CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 3 Toplam 5 Sayfadan BirinciBirinci 12345 SonuncuSonuncu
Toplam 81 adet sonuctan sayfa basi 41 ile 60 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree18Likes

Konu: Kazara fotografcilar ve photoshopa dokundurmalar.

  1. #41
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    filtre konusunda tunaya katılıyorum...
    zaten tuna'ya hep katılıyorum
    ben ikinize de katılıyorum yahu...

    tuna nın dediği gibi önce fotoğrafın temelleri öğrenilmeli, sonra zaten ham hali bile neredeyse yeterli olur, teknik yerinde olur, aradan işleyeceğin kareyi çekersin ufak dokunuşlarla baskıya hazır olur....











  2. #42
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Maz Tez
    Makina:
    eos 550d
    Üyelik tarihi
    03.January.2012
    Nereden
    ist
    Mesajlar
    23

    Standart

    işte onu diyorum bende, metallica dinleyene vay salak denmez ya da klasik müzik dinleyen ondan daha zevkli diyemeyiz. Ayrıca resmi beğenmediğimi söylemiyorum (aksine beğeniyorum, şimdi resim camiasından bir kitle de dali resimden anlamayanların ressamıdır der aynı buradaki mantıkla), sadece gerçekçi akımla taban tabana zıt bir çalışma olduğu için onu gösterdim. Gerçeğe aykırı olmak çirkin olmak değildir.











  3. #43
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    sanki konudan sapılıyor gibi atıfta bulunulan mesajdan dolayı,

    orijinal fotoğraf zaten filtre ile çekilmişti, bu haliyle sorun yok; velev ki manüple olsun bu izleyicinin beğenisi veya beğenmeyişidir. ama tartışılan konu eline dslr alıp onu otomatikte kullanıp daha neyi nasıl çekmesi gerektiğini bilmeden çeken onu da photoshop ile kurtaranın yaptığının yanlışlığı tartışılıyor. yoksa kimin neyi sevdiği değil....











  4. #44
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Maz Tez
    Makina:
    eos 550d
    Üyelik tarihi
    03.January.2012
    Nereden
    ist
    Mesajlar
    23

    Standart

    Efendiler
    Bu işin yanlışı doğrusu kullanıcının takdirindedir, otomatik çekmenin gerekeceği çok durum vardır. Bilgisiz kullanıcı bilgili kullanıcı ayırabiliriz ancak kalkıp köpeğimin boynunda makine olsa time lapse ile çeker bunları demek kaba bir yaklaşımdır. Sadece bu abartılı yaklaşımı sevmedim. PS ile harikalar yaratan adamlardan değilim ama imreniyorum da adamlara, nihayetinde en az fotoğrafı çekmek kadar ciddi bir iş, istenen fotoğrafı tasarlayıp uygulamak. Kesinlikle burada da bir sanatsal yaklaşım var hatta teknik olarak daha yetkin ve daha geniş bir alanda.











  5. #45
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kimse alınmasın, sanat yönetmenliği nedeniyle Mustafa beyin düşüncelerini hepimiz için önemli buluyorum; yanlış hatırlamıyorsam, Aydın Tunapala moda ve reklam sektörünü hariç tutarak sormuştu sorusunu. Başta, bu sektörlerde zorunluluk olduğunu düşünmüştüm ama sonuç olarak tüketici kitlesine hitap eden konularda fotoğrafların (aslında ürünlerin) "edit edilmesi" etik değerler ile bağdaşır mı?


    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada şöyle bir durum var, fotoğrafı kadına benzetip, makyajla güzel olduğunu iddia etmek bizi şöyle bir sonuca götürüyor.
    peki makyajsızsa ya? ya banyodan çıkmışsa? sen dün evlendiğim kadın mısın diye sormaz mısınız? - pardon siz kimsiniz?... yağ yağmurda kalmış makyajı akmışsa?

    mesleğim icabı basın yayın sektöründe sanat yönetmenliği yaptım uzun zaman ve halen de yapıyorum.
    bazen çıkarttığım yayınlarda kendi fotoğraflarımı kullanmamam gerekiyor. zira künye hep benim adımla dolu olacağı için, başka isimler iihtiyaç oluyor.
    zamanın birinde birkaç fotoğrafçıdan (ki bilinen fotoğrafçılardır) fotoğraf istedim...
    yolladılar... çok fazla ps olduğunu düşündüm, baskıda da renklerin patlayacağnıı bildiğim için, daha orjinaline yakın bir görüntü olması açısından orjinallerini istedim...
    samimi söylüyorum; çöp'tü...
    tuna'nın söylemek istediği şey esasen bu...
    fotoğraflarımın yüzde 95'ini rahatlıkla hiç ps'siz basarım, gözü kapalı...
    ama bu ps yapılmayacağı gerçeğini değiştirmez...
    çok iyi makinalar da olsa, bazen artı eksi oynamaları yapmak gerekiyor.
    bu da kontrast, levels, curves gibi ayarlar ki zaten genellikle bunları yapıyoruz.
    ama bunun dışında yapılan işlemler yine tuna'ya katılarak söylüyorumki; "grafik" hatta bazı çalışmalar tamamen "illustrasyon"a kayan çalışmalardır, fotoğraflıktan çıkmıştır.

    bir ara national geographic'in eğitim setini indirmiştim internetten.
    fotoğraf eğitimi veriyordu kısaca (güya)
    manzarıy editlemeyi anlatırken, başka bir objeyi (kelebeği) manzara üstüne nasıl bindirileceğini anlatıyordu...
    eeeee, durum böyleyken aslında kusuru bir yerlerde aramak da gerekiyor...

    benim için fotoğrafta temel olan unsurlar;
    + kadraj
    + estetik
    + doğru ışık kullanımı

    fakat bunların hepsi doğru olsa bile; baskı açısından doğru olmayabilir...
    artı bir örnek vereyim:
    eğer çektiğiniz fotoğraf bir kitap kapağı olacaksa ve o kapak da mat selefon olacaksa, fotoğrafınız aşağı yukarı yüzde 5 daha koyu görünür kapakta...
    bunu editlemezseniz ve bunu bilmezseniz, bu sonuca katlanmak zorundasınız...
    işin baskı ve reklam boyutu her zaman farklıdır...
    kutunuzdan neyin çıkacağınızı ancak tecrüeyle bilebilirsiniz.

    selamlar.
    söylediklerimi tekrar alıntıyla vereyim...
    olaya dışarıdan bakıyorsunuz, içinde değilsiniz azizim...
    eğer içinde olsaydınız, kağıdı şöyle iki parmağınızla dokunarak, kaç gram olduğunu anlayabilirdiniz.
    ya da şöyle söyleyeyim: hangi fotoğrafın hangi kağıt üzerinde nasıl durduğunu bilebilirdiniz.
    benim bahsettiğim edit işlemleri böyledir.

    yaksa size spor ayakkabıyı edit yapıp, jordan ayakkabıya dönüştercek halimiz yok.
    bahsettiğimiz konu manipulasyon değil...

    yani kısaca ortaya doğan görünümlü şahini sunmuyoruz...
    yaptığımız küçük editler...
    örnek verecektim ama haici harddisk yine açılmadı...

    ben bir çok alanda fotoğraf çekmeme rağmen profesyonel olarak kültürel yayınlardan hayatımı kazanmaya çalışıyorum.
    zaten portfolyolarımda da bu bariz görülür...
    zaten o çekimlerde ne kadar edit yapabilirsiniz ki?
    artı eksi exposure color levels, levels bu kadar...


    işin etiklik noktasına gelirsek eğer.
    zaten gözün gördüğünü çekmiyorsunuz.
    taktınız objektifin önüne Nd filtreyi, suyu kadife gibi çektiniz?
    eee, var mı böyle bir görüntü yok?
    taktınız gradient filtre'yi, koyudan açığa bir parliament mavisi gecesi yakaladınız...
    peki var mı böyle bir görüntü? yok...
    makinanın ayarlarıyla oynayarak görüntüyü koyu ya da açık çektiniz...
    var mı böyle bir görüntü? yok...
    aslında çektiğimiz çoğu görüntü zaten gözümüzün gördüğü değil..

    (iki örnek vereceğim hatta üç örnek - mesajın sonunda-)

    aslında işin kalitesi açısından biraz farketse de zaten bu tip işlemlerin hepsi ps'de yapılıyor.
    sorun şu:
    aynı işlemi ps'de yapınca suç oluyor.
    fakat aynı işlemi filtre takarak çekince hiç konuşulmuyor...
    yanlış burada...
    o zaman hiç yan ekipman da kullanmayalım...

    fotoğrafın doğru çekilmesi kanaatini her zaman taşıyorum.
    fakat kur'andan ayet değil ki azizim dokunmayalım!
    fotoğrafa bu kadar uhrevi bakmıyorum kusura bakmayın...
    doğru kadraj doğru ışık doğru teknikk zaten geriye çok az bir ps işlemi kalır.

    azizim, sıfır edit ile fotoğraf yayınladığımız ve bastığmıız da oluyor
    fakat ticaretin teoriği ve pratiği arasında fark vardır...
    arada bu tür editlerin mübah olduğunu düşünüyorum...
    yoksa inanın hiç bir iş yapamayız!

    şimdi aynı fotoğrafın üç farklı versiyonunu örnek vereceğim.

    1)


    orjinal fotonun tam büyük hali jpeg versiyonu için tıklayınız : http://img838.imageshack.us/img838/4...san2008585.jpg

    2)


    3)


    1 numaralı fotoğraf, orjinal çekimdir. birebir baskıda aynen kullanılabilir. ps kullanılmasına gerek yok...
    2) numaralı fotoğraf, 1 numaralı fotoğrafın monotone kahverengi yapılmış versiyonudur... curve levels ve yüzdeki pürüzler giderildi biraz daha smooth bir ifade verildi.
    3) internette yayınladığım başka bir versiyonu, renk ayarlarıyla oynandı...

    şimdi etiklik sorusuna gelelim... 2 numaralı çalışma kendi kitabımın kapak fotoğrafı olarak kullanıldı.
    soru şu: bu çalışma etik mi?
    elbette ki etiktir çünkü kişisel irademde olan bir şeydir... yanıltma yok... manipulasyon yok... ve bu tonda bir kapak istediğim için fotoğrafı bu hale getirdim. bence bir sorun yok?
    üç numaralı fotoğraf: internette kullandığım başka bir vesiyonudur, tamamen kişisel irademde, bu şekilde yayınlamak istediğim yapmış olduğum bir edittir... manipulasyon olmadığı için bence bir sıkıntı yoktur.

    şimdi detaylara gelelim.
    fotoğraf zaten çok net olmasına rağmen, neden balance, smooth, noise reduction gibi işlemler yapıyoruz zaman zaman? bu gerekli mi ya da etik mi?
    elbette gerekli ve etik...

    şimdi aynı fotoğrafın 100% croplu versiyonuna bakalım.
    teknik, ışık kullanımı ve kadraj açısından hiç bir sıkıntısı olmasa bile, fotoğraf sıkıntılı bir fotoğraftır.
    bu da modelin teni ile alakalı olan bir durumdur.



    yukarıda da görüldüğü gibi yüzde yüz krop aldığım zaman birebir haline baktığım zaman yüz dokusunun pürüzlü olduğu görülür...
    şimdi, düz mantık fotoğrafa aman elleme kardeşim diyenler gibi düşünürsem eğer, bu fotoğraf kapakta kulanılabileecek türden bir fotoğraf olmaz
    çünkü kusurludur...
    ne yapacağız?
    bizim işimiz burada fotoğrafa emek vermekse eğer, fotoğrafda görülen bazı kusurları da elbette ki düzelteceğiz...

    imdi; fotoğraf makinasında, kameralarda eğer ps'de yaptığım bu işlem yazılımsal olarak yüklü olsaydı, direk öyle çekecektik... değil mi?
    o zaman bu tartışma olmayacaktı...

    (her fotoğraf için söylemiyorum tabii)
    xsorun eğer ps kulanım ise eğer, ps kullanmıyorsanız zaten bu işi hiç yapmayacaksınız arkadaşlar.
    kısa, açık ve net söylüyorum.

    saygı ve selamlar.










    Konu mustafanazif tarafından (28.March.2012 Saat 09:38 ) değiştirilmiştir.

  6. #46
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    bütünü bir anlam ifade eden bir metin içinden tek bir cümleden hükme varmanız çok doğru bir yaklaşım olmayabilir, burada tunanın kastettiğiniz ile sizin kastettiğinizin paydaları tutmuyor pek...
    anlatılmak istenen fotoğrafın nasıl çekileceğini, ışığı nasıl kullanacağını, çekmeden önce neyi çekeceğini hesaplamadan (ki yazısında anlık mecburiyetten çekilen resimleri de ayırmış tuna veya anı fotoğraflarını bile ayırabiliriz) 1000 kare çekip içinden 20 taneyi photoshop ile kurtarırım diyen insan eleştiriliyor. çünkü burada yaptığı işe saygı duymama durumu var. seri çekim modunda çok fazla poz çekebilirsiniz ama buradaki amaç da aralarından hoşunuza giden kareyi almaktır, sonuçta o seri çekimde uygulanan tekniklerin hepsi (kadraj, ışık, pozlama vs gibi) yerindedir. birinci örnek bu işin hakkını vermeyen vermeye de gayret göstermeyen insandır, ikincisi ise bu işi hakkını vererek yapmaya çalışan insandır. aradaki fark bu.

    photoshop illa ki kullanılıyor, tunanın dediği gibi reklam vb sektörlerde manüpilasyonlar da kullanılabilir. bu alan çok su da götürür, çünkü reklam gerçekçi olmak zorunda da değildir. tunanın tartıştığı boyut da bu değil...
    (ışık ayarı, kontrast, sharp, unsharp yerinde olduğu müddetçe manüpilasyon değildir.)











  7. #47
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Teşekkürler Mustafa bey. Şu anda derneklerdeki eğitmenler, kurslarda da, yazılarında da yaygın olarak edit uygulamaları, karanlık odanın yerini alan "AK ODA" olarak niteliyorlar ve günümüz fotoğrafının olmazsa olmazı olarak gördüklerini söylüyorlar. Nitekim, Canonturk sayfalarında da PS uygulamaları hakkında bol bol eğitici bilgi var ayrıca CT il gruplarının toplantı gündemlerinde de kurs olarak PS yer alıyor.

    Sevgili Halil İbrahim bey, ben Aydın Tunapala nın yazısından cımbızla laf çekip anlam yükleme gayreti içinde görüntü verdiysem affola. Benim amacım gerçekten de Aydın Tunapala nın serzenişine sizler ne kadar katılıyorsunuz, o konuyu forumu izleyenlerle paylaşmaktı. Belki kendisinin de belirttiği gibi sıkıntılı bir anda amacını aşan örneklerle yaptığı vurgu, edit programlar üzerinde bir hüküm verilmesi gerektiği, bu konuda da "makinasına hakim" görüşleri öğrenmek istediği anlamını çıkarmıştım. Gelen yanıtlar arasında da, bu ikinci fasılda olduğu üzere net hükümler yoktu. Olsa da olur olmasa da; aman dozu kaçmasın dagibi..

    Tekrar açıklayıcı ve belgeli,net yanıt için Mustafa beye teşekkürlerimi iletiyorum.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  8. #48
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı cglrshn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim bu konuya yorumum şöyle:
    Kimseyi gücendirmek ya da kimsenin sanatına laf etmek gibi bir densizlik yapmak istemem. Hele ki, böyle benden çok daha uzun süredir bu alana emek veren, değerli üstadların arasında... Fakat kişisel görüşüm, ortaya çıkan 'şey'e bakılması yönünde. Fotoğraf çekmek istiyorsanız fotoğraf çekersiniz, görsel tasarıma yakın bir çalışma yapmak istiyorsanız ortaya bu çıkar. Sonuçta ikisinin de beğeneni, görsel ağırlığı, çekiciliği vardır. Olay farklı boyuta kaydırmak gibi olmasın ama mesela, aceminin de beteri fotoğrafların üzerine kocaman imza yerleştirmek bana daha vahim bir durum gibi geliyor. Yani sonuç itibariyle ben "ortaya çıkan esere/çalışmaya bakıyorum" diyorum. Takdir sizindir.

    Bir de bu arada, ps kullanmayı tercih eden biri değilim.
    özür dilerim konuya çok fazla mesaj yazmak istemiyorum ama,
    imzalarınızı mümkün olduğu kadar ortalara atın...
    hatta biraz da büyük atın...

    benim gibi başı ağrıyanlar ne demek istediğimi çok iyi anlayacaktır...

    internet publish ortam değildir yani basılı bir yayın organı değildir dolayısı ile çok kolay el değiştirebilen ortamlardır.
    bir bakmışsınız fotoğrafınız yürümüş gitmiş...
    hak iddia edebilmeniz için üzerine en azından isminizi yazınız... ps ile müdahale edilemeyecek türde yazmanız da menfaatinize...
    bu acemilik değil, aslında olması gereken...

    bazı forumlarda okuyorum yok, "fotoğrafın orjinalini bozma, fotoğrafa saygı göster" yorumlarıyla gereksiz bir uhreviyet yükleme gayretindeler ama böle bir şey yok.
    adımları sağlam atma meselesi bu...

    ki sonradan herhangi bir yasal durum oluştuğu zaman imzanızla yayınladığınız yeri, tarihi ile beraber delil dosyasına da koyabilesiniz...

    saygılar.











  9. #49
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    ps'e inanma, ps'siz de kalma...










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  10. #50
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @peregrinus

    Bahsedilen seri cekenler spor muhabirleri degildir. Amacsiz, suursuz, dusunmeden, ne cektigini, ne cekecigini, nasil cekecegini, niye cekecegini yani hic bir seyi bilmeden eline aldigi makine ile sabahtan aksama kadar binlerce kare uretip iclerinden uc bes taneyi ps ile kurtarip fotografci olanlardir. bunlarin cekitigi kareyi kopegimin cektigi kare ile, sirkte fotograf ceken maymunun cektigi kareyi ayni kefeye koyarim. Eger fotografcilik san eseri cekmekse... Bence siz lafa takilip ozunu kacirdiniz.

    Ikinci olarak hic te ozel filtre gerekmez. Cokin P serisi grade filtreler ile bu duzenleme gayet rahat yapilir.

    Grafik sanatinin cok guzel eseri olan fotografdan yola cikmis calismalar baskadir, fotograf baskadir. Uretilme asamalari farklidir her seyden once. Yani uretim sureci olarak birbirinden ayrilir. Siz isin temelinden uzaklasip, maniplasyona kaydiginiz surece fotograf tabanli is yapan grafiker, Ilustrator olursunuz. Yaptiginiz sey gene degerlidir. Gene sanatdir veya sanat olarak zaman icerisinde nitelendirilebilir. Ancak fotograf midir?

    Ayrica burada bahsedilen su kismi herkes kaciriyor. Benim en bastan sona dedigim once fotografi ogrenin, fotograf tekniklerine, makinenize, isiga, ekipmaniniza, kompozisyona, yardimci araclara hakim olun. Ardindan PS mudahalesi yapmakmi istiyorsunuz meydan sizin. Kimsede sunu diyemez cekemedigi icin oynuyor fotografla.

    Siz o zaman sanatinizi, ugrasinizi bir adim oteye tasirsiniz. Bu noktada sanatinizin ismi fotograf grafik su bu olmus umursmazsinizda.

    Ama hic bir sey bilmeden oynuyorsaniz o zaman... Bence bir durun dusunun.

    Her neyse

    @mustafanazif

    Zaten reklam, tanitim ve urun calismalarini disinda tuttugumu bastan yazmistim sonucta bir kapak kitabin en buyuk tanitim kaynagidir. Ikincisi yukarida dedigimi tekrar etmek isterim. Yanlis olan PS yada dijital mudahale degildir. Bunu bastan tasrlayip cekip uygulamak baska birseydir, fotografi kurtarmaya calismak baska bir sey. Sonucta dogru cekilmis bir kare sepiada yapsaniz , sfot da yapsaniz dogru bir karedir. Ancak bilgi ve bilinc eksikligi nedeni ile netsiz cektiginiz bir kareyi sanat saheseri haline getirmek icin softlastirmak baska bir seydir.

    Birde bir kac dostumuz demis kisinin kendisini ilgilendirir. Yok arkadaslar o kadar basit degil. Kisi bunlari dolabinda sakliyorsa kendisini ilgilendirir. Kisi bunlari fotograf diye yayinliyiorsa bu bakan herkezi ilgilendirir. Oradaki kisi grafiklesmis fotografi orjinal hali gibi sunuyorsa beni seni onu kandirsada yalan genede yalandir. En az bir kisi bunun gercek olmadigini biliyordur.

    Gene cok konustum.

    Sevgi ve Saygiyla










    tulgen likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  11. #51
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Tuna boyle uzun uzun yaziyon kimse okumuyor sonra
    Agzina saglik...











  12. #52
    HaDeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Çetinkaya
    Makina:
    550d
    Üyelik tarihi
    15.October.2011
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    1,011

    Standart

    Benim gibi çok çok yeni başlayanlara örnek olacak bir yazı. Kutlarım. Yaşıtlarımla fotoğraf çekmeye çıktığımda eğer görüntüyü bozan bir nesne varsa ''boşver abi Photoshop'da silersin'' Boşver abi kontrastı verirsin v.s. v.s. Ta ki bir hocamın (Mustafa Sabri Türkay) Ülkede ki yegane gökyüzü fotoğrafçılarından birisidir. Sana bir yıl boyunca photoshop kullanmayı yasaklıyorum bilgisayarında dahi olmasını istemiyorum demesine kadar bu kavram karmaşasından kurtuldum. Fotoğraf artık benim için deklanşöre basılmadan çekilmiştir. Sonradan onu çıkart bunu ekle , v.s. v.s. şeyler fotoğrafı bozmaktan öteye gitmiyor maalesef. Hepimizin yardımcı aracıdır , fakat amacı olmamalı derim. Özellikle yeni başlayanlar , yani bizler. Makinemizi , ışığı , doğru kadrajı öğrenmeden dijital müdahalelere kalkışmamalıyız.











  13. #53
    tulgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Tolga ÜLGEN
    Makina:
    EOS 7D, Oly E-PL2
    Üyelik tarihi
    03.May.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    55
    Mesajlar
    114

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gene cok konustum.

    Sevgi ve Saygiyla
    Çok şey söyleyebilidikten sonra çok konuşmanın bence bir mahsuru yok










    Canon 7D | Canon EF 35L | Canon EF 50 1.4 | Sigma 85 1.4 | Canon EF 135L | Canon EF 70-200L | Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM | Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro | Tamron SP AF10-24 f/3.5-4.5 Di II | Tamron SP AF17-50 f/2.8 Di II VC | Canon EF 50 f/1.8 II | Tamron 2X AF 7MC | Canon Speedlite 580 EX | Metz 58 AF-2

  14. #54
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Maz Tez
    Makina:
    eos 550d
    Üyelik tarihi
    03.January.2012
    Nereden
    ist
    Mesajlar
    23

    Standart

    düşündüklerine dikkat et bir gün sözün olur
    sözlerine dikkat et bir gün davranışın olur
    davranışlarına dikkat et bir gün alışkanlığın olur
    alışkanlıklarına dikkat et bir gün karakterin olur
    karakterine dikkat et bir gün kaderin olur.

    ne güzel söylemiş değil mi?











  15. #55
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Guzel soz de, yani???

    Mesela seyi de severim; "Terli terli su icme" dogru sozdur guzel sozdur de konu ile baglantisi nedir. Ha sunu demeye calisiyorsaniz " Buyuk soz soylemeyin ilerde yemek zorunda kalirsiniz" bence dogru bir yaklasim olmamis. Ha ben tamamen yanlis anlayip lafi ters anlamisimdir o da ihtimal.










    Konu tunapala tarafından (29.March.2012 Saat 07:32 ) değiştirilmiştir.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  16. #56
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @mustafanazif

    Zaten reklam, tanitim ve urun calismalarini disinda tuttugumu bastan yazmistim sonucta bir kapak kitabin en buyuk tanitim kaynagidir. Ikincisi yukarida dedigimi tekrar etmek isterim. Yanlis olan PS yada dijital mudahale degildir. Bunu bastan tasrlayip cekip uygulamak baska birseydir, fotografi kurtarmaya calismak baska bir sey. Sonucta dogru cekilmis bir kare sepiada yapsaniz , sfot da yapsaniz dogru bir karedir. Ancak bilgi ve bilinc eksikligi nedeni ile netsiz cektiginiz bir kareyi sanat saheseri haline getirmek icin softlastirmak baska bir seydir.

    Birde bir kac dostumuz demis kisinin kendisini ilgilendirir. Yok arkadaslar o kadar basit degil. Kisi bunlari dolabinda sakliyorsa kendisini ilgilendirir. Kisi bunlari fotograf diye yayinliyiorsa bu bakan herkezi ilgilendirir. Oradaki kisi grafiklesmis fotografi orjinal hali gibi sunuyorsa beni seni onu kandirsada yalan genede yalandir. En az bir kisi bunun gercek olmadigini biliyordur.

    Gene cok konustum.

    Sevgi ve Saygiyla

    sevgili tuna zaten sana karşı yazmamıştım. aynı dili konuşuyoruz..
    seni destekler cümlelerdi...
    selamlar










    Konu mustafanazif tarafından (29.March.2012 Saat 09:03 ) değiştirilmiştir.

  17. #57
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    abi zaten sana yazmamış ki tuna da











  18. #58
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Canon AE1 canlı görüp elime ilk aldığımda "vay vay vay!" dediğimi hatırlıyorum. O gün birisi deseydi ki yakında film-milm banyo, karanlık oda filan olmayacak, elinde depolanmis cesitli formatlarda görüntüler olacak ve bir de üstüne post prosesing yapabileceksin, hemen uzaklaşırdım ordan. Deli bu adam diye. Belki yakın bir gelecekte de gördüklerimizden öte, düşlediklerimizi de çekebileceğiz.
    Şu an için mevcut teknolojiler ile bir fotoğrafın ne kadar manipüle edildiğini anlayabiliyoruz. Tunapala, Mustafanazif, Halil İbrahim bey ya da makinasına hakim kim varsa onların şanssızlıkları, herhangi bir teknoloji kullanmadan, daha ilk bakışta fotoğrafın "o fotoğraf" olmadığını anlayabiliyor olmaları. Her gün artan sayıda bu ürünleri fotoğraf endüstrisinde görmek, aşkla bağlandıkları uğraşlarının "korsan"larıyla karşılaşmak, haklı olarak onları üzüyordur.
    PS ya da diğer prosesing yöntemleri öğrenmek, bunları kullanmayı minimuma indirmeye çaba sarfetmek amatör fotoğrafçılar için amaç olmalıdır şeklinde bağlayabilir miyiz?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  19. #59
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    beni üzen demeyeyim de, doğru olmayan bir şey var ki; manipulasyonların fotoğraf diye yutturulması.
    ülen zaten bunu gerçekte çekemeyeceksin, ne diye zirzopluk yapıyorsun diyorum ekran başında...
    git grafik tasarım atölyesinde grafikerlik yap mesela...

    işin mesleki boyutu burada konuştuğumuz boyutundan farklıdır biraz ki önceki mesajımda zaten örneklemesini yaptım, tuna da yaklaşık aynı şeyleri sylüyor.
    önemli olan + doğru kadraj - kompozisyon + doğru ışık (enstantene diyafram vs)
    ihtiyaç hasıl olduğu durumlarda fotoğrafı öldürmeyecek şekilde artı eksi oynamalar fotoğrafın özünü öldürmez, hatta bazen güçlendirebilir de...

    bunun dışında yapılanların hiç birisi şahsi anlamda umurumda değil...
    al kuş ekle all gökyüzü ekle al gölge ekle al başka bişey ekle... eee ??? diyor adam yani...












  20. #60
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Aytaç
    Makina:
    EOS 550D
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    16

    Standart

    Dijital çıktı mertlik bozuldu ! şaka bi yana klavyem döndüğünce,biraz dağınık da olsa bir iki kelam edeceğim.
    Fotoğraf çekerken ( sanat , anı, tarih amaç ne olursa olsun ) bende dahil pek çok kişinin amacı o çektiğimiz karenin ,dünyadaki en iyi objektif olan gözlerimizin verdiği canlılığı, gerçekliği ve güzelliği vermesi ise , teknolojinin sunduklarını sonuna kadar kullanıp en iyisini elde etmeye çalışacağız. Bu analogtan dijitale geçmek olsun , karanlık odadan çıkıp bilgisayar başına oturmak olsun.. Bence buraya kadar pek kimsenin itirazı olmaz.. Ama….( Hep bir ama vardır)
    Yine biz insanoğlu ve o doymak bilmeyen iç benliğimiz suyunu çıkartmayı seviyoruz ki, vur deyince gözü çıkmış, fotoğraf değil de sanki guaj boya çalışması haline gelmiş karelere anlamsız bi gururla bakıp ne iş çıkardım be diyebiliyoruz… ( Kesinlikle amacı bu alan çalışmaları kastetmiyorum )
    Hani doktor diyet programı yaparken her şeyden ama kararınca der , benimkide öyle..Böylesine imkanlar varken, ne kadar mümkündür uzak durmak ve gereklimidir, orası kişinin takdiri …











Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •