Farklı açının güzel duracağını düşündüm ama alan geniş olmadığı için istediğimi yakalayamadım. Onun dışında, yapmak istediklerimi bu makineyle yapamıyorum. Ama yine de eleştirileriniz benim için önemli. Eleştirilerinizi bekliyorum.
Farklı açının güzel duracağını düşündüm ama alan geniş olmadığı için istediğimi yakalayamadım. Onun dışında, yapmak istediklerimi bu makineyle yapamıyorum. Ama yine de eleştirileriniz benim için önemli. Eleştirilerinizi bekliyorum.
Kötü bir aci olmus ,netleyememissin ve karanlik cikmis ama öyle bir makinayla isin zor. Yine de denemis olman bile güzel. Tebrikler
Light Be With You!!!! --Yurtdisinda yasadigim icin klavyemde bazi Türkce karakterler yok, kusura bakmayin.
Mert için,
İlk bakışta: Bir "still life" çalışması olarak algıladım, değerlendirdim.
Yorum: Fotoğrafta çekilesi, hoş bir obje var. Bariz renk geçişi gözleniyor.
Teknik: Pozlama ve renkli/siyah beyaz tercihi elbette sana ait. Tercihlerin doğrultusunda fotoğrafın biraz karanlık kaldığı söylenebilir. Netlik te doğal olarak sorunlu. Işık az olunca enstantane ister istemez uzuyor ve netlik azalıyor. Renk geçişi hoş olmuş.
Estetik olarak: Arkadaşlarıma katılıyorum. Nesneyi bize daha iyi gösterebilirdin. Nesnenin bu kadar dar bir kadrajda kuşbakışı görüntüsü ile etki oldukça zor.
Beğendiklerim: Renk geçişi, objenin güzel, fotoğraf çekmeye değer bir obje tercihi olması.
Daha iyi olabilecekler: Işık ve netlik still life fotoğraflarda en önemli araçlar. Bu, senin fotoğrafında -kontrol edebileceğin bir kompozisyonda- önemli bir eksik. Fotoğrafta fluluk ta istenebilir ancak burada istem dışı olduğu belli. Bir de, hazır bir kompozisyon oluşturmuşken ( bu bir "o an" fotoğrafı olmadığına göre) farklı açı ve kadrajlar denenebilirmiş gibi geldi bana.
Sevgili Mert, yaşına göre oldukça olgun ve bir o kadar pozitif çaba içinde olduğunu düşündüren fotoğrafının ardından "makinem çok kötü" değerlendirmen beni çok üzdü. Elindeki makine (bence hiç te fena değil) ile yapabileceklerini zorlamadan daha iyisinin ne olduğunu asla bilemezsin. Sadece mazeret olarak kalır.
Sende ışık var. Ne olur makineye takılma, fotoğrafa odaklanmaya çalış.
Sevgilerimle.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Çok teşekkürler abi öncelikle yorumun için, makinenin sınırlarını zorlamaya çalışıyorum ancak bu kadar çıkıyor. Yakın zamanda kaliteli bir makine düşünüyorum, o zaman umarım güzel bir şeyler çıkacak ortaya. Açı konusunda, küçük bir sehpa üzerinde çektiğim için açıyı istediğim gibi yakalayamadım. En kısa zamanda birkaç yeni fotoğraf daha çekeceğim, tekrar teşekkürler yorumun için.
Ilk DSLR makinemi bugün aldim ve bu dünyaya ilk adimimi attim. Daha emekleme asamasindayim. yardimlarinizla yürümeye ve kosmaya baslayacagim. Ilk cektigim fotograflardan.Arkadaki beyaz fon gün isigi. Ps kullanmayi bilmedigim icin bir müdahelem olmadi fotografa sadece paintte üstten ve yanlardan biraz kestim. Degerli yorumlariniz icin tesekkür ederim.
Light Be With You!!!! --Yurtdisinda yasadigim icin klavyemde bazi Türkce karakterler yok, kusura bakmayin.
Netlikte mi sıkıntı var tam anlayamadım ama, pek bilmediğim için fazla eleştirmek istemiyorum. Onun dışında, göze ilk çarpan şeyler; aşağıdan hafif görünen çiçekler. Onun dışında çok hoş, bir de ustalar yorumlasın.
Asil için eleştiri 2:
Anneler gününde hoş bir seçim olmuş.
Turuncu ve yeşil birbirilerine yakışan renkler. Çiçek ya da yaprak çekiminde arkadan gelen ışık hoş bir vurgu yapıyor. Yapraklardaki damarların dahi görülmesi olası. Fon beni fazla rahatsız etmedi. Çiçekler kadrajı doldurdukları içim beyaz fon fazla patlamıyor, yormuyor. Fotoğrafa "high-key" karakter kazandırmış.
Netlik konusunda belirgin sıkıntı var. Önce, acaba kısa odak mesafesinde çok dar netlik alanı mı oluşmuş diye baktım. Öyle olduğunu zannetmiyorum zira net olan hiç bir bölge görmedim. Çok sayıda obje olduğu için makinenin AF süresinin uzadığı ve deklanşöre netlik oluşmadan basıldığı için ya da doğrudan sarsıntı sonucu netlik kaybı olduğunu düşünüyorum.
Son olarak kadraj konusunda da biraz sıkıntı olmuş. Dikey objelerde dikey kadraj sağdan soldan özellikle de alttan objeyi kesmemize engel olabilirmiş diye düşündüm.
Güzel çiçekler için teşekkürler. Yeni makinenizin hakkını daha çok vermenizi dilerim. Güle güle kullanın.
Anneler günü nedeniyle tüm annelerin ellerinden öperim.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
fotoğraf genel itibariyle güzel olmuş ama güneş çocukların arasında kalan boşluğa getirilse daha güzel olur muydu acaba ? ) başarılar
Hatalarımı merak ediyorum Ekipmanım sınırlıydı biraz.
Exif
Canon 7D
f 2.8
1/500
iso 200
canon 50mm f1.8
Yahuu koymayın şu "photography" ibaresini...
Daha ne durumdasınız ki "photography, digital arts" oldunuz..
Beyaz ayarı ve kadraj dikliğinde hata yada eksiklik var..
Ne bu hiddet Evet dediğiniz mantıklı değiştirdim imzamı zaten olduğundan kaba gösteriyordu.
Hakkı bey için 2. eleştiri:
Gün batımı fotoğraflarında insan olduğunda benim daha çok hoşuma gidiyor. Hele çocukların naif halleri daha da bir katkı vermiş.
Kadraj olarak, dikey olanını tercih etmeniz daha isabetli olabilir miymiş? Güneş, bultlar, çocuklar hepsi ortada; sağda, solda kalan alanlar pek katkı vermiyor gibi.
Silüetlerin arkası gökyüzü olacak şekilde biraz daha aşağıdan alarak gölge alanları üst üste bindirmekten de kaçınmak mümkün olabilirmiş.
Renkler güzel, biraz daha pozlayarak, belki kademeli bir filtreyle daha canlı renkler elde etmek denenebilirdi.
Hasılı, böyle güzel bir enstantane yakalandığında -hani, modellerin karşısında yılan gibi kıvrılan stüdyo fotoğrafçıları gibi- çok sayıda poz almak, sonra da çok sayıda fotoğrafın arasından seçmek varken bu kadrajla yetinmek niye? Dedim, ya çok fazla özgüvenden ya da shutter yazmasın için?
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Bakalım beğenecek misiniz?
Yada hangisi daha çok hoşunuza gidecek..?
Canon EOS 5D MK II + Canon TS-e 17mm L f/4.0
Canon EOS 5D MK II + Canon TS-e 17mm L f/4.0
Vefa Bey değişik ve güzel bir çalışma.
Ama portfolyodaki SB ve renklilerin olduğu fotoğraf daha çok hoşuma gitmişti.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
sunum çok önemli.
buradan bunu anlıyoruz
elinize sağlık, baktırıyor...
Vefa abi ; Tilt Shift lenslere rağmen yığılma oluyor mu geriye doğru? Ben sıfıra indiriyor sanıyordum.. Uygulamalar çok güzel ve fikir verici..
Madem Ki Unuttunuz Kür Şad Adlı Çeriyi.. Hatırlatırız O Yağmur Kokan Geceyi..
Mustafa şimdi şöyle bir durum var:
Tilt özelliği ile perspektif eğilmeyi plandan 6 derece kadar gidermek mümkün..
Ancak bu çok yakından (örneğin bu çalışmada olduğu gibi, koca camiyi iç avlunun kapalı olması nedeni ile kısa mesafeden çekmek zorunda kalmak) çekimlerde çok da mümkün olmuyor..
Çünkü 6 derece kaydırmak demek, özellikle TS-e 17mm L lensi kubbeli optik yapıya sahip olduğu düşünüldüğünde, imajı lensin iyice kenarından görmek anlamına geliyor...
Bunu gidermek için f/20 lere çıkman anlamına gelse de, yine de netlikten çok ödün vermiş oluyorsun..
O sebeple, Sinar gibi, teknik kameralar daha çok tercih ediliyor...
Çünkü onlarda ki perspektif esnekliği çok ama çok daha fazla..
Mimari fotoğraf konusunda gerek kadraj, gerek simetri, perspektif, teknik, malzeme, ne dersek diyelim bana göre olağanüstü bir fotoğraf diyecekken burada ön planda olan unsur ,-kolaj mı desek- çalışma olmuş. Yani, olağanüstü fotoğraf azcık ikinci planda kalmış hissine kapıldım. Sanki yapının mimari ögelerinden çok, başka bir öyküyü anlatan , örneğin camilerimiz hakkında bir külliyatın kapak grafiği olsa olurmuş gibi; merak uyandırmak, "kitabın içinde aradıklarınızı bulacaksınız" gibi..
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.