CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Toplam 54 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 40 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree42Likes

Konu: Film ve digital sensör karşılaştırmaları.

  1. #21
    DustyBrain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Uğur Bilgin
    Makina:
    Minolta XG-1, EOS 550D
    Üyelik tarihi
    17.February.2013
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    66

    Standart

    Alıntı mlhplt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah bilgi her zaman yararlıdır. Yazımda tarayıcı kalitesinden bahsetme sebebim sizin belirttiklerinizle eşdeğerdi aslında. Filmden iyi sonuç almak için çok iyi tarayıcı gerekiyor, şuanda ortalama bir tarayıcı ile alınan sonuçlar dijitalden daha geride benim düşünceme göre. Bunu özetlemek istemiştim.

    Evet haklısınız, sanal bir MP arttırımındansa gerçek MP değerinin artması yeğdir. Dijital makine de çıktıdaki piksel sayısı direk sensördekine eş olduğu için gerçek sayıyı veriyor.
    Ancak tarayıcılarda sanal MP arttırılması gibi bir durum var mı bilmiyorum, çok bilgim yok o konuda. Ama sanmıyorum ki default haliyle MP arttırsın, kullanıcı istemedikçe gerçek çözünürlük neyse çıktı olarak onu veriyordur. Tabi kullananlar daha doğru bilgiler verecektir.











  2. #22
    izustun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    iz üstün
    Makina:
    Sony A7sII, Canon 5D MarkII, Leica M6
    Üyelik tarihi
    20.May.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    842

    Standart

    Arkadaşlar olay megapiksel savaşına dönmüş bence sadece bu boyutta incelememek lazım işi.Hangimiz duvar boyutu baskı alıyorki?
    Şunu söyleyeyim geçen bir sergiye fotoğraf gönderdim 50x70 basılmıştı sergideki diğer bütün fotoğraflar dijital ile çekilmişti ve benimkide hiç sırıtmadı.Üstelik tarayıcının tarayabildiğinden daha düşük çözünürlükte taramıştım,annem hediye olarak o dosyayı alıp bastırmış yaklaşık 8mp taranmıştı diye hatırlıyorum.Bu bile uç bir örnek sayılabilir benim için.Bunun dışında 30x45'ten büyük baskı isteyeceğimi pek düşünmüyorum.Zaten çok büyük bir baskı yapacak olsam tarayıcıyla tarama değil agrandizör baskısı yaptırırım olur biter.
    Analog'u yargılarken tarayıcılarada pek takılmamak gerek çünkü neticede dijital bir sensörle tarayıp o sensörün sonuçlarını bir dijital makine sensörüyle kıyaslıyorsunuz.Agrandizör baskısıdır analog'un gerçek çıktısı tarama değil
    Neticede birazda mp dışındaki olaylardan konuşmak gerek bence.Çünkü çoğumuz hiçbirzaman kullanmadığımız çözünürlükleri kıyaslıyoruz şuan.Dinamik aralıktan renk tonlarından hiç bahseden olmamış










    DustyBrain likes this.
    "ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ


  3. #23
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Ben aslında bunlardan bahsetmiştim. Mega pixel ne ya? Analogcu insanın pixel ile işi mi olur? Dijital severler savaşı yine kendi silahlarıyla yürütüyor. Ama bizim silahımız kalite,uğraşı,süreç,seçim ve çekim











  4. #24
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    cengiz öngören
    Makina:
    canon eos 40d-canon eos 350d
    Üyelik tarihi
    12.April.2011
    Nereden
    izmir
    Yaş
    68
    Mesajlar
    193

    Standart

    Alıntı DustyBrain Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhattabınız değilim sorduğunuz soruda ama izin verirseniz şunu söylemek isterim, filmlerin yapısını(ya da herhangi bir analog kayıt malzemesini-kaset-plak da olabilir bu) biliyorsanız eğer, bu malzemeler girdiyi olduğu gibi kaydederler. Ne eksik, ne fazla. Aslında MP'den bahsedilemez çünkü molekül görebilecek kadar gelişmiş boyutta tarayıcılarımız olsaydı filmin içindeki gümüş bileşiklerinin herbirini kaydedebilir ve neredeyse sonsuz çözünürlüklü bir fotoğraf elde edebilirdik. (Ayrıca çok ince olsa da filmler 2 boyutlu değildir, derinlik boyutundaki moleküllerle birlikte yapının karmaşıklığını ve ayrıntı yakalayabilme gücünü tahmin edersiniz.) Düzgün ışık koşullarında, doğru pozlanmış bir fotoğrafta teorik olarak sonsuz MP bekleyebiliriz. Ancak makineye girdiyi sağlayan bir de mercekler sistemi, lens vardır elbette. Lensin kaybettiği ayrıntı, gerçeğe oranla inanılmaz derecede fazladır ve filmdeki MPyi(sürekli bu terimi kullanıyorum ama ayırtedilebilen en küçük eleman, çözünürlük diyebiliriz)asıl etkileyen budur.

