3 gün önce çektiğim bir fotoğraf.
60D + Tamron 17-50
manuel f4.5 1/160 iso100
raw düzenleme ardından PS'de birkaç rütuş.
sağ üstteki kuşu silseydin harici eleştirileri bekliyorum
3 gün önce çektiğim bir fotoğraf.
60D + Tamron 17-50
manuel f4.5 1/160 iso100
raw düzenleme ardından PS'de birkaç rütuş.
sağ üstteki kuşu silseydin harici eleştirileri bekliyorum
hahaha önce ben
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
tamam yorumum gelsin öyleyse
ben şahsen su fotoğrafında ya nd filtre ile ya da hss ile çekilmiş fotoğrafları seviyorum.
isoyu 800e falan çekip enstantaneyi de 1/800lere falan alsanız nasıl olurdu acaba :/
f1.8 de pek çekmiyorum ben ama tercih sizin. biraz keskin seviyorum o yüzden f3 falan seçiyorum ben genelde 50mm'de.
şunu söyliyim bu fotoğraf anlam ifade etmesinden ziyade kafe tarzı bir yerde duvarda durabilecek bir fotoğraf. stil fotoğrafı mı diyorlar ne ondan
renkler de ayrıca hoş
edit: stil değil ya ama unuttum işte ondan
Sevgili Levent, bokehler iyi de grafik yok! öyle olunca da birbirine giren renklerde uyumsuzluk (fon ve öndeki fiskiye olduğunu tahmin ettiğim renkler) göze batıyor. kolaj gibi olmuş havası veriyor. bana göre yani
ilave: ben ayarlara ancak kötü ışık koşulları varsa (az ya da çok fazla) müdahele ediyorum. önce tam otomatik modda çekip bakıyorum. sonra bana göre gerekli olanları ayarlıyorum (ya da bozuyorum). sanırım bu koşullarda (ışığa çok yakın değilsen) 600D herhalde 400 ISO da çekerdi. kaldı ki makineleri tam da bu ISO konusunda yarıştırmıyor muyuz. ve gece koşullarında, herhangi bir güçlü ışık kaynağı olduğunda 1.8 diafram ile ne çıkacağı konusunda şöyle bir taktik vereyim; gözlerini iyice kısarak bak (vizörden değil, çekeceğin yere doğru doğrudan bak anlamında) . detay kayboluyor ve ışık kaynağını huzmeler saçar görüyorsan çektiğin de o oluyor. o nedenle ya güçlü ışık kaynağından kaçınmak, uzaklaşmak ya da iyice burnunun dibine girmek çözüm olabiliyor. senin açından ve mesafenden kim, hangi donanımla daha iyi görüntü alabilirdi bilemiyorum. 800 ISO ve 1/800 de f3 ile sanırım sadece fiskiyeleri görürdük, fon simsiyah olurdu.
du bakalım ustalar ne diyecekler?
Konu promete tarafından (26.December.2012 Saat 14:34 ) değiştirilmiştir.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
misal, Emre'nin (Kasap) bu fotoğrafının hastasıyım. ISO bilgisine ulaşamadım ama f4 ve 1/20 saniyede çekmiş. güçlü ışıklardan yeterince uzak. hareketli ve gece şartlarına rağmen adamın yüz ifedesi seçilebiliyor!
ha, pan tekniği var işin içinde ama ışık konusuna dikkat çekmek istedim. Emre'nin tünelde ve scooter üzerinde çekilmiş gece fotoğraflarında da ışık konusu sorunsuz. incelemeni öneririm.
http://www.canonturk.com/pics/konuk/...p/_7270415.jpg
http://www.canonturk.com/pics/konuk/...p/_8060494.jpg
Konu promete tarafından (26.December.2012 Saat 14:52 ) değiştirilmiştir.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Hocam bence fotoğraftaki ışığın tonları ve doygunluğu yeterince güzel ve doğru bir açıdan fotoğrafı çekmişsiniz. Ben olsam belki fotoğrafı biraz daha aşağıdan çekerek suyun yansımasını da kadraja dahil eder, mümkün değil ise dikey kadraj deneyebilirdim. Ellerinize sağlık başarılar...
Aslında bence o sağ üstteki kuşda bu fotoğrafın değerine değer katıyor Eleştirebilmek güç bu haliyle yeterince güzel belki biraz daha geniş açıdan çekilerek vapurun suda bıraktığı izler alınabilirdi ve sudaki izide gösterilirdi tabi 1/3 kuralına bağlı kalınarak ama o zaman da martılar böyle güzel görünür müydü yada buna engel olan nesne kadraja dahil olur muydu bilmiyorum.
yok, flaşlarda bulunan high speed sync dediğimiz bir özellik.
1/250 üzeri enstantaneleri destekleyen flaşlar var. 580EX mesela.
bunlar 1/2000 gibi değerlerde flaş çakabiliyor.
hal böyle olunca flaşı yakındaki nesne üzerine çaktırıyorsak sadece o aydınlanabiliyor. arka taraf kapkara çıkıyor. yani arkadaki gereksiz detaylar kayboluyor.
tabi bu dediğim ışığın az olduğu ortamlar için ya da gece için geçerli. sabahları dolgu flaşı amacıyla kullanılabiliyor hss.
benim hss bilgim böyle, yanlışım varsa doğrusunu bilen düzeltebilir
sevgili levent abinin fotoğraf 3 eleştiriyi tamamladı
benim foto için gerekli son 1 eleştiri bekleniyor
@Chronic
Fotografta tonlar hos olmus. Hatta genel olarak begendim Hme sade durgun hem kuslarla guzel bir hareket var. Sadece bu kadar keskinlestimr uygulanmalimiydi? Bir de gok yuzu cok bos. Oradan kirpilarak 16:9 gibi bir kadraj fotografi biraz daha toparlardi.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
eleştiri 1:
Sevgili Can hemen herşey kesik. Öndeki adam, sol taraf, sağ taraf.. Kompozisyon bütünlüğü olmayınca geriye teknik değerlendirme kalıyor. Onu da bilenler yapsın.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Sanırım dikey kadrajda daha iyi bir fotoğraf olabilirdi.. Eller falan yarım çıkmazdı.. F değeri sanırım yüksek tutulmuş.. Fotoğrafta bizi kendine odaklayan bir nokta yakalayamadım..Hatta arkadaki kasalar falan daha çok dikkatimi çekti balık mı var içinde diye inceledim.. O kadar kopuk olmuş anlayacağın...
Yapılan yorumlara ben de katılıyorum. Fotoğrafta ilgi merkezi bize doğru yürüyen adam olduğuna göre, bu adamın kadrajda daha doğru yer alması gerekirdi. Kolları ve belden aşağısının kesilmesi kompozisyon bakımından hatalı. İzleyicinin gözü ister istemez başka ilgi merkezleri arıyor.Arkada çalışan adamlar ve sağ taraftaki otobüsün kompozisyona kattığı bir şey var mı sizce? Daha sade bir kompozisyonla yağan kar ve o karda yürüyen adam daha anlamlı bir anlatım olabilirdi. Bazen kadraja almayacaklarımızı ayıklamak gerekiyor... Doğru model ama yanlış zaman . belki bir süre adamı izleseydiniz daha temiz bir kadrajla (ben dik kadrajı tercih ederdim) çok başarılı bir sb olabilirdi. Bu arada ışık ve kontrast değerlerini beğendim. Selamlar...
FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
@burak13
konuşma esnasında çekilmiş bir fotoğraf diyebilirim. evet poz vermekten öte çok doğal oluyor böyle ani çekimler. ancak fotoğrafa baktım ve "eee" dedim istemsizce.
bana birşeyler düşündürmedi. ya daha doğru bir portre fotoğrafı ya da adamı şaşırtan şeyin de kadraja dahil olduğu bir fotoğrafı tercih edebilirdiniz.
ben tonlamaları çok sevdim. dediğim gibi bu tonlamaları ve bu ışığı bozmadan dikey kadraj portre çekseniz daha hoş olabilirmiş.
bir de flickr hesabınıza baktım, daha güzel fotoğraflar var.