Amatörler ekipman ,profesyoneller para, ustalarsa ışık için endişe ederler
Eklenti 6023
Naçizane biraz dokundum müsaden olursa. (Silebilirim) Kontrastı, keskinliği kısmen belirli alanlarda arttırıp çok çok daha az (0.15 durak falan) daha az pozlasaydın yüzeydeki ışık oyunları ve tesir daha iyi olabilirmiş bence kardeşim.. Renkler, genel kompozisyon bence gayet hoş.. Selamlar..
(Elbette çok küçük boyutlu haline yarım yamalak dokunulabildi. gerçek boyutlu RAW hali ve zaman olsa eminim çok daha iyi işlenir. Bilhassa benden daha bilgili/becerekli olan arkadaşlar)
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)
arkadaşlar 3 yorum kuralına uyalın sonra çok karışıyor. hangi yorum hangi fotoğrafa gelmiş.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Görkem merhaba. Kadraja, kompozisyona vs. dair temel "kural" diye bilinenlerle, paradigmalarla yorumlanabilecek fotoğraflardan değil böylesi fotoğraflar. Zira fazlasıyla şahsi yorum ve fotoğrafçının kendisine özgü tarzını, tercihlerini yansıtan türde fotoğraflardan bu yayınladığın.
(Söylemek istediğim standart bir manzara fotoğrafında net alan derinliği, standart bir portrede modelin arka plandan soyutlanması, standart bir monochrome'da siyahların gerçekten koyu, beyazların gerçekten beyaz ve genel olarak kontrastlı fotoğraf tercih edilirken; empresyonist, abstre yahut deneysel fotoğraflarda bu kalıplar değil fotoğrafın göze güzel görünüp görünmediği bence meseledir).
Senin fotoğrafın farklı ve bence göze gayet hoş görünüyor. Grenler yakışmış vs. Sadece konuda algı merkezi/ana konu, tali konu/yardımcı öğe denilemeyecek kadar karışıklık var. Seyretmesi yorucu. Karmakarışık, düşük esntantane nedeniyle bilhassa kadrajın en solunda yer alan açık renkli netsiz şahıs, en sağdaki netsiz siyahlıyla güzel bir kontrast oluştursa da ziyadesiyle dikkat dağıtıcı..
Beğenmeyen de haklıdır böyle subjektif seçimlerle kompoze edilen fotoğrafları, beğenen de haklıdır. Ben beğendim. Fakat bir fotoğraf üstadının "gerçekten iyi fotoğraf" ölçütü olarak aldığı üzere "evine asar mısın?" diye sorduğu gibi sorsa, ben odama asmam..
Bir rock cafe/bar, fanzin çıkartılan bir amatör basımevi vs. başkaca mekanlarda asılsa ilginç/hoş durabilir elbette..
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)
eleştiri 2:
evet, "rüya ve gerçeği birleştiren" bir sonuç ortaya çıkmış gibi olduğu için sürrealist gibi diyebiliriz ama hani türkçe söylemek gerekirse çok ta gerçeküstücülük kapsamında denir mi emin değilim. zira fotoğrafta bu konuda bir teknik "çalışma" yok galiba.
eyvah! editörlerin alanına tecavüz sayılır mı şimdi bu? valla memet e lafım yok, fotoğraftan bahsediyorum..
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
3.eleştiriyi de ben yapayım yeni fotoğraf gelsin...
Görkem, portfolionu takip eden birisi olarak yazıyorum, genel kadraj sıkıntısı bu karede de var. Belki bu fotoğraf biraz daha uzaktan, az daha hızlı bir perde ile çekilseydi izleyene anlatmak istediğin her ne ise onu daha iyi anlatabilirdi...Portfolionda daha iyileri var...
FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC
4. eleştiri.
Görkemin kendine has bir tarzı var. Başkası çekse beğenmem büyük ihtimalle ama Görkem hep böyle bu tarzda bilindik kurallardan uzak çekiyor.
Onur Beyin söylediği doğru tam kafeye asılacak tarzda bir fotoğraf olmuş. Fazlasıyla soyut fazlasıyla kural dışı hatta biraz da deneysel.
Eleştirilecek pek bir şey yok. Dediğim gibi kurallar çerçevesinde çekmiyor. Yapılacak eleştiride çok soyut kalacaktır.
Yalnız kadrajın eğikliği bu kareye soyutluktan daha ziyade beceriksiz bir anlam katmış. (beceriksizsin demiyorum ) Keşke düzgün olsaydı dedim bakarken.
