Alt kısımda ki siyah toz gibi olan yer olmasa bence çok güzel olacakmış. Sıcak tonlar ve arkaplan çok hoş ama o altta ki siyah efekt olmamış bence. Yine de güzel fotoğraf tebrikler.
Alt kısımda ki siyah toz gibi olan yer olmasa bence çok güzel olacakmış. Sıcak tonlar ve arkaplan çok hoş ama o altta ki siyah efekt olmamış bence. Yine de güzel fotoğraf tebrikler.
Ya bir yol aç, ya bir yol bul ya da yoldan çekil.
Bir gün ekipman manyağı olursam buraya tek tek yazıcam hepsini.
Eleştirileriniz benim için ders mahiyetinde olduğu için çok önemsiyorum.
Exif: EF-S 18-55mm IS II (27mm)
f/4.5 1/250sn. ISO 100
BİLGİ ve SEVGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR
Ben o kuralları zaten okumuştum. Haklısın 3 eleştiri olmadan fotoǧraf yüklemek yasak diye yazıyor ama dikkat edersen orada son yüklenen fotoğrafın üstünden 24 saat geçmesi halinde fotoğraf yüklenebilir diye yazıyor.
BİLGİ ve SEVGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR
@merdoglu
Keskinlik ve dinamik aralik anlaminda basarili bir kare.
Ancak fotografta herseyden once dikkatimi ceken renkler oldu. Bunu malesef iyi anlamda solemiyorum. Saturasyon cok yuksek ve renk kaymasi gozu rahatsi ediyor.
Kompozisyon olarak hakim obje (ki burada eski bina) karenin tam ortasina yerlestirilmis. Burada bakis yonu bosluklarina ve geleneksel kompozisyon yapisina (1/3 veya altin nokta gibi) daha uygun bir kompozisyon tercih edilse hem kirmizi/pembe yaprakli agac kosede bu kadar sikismaycak hemde evin baktigi yionde (camlar simgesel olarak evin gozleridir) daha rahat bir kare elde edecektik. Ayrica bu sayede arkada yer alan nispeden "modern" yapi da geri plana atilacakti.
Saygilar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Söylenecek pek bir şey kalmamış. Benim gözüme çarpan ilk şey renkler oldu. Bence de saturasyon yüksek olmuş. "Camlar simgesel olarak evin gözleridir" kısmı benim için de güzel bir tavsiye oldu. Yarın bir gün böyle bir fotoğraf çekersem bunu da göz önünde bulundururum.
Ya bir yol aç, ya bir yol bul ya da yoldan çekil.
Bir gün ekipman manyağı olursam buraya tek tek yazıcam hepsini.
Benim bu konuyu bu kadar sevmemin ve baştan sona tüm cevapları okumamın nedeni de zaten bu yorumlarınızda saklı. Bu eleştiriler benim ve benim gibi fotoğrafa yeni başlayan diğer arkadaşlar için o kadar eğitici oluyor ki şöyle ifade edersem inanın abartmış olmam;buradaki yorumlardan öğrendiklerimi özellikle benim yaşadığım şehirde parayla bile bulabilmek çok zor.Bu fotoğraf ile ilgili eleştirilere gelecek olursak;ton ve saturasyon konusunda benimde tereddütlerim vardı ve fotoğrafı yüklerken özellikle "fotoğrafı işleme" hususundaki görüşlerinizi bekliyorum diye yazacaktım ama nasıl olsa bu konuda eleştiri alırım diyerek vazgeçtim.Kadraj konusunda;bundan önceki fotoğrafımda da aynı hataya düşmüştüm ve bu da kadraj,altın oran konularındaki eksikliğimi ortaya çıkarıyor.Bu fotoğrafı çektiğim yer bahçe duvarının köşesiydi.Lensten dolayı oradan çekmek durumundaydım, yazdıklarınıza baktıktan sonra tekrar fotoğrafı inceledim ve aslında tam karşıdan çekecek açım varmış Çok çok teşekkür ederim.
BİLGİ ve SEVGİ PAYLAŞTIKÇA ARTAR
24 saat geçti, şimdi benim fotoğrafa gelelim :P
Okul servisinde ki çocuk. Gözlerde ki netsizlik normalde camda ki yansımadan kaynaklı. Karartarak biraz azalttım, tonları da bu şekilde sevdim. Vurgu önde ki çocukta, onun yüzünde ki gölgelere önem verdim. Ayrıca noise gibi görünen o şeyler renk tonu koyulaştıkça ortaya çıktı ve filmsi, eski tip bir görüntü ortaya çıktı. Kişisel olarak hoşuma giden kısım o. Ama eleştirileri merak ediyorum.
Ya bir yol aç, ya bir yol bul ya da yoldan çekil.
Bir gün ekipman manyağı olursam buraya tek tek yazıcam hepsini.
bayaadır elime makineyi alamadım yoğunluktan.
geçen aylarda istanbula ailemin yanına ziyarete gittiğimde makine mi de götürdüm birkaç fotoğraf çekerim belki diye.
istiklalde bir kilise halka açıktı, girdim 1-2 mimari çıkar mı acaba diye.
50mm ve 135mm sabitlerle pek bi halt çekemedim malum.
hoşuma giden bir tanesi de çok fazla tur gezisi fotoğrafı gibi duruyordu.
Photoshop'a yöneldim, ruhani bir hava katmak istedim ama bilemiyorum tabi oldu mu olmadı mı.
benim içime çok sinmedi, bu kadar müdahale etmeyi sevmem ve yakıştıramadım.
ancak hem buradaki sohbeti özlediğimde hem de bu konuyu hortlatmak amaçlı fotoğrafı koyuyorum.
çok iyi değilim programda, raw düzenleme ve birkaç rütuş dışına çıkmam normalde.
Bu fotoğrafın hikayesi böyle. Yapıcı yorumlara şimdiden teşekkürler.
f1.8 1/100 iso1000 kullanılmasına rağmen çokça karanlıktı. oynayınca oluşan grenler bu sebepten.
50mm canon lensi.
+raw formatta yolla, bu fotoğrafı dehşet yaparım diyen varsa çekinmesin
bir de şöyle şeyler var.
içime sindi bunlar, ne yalan söyleyeyim.
Konu chronic tarafından (09.April.2014 Saat 16:42 ) değiştirilmiştir.
Dünden bu yana konuya hiç yorum gelmemiş olmasına üzüldüm. Açıkçası fotoğraflarını çok beğendim ve bu yüzden eleştirmekten biraz çekiniyordum. Daha iyi gören gözler konuşsun dedim önce...
İlk fotoğrafındaki kadraj tercihini ve simetriyi beğendim. ISO1000'e göre fazla gren var bence. f1.8 ve 1/100 tercihi yerine daha kısık bir diyafram tercih edilebilirdi ama çekilen ortamı bilmiyorum, belki de pozlama süresini artırmana imkan yoktu. Raw dosyasını işlerken nasıl bir yol izledin bilmiyorum ancak ben merkeze doğru odağı toplamak istediğin hissine kapıldım renk tonlamaları bu şekilde gibi geldi. Bunun sebebi en alt bölümün siyah beyaz bir tonlamaya sahip olmasından kaynaklanıyor. Dehşet Raw yaparım diyemem ama Raw dosyasını gönderirsen öncesi ve sonrası görülebilir. Fotoğraf üzerinde çalışılabilir.
2. Kadraj güzel bir kubbenin alttan çekilmiş şekli gibi tarihi ya da dini bir yapıya ait olabilir. Belki de opera ya da tiyatro yapısı . Üzerinde düşünmeye sevk ettiğine göre bence başarılı. Simetrinin dışında hissettirdiği derinlik ve oluşturan geometrik şekiller dikkatin üzerinde toplanmasını sağlıyor. Her ne kadar üst ya da altta karanlık bir boşluk bulunacak olsa da kare kadraja ısınamadığımdan mıdır yoksa kalıplara takıldığımdan mı dikdörtgen görmek istedim ben.
Silütlerde her zaman çekilen objenin ne olduğu hakkında bilgi vermesi açışından doğru açının tercih edilmesi gerektiğini düşünmüşümdür. Bu bakımdan 3. fotoğrafın gayet açıklayıcı ve güzel ama fotoğraftan çok grafik çalışmasına dönen bir çalışma olmuş. Oda güzeldir tabi ki ama siyah ve beyazın yanında gri tonlar olmalı bence havadaki bulutu, yakındaki ve uzaktaki nesneleri seçebilmek imkansız hale gelmiş.
Hepsi gerçekten güzel fotoğraflar yeni imzan da çok sade ve güzel olmuş (özellikle 3. kare de) yeni fotoğraflarını görebilmek isterim. Başarılar
yapıcı eleştirin için gerçekten çok teşekkür ederim. her cümleden kendime paylar çıkarttım.
raw dosyayı upload edip özelden yolluyorum. daha uzun pozlama yapamazdım çünkü tripod yoktu elde çektim ve kalabalıktı içerisi.
en sınır değerlerde çekildi yani. gren sebebi müdahale daha çok. ilk fotoğrafta mekandaki o şaşayı ve ruhani yapıyı bir türlü yansıtamadım, ona üzülüyorum.
2nci kadraj 1nci fotoğrafta görünen yerin üstü, kubbesi. mimari için daha uygun olduğu için onu ayrıca pozladım. ilk iç mekan mimari denememdi, eksikleri mutlaka vardır.
son fotoğraf da evet artık fotoğraf denilmese de olur, grafiğe dönmüş. işleerken bulutlar ve kuşlar gitsin diye özellikle uğraştım, bir tercih olarak bu şekilde sundum.
iyi bir fotoğraf değil ancak fena olmayan bir grafik oldu
imza konusuna gelince. başlarda öyle uzun uzun ad soyad yazıyordum da artık millette "falanca fotografi" falan göre göre soğudum uzun uzun imzalardan, mümkün olduğunca sade ve estetik bir şey olsun istedim. bunun için de pek uğraşmam gerekmedi win7 makinede segoe script fontunda küçük yazı şeklinde isim soyisim başları. beğendiyseniz deneyebilirsiniz
tekrar teşekkürler
iyi günler, objektif kaynaklı olmayan bir bulanıklık vermişsiniz sanırım, bu ciddi anlamda göz yoruyor ve fotoğrafın albenisini yok ediyor.
bu uygulamadan vazgeçmeniz yararınıza olabilir
birçok tür fotoğrafı denedim, size şunu diyebililirim ki makro fotoğraflar photoshop'a asla yakışmıyor. (profesyonel çekimler hariç)
o sebeple makro fotoğraflarımda zorunda kalmadııkça asla PS müdahalesi yapmıyorum.
Ters ışık, sorunun kaynağı olabilir mi? Arkadaşımız makro için neredeyse imkansız bir deneme yapmış gibi.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.