CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 32 Toplam 60 Sayfadan BirinciBirinci ... 22303132333442 ... SonuncuSonuncu
Toplam 1193 adet sonuctan sayfa basi 621 ile 640 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree554Likes

Konu: Fotoğraf Elestiri platformu

  1. #621
    emir35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Antalya Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    Emir Gevrek
    Makina:
    FujiFilm X-T2
    Üyelik tarihi
    01.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1,219

    Standart

    Bir noktayı aydınlığa kavuşturalım, tercih edilen diafram doğru. Manzara fotoğrafı çekerken kullandığımız kısık diafram gece fotoğrafında ışık kaynaklarında yıldız şeklindeki parlamaları sağlar.Açık diafram ise ışık kaynaklarının dağınık bir parlaklık vermesine neden olur... F/11 diafram bu bağlamda yanlış diyemeyiz, ben olsam daha fazla pozlamayı göze alır daha da kısık diaframla çekerdim...










    FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC

  2. #622
    caxcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    can akturk
    Makina:
    600D
    Üyelik tarihi
    12.August.2012
    Nereden
    İST
    Yaş
    40
    Mesajlar
    225

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bolumun basinda gecen elestirilere yonetici olarak mudahale hakkimi bir yanlis anlasilma oldugunu dusunerek izninizle kullaniyorum:

    Fotograf ve manipulasyon ile fotograf ve duzenleme farkli kavramlardir... Bu fotografa bakarken mesela bu fotografin solusyonlar yardimi ile hazirlanmis bir kagida basilip basilmadigini bilmiyoruz ve/veya pinhole gibi bir yontemle cekilip cekilmedigini.
    500px de cok cok kotu fotograflarin var olduguda bilinmektedir. Onu kriter olarak kabul etmek ne kadar dogru olur bilemem. Ayrica Kose kararmasi, noise/gren fotografin fiziksel bir parcasidir. Kose kararmasinin kabul edilebilecegi noisin gormezden gelinecegi bircok fotograf vardir. Cerceve fotografi cevreden ayiran tek basina gormemizi saglayan sirasinda seyirciyi fotografin icine ceken en onemli unsurlardan biridir. Galeriye gittiginizde fotografi cercevesiz mi izliyorsunuz mesela? Fotografta dijital mudahale malesef cok ince bir sinirdir. genel olarakda bu sinir var olan objelerin cikartilip eklenmemesi ve karanlik oda islemlerinin onune gecilmemesidir. Onun disinda eskiden filmle yapilan capraz proses, bayat film islemi bugunun filmi olan dijitalde de yapilabilir, yada solusyonla elde edilen goruntu dijital olarak yeniden yaratilabilir.

    Bunlarin yapilmasina karsi cikmak dogru olmamakla birlikte, yapilan islemin anlatim diline katkimi sagladigi yoksa gereksiz mi kaldigi ayrica tartisilmalidir.

    Bunun disinda yukaridaki fotografta 50mm bir lensin on goruldugunu yazmissiniz ancak bu konuda yaniliyorsunuz. Yukaridaki fotograf kesinlikle genis aci bir lens 17 / 18 mm civari bir odak uzakliginda cekilmis. Arka plan deformasyonu bunu gosteriyor. Ve son olarak sunu surekli dusunmek gerekir. Burada fotograflar 800piksel yayinlandigi icin kucuk izlenen fotogrflar bariz bir hata olmadiktan sonra zaten keskin gozukurler.

    Saygilar.
    Evet Aydın bey bunu 18mm de çekmiştim haklısınız. Açıklayıcı bilgileriniz için teşekkür ederim, peki bu bilgiler işiğinda zamanınız varsa bu fotoğrafa ne gibi eleştirilerde bulunurdunuz ? saygılar











  3. #623
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @caxcan

    Oncelikle net olmasi gereken yer net net olmamasi gereken alan net degil. Bu baglamda dogru bir diyafram tercihi. Odak uzakligi icin ise ayni seyi soylemek mumkun degil. Genis acilar modelin yuzunu deforme eder. Bundan dolayi portre fotograflarinda cok tercih edilmemelidir. Model eminim bu karade oldugundan daha yucarlak bir yuzyapisina sahip cikmistir. Portrenin amacinin fotografi cekilen kisinin yasamisligini, gercekligini anlatmak, kisiyi yansitmak gibi bir temel amac tasidigini dusunursek bu deformasyonun neden tercih edilmeyecegi daha iyi ortaya cikar.