He birde çok sıkışık kalmış biraz daha geniş olmasını tercih ederdim sanırım. Sonuç olarak ellerine sağlık
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
fotograf fotografcinin elbette ki kisisel tercihidir. bir yonlendirmr soz konusu olamaz ozellikle sizin fotograflarinizda.
tarz olarak egik kadraj gibi bir tarz benimsense de akla gelen ilk dusunce ozensizlik oluyor (cektigim gibi kaldi tekrar duzeltmedim yorumjnuz aklimda kalmis). fotograflarin renkli renksiz farketmeksizin en dip ve en acik kullanilzn kontrastlarin birbiri ile uyumu soz konusu degil.
bu fotografta da solda mid yogun kontrast icerisinde kaybolan adamin ayaklari kadraja ozensiz yerlestirilmis. egik kadrajdaki ozensizlik kompozisyona da yansimis. "gecerken oylesine denklansore bastim" havasi var fotografta.
genel anlamda filmli bir kamerada cekilmis alakasiz enstantrnd diyafram ve iso kullanimi kaynakli bir hava vermeye calisiyorsunuz fotografa biz digitalde makinayi catlatmak diyoruz buna fakat fotograf acisindan ucuz bir yontem. cunku isin bir de baski boyutu soz konusu.
belge haber turu calismaya gayret ettiginizj de biliyorum fakat 20 seneyi askin basi hayatimda boyle bir sonuc asla kabul gormddi diyebilirim. zira bu kadar yogun ve alakasiz kontrast emilimi icerisinde hic bir sey net degil ve fotografcinin bu secimi ancak konudan uzaklastiriyor ve vermek istenileni vermiyor.
kabul edilse de edilmese de press mantigi belli kurallar dahilinde calisir. sadece rgb uzayini degil cmyk, lab, spot ve siyahbeyaz uzayini da iyi bilmek ve kullanmak zorundasiniz. bu fotograf bir yagin organinda basildigi zaman. ya siyah cok verilmis denecek ya da fotograf cok kotu islenmis denecek.
sonuc olarak bir tarz olusturma gayretini anliyorum fakat en ucuk ressamlar bile iskelet cizimden insan figurune gecmis, bunu ozimsemis ondan sonra kendi yoluna devam etmistir. bir tarzj olusturmak ivin varolan tarz uzerinde hakimiyet kurmak gerekir.
iyi olan bir sey var ki; fotograf uzerinde caba harciyorsun zamanini veriyorsun vr bir gun seni iyi yerlerde gorursek seviniriz. ve umarim ki bu uzerinde durmus oldugun tarz bir gun kabul gorur de biz de aferin basardi deriz. sanat her zaman yeniliklere elbette acik. bu tarzin zaten var olan bir tarz lakin diger orneklerin yaninda daha cok pismeli diyor insan.
elestiri degil genel ve fotograf adina yazmaya gayret ettim. kisisel kabul etmezsen sevinirim.
selamlar.
p.s. yorumun kisisel ya da uygun olmadigini dusunurseniz yonetimden rica edip sildirebilirsiniz
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Konu mustafanazif tarafından (19.December.2012 Saat 16:15 ) değiştirilmiştir.
lens: 50mm f1.8
F durağı: f/2.2
Poz süresi: 1/60
iso: 200
Konu SinanBerk34 tarafından (19.December.2012 Saat 16:16 ) değiştirilmiştir.
Netlikte büyük bir sıkıntı var. Fotoğrafın üstü çok boş kalmış durumda.
Siyah beyaz tercih edilmiş sanırım ama inanılmaz bir solukluk mevcut.
Yani bu ton daha ziyade sarışın bir modelin kış fotoğrafında tercih edilmeliydi diye düşünüyorum. Hüzünlü bir yüz falan... Arkadaşın neşesine bu ton hiç gitmemiş durumda.
"Hadi beni çeksene" diye rica eden bir arkadaşı kırmamak için çekilmiş bir fotoğraf gibi açıkçası... Pek başarılı bulamadım. Daha özenli olması gerekirdi.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Doğal ışıkta çekildiği için arka fonu dengelemek için modelin yüzüne vuran ışıktan feragat edildiği görülüyor. Göz çukurlarında çok fazla gölge var. Bir reflektör ile model aydınlatılsa bu sorun ortadan kalkacaktır.Netlikteki sıkıntıdan bahsedilmiş. Model belki bu kadar canlı gülmeseydi kullandığınız kadraj konuya ayrı bir hava katabilirdi,bu haliyle anı fotoğrafı gibi olmuş...
FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC
Makinemde çektiğim ilk portre diyebilirim (: netlikte sıkıntıdan bahsedilmiş ama sanırım çekebildiğim en net fotoğrafı koydum.. Portreler arasında.. Daha öğrenmem gerekenler var bu yüzden eleştirilip kendimi düzeltmek istiyorum...
sinancim zaten arka tarafi flu yapmissin. 1.8 kullanmaman icin sebep nedir? eger ihtiyac olursa isoyu da 320-400 yapabilirsin boylelikle enstantene kullanimin daha rhat olur (eger ortam kurtariyorsa) ve net cekim yapmis olursun 1/60 herkese uymayabilir.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
FujiFilm X-T2 , Fujinon XF 18-55mm F2.8-4 R LM OIS , Fujinon XF 10-24mm f/4 R OIS , Fujinon XF 23mm f/2.0 WR , Fujinon XF 56mm F1.2 R , Samyang 12mm f/2.0 , Vivitar Series1 70-210mm f/3,5 VMC
yorumlar için teşekkürler bu kareyi çekmek için bir yarım saat karşısında oturdum en az kırk kare çekmişimdir istediğim sonucu almak için. amaç zaten duvardaki sokak sanatıydı. Direk onu çekmek istemedim işin içine biraz akış katmak istedim. Her gün önünden yüzlerce kez geçiyoruz insanlarda geçiyor çoğu farkına varmıyor. İstiklal caddesinde bu çalışma tam ortasında. O yüzden insanları öyle yansıttım. Baskı için çekmediğim için daha rahat çekiyorum zaten daha önce dergi,kitap kapağı çeşitl mecralar için çektim fotğraf biliyorum bunun baskı için olmadığını. biraz daha uzaktan çekmek isterdim ama duvara verdim arkamı yere oturdum gidebileceğim mesafe yoktu daha fazla. gren yoktu aslında ben sonrada ekledim. Bazı fotoğraflarda hoşuma gidiyor bazılarında gitmiyor duruma göre. teşekkür ederim yorum yapan herkese..
sinan senin fotoğrafa gelince modelin yüz ifadesi iyi ama netlik yok. Bana netlik az geldi.tonlamada saturation biraz az ama benim hoşuma gitti.Onun dışında fotoğraf anlamında değilde aile albümüne koyulabilecek bir kare gibi görüyorum.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
5dm2 24-105
105 mm f4 iso 3200 1/40
Amatörler ekipman ,profesyoneller para, ustalarsa ışık için endişe ederler
Sanki forumda okuduğum kadarıyla bu lens en kaliteli 2.5 civarında verimli diye okumuştum.. 1.8 e yaklaşmıyorsam sebebi buydu.. Biraz tecrübe eksikliğinden abilerim (: 1/60 yeterli diye düşünüyordum portrede mesela.. Ama şu anda bütün fikirlerim değişti bu konuda... Çok sağolun bana kattıklarınız için.. daha tıklarım arada kapınızı.. (:
genelde lensler ici. bu soylenir en acik diyafram x 2 ... ama bu cok ahim sahim netlik belirtisi saglamaz.. cok fazla gozle gorulur degil benim fikrome gore.. ki genelde en acik diyaframla calisiyorum. 1.8 ve 2.4 cemim yap ornegin tripidda ne kadar fark goreceksin bizi bilgilendirirsen memnun oluruz.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
murat fotoğrafa baktığım zaman sadece siyah beyaz nasıl olurdu acaba dedim onun dışında benim eleştirebileceğim bir nokta yok. Bence gayet minimal ve ruhu olan bir fotoğraf. Bazı kareler rüya gibi cidden. adam bulutların üstünde bisiklet kullanıyor gibi. Bu kadar yazdırdığıma göre ve üzerinde düşündürdüğüne göre iyi bir kare olarak görüyorum. Belki bisiklet ve adam biraz daha net olabilrdi ama en nihayetinde hareket etiği için biliyorum zor bir durum. Bir de kareyi ters çevirsen nasıl olurdu diye düşündüm. gölge üst tarafta kalsaymış diye.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
senden portre beklerken bu geldi: )
bu tip minimal fotolari seviyorum kadraj cok bos olsa da minimallugin getirdigi zaman zaman arti zaman zaman negatif bir durum. bu da