Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
fotoğrafta "duygu" kavramı'nı her fotoğrafa uyarlamak elbette ki yanlış.
bu bir manzara fotoğrafıdır, duygu barındırması gerekmiyor.
ama illa ki duygu aramak isteyen olursa, çok poetic ifadelerle bir yorum getirilebilir.
hatta isterseniz bu fotoğraf için bir şiir bile yazılabilir!
örneğin bu fotoğraf bana çok küçükken köyde üstüne tırmandığım iğde ağacını hatırlattı.
sonradan dibinden kesildiğini öğrendim ve çok üzülmüştüm.
örneğin bu çağrışan duygu sizde çağrışmayabilir, aynı etkiyi bırakmayabilir ya da size böyle bir şey hatırlatmamış olabilir.
hayatlarımız gibi, anılarımız da farklıdı rve her fotoğraf aynı çağrışımlarda bulunmayabilir.
sizin için sıfır öneme haiz bir olgu, bir başkası için daha büyük bir öneme sahip de olabilir.
bir yaşlı insan fotoğrafı sizde bir çok şey çağrıştırabilir, fakat yakın zamanda dedesini, anneannesini, ninesini kaybetmiş bir insan için çok daha farklı bir şey ifade edebilir.

Sizin hiç babanız öldü mü?
Benim bir kere öldü kör oldum
Yıkadılar aldılar götürdüler
Babamdan ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç hamama gittiniz mi?
Ben gittim lambanın biri söndü
Gözümün biri söndü kör oldum
Tepede bir gökyüzü vardı yuvarlak
Şöylelemesine maviydi kör oldum
Taşlara gelince hamam taşlarına
Taşlar pırıl pırıldı ayna gibiydi
Taşlarda yüzümün yarısını gördüm
Bir şey gibiydi bir şey gibi kötü
Yüzümden ummazdım bunu kör oldum
Siz hiç sabunluyken ağladınız mı?

cemal süreya'ya ait bir şiir: bu şiir yakın zamanda ya da geçmişte babasını kaybetmiş bir insan için çok şey ifade edebilir.
üzgünüm beyler, fakat babanızı kaybettiğiniz zaman bu şiiri daha çok anlayacaksınız.
işte o zaman "duygu" dediğimiz şey daha çok ortaya çıkacak.
fotoğraf da poetic bir olgudur fakat tıpkı her şiirde duygu olmadığı gibi, her fotoğrafta da duygu olmayabliir.
burada bakacağımız nokta, "teknik" noktadır. bu fotoğrafta duygu yok o zaman bu bir fotoğraf değildir ibaresi çok yanlış bir tanımladır.

gelelim teknik konuya ki zaten ele almamız gereken konu bu bu fotoğraf için:
kadraj daha geniş tutulabilirdi,
promete dik kadraj demiş fakat yatay bir ağacın dik kadraja sığdırılması, fotoğrafı daha çok boğabilirdi.
bu yüzden daha geniş bir perspektife yayılması gökyüzünden daha çok pay verilmesi, ağacı daha çok ortaya çıkartabilirdi.
bu şekilde biraz karmaşa olmuş...

selamlar.
uzun uzun yazdığınız için teşekkürler, güzel bir yazı olmuş
ayrıca diğer arkadaşlarada teşekkür ederim.