    Renk duzenlemesinin ise dogru uygulanamadigini dusunuyorum. Sevgili Hasan'in elestirisini yorumlarken yazdigim yapilan duzenlemenin ne kadar fotografa katki sagladigi sorusu var. Arka taraftaki patlama hemde modelin tam arkasina geldigi icin bizim dikkatimizi dagitmakta, renk duzenlemeside bu dagilmaya yardimci olmakta. Koselerin kararmis olmasi gayri ihtiyari gozumuzu fotograftaki en parlak alana itmektedir.

    SOn olarak kose kararmasini oradaki modele dikkati yogunlastirmak icin tercih ettigini var sayiyorum. Bu noktada boyle bir uygulama yerine modeli altin noktalardan birine tasiyarak bakis yonu boslugu vermis olsaydinda ayni etkiye ulasabilirdin. Yani kompozisyonun hatali.

    @Replikas07

    Kadraj secimi ve kompozisyon basarili. arka planin tam beyaz olmasi acik tonlu obje uygulamasi ile bir butun halinde ve fotografin duruluguna katki sagliyor. Ancak modelin yuzunde kimi noktalarda yirtilmalar (Asiri patlama) soz konusu. Bunu bir kac farkli ekranda ve PS de tekrar kontrol ettim. Buyuk ihtimal ile ekrarninizin kalibrasyonu cok koyu ve siz fotografi farkli goruyorsunuz. Ancak ozellikle alin ve yanaklarda olusmus patlama hem basarili bir baskiyi imkansiz kiliyor hemde detaylari, isik golge iliskisini, arka ğplan on plan ayrimini ortadan kaldirarak izlemeyi zolastiriyor.

    @CeCeKA

    3. Elestiri:
    Fotografin gece ve gunduz olmasi farketmeksizin oncelikle bir kac hatasi var. Bunlardan birincisi konuya uzak kalmis olmaniz. Ikincisi kompozisyon.
    Asil olbjenizin fotografin icerisinde kapladigi alan kendisini one cikartmaya yetmeyecek kadar kucuk. Yerlesimdede insanin dikkatini ilk toplayan altin noktalardan uzaklastigi icin cok sonra farkeiliyor.

    Ayrica gece fotograflarinda sevgili Emir'in de bahsettigi gibi cok farkli isida isik kaynaklari bulunmasi, bu kaynaklarin sehrin kirliligi icerisinde dagilma oraninin farkli olmasi cekimi zorlar. Genel bir sehir panoramasi degilse amac asil objeye maksimum yakinlasilmasi ve olcumun o objenin uzerinden alinmasi daha dogru sonuclar verecektir.

    Tavsiyem kendinizi gelistirinceye kadar hatta gelistirdikten sonra dahi poz taramasi yapmaniz olacaktir. Cunku makinelerin olcumleri genelde bu kadar uzak objeler icin dogru calismaz.

    Bunun haricinde daha once de yazildigi gibi tam karanlik zaman yerine gun batimindan sonraki belli bir sure cekim yapmak daha dogrudur. Cunku hem binalarin isiklari acilmis ve gorulebilmektedir, hemde gokyuzu ile yeryuzu arasindaki kontrest dolayisi ile dinamik aralik daha azdir.

    Saygilar.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  4. #624
    Hasan Naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hasan Naci Akyol
    Makina:
    5DM2
    Üyelik tarihi
    10.May.2011
    Nereden
    Samsun
    Yaş
    37
    Mesajlar
    400

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bolumun basinda gecen elestirilere yonetici olarak mudahale hakkimi bir yanlis anlasilma oldugunu dusunerek izninizle kullaniyorum:

    Fotograf ve manipulasyon ile fotograf ve duzenleme farkli kavramlardir... Bu fotografa bakarken mesela bu fotografin solusyonlar yardimi ile hazirlanmis bir kagida basilip basilmadigini bilmiyoruz ve/veya pinhole gibi bir yontemle cekilip cekilmedigini.
    500px de cok cok kotu fotograflarin var olduguda bilinmektedir. Onu kriter olarak kabul etmek ne kadar dogru olur bilemem. Ayrica Kose kararmasi, noise/gren fotografin fiziksel bir parcasidir. Kose kararmasinin kabul edilebilecegi noisin gormezden gelinecegi bircok fotograf vardir. Cerceve fotografi cevreden ayiran tek basina gormemizi saglayan sirasinda seyirciyi fotografin icine ceken en onemli unsurlardan biridir. Galeriye gittiginizde fotografi cercevesiz mi izliyorsunuz mesela? Fotografta dijital mudahale malesef cok ince bir sinirdir. genel olarakda bu sinir var olan objelerin cikartilip eklenmemesi ve karanlik oda islemlerinin onune gecilmemesidir. Onun disinda eskiden filmle yapilan capraz proses, bayat film islemi bugunun filmi olan dijitalde de yapilabilir, yada solusyonla elde edilen goruntu dijital olarak yeniden yaratilabilir.

    Bunlarin yapilmasina karsi cikmak dogru olmamakla birlikte, yapilan islemin anlatim diline katkimi sagladigi yoksa gereksiz mi kaldigi ayrica tartisilmalidir.

    Bunun disinda yukaridaki fotografta 50mm bir lensin on goruldugunu yazmissiniz ancak bu konuda yaniliyorsunuz. Yukaridaki fotograf kesinlikle genis aci bir lens 17 / 18 mm civari bir odak uzakliginda cekilmis. Arka plan deformasyonu bunu gosteriyor. Ve son olarak sunu surekli dusunmek gerekir. Burada fotograflar 800piksel yayinlandigi icin kucuk izlenen fotogrflar bariz bir hata olmadiktan sonra zaten keskin gozukurler.

    Saygilar.
    Yanlış anlamam tabi ki de. Art niyet taşımadığınızı biliyorum sonuçta.
    Ben fotoğrafa manipülasyon dememiştim. Hatta olmadığını belirttim. Yapılan düzenlemelerin biraz abartıldığını düşündüğüm için bunu söylemiştim zaten.
    500px.deki fotoğraf örneğini vermem "iyi fotoğraflar" şekilnde ifade etmiştim. Yani bu da ya editör yada popular kategorisine düşebilecek kalitede fotoğrafları tanımlamak için söylediğimi belirteyim ama eksik ifade etmiş olabilirim pek tabi.
    Ancak dijital fotoğrafla birlikte neyin fotoğrafa ne kadar dahil edilmesi gerektiği konusunda bence tartışmak gerekiyor.
    Yani sonradan eklenen noise, vinyet hala fotoğrafların birer parçası mı ? Vinyeti gidermemek başka bir konu sonradan eklemek başka bir konu. Naçizane ben bunları fotoğrafın birer parçası olarak görmüyorum. Yani bahsettiğim şey vinyet veya noiseler fotoğrafa ne amaçla eklenmiş. Orjinalin de mi var, yoksa daha görünebilir olması için mi.
    Çerçeve eleştirinize katılmıyorum. Galeriye gittiğimizde böyle bir çerçeve ile karşılaşmıyoruz.(arkadaşın fotoğrafını kötülemiyorum örnek anlamında bahsediyorum) O sebeple bu ve benzeri çerçevelerin fotoğrafın birer parçası olarak görmem mümkün değil açıkçası. Beyaz veya siyah çerçevelere fotoğrafın değil ama görsel olabilmesinin bir parçası olarak görebiliriz. Ha keza forumdaki beyaz veya siyah çerçeveli fotoğraflara çerçeveleri sebebiyle eleştiride bulunmadım.
    Lens konusunda yanılmış. O konuda ki düzeltmeniz için teşekkür ederim kenalardaki deformansyonlar gözümde kaçmış.
    Nazik eleştiriniz içinde teşekkür ederim.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  5. #625
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Sevgili Hasan

    Filmli donemden dijitale gecen hatta goreceli olrak dijital dunyada yeni biriyim.

    Ancak sunun farkina varacak kadar uzun zamandir fotografin cierisindeyim. Fotografda gerceklige bir mudahale yoksa yada daha kesin tabiri ile fotografa yalan soyletilmiyorsa eskiden karanlik odada yapilan islemlerin bugun dijitlde aydinlik odamizda yapilmasini yanlis yada dogru olarak degerlendirmemek gerekiyor.

    Eskiden kendi solusyonlarimizla yuzey hazirlayip ustune fotograf basardik karanlik odada. Olusturdugu etki fotografa yakistigi zaman fotografi tamamlayan, anlamini guclendiren bir hal alirdi. Bugun kagit yerine ekranda fotografi sergilerken o solusyonlarla basmanin bir nalami yok. Ancak ayni etkiyi olustuabilecek eski atkili fircam yerine PS in fircasi var onu kullanmamda ne gibi bir sakinca olabilir?

    Resim sadece tuale yapimaz fotografta sadece kartda duz baski ile gosterilmez. basildigi yuzeyleranlami butunler veya yok eder. Bu tartisilir, tartisilmalidir.

    Ayrica Vinyeti gidermek yada eklemek farkli konular degil. Her ikisindede fotografa mudahale soz konusu. birinde karartirken digerinde karartiyi ciyorsunuz. + veya - olmasi yapilan islemin mateatik islemi oldugu gercegini degistirmiyor. O noktada purist yaklasimi devam ettirip vinyet varsa kaldirilmamali, noise onleyici herhangi bir islem uygulanmamli, hatta coklu kare birlesiminden olusan panoramalar red edilmelidir.

    Ayni yaklasim surdurlerek, bayat film kullanilmamali, cross proces gibi islemlerden kacinmali fotografi sadece karta basmali vs...

    Eger kisi kendi secimi olarak bu purist yaklasimi benimsiyorsa ve fotografin her noktasina uyguluyorsa takdir ederim. Ancak hic kimsenin kisisel secimleri bir digerinin fotografina bakarak olmamis deme hakkini getirmez. Eger sizce sini yazmak istiyorsaniz bunu en acik dille belirtip, tercih sebep ve uygulamalariniza yansitarak aciklamaniz gerekir.

    Son olarak dijital ile, analog fotograf islemek arasinda aslinda hic bir fark yok.

    Goruntuyu karta basiyorsunuz goruntuyu ekrana yansitiyorsunuz. Goruntuyu maskeliyorsunuz veya yakiyorsunuz, burn tool kullaniyorsnuz. Renkli fotografi siyah beyaz karta basiyorsunzu, renkli fotografi siyah beyaza donduruyorsunuz. B serisi kalemlerle rotusluyorsunuz, PS brushlari ile rostuluyorsunuz.

    Aralarindaki tek fark artik daha kolay.

    Aralarindaki en buyuk benzerlik ise ipin ucunu kacirdiginizda ugrastiginiz urun fotografin alanindan cikip baska dallarin alanina gecis yapiyor.

    Saygilar.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  6. #626
    Hasan Naci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hasan Naci Akyol
    Makina:
    5DM2
    Üyelik tarihi
    10.May.2011
    Nereden
    Samsun
    Yaş
    37
    Mesajlar
    400

    Standart

    Tuna Hocam,
    Saydığınız işlemler analogda bir özellik olarak karşımıza çıkarken, dijitalda Photoshop veya muadil programların becerisi haline dönüşüyor.
    Noise ve bayat filmler fotoğrafın kendi özelliği olan bir imaj olarak varlar. Görsel olarak aynı etkiyi barındırıyor olabililer ama bu aynı olduklarını göstermiyor.
    Vinyetler ise lenslerin kusurları yerine göre güzellikleri karşımıza çıkıyor. Ama Photoshoptaki vinyet ekleme tamamen kişinin insiyatifindeki bir konu.
    Yani burada ki maksat fotoğrafı güzelleştirme adına yapılacak müdahalenin sınırlarını tartışabiliriz. Ama fotoğrafa sonradan yapılan eklemeler fotoğrafın birer parçası olduğunu düşünmüyorum. Ha bunlar tabi ki de benim şahsi görüşlerim. Yani bu konuda bir otorite değilim.
    Sadece fotoğrafa dahil olan öğeler ikimiz için aynı değil. Vakit ayırıp cevapladığınız için tekrar teşekkür ederim.
    Ayrıca bunu başka bir başlıkta forum genelinde tartışalım derim.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  7. #627
    onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    onuralp karaman
    Makina:
    canon 500D
    Üyelik tarihi
    11.May.2010
    Nereden
    balıkesir
    Mesajlar
    144

    Standart












    canon 500D / 18-55 IS

  8. #628
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @Hasan Naci

    KOnunun kisizel bakis acinizla alakali buyuk bir bolumu oldugu icin daha uzun tartisilmasinin faydasi olmayacagini dusunuyorum.

    Ancak son olarak sunu soyliyeyim. Muzik notasini elde veya bilgisayarda yazmak farketmez. SOnucta cikan ses aynidir. Elde yazildiginda daha degerli degildir.

    Karanlik oda artik bilgisayarlarin icine tartismasiz sekilde tasinmistir. Karanlik odada yapilan tum islemler artik bilgisayarda yapilabilmektedir. Vinyet islemi siz sadece fotograf cekerken mi yapiliyor saniyordunuz. Basarken bu etkiyi elde etmek icin eskiden maskeler caceveler ve filtreler kullanirdik. Yani sadece cekimle alakali degildir fotograf. Fotograf bir algi ve anlatim bicimidir. Yani yalan soylemeyen imajdir.

    Ayrica goruntunun kayit edildigi yuzey niye bu kadar onemlidir veya basildigi veya basarken kullanilan ekipman? Mesela Film cekmegi her zaman severim ama Dijitalin getirdigi ozgurlugu seviyorum. Cross proses veya islak tablet baskiyi cok severim ama bunun icin surekli filmli makine tasimayi istemiyorum artik. Sadece ozel projelerde cikartiyorum ama bu bana neden dijital goruntuye aslina uygun bir cross proses yapmama engel olsun. Hayatin bize kazandirdigi kolayliklari purist yaklasimlarla reddetmeden evvel etiksel suzgecten gecirmek gerekir. Dijital islemleri tamamen inkar etmek dogru degildir. Bilinenin aksine karanlik odada baski yapmak da en az PS kadar mudahalecidir fotografa.


    Yoksa fotograf ister dijital, ister analog olsun oncesinde fotografcinin birikimi, fotografin cekim ani ve onundeki objeler ve fotografin izlemeye hazir hale gelme prosesinin toplaminin yani sira izleyicinin kulturel gecmisi ve bakis acisinin bir toplamidir.

    Butun yazdiklarimdan da su anlasilmasin fotografi kurtarma adina yada kotu fotografi guzllestirme adina mudahaleden bahsetmiyorum. Yada fotografi grafik haline getirmekten. Sadece dozu dogru ayarlamaktan bahsediyorum...

    Saygilar.


    @onuralp

    KOnumuza sizin fotografinizla geri donelim:
    Elestiri 1: Bana cok yarim bir fotograf geldi. Ana objesi eksik. Hani bir obje varmis orda siz tam cekerken kaybolmus gibi. Cunku fotograftaki hic bir obje one cikmior, beni cekiyordu fotografci demiyor bize. Cocuk ana obje desek, arakasi donuk, vucudu yok, bizden uzaklasiyor, Kuslar desek, fotografta kucuk ve sagdan soldan kesilmisler. Yani bir kompozisyon bir duzenleme eksigi var fotografta. Saygilar.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  9. #629
    chronic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İbrahim Susan
    Makina:
    Canon 60D
    Üyelik tarihi
    14.March.2012
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    650

    Standart

    ben de konuşmaya dahil olmak istiyorum.
    fotoğrafı fotoğraf olmaktan çıkartan uygulamalar hariç photoshop'un kimseye zararı yoktur.
    şunu örnek vermek istiyorum. mark3 makine içinde HDR yapabiliyor.
    bunu makine yaparken eyvallah deyip bunu bilgisayarda yapmanın yanlış olduğunu savunmak bence biraz haksızlık olur.
    kumlanma gidermeyi makinede açana tamam, bilgisayarda kumlanma gidermeye hayır mı.
    tüm ayarları makinede yapınca evet photoshopda RAW'dan işleyince hayır mı. raw zaten makinenin ayarları yapmadan bırakmış hali değil mi.
    makinede hiç dokunmadığım alanlar var. renk düzeltmeleri gibi. bunu bilgisayarda deneyerek güzeli arayarak yapmak kötü mü.
    bilgisayar müdahalesine tamamen karşıyımdan öte bilgisayarda fotoğrafın resimleştirilmesine karşı olmak bence burada bir çok kişiye daha yakın duruyor.
    çok fazla HDR fotoğraf gördüm, lanet ediliyor o uygulamayı yapana. çok fazla HDR fotoğraf gördüm iyi ki yapmış dedim.
    neyse konunun özü fotoğraf fotoğraftan çıkmadığı sürece bence işlemenin kötü yanı yok.
    fotoğraflıktan çıkacaksa da çok bilgili ve becerili birinin elinden çıkmışsa yine sorun yok. o fotoğraf olmaz dijital sanat olur, bu tartışılır.


    @onuralp
    ben de kadraj sorunu diyeceğim.
    çocuğu dikey olarak ön çaprazından alsaydınız amacına uygun olurmuş.
    tuna abinin dediği gibi yarım bir fotoğraf görüntüsü var.
    fotoğrafın üst kısmını hayal gücünüzle tamamladığınızda yukarıda yazdığım kadraja yakın bir görüntü oluşuyor.
    gözlerim o fotoğrafı görmek istedi.
    çocuğun eli de gözükmese fotoğraf tamamen boş olacakmış.











  10. #630
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Onuralp için eleştiri 3:

    Fotoğrafta iki unsur hoşuma gitti. Birincisi kuşlar ve küçük çocuğun varlığı ile naif bir görüntü göstermesi. İkincisi de kuş yemi olan bölümde arkaplandaki blur etkisiyle adeta amaçlana derinlik hissi.
    Belli ki kadraj için bayağı çaba sarfetmişsiniz. En azından çocuk hizasına kadar eğilmişsiniz. Belki bir adım da geri atıp, biraz da sabırla daha bütüncül bir kadraj daha önemlisi daha etkileyici bir kompozisyon izletebilirmişsiniz bize gibi geldi bana.
    Kadrajda eğer çocuk varsa, bu hiç yerinde durmayan canavarlar için devamlı modda fotoğraf çekmek bir refleks oldu bende . Eve gelince ne çıkacağını görmek ayrı bir heyecan oluyor.
    Son olarak bir talihsizliğiniz var; soy isminiz! Ben köşedeki imzanızı fotoğrafın çekim yeri ve tarihi olarak algıladım, ta ki kimliğinize bakana kadar!..










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  11. #631
    Levent Yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Yaşar
    Makina:
    6D + 24-105L+50mm f1.4+17-40L+Helios 44m-4+revuenon 135mm f2.8 + Cosina 24mm f2.8
    Üyelik tarihi
    25.September.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,690

    Standart



    600D
    Tokina 11-16
    f 2,8
    ens. 1/10










    "VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."

    Yüksek sesle bir daha söyle

    "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."

  12. #632
    emir35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Antalya Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    Emir Gevrek
    Makina:
    FujiFilm X-T2
    Üyelik tarihi
    01.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1,219

    Standart

    Levent, bu fotoğrafta ne anlatmak istediğini çözemedim.Duvardaki Üniversite, Master vs. ile ilgili espirisel bir gönderme olabilir diye soruyorum. Eğer değil ise kompozisyon olarak pek bir şey anlatmayan, alan derinliğine örnek bir bokeh fotoğrafı çekmişsin diyebiliriz. Soldan sağa perspektif etkiyi de görüyoruz ama kompozisyon birşey anlatmıyor bana desem... Umarım yanlış anlaşılmamışımdır. Selamlar...










    Levent Yaşar likes this.
    FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC

  13. #633
    onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    onuralp karaman
    Makina:
    canon 500D
    Üyelik tarihi
    11.May.2010
    Nereden
    balıkesir
    Mesajlar
    144

    Standart

    @tunapala @chronic; değindiniz konuda haklısınız fotoğrafta eksiklik hissettiğim için düşüncelerinizi öğrenmek istedim bütüne bakıldığında gerçektende kesiklikler mevcut ama burada benim için biraz daha soyutluk taşıyan ve çocuğun neşesini sevincini sadece vücut diliyle aktarabilmekti .

    @promete ; imza konusunda ki düşünceleriniz için teşekkür ederim bununla ilgili düzenleme yapmayı düşünüyorum ayrıca dediğiniz gibi eğilmek ve hatta yere uzanmak gibi bir durum oldu boyum da 1.90 olduğu için benim açımdan gerçekten zor bi açıydı

    yorumlarınız için teşekkür ederim iyi günler .










    kursatyurt likes this.
    canon 500D / 18-55 IS

  14. #634
    Levent Yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Yaşar
    Makina:
    6D + 24-105L+50mm f1.4+17-40L+Helios 44m-4+revuenon 135mm f2.8 + Cosina 24mm f2.8
    Üyelik tarihi
    25.September.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,690

    Standart

    Alıntı emir35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent, bu fotoğrafta ne anlatmak istediğini çözemedim.Duvardaki Üniversite, Master vs. ile ilgili espirisel bir gönderme olabilir diye soruyorum. Eğer değil ise kompozisyon olarak pek bir şey anlatmayan, alan derinliğine örnek bir bokeh fotoğrafı çekmişsin diyebiliriz. Soldan sağa perspektif etkiyi de görüyoruz ama kompozisyon birşey anlatmıyor bana desem... Umarım yanlış anlaşılmamışımdır. Selamlar...
    Abi neden yanlış anlayayım.
    Aslında işin aslı şuydu.
    Bu fotoğraf Asmalımescid'de çekildi.
    Çekildiği sırada oradaki mevcut barların dışarıya masa atıp orada içki içilmesi yasaklanmıştı.
    Ama bu köşede bar yoktu gençler orada takılmış belli ki. O anda çekilip karar verilmiş dediğin gibi biraz perspektif, biraz alan derinliği, biraz da bokeh vermiş. Şişelerin yan yana dizilmiş olması da o anda fotoğraf çekmek isteyen bir bünye olarak beni cezbetmişti. Hepsi budur.










    "VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."

    Yüksek sesle bir daha söyle

    "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."

  15. #635
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    levent keşke şişeyi birisi bırakırken falan çekseydin ve netlik ilk şişede şişeyi bırakan elde olsaydı










    Levent Yaşar likes this.

  16. #636
    Levent Yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Yaşar
    Makina:
    6D + 24-105L+50mm f1.4+17-40L+Helios 44m-4+revuenon 135mm f2.8 + Cosina 24mm f2.8
    Üyelik tarihi
    25.September.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,690

    Standart

    Kimse yoktu o sırada.
    Netlik konusunda haklısın şişeye bakınca kafayı ben mi buldum nedir netliği kaçırmışım










    "VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."

    Yüksek sesle bir daha söyle

    "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."

  17. #637
    emir35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Antalya Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    Emir Gevrek
    Makina:
    FujiFilm X-T2
    Üyelik tarihi
    01.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    53
    Mesajlar
    1,219

    Standart

    Alıntı lewendim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi neden yanlış anlayayım.
    Aslında işin aslı şuydu.
    Bu fotoğraf Asmalımescid'de çekildi.
    Çekildiği sırada oradaki mevcut barların dışarıya masa atıp orada içki içilmesi yasaklanmıştı.
    Ama bu köşede bar yoktu gençler orada takılmış belli ki. O anda çekilip karar verilmiş dediğin gibi biraz perspektif, biraz alan derinliği, biraz da bokeh vermiş. Şişelerin yan yana dizilmiş olması da o anda fotoğraf çekmek isteyen bir bünye olarak beni cezbetmişti. Hepsi budur.
    Levent,iyi kompozisyon sen altına bir açıklama yazmadan senin anlatmak istediğini anlatan kompozisyondur...
    Buranın Asmalımescit olduğunu söylemesen anlayabilme şansımız var mı? Yok. Ama buranın Asmalımescit olmasından dolayı anlatmak istediğin şey ile alakası var...(Dışarıya masa atılmasına engel olunmasına rağmen insanların dışarıda kendi buldukları imkanları değerlendirmesi) Kompozisyon bunun üzerine kuruluysa eksik kalmış... Ama perspektif ve alan derinliği için bir örnekse onda da şişelerin dizilimi ve kendi içinde bir düzeni olmalı diye düşünüyorum...










    FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC

  18. #638
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı lewendim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kimse yoktu o sırada.
    Netlik konusunda haklısın şişeye bakınca kafayı ben mi buldum nedir netliği kaçırmışım
    ayrıca 1/10 elde çekmek için hızlı bir süre sayılmaz daha hızlı perde hızı seçmen daha net fotoğraf almanı sağlayabilir











  19. #639
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Lewendim için eleştiri 3 (olmuş bu arada):

    Galiba son zamanlarda üniversite öğrencilerinin bir "şişe dikme eylemi" yaygınlaşmış. Bir tür protesto anladığım kadarıyla. Ancak konudan habersiz olanların bunun bir eylem fotoğrafı olduğunu anlaması zor elbet. İçine insan faktörü girseymiş daha anlaşılır olurmuş. Ama o zaman da sopa yeme tehlikesi var
    Bu Tokina iyimiş yanlız. Sevdim bu lensin performansını.

    İlave:
    ben yazana kadar gelen açıklama tahminimi boşa çıkardı. Neyse, bi yandan da böyle bir eylemi duyurmuş olduk.










    Konu promete tarafından (19.February.2013 Saat 11:19 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  20. #640
    Levent Yaşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levent Yaşar
    Makina:
    6D + 24-105L+50mm f1.4+17-40L+Helios 44m-4+revuenon 135mm f2.8 + Cosina 24mm f2.8
    Üyelik tarihi
    25.September.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,690

    Standart

    Alıntı emir35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Levent,iyi kompozisyon sen altına bir açıklama yazmadan senin anlatmak istediğini anlatan kompozisyondur...
    Buranın Asmalımescit olduğunu söylemesen anlayabilme şansımız var mı? Yok. Ama buranın Asmalımescit olmasından dolayı anlatmak istediğin şey ile alakası var...(Dışarıya masa atılmasına engel olunmasına rağmen insanların dışarıda kendi buldukları imkanları değerlendirmesi) Kompozisyon bunun üzerine kuruluysa eksik kalmış... Ama perspektif ve alan derinliği için bir örnekse onda da şişelerin dizilimi ve kendi içinde bir düzeni olmalı diye düşünüyorum...
    Teşekkür ederim Emir Abi yorumların için herzamanki gibi aydınlatıcı.

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayrıca 1/10 elde çekmek için hızlı bir süre sayılmaz daha hızlı perde hızı seçmen daha net fotoğraf almanı sağlayabilir
    İbrahim 1600 ISO F 2.8 vicdansızlık yapma ışık onu getirdi. 600Dden bahsediyoruz. 1600 üzeri buna bile şükür. 3200 ISOda neler olurdu bu fotoda

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lewendim için eleştiri 2:

    Galiba son zamanlarda üniversite öğrencilerinin bir "şişe dikme eylemi" yaygınlaşmış. Bir tür protesto anladığım kadarıyla. Ancak konudan habersiz olanların bunun bir eylem fotoğrafı olduğunu anlaması zor elbet. İçine insan faktörü girseymiş daha anlaşılır olurmuş. Ama o zaman da sopa yeme tehlikesi var
    Bu Tokina iyimiş yanlız. Sevdim bu lensin performansını.
    Ne çekiyon birader film mi oynatıyoz burda diyip taksim ilk yardıma sevketmedikleri için şanslıyım abi haklısın.

    Güle güle kullan abi. İnşallah bol bol manzara çekersin. Geniş açı farklı dünya gerçekten










    "VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."

    Yüksek sesle bir daha söyle

    "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •