@Selenyum
1. Elestiri:
siyah beyaz tonlamalar hos fotografinizda
Ancak;
- Kadrajin egri olmasi,
- siluetlerin figuratif anlamda fotografa bir katkida bulunmamasina ragmen leke olarak fotografta cok buyuk alan tutup arka plani hatta belki basli basina guzel bir konu olabilecekiki insani kapatmalari,
-ve merkezdeki asiri patlama
fotografi izlenmesi zor hale sokuyor.
Saygilar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
yorum için teşekkürler tuna bey
en son ayın birinde yükleme olmuş. hani yok mu fotoğraf yükleyen, cesaret sahibi kişi?
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Ben bunu sadece beğenirim Emir Abi. Ne eleştiri yapacağımı bilemedim
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
Hocam kadrajda herşey yerli yerinde, tonlamalar gerçekten çok güzel, silüet çalışmak isteyenleri imrendirecek bir kompoziyon. İstesem de bu seviyede böyle güzel bir kare yakalayamacağımı biliyorum. Bilmem modelin çekildiğinden haberi var mıydı ama duruşu biraz daha dik olabilirdi yada mümkünse fotoğraf makinesini kullanırken çekseydiniz daha güzel olabilirdi belki... Başarılarınızın devamını dilerim.
ben hem beğenirim hem eleştiririm nolucak ki.
herşey yerli yerinde . O Cavandoli nin la lineasındaki (meraklı adam) sahnesi gibi olmuş desem
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
Arkadaşlar güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Fotoğraftaki arkadaş CT Antalya ekibinden Burak Ercümen. Fotoğrafa gelince benim en çok sevdiğim silüet fotoğraflarımdan birisidir bu kare. Sebebine gelince modelin üzerinde taşıdığı tüm ekipman ve aksesuarların neredeyse tamamı çok detaylı bir şekilde fotoğraflanmış olmasıdır. Gözlük, kasket,çanta tokaları ve fotoğraf makinesi. Fotoğraf çekerken çekilseydi diye düşündüğümde onun hem klasik bir konu olması hem de makine,el kol,yüz hepsi aynı noktada birbiri üzerine bindiğinde çok da estetik durmayacağını düşündüğümden tercih etmediğimi çok açık bir şekilde ifade edebilirim.
Tekrar teşekkür ediyorum...
FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC
promete seninle tanışmalıyız. Neden dersen? Daha fotoğrafı ilk gördüğümde bu figür aklıma gelmişti. Bir şekilde beyin haritalarımız örtüşüyor. Bu arada Emir abinin fotosu gerçekten güzel olmuş. Sağdaki o küçük çıkıntı olmasa bu kadar beğenir miydim bilmiyorum. Ama o ufak çim/taş yada hangi nesneyse fotoğrafa değer katmış.
Sıradaki benden olsun bakalım:
Canon 7D MARK II \/ Canon 400mm f/5.6 L \/ Tokina 11-16 f/2.8 \/ Tamron 17-50 f/2.8
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
@madmax82
Genelde Macro cekmem ancak bilirim bana gore stacking yapilarak veya diyafram kisilarak biraz daha net alan elde etmekte faydali olabilirmis. Bunun haricinda kompozisyonu ve tonlamalari, isigin kullanimini begendim. Elinize saglik.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Alper Bey. Makroyla çok içli dışlı değilimdir ben de. Bir dönem ilgilendim o kadar.
Fotoğrafınızdaki net alan çok az. Keşke diyaframı biraz daha kısabilseydiniz. Canlıyı çektiğiniz açı yanlış zira genel kuraldır (ki genellikle de doğru bir kuraldır) "Gözler önemli"
Gözleri ön plana alarak çekmenizde fayda vardı. Bu fotoğrafa bu açıdan bakınca tam bir karmaşa görüyorum.
Böceğinizde tutunucu ayak yapısı var. (tutunucuydu galiba bu ) onuda daha iyi bir şekilde vurgulasaydınız iyi olurdu.
Harici flaş kullanmadıysanız bundan sonraki çekimlerinizde harici flaş kullanın derim Ellerinize sağlık.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
bende bir iki eleştiri yapmak istiyorum stacking yetmemiş ışık ps de bir tık daha arttırılabilirmiş gibi geldi bana böcegin duruşu güzel sayılabilir ama keşke fotoğraf yamuk çekilmeseydi yada siz bunu ps de düzeltip bize sunsaydınız daha iyi olurmuş makro çekerken tam yan yahut tam karşıdan açılar tercih ediliyor genelde elinize sağlık
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Hakkı bey kadraj ve kompozisyon bence hoş.
Ancak bileme taşında PS işlemleri çok bariz (eğer müdahale yaptıysanız ve gözlerim beni yanıltmıyorsa) bir de o taşa o bıçak sürttüğünde normalde güzel kıvılcım çıkar ama ben o kıvılcımı aradım bulamadım.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
kıvılcım çıkmıyordu gerçekten ama ps konusunda haklısınız .
hakkı bey kadrajı bozan arkadaki fondaki ayaklar... eğer daha fazla görünmüş olsaydı, belki çok sorun olmayacaktı ama bu şekilde biraz sorun teşkil etmiş kanımca...
bunun dışında kadraj yerleşimi ve fotoğrafı beğendim...
siyah beyaz da yerinde bir seçim... fakat kıvılcımların belirgin olması adına renkli de düşünülebilir.