    Kesin olarak bilmiyorum, zamanında okuduğum bir yazıda günümüzdeki en gelişmiş mercekle(görüntü oluşmasını sağlayacak "tek mercek", mercek sistemi değil, dolayısıyla en az kayıp) yakalayabildiğimiz piksel yaklaşık olarak 300milyon olarak belirtilmişti. Günümüz ortalama makineleri ve banyo işlemleri + agrandizör mercekleri + fotoğraf kağıdının hassaslığı ile kaybettiklerimizle birlikte ortalama 51 mp baskı alabiliyoruz denilmişti.

    Son bilgileri önemsemeyebilirsiniz, eski bilgiler. Ancak filmlerden bahsediyorsak potansiyelleri sonsuzken lensimiz ve banyo işlemindeki kayıplar kayıttaki son çözünürlüğü sağlayacaktır. Tarama/baskı sırasındaki kayıplarla da elimizde fotoğrafın nihai çözünürlüğü ortaya çıkacaktır. Bu kadar çok değişken varken de kesin bir rakam söylemek çok zordur.
    Konuyu açarken analog filmlerin çözünürlük ve dinamik aralığı konusunda farklı bilgiler okuduğumu söylemiştim.Bir incelemede 35 mm film çözünürlüğünün 22 mp'e denk geldiğini okumuştum.Bu da en ideal şartlarda.Lens,banyo baskı kalitesizliği devreye girince 18 mp düşüyormuş. Filmin size sonsuz büyütme imkanı vermesi her büyütme derecesinde daha önceki büyütme kademesinde göremediğiniz detayları görebileceğiniz anlamına gelmez.Sadece ne olur; digitalde belli bir sınırı aşarsanız pixelleri görürsünüz.filmde bulanık ,büyümüş noktaları görürsünüz.











  5. #25
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    cengiz öngören
    Makina:
    canon eos 40d-canon eos 350d
    Üyelik tarihi
    12.April.2011
    Nereden
    izmir
    Yaş
    68
    Mesajlar
    193

    Standart

    Alıntı izustun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar olay megapiksel savaşına dönmüş bence sadece bu boyutta incelememek lazım işi.Hangimiz duvar boyutu baskı alıyorki?
    Şunu söyleyeyim geçen bir sergiye fotoğraf gönderdim 50x70 basılmıştı sergideki diğer bütün fotoğraflar dijital ile çekilmişti ve benimkide hiç sırıtmadı.Üstelik tarayıcının tarayabildiğinden daha düşük çözünürlükte taramıştım,annem hediye olarak o dosyayı alıp bastırmış yaklaşık 8mp taranmıştı diye hatırlıyorum.Bu bile uç bir örnek sayılabilir benim için.Bunun dışında 30x45'ten büyük baskı isteyeceğimi pek düşünmüyorum.Zaten çok büyük bir baskı yapacak olsam tarayıcıyla tarama değil agrandizör baskısı yaptırırım olur biter.
    Analog'u yargılarken tarayıcılarada pek takılmamak gerek çünkü neticede dijital bir sensörle tarayıp o sensörün sonuçlarını bir dijital makine sensörüyle kıyaslıyorsunuz.Agrandizör baskısıdır analog'un gerçek çıktısı tarama değil
    Neticede birazda mp dışındaki olaylardan konuşmak gerek bence.Çünkü çoğumuz hiçbirzaman kullanmadığımız çözünürlükleri kıyaslıyoruz şuan.Dinamik aralıktan renk tonlarından hiç bahseden olmamış
    Ben de dinamik aralığı daha çok önemsiyorum.çok büyük baskı alınmayacaksa çözünürlük 10 olmuş 20 olmuş çok önemli değil.Ama dinamik aralığı karşılaştırmak istiyorum film ve digital ile.Çünkü okuduğım bazı incelemelerde digitalin dinamik aralık konusunda daha üstün olduğunu söylüyordu.











  6. #26
    izustun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    iz üstün
    Makina:
    Sony A7sII, Canon 5D MarkII, Leica M6
    Üyelik tarihi
    20.May.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    842

    Standart

    Yalnışınız var cengiz bey dinamik aralık filmin üstün olduğu bir alandır.Bende çözünürlükten çok önemserim bunu ve filme yönelmemin en büyük sebeplerinden biriside budur.Özellikle sb filmin dinamik aralığı çok yüksektir










    "ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ


  7. #27
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    abi yorgun bir anına denk geldi sanırım yanlış yere yazmışsın...










    Ahmet Yeşil likes this.

  8. #28
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı mlhplt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Estağfurullah bilgi her zaman yararlıdır. Yazımda tarayıcı kalitesinden bahsetme sebebim sizin belirttiklerinizle eşdeğerdi aslında. Filmden iyi sonuç almak için çok iyi tarayıcı gerekiyor, şuanda ortalama bir tarayıcı ile alınan sonuçlar dijitalden daha geride benim düşünceme göre. Bunu özetlemek istemiştim.
    Tarayıcıyla negatifi tarayınca ne olacak ki?
    Fotoğraf sanatında biraz da olay elde somut bir fotoğraf olması değil midir?
    Agrandizör ile baskıyı alın,
    taş gibi fotoğraf olsun










    drcengiz likes this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  9. #29
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Semih Tunç
    Makina:
    Canon Eos 600D
    Üyelik tarihi
    09.November.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    7

    Standart

    benim fikrime göre, filmli makinaların kullanımı büyük bir ustalık gerektiriyor. bunun sebebi şudur ki, yine not olarak eklemek istediğim, benim bildiğime göre filmler 5.500 , 3.200 kelvin olarak üretiliyor. bu da şu demek. filmli kamera ile çekim yaptığınızda doğal renklere ulaşmak için ortamda bulunun renk ısısıda bu kelvin değerlerinde olmak zorunda. bu da şunu ifade ediyor. Filmli kameralarda kelvin değerlerini eşlemek için bir çok filtre kullanılır. bu filtrelerin belli başlı numaraları vardır. kelvini yükseltmek için mavi tonda olan filtre kullanılır, düşürmek içinse amber dediğimiz renkte filtre. küçük sapmalar içinde bu renk tonlarında bulunan onlarca filtre var. ve bunu uygulamak içinse bildiğin toplama çarpma işlemleri yapılır. özellikle günün belli saatlerinde çekim yaparken havanın kararması veya aydınlanması esnasında bu değerler çok fazla oynar. müthiş bir titizlik gerektiren bir iştir. bu bilgilerle çalışan şu anda çok az kişi olsa gerek. dijital makinalarda direk bir beyaz ayarıyla hepsi eşitlenir. ki çoğu makinalar otomatik beyaz ayarında çalıştırılıyor. tabii bu sorulan sorunun cevabı değil, neden tercih edilip edilmediği ile alakalı olan kısmı. asıl soruya gelirsek, görüntü kalitesi olarak şu anda en üst düzey makineler bile filmli makinelerin kalitesine ulaşmış değil diye biliyorum. filmlerin renk aralığı ve kontrast oranları dijitale göre çok yüksek. fakat işin kolaylığı, çabukluğu ve maddiyat açısından dijital makinelar çok revaçta. bundan sonra da böyle olacaktır.











  10. #30
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat Yurt
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    28.May.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1,445

    Standart

    dijital de filmin dinamik araligini yakalamis hatta gecmis aletler de var

    profesyonel bir filmin dinamik araligi yaklasik 12 13 stop amator filmde bu daha da dusuyor bu 9-10 stop oluyor ki bu da elimizdeki dijitalllerin dinamik araligi ile esdeger

    renk ton gecisleri hakkinda kapisamaz ama yeterli bir renk ve photoshop bilgisi ile bence film renkleri yakalanabilir

    Sent from my GT-S5660










    drcengiz likes this.
    Canon EOS 5D

  11. #31
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı .crazyturtle. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    renk ton gecisleri hakkinda kapisamaz ama yeterli bir renk ve photoshop bilgisi ile bence film renkleri yakalanabilir
    Konumuzun photoshop ile bir ilgisi var mı?
    Eğer varsa photoshopla yakalanmış film kalitesine karşın filmi de photoshop yapar yine dijitale fark atarız










    İNTERNETİME DOKUNMA!

