olan sedir ağacı ile onun solundaki sedir ağacı aynı kadrajda iki farklı form olarak işlenebilirdi.
    saygılarımla...












  13. #693
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    forester BUYUKDOGU
    Makina:
    5dmark3
    Üyelik tarihi
    09.June.2012
    Nereden
    muş
    Yaş
    42
    Mesajlar
    20

    Standart

    fatih aydemir 3. eleştiri : güzel bir uzun pozlama .... renk sıcaklığı duygunun aktarılmasında etkili olmuş,

    eleştiriden ziyade bir yorum, iskelenin altında suyun durgun olduğu kısımlarda yansımalar fotoğrafı daha bir anlamlı yapmış ama oldukça sığ kalmış. enstantane biraz daha kısa tutulabilirmiy di acaba ? yada durgun olan kısımlarda yansıma artırılacak şekilde pozlama yapılırken hareketli kısım da ölü bir görüntü elde edilse daha iyi dururdu bence ...?











  14. #694
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    forester BUYUKDOGU
    Makina:
    5dmark3
    Üyelik tarihi
    09.June.2012
    Nereden
    muş
    Yaş
    42
    Mesajlar
    20

    Standart

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]











  15. #695
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    forestersdu için eleştiri 1:

    Fotoğrafın en çok renklerini beğendim. Mavi ve bej oldukça uyumlular (Kıyafetlerimde de bu iki rengi birlikte tercih ederim). Yapıların restorasyon görme işlemi oldukça revaçta olan bir konu. Herhalde eli yüzü düzgün, göze estetik gelecek yeni bina yapamadığımız içindir..
    Fotoğrafta ilk dikkat çeken unsurlardan birisi, "ultra geniş açı objektif" kullanılmış görünümü. Ümit bey exif bilgilerini de yazmış. Muhtemelen elindeki lensin en kısa odak uzaklığını zorlamış: 24 mm!
    Peki, 24 mm ultra geniş açı mı? FF sensörler için tam sınır sanırım. Kısa kenar MII te de 24 mm olsa gerek. Bu kadar distorsiyon şaşırtıcı geldi bana.
    Işık konusuna gelince, diafram açıklığına bir diyeceğim yok ama biraz kısa pozlanmış gibi geldi bana. Çok kötü bir saat olmamasına rağmen cumbalarda detaylar çok iyi seçilmiyor.
    Kadraj konusu da biraz ilginç olmuş. Gökyüzü, bina ve kaldırım-yol üçlüsü kadrajda eşit yer kaplıyorlar. Kocaman bir gölgenin olduğu yol-kaldırım kısmından feragat ederek daha dengeli, ana ögeyi daha çok gösteren bir kadaj daha güzel olabilirmiş diye düşündüm.
    Bu yapı üzerinde daha çok çalışılmayı hak ediyor gibi geldi bana










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  16. #696
    emir35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Antalya Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    Emir Gevrek
    Makina:
    FujiFilm X-T2
    Üyelik tarihi
    01.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1,219

    Standart

    Fotoğraf üzerindeki efix bilgilerine dayanarak yazıyorum. Bu fotoğraf 15:11 de çekildi gözüküyor, gölgelerin bu kadar uzadığı kış günlerinde ister istemez fotoğrafçının arkasında kalan aynı büyüklükte olan evlerin gölgesi fotoğrafta çok dikkat çekiyor. Bu tarz mimari çekimlerde güneşin pozisyonu o fotoğrafın çekim kalitesini çok fazla etkiler. Kardajı,derinliği ve renkleri ile çok başarılı bir kare olmasına rağmen o tarih ve saatte engel olunamayan gölgeler fotoğrafa çok dahil olmuş. Mimari olarak gerçekten çok güzel bir binaymış. Özellikle kesik cumba formu fotoğrafa baktığımda çok ilgimi çekti. Bu fotoğrafı daha az gölge olan bir tarihte özellikle gökyüzünün parçalı bulutlu olduğu bir mevsimde çekerseniz çok daha ilgi çekecek bir kare olacağını düşünüyorum. Keskinliği, pozlamasını,perspektif ve renklerini çok beğendiğimi bir kere daha belirtmek istiyorum. Selamlar...










    forestersdu likes this.
    FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC

  17. #697
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    forester BUYUKDOGU
    Makina:
    5dmark3
    Üyelik tarihi
    09.June.2012
    Nereden
    muş
    Yaş
    42
    Mesajlar
    20

    Standart

    Eleştiri ve yorumlarınız için teşekkürler...

    kadraj konusundaki eleştirinize canı gönülden katılıyorum lakin ff olmasına rağmen 24 mm de yapacak pek birşey kalmamıştı. objeye yaklaşmam ve binanın tamamını alabilmem için açıyı daha da daraltmak gerekecekti bu kez de yolun çıkış noktası binaya göre daha fazla yer kaplayacaktı kesin çözüm 18mm oda malesef bende yok ben en çok yukarıdan aşağıya kadrajlanabilirmiydi diye düşündüm bu fotoğrafı ... fotoğraf elzığda çekildi bir daha yolum düşerse deneyebilirim. bir de distorsiyon konusuna açıklık getirirseniz yorumunuzda daha çok istifade edebilirim, tekrar teşekkürler.











  18. #698
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    forester BUYUKDOGU
    Makina:
    5dmark3
    Üyelik tarihi
    09.June.2012
    Nereden
    muş
    Yaş
    42
    Mesajlar
    20

    Standart

    Alıntı emir35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fotoğraf üzerindeki efix bilgilerine dayanarak yazıyorum. Bu fotoğraf 15:11 de çekildi gözüküyor, gölgelerin bu kadar uzadığı kış günlerinde ister istemez fotoğrafçının arkasında kalan aynı büyüklükte olan evlerin gölgesi fotoğrafta çok dikkat çekiyor. Bu tarz mimari çekimlerde güneşin pozisyonu o fotoğrafın çekim kalitesini çok fazla etkiler. Kardajı,derinliği ve renkleri ile çok başarılı bir kare olmasına rağmen o tarih ve saatte engel olunamayan gölgeler fotoğrafa çok dahil olmuş. Mimari olarak gerçekten çok güzel bir binaymış. Özellikle kesik cumba formu fotoğrafa baktığımda çok ilgimi çekti. Bu fotoğrafı daha az gölge olan bir tarihte özellikle gökyüzünün parçalı bulutlu olduğu bir mevsimde çekerseniz çok daha ilgi çekecek bir kare olacağını düşünüyorum. Keskinliği, pozlamasını,perspektif ve renklerini çok beğendiğimi bir kere daha belirtmek istiyorum. Selamlar...

    Emir bey değerli yorumunuz için teşekkürler...

    Aynı kareyi bir kaç ay sonra, öğleden hemen sonra tekrar deneyip paylaşacağım...










    emir35 likes this.

  19. #699
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alıntı forestersdu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eleştiri ve yorumlarınız için teşekkürler...

    kadraj konusundaki eleştirinize canı gönülden katılıyorum lakin ff olmasına rağmen 24 mm de yapacak pek birşey kalmamıştı. objeye yaklaşmam ve binanın tamamını alabilmem için açıyı daha da daraltmak gerekecekti bu kez de yolun çıkış noktası binaya göre daha fazla yer kaplayacaktı kesin çözüm 18mm oda malesef bende yok ben en çok yukarıdan aşağıya kadrajlanabilirmiydi diye düşündüm bu fotoğrafı ... fotoğraf elzığda çekildi bir daha yolum düşerse deneyebilirim. bir de distorsiyon konusuna açıklık getirirseniz yorumunuzda daha çok istifade edebilirim, tekrar teşekkürler.
    Rica ederim. Distorsiyon, dikey olması gerekenlerin (elektrik direği, duvar kenarı) eğimli olması için söylemiştim. Belki başka terim vardır, ya da sadece eğim deniyodur. Distorsiyonda yuvarlaklaşma da var zira.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  20. #700
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    fatih karakas
    Makina:
    Canon 5d mark II-Tamron 70-200 2.8 VC Nikon D5100 50 mm. 1.4G, 18-55 mm. 3.5-5.6 VR, 55-300 mm. 4.5-5.6 VR
    Üyelik tarihi
    23.September.2012
    Nereden
    Eskisehir
    Yaş
    38
    Mesajlar
    24

    Standart

    forestersdu fotoğrafı için yorum için yorum:
    bende fotoğrafa yeni başlaya biri olarak nacizhane kendi fikrimi söyliyeyim; bence evlerin renkleri gayet güzel zıt iki renk bir arada ve sokak lambasının gölgeside güzel durmuş ama arkanızdaki evin gölgesi kadrajı çok fazla doldurmuş bence ilk dikkati çeken şeylerden biri oluyor belki biraz daha yakınlaşarak çekseydiniz yada sokak lambasının o kısmından değişik bir açıda çekseydiniz daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.

    buda benim sokak fotoğrafı çalışmalarımdan ufak bir çalışma yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederim



    Uploaded with ImageShack.us











Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •