Portfolio :
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Teşekkür ederim Atalay Abi, imajın çerçeveye oranı dikkatimi çekmemişti. Netliğe gelince, şiddetli rüzgarda hem obje hem ben hareketliyken 135mm de istenen netlik benim için biraz erken galiba
kakurrga 2. Elestiri:
Denizin koyulugu ile objenin acikligi ile guzel kontrast yakalanmis obje arka plandan ayrilmis ancak;
- Obje yeterince net degil
- Obje kadrajin sag tarafina cok sikismis, bakis yonu boslugu yeterince yok.
- Obje kadrajda fazla kucuk hem objenin arkasinda hemde genel olarak kadrajda kullanilmayan cok yer var. Bu sekilde olunca bakan kisinin dikkati dagiliyor. Obje yeterince vurgulanmiyor.
-Kafanin uzerindeki patlama cok dikkat cekiyor O bolgee detay kalmamis.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Değerli eleştrileriniz için şimdiden teşekkürler. Daha yeniyim ve yorumlarınız, önerileriniz bnm için çok önemli...
Teşekkür ederim Aydın Bey...
Kaan Uysal, merhaba. Köz, kestane, arkada-yolda görülen ıslaklık bize bir kış günü sokak fotoğrafı çekme isteğini anlatıyor. sokaklar, hele insan figürü de olduğunda doğal stüdyolar olarak çok işlevseldir. O nedenle de, hele böyle iddialı bir platform için fotoğraf seçerken stüdyo titizliği gerekiyor.
Bizim fotoğrafımızda ilk etki kousunda zorlanmamak elde değil. İlk etki, senin bize vermek istediğin mesaj olmalı diye düşünürüm. Burada bize bir bilmece sunmak istermiş gibi kadraj oluşturmusun
Kadraj oldukça sıkıntılı. Terazi küfesi çok güzel bir malzeme olacakken onu kesip para kasesi olduğunu zannettiğim peynir kabı estetik olarak pek bir şey katmamış, değil mi?
Tezgah yakından çekildiği için alan derinliği konusunda (arkaplan flulaşması) teknik olarak başarılı olsa da amaca hizmet etmemiş gibi. Kestanelerin nafile estetik katkısından ziyade arkplanı göstererek hava durumu ya da mevsim kousunda daha çok katkı sunabilirmiş gibi geldi bana.
Sokak fotoğrafında, kaydetmek için seni etkileyenin ne olduğunu, bunu çerçeveletip duvarına asmak isteyeceğin, ya da bir baskıya verebileceğin halini gözünün önüne getirmende fayda var diye düşünürüm. Tezgah sahibinden izin alarak çeşitli açılardan, çeşitli odak uzaklıkları ile on-onbeş kare çekseydin belki böyle, saklamak isteyeceğin bir fotoğraf elde edebilirdin diye düşünüyorum.
Son olarak bütün bunları seni motive eder diye söylediğimi belirtmek isterim. Kestaneci fotoğraflarının devamını mutlaka görmek isteriz. Kolay gelsin.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
24 saar oldu.
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Sevgili Atalay;
Fotografta susu yanlis diyebilecegim teknik bir hata yok. Iki sey sikkatimi cekti birincisi en ustte cok dar alanda kalan kara bulutlar. Birazdaha fazla gorulerek bulut olduklari belli edilebilirmis. Su an itibari ile sanki yanlis bir editleme gibi duruyor. En azindan benim gozume o sekilde gorundu (o sekilde olmasa bile)
Ikinci olarak siluetlerin ve siyah alanin kapladigi alan cok az gibi geldi bana fotografa degisik boyutlarda bir kac kez donup donup baktim. Herseferinde asagisini gorurken zorlandim. Yukaridaki tonal olarak ayni alan fazla ve fotografin gokyuzu ve deniz olarak bolunmuslugu cok baskin. Gozum siluet detayini gormekte zorlandi.
Tabii bu elestiri biraz subjektif oldu. Sonucta fotografin tekniginden ote fotografci tercihlerine yaklastigimiz, fotograf bakma aliskanligimizla yazdigimzi bir noktadayiz.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
@promete
fotograftaki insanlar konunun icinde cok az yer kaplamis sanki sıkışmış gibi. Sahsi fikrim bir kac farkli croplamayla dahada farkli kareler cikabilirdi.
Dipnot: elestiriden ziyade ben olsam ne yapardim olarak fikrimi yazdim.
FB 1907
Canon EOS60D - Tamron 17-50 non VC - Canon 50mm II f1,8
24 saat geçmesi ya da 3 eleştiri alması kurallarına uymadığım için kusura bakmayın
Konu sinan47 tarafından (27.January.2013 Saat 13:04 ) değiştirilmiştir.
Yeni resim eklenmesi icin en az 3 yorum yada 1 gun gecmeli.
FB 1907
Canon EOS60D - Tamron 17-50 non VC - Canon 50mm II f1,8
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
İzmir Ege Üniversitesi Gazetecilik Öğrencisi - EOS 60D 18-135 Antalya-İzmir candır
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Çok dağınık bir kadraj. Dağınık kadrajlar bazen güzel olabiliyor ama bunun içinde bir kaos veya çok büyük bir dağınıklık lazım.
Sizin kadranıjınızda pek çok öğe yarım. Yerdeki bez, soldan giren bir ayak, soldaki ağaç...
Durduğunuz açık yanlış. Bakan kişiyi fotoğrafın dışına itiyor. Karşıdan yerdeki objeyle veya kişiyle göz hizasından alınabilirdi. Ama genel olarak bu mekanın öyle çok büyük bir fotoğrafik bir değeri yok. Yani çok karma karışık bir yer hani doğru açı neresi diye olurdu diye düşündüğümde bile çok çarpıcı bir fikir gelmedi aklıma. Belki sadece kukla ve eli bir kadrajda alabilirdiniz. Daha sade bir anlatım elde edilirdi bu şekilde. Belki tabi...
Kukla, mini sandalyeler ve mini masa dışındaki yerleri siyah beyaz. Kuklayı anladım da diğerleri niye renkli. Ve kuklanın altındaki bezin kontrastı zaten yüksek zemine göre kuklayı renklendirmek bir çarpıcılık katmamış durumda.
Fotoğrafı beğendim veya beğenmedim diyemem. Yani bu şekilde subjektif bir yorum yapmam size de bişey katmaz bana da. Ama biraz daha emek harcayarak daha iyi bir kare elde edebilirdiniz (belki). Bu belki mekan gereğince yanlış anlamayın.
Ellerinize sağlık.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Eleştirileriniz için teşekkürler kadraj konusunda haklısınız ama sokak gösterisi olduğundan etrafı insanlar ile doluydu bende burayı bulabildim en uygun ve denklanşöre bastım Renkli olan kısımları ise kuklanın kullandığı dekorları renkli yapmak istedim, sokak fotoğraflarını ve dağınıklığını sevdiğim içinde işledim kendimce. Tekrar görüşleriniz için teşekkürler
İzmir Ege Üniversitesi Gazetecilik Öğrencisi - EOS 60D 18-135 Antalya-İzmir candır
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yorumlarınızı bekliyorum...
@mehmett
kadraj banada daginik ve egik geldi. Birde resmin en solunda bir bacak firlamis croplasaniz daha şık dururdu sanki.
FB 1907
Canon EOS60D - Tamron 17-50 non VC - Canon 50mm II f1,8
24 saat geçmesi ya da 3 eleştiri alması kurallarını kimse takip etmiyor sanırım.
neyse ben bana göre gördüğüm şekilde eleştirileri yapayım.
dedikleri gibi kadrajda çok fazla detay var. sen bilgisayarda hangilerine bakmamız gerekiğini renkli bırakmışsın ancak bu yetersiz.
arkaplanda hiç fluluk yok mesela. exif vermemişsin, hangi diyaframı kullandın bilemiyorum ancak diyaframı en açık halde kullansaydın keşke.
burada bir 50mm f1.8 iyi işlerdi. ve dedikleri gibi sadece kukla ve adamı tam kadraj çeksen arkaplan fluluğunu daha da iyi sağlardır.
bir diğer yöntem ise high speed flaş kullanarak (var ya da yok) sadece adam ve kuklanın olduğu bölümü aydınlatıp arkadaki herşeyi simsiyah yapabilirdin.
ana problem kadraj. çok insan var olabilir. 10 saniye kadar yaklaşıp çekip uzaklaşabilirmişsin.
bunun dışında özenerek çekmişsin, özenerek işlemişsin. gereksiz detayları görmesek çok güzel olurmuş.
boş güzel ambiansı olan bir sokak bulmuşsunuz.
ancak kadraj kötü. sol üstte dükkan tentesi var mesela. çok gereksiz. soldaki ağaç yolun devamını göstermiyor bize.
ağacı mı keseyim tenteyi mi yok edeyim demeyin. başka açılardan çekebilirmişsiniz.
fotoğrafın geneline bakığımızda ışık kaynağı da rahatsız edici duruyor.
mesela ilk aklıma gelen yolun tam ortasından makineyi yere koyarak çekilse daha etkili olabilirdi benim görüşüm.
ve hareket de yok. bu fotoğraf bir manzara fotoğrafı değil. dolayısıyla içinde insan ya da insanlar beklerdim. hiç olmadı başıboş bir köpek.
bunların dışında makine ayarları bana doğru geldi. white balance doğru seçilmiş. sarı ışık güzel etki bırakmış.
bencede çok dağınık bir kadraj, konu yada kompozisyon yok gibi... sadece sırf değişik birşey görüp çekmem lazım diyerek çekilmiş bir fotoğraf gibi geldi bana, amaçsız. ayrıca neden fotoğraf siyah beyaz, kukla neden renkli bu detayda anlaşılmıyor. mesela şöyle olabilirdi kukla oynattığı zaman çekebilirdiniz. kukla havadayken oynatılırken. insanların daha çok göründüğü ve meraklı gözlerle izlediği bir kukla oynatıcısı olarakta çekebilirdiniz bunun içinde insanlarında çevresinde toplandığı açıdan çekebilirdiniz. yani durduğunuz açıda yanlış gibi geldi bana..