  12. #32
    izustun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    iz üstün
    Makina:
    Sony A7sII, Canon 5D MarkII, Leica M6
    Üyelik tarihi
    20.May.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    842

    Standart

    Dinamik aralık konusunda filmin çok daha yüksek olduğunu biliyorum ben birçok yerden okudum bunu.Yakın zamanda kodak tmax filmle elimdeki 450D'yi kıyaslayarak test edeceğim sonuçlarıda paylaşacağım zaten.Ama şimdiye kadar gördüğüm dijitalde fazla poz alan yerlerin filme göre çok daha çabuk dokusunu yitirdiği.Özellikle gündüz çekimlerinde bunu rahatlıkla görebiliyorum










    "ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ


  13. #33
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Bir negatif 7 stop aralığı barındırır, kağıt ise 5 stop!
    İsterse negatif de dijital de 85 stop barındırsın bu birşey ifade etmez.
    Dinamik aralığı da sayılarla konuşmak yerine görüntüyle konuşalım.
    Stüdyo çekimi yapalım, bir yüze yatay ışık verelim; dijitalde ışıktan gölgeye geçişi sertçe-ani görürken filmde bu geçişi yumuşak görürüz.
    Hatta film çekimini photoshopda düzenleyen fotoğrafçılar bile filmle çalışmanın bu anlamdaki kolaylığını bilir ve sever...










    İNTERNETİME DOKUNMA!

  14. #34
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat Yurt
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    28.May.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1,445

    Standart

    Alıntı Ahmet Yeşil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konumuzun photoshop ile bir ilgisi var mı?
    Eğer varsa photoshopla yakalanmış film kalitesine karşın filmi de photoshop yapar yine dijitale fark atarız
    konu dijital ise dijital in karanlik odasi photoshoptur photoshop u kaldirirsaniz filmi de banyo etmeyin

    saka bir yana siz o filmi taradiginiz anda zaten o goruntu de dijital oluyor zaten?

    ayrica benim dedigim renkli film icin siyah beyaz da dinamik aralik renkli filmden cok daha fazla ki bunu kabul etmeyen yoktur sanirim dijitalde de siyah beyaza cevirmek icin yapilan isleme de cok cok onemli

    Sent from my GT-S5660










    Canon EOS 5D

  15. #35
    ilbey666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Avrupa Yakası Gezi Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    İlbey Yağcı
    Makina:
    Canon Eos 5D mk I
    Üyelik tarihi
    10.July.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,345

    Standart

    Analog'a karşı olan her argümanı anlarım da ''%100 crop'' ve ''dinamik aralık'' savunmalarını hiçbir zaman anlayamadım.

    Yav biz sizi bu kadar sorguluyor muyuz neden dijital kullanıyorsunuz full frame'miş cropmuş dinamik aralıkmış ocakmış diye ? Buz gibi fotoğraf alıyorsunuz kardeşim dijitalde his yok doku yok ton yok ! Var mı itirazı olan ?? Photoshop olmasa ne yapacaktınız çok merak ediyorum. Filmciler bu kadar sallamaz etrafa ''ohooo aslında biz istesek varyaaa sizin yaptığınızın hepiciğini yaparız olm'' diye. Film hala bu kadar üstün olmasa bu kadar tartışılmazdı zaten.

    Boşverin bizi siz Valla bakın biz memnunuz hayatımızdan. Az çözünürlükle, dandik taramayla, düşük dinamik aralıklarla. Ben bir dia filmi cross yıkattığım zaman, bir SB filmden sonuç aldığım zamanki aldığım rengi, dokuyu hiçbir dijitalde almadım. Bundan benim PS bilmemem de sorumlu olabilir.

    Analog olayını kavrayamayan, tekniklerle kafasını dolduran bırakır zaten. Görüyoruz forumda da. Onlar gitsinler güzelce Photoshop yapsınlar bir fotoğraf üzerinde LCD ekran karşısında gözbebekleri yanana kadar ''Kodak Portra VC'' nin verdiği ten rengini tutturmaya çalışsınlar.

    Cengiz Bey konunuzdan biraz sınırı aşmış olabilirim, bence filmin üstünlüğü ''her türlü PS vb programlarla müdahale sonrasında bile elde edilemeyen renkler''. En önemlisi de ten rengi..










    Ahmet Yeşil and izustun like this.
    Referanslar;
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.

  16. #36
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı .crazyturtle. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu dijital ise dijital in karanlik odasi photoshoptur photoshop u kaldirirsaniz filmi de banyo etmeyin

    saka bir yana siz o filmi taradiginiz anda zaten o goruntu de dijital oluyor zaten?

    ayrica benim dedigim renkli film icin siyah beyaz da dinamik aralik renkli filmden cok daha fazla ki bunu kabul etmeyen yoktur sanirim dijitalde de siyah beyaza cevirmek icin yapilan isleme de cok cok onemli
    Tüm dijital çekim ve işlemi ele alırsak bunu da baskıya kadar götürmemiz gerekir,
    bu durumda da analog çekimi banyo ve sonrasında agrandizör baskıya kadar götürürüz.

    Dijitali en iyi nasıl basarsınız (iyi baskı için bile negatife çevirip agrandizör baskı yapıyor adamlar! ), analogu en iyi nasıl basarsınız...

    Hangisi mükemmel sonuca ulaşır bu durumda???

    Filmle boy ölçebilmesi mümkün değil dijitalin. Durum bu-üzülmek fayda etmez!

    Konfüçyus ne der;
    "Karanlığa küfredene kadar bir karanlık oda edin!"











    DustyBrain likes this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  17. #37
    ilbey666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Avrupa Yakası Gezi Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    İlbey Yağcı
    Makina:
    Canon Eos 5D mk I
    Üyelik tarihi
    10.July.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,345

    Standart

    Alıntı .crazyturtle. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konu dijital ise dijital in karanlik odasi photoshoptur photoshop u kaldirirsaniz filmi de banyo etmeyin

    saka bir yana siz o filmi taradiginiz anda zaten o goruntu de dijital oluyor zaten?

    ayrica benim dedigim renkli film icin siyah beyaz da dinamik aralik renkli filmden cok daha fazla ki bunu kabul etmeyen yoktur sanirim dijitalde de siyah beyaza cevirmek icin yapilan isleme de cok cok onemli

    Sent from my GT-S5660
    1) Photoshop hiçbir zaman dijitalin karanlık odası olmaz. Karanlık odada görüntüyü ortaya çıkartırsın. Photoshop'ta olan görüntüyü düzeltirsin.

    2) Filmi tararsın dijital olur, agrandizörle basarsın poster olur. Hangi dijital baskı agrandizör kalitesini verir ?

    Kürşat farkediyor musun burada sensör vs film tartışılıyor ama sensörü savunurken sürekli PS diyorsunuz. PS'siz düşünsene o sensörü ? Soru o değil mi ?










    Ahmet Yeşil likes this.
    Referanslar;
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.

  18. #38
    acg
    acg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cem
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    16.September.2012
    Nereden
    Ankara, Turkey
    Mesajlar
    833

    Standart

    banyosuz filmi düşünmek gibi değil mi ilbey?

    fotoğraf raw olarak kaydedilir sonra bunu ortaya çıkarırsın istediğin gibi işlersin,

    filmde de filmin üzerine düşer ve kaydedilir, ardından banyo ile fotoğraf ortaya çıkar.



    Alıntı ilbey666 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1) Photoshop hiçbir zaman dijitalin karanlık odası olmaz. Karanlık odada görüntüyü ortaya çıkartırsın. Photoshop'ta olan görüntüyü düzeltirsin.

    2) Filmi tararsın dijital olur, agrandizörle basarsın poster olur. Hangi dijital baskı agrandizör kalitesini verir ?

    Kürşat farkediyor musun burada sensör vs film tartışılıyor ama sensörü savunurken sürekli PS diyorsunuz. PS'siz düşünsene o sensörü ? Soru o değil mi ?












  19. #39
    ilbey666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Avrupa Yakası Gezi Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    İlbey Yağcı
    Makina:
    Canon Eos 5D mk I
    Üyelik tarihi
    10.July.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,345

    Standart

    Alıntı acg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    banyosuz filmi düşünmek gibi değil mi ilbey?

    fotoğraf raw olarak kaydedilir sonra bunu ortaya çıkarırsın istediğin gibi işlersin,

    filmde de filmin üzerine düşer ve kaydedilir, ardından banyo ile fotoğraf ortaya çıkar.
    RAW'ı ortaya çıkarmak ile banyo process'ini bir mi tutuyorsun Cem RAW'ı DPP'de jpeg'e çevirip klasöre kopyalamakla saatler süren banyo işlemi bir he mi şaka sanırım ya da ben uykuluyum..










    Referanslar;
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.

  20. #40
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Temelde analog ve dijital kıyaslamasına karşıyım.

    Otobüsle makarna, el arabasıyla diş fırçası, güğüm ile helikopter bile karşılaştırılabilir ama analogla dijital hepsinden farklı.

    Gönlü olan analog çalışır-100 kat emek sarfeder; bu emekle huzur bulur, gönlü olmayan bunu zor bulur.
    Anlayış meselesi...

    Ben kendi adıma noktayı koyuyorum bu başlığa
    Daha söyleyecek lafım yok-yeni film banyosu yaptım ve siyah beyaz keyfini yaşıyorum şu an, siyaha da beyaza da doydum










    İNTERNETİME DOKUNMA!

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •