İlk fotoğrafta TS olmadan olmazdı demiştim ama ikinci ve üçüncüyü TS olmadan çekmek mümkün olmaz mı acaba? Geniş açı, 15 mm misal?
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Genel olarak guzel bir kare. Netlenen objenin kalabaliktan siyrilmasini amaclamissiniz ki bence oldukca basarili. Ancak sag taraftan kadraja kafa atan sahis kapladigi alan nedeni ile oldukca dikkat digitici.
Birde bir noktadan itibaren sunu dusunmek mi gerekir acaba? Bu fotografi diger fotograflardan ayiran ne. Yan yana sokakta cekilmis insan fotograflari koysak bu nasil siyrilir aradan. siyrilmiyorsa ne yapmak gerekir. Bu dusunce bicimi fotograflarinizi bir adim oteye tasiyacaktir. Ancak sunuda yanlis anlamayin. Her kare yaratici olak vyea sanat eseri olmak zorunda degildir yada birseyler anlatmak ancak kendinizi buna zorlamaniz ilerlemenize yardimci olacaktir.
Sonucta fotograf teknigi, anlatim bicimi, kadraji vs hep bir butundur. Bu turunun parcalari ne kadar birbirine uyarsa veya ne kadar basariliysa fotografin ifadeside o oranda yukselir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Aslında orda hayatın hızlı akışı ve o akışın icinde bir an durmuş yaşlı amca fotografa mana katıyordu.
Caddenin ortasında karşıdan karşıya geciş anında cektim Adam durmuştu tam o anda elimde makinayla netleyip cektim. Sagdaki vatandaş kafa atmış ama allahdan diyafram 1.4 olunca cıkmış fotodan
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
@asimkalkan
Aciklamani okudum. Soyle bak olaya fotografa yabancilas. Disaridan sanki hic orada bulunmayan biri gibi bak. Anlatmak istedigini veriyormu fotograf.
Hayatin akisi icin cok kisa bir sure olusan fluluk alan derinliginden ancak hareketi yani akisi verecek kadar uzun bir enstantane secilmemis. Soldaki kiz haricinde hareket tamamen donmus fotografta. Amacin icin enstantane biraz daha uzun tutulabilirmis.
Fotograf olarak cok iyi olmasada akan yasam ve duran yasamin disinda kalan kisi kontrastini olusturmak icin guzel bir ornek:
Shoppers line up inside Trader Joe's for the grand opening on 14th Street on March 17, 2006 in New York City in this file photo. / GETTY IMAGES
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
tuna'nın yazmış olduğu nokta, hareket akışı, bana bir çekimimi anımsattı:
asılm genel anlamda beğendiğim bir kare fotoğrafın esas vurucu olan ana objesini kesen diğer unsur olmasaydı daha iyiydi...
fakat genel anlamda dediğim gibi, başarılı...
eleştiri için:
hadi bismillah : )
(suriye - halep)
@mustafanazif
Dengeli ve ortami anlatan bir fotograf. Insanin durumunu, bir cok bolgesinde (Bir cok bolge diyorum cunku Halep'de cok farkli yasantilarin oldugunu tecrube etmistim) yasan durumu, genel olarak kadinin ne kadar onde olsada sosyal yasamdaki silik konumunu ve arkada devam eden sosyla yasami gosteren bir fotograf. Fotograf cok dengeli ve simetriye akin oldugu icin ozellikle ilk basta goze carpan kadraj egikligi rahatsiz etti. Cunku egiklik durumun dengesizligine isaret edecek kadar az degil. Yani ozellikle bir tercih sebebi olmadigi belli.
Eline saglik.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
@mustafanazif
fotoğrafı tuna abinin dediği eğiklik dışında yeren ayıp eder.
ekipman ve exif değerlerini de bilmek isterim.
elinize sağlık.
eleştiri dışında çarşaflıların üzerindeki beyazlık nedir, ben bi onu anlayamadım.
eleştiri 3;
Mustafa beyin bu fotoğrafına bakarken ilk olarak (daha önce de gördüğümde ) gezi sırasında çektiğini bildiğim için, ister istemez fondaki yapılara odaklandığımı hatırlıyorum. Bu şehri, sokağı tekrar gördüğümde bu fotoğrafı hatırlar mıyım? Sanmıyorum! Yani bu sokağı tanıtan bir çaba olduğunu zannetmiyorum. Başka bir amaç olabilir mi demekten kendimi alamadım bu sefer.
Açıkçası önde, hareketli olarak duran iki şahıs, kadın olmayabilir diye de düşünmedim değil. Hatta bu net olmayan haliyle hayalet, vs, insanüstü varlıklar hissi veriyor. Hele tepede parlayan ışık ve huzme görünüme daha da mistik bir hava veriyor. O zaman da balık gözü lens tercihi, o sürreal havaya uygun düşmüş diyebilirim.
Oldukça orijinal, her hangi bir kalıba oturtarak değerlendirmesi zor bir fotoğraf olarak algıladım. Gene de bana göre sürreal özelliği ağır basıyor.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Atalay Bey,
Aslında mümkün...
Arkadaştan ödünç aldığım lens ile onu da denemiştim..
Balıkgözü ile de şöyle bir durum çıkıyor...
Mustafa Bey,
Sanırım Sigma balıkgözü ile çekilmiş..
8 bıçak onda var çünkü...
Sende Samyang da vardı ama onun 6 diyafram bıçağı var...
Bu sekiz bıçak flare etkisi çok hoş bir hava katmış...
Öğleyin güneş tepedeyken çekildiği için S/B dışında da bir tercih olamayacağı belli..
Bence Tuna'nın da yazdığı gibi kadraj eğikliği dışında bence pek çok açı ve tarzda çok başarılı bir fotoğraf olmuş...
İşte çok gezmenin bir avantajı da bu, ne kadar farklı mekan o kadar çok çeşit...
Yahu ben yazarken amma cevap gelmiş...
Peaahh...
İbrahim balıkgözü lens olduğu için eğiklik normal. Fotoğraf elestri maksatlı mi konuldu Mustafa abi
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
bu fotoğrafı çekerkenki amacım şuydu:
aslınad tuna'nın değindiği konu... bu sossyal içerikli bir fotoğraf...
bu ve benzeri tarz giyinen insanlar, bazen toplumda hayalet gibidirler... bazı toplumlar tarafından dışlanır, görülmezler...
bir anlamda "öteki"dirler...
bu fotoğraftaki vurgu budur...
balık gözü de özellikle tercih ettiğim bir şeydi bu fotoğrafta
hatta bu ve benzeri kareler olarak 500 den fazla kare çektim diyebilirim...
kısaca tripodu kurdum ve yaklaşık 2 saat aynı noktadan çekim yaptım, zannedersem en beğendiğim de bu oldu...
söz konusu olan sokak halep'in en meşhur caddelerinden birisidir.
halep kalesinin hemen aşağısında, al omayya camisinin hemen önündedir, tarihi bir özelliği vardır,
hemen 20 metre ilerisinde mısır çarşısına benzer yine osmanlı yapısı bir çarşısı vardır, o çarşı da epey meşhurdur.
esnafı da yaklaşık olarak sultanahmet esnafı ile aynıdır
bu ve birkaç bölümün eğitici olduğunu düşünüyorum şahsen,
hem kendi kusurlarımızı görme adına, hem de güzel bulduğumuz bazı kareleri paylaşarak insanlara bir şeyleri rahatlıkla anlatabiliriz diye düşünüyorum.
kendimce de güzel bulduğum bir kareyi bu amaçla yoruma açtım. balık gözü genelde mimari çekimlerde çok kullanılıyor, insan unsurlu bir çalışma örnek olarak bulunsun istedim.
amaç buydu dostum...
Fotoğrafın konusunu beğendim....
Ama seçilen ekipmana takıldım...
Açıkçası kullanılan lensten kaynaklanan bükülmeler oluşan flare vs. fotoğrafa çok mekanik bir hava katmış buda anlatımda ki doğallığı azaltmış... Ayrıca çekim açısı yüzünden öndeki siyah lekelerin tam üstlerinde ki koyu lekelerle kesişmesi pek şık olmamış...
Nikon 20-35-50-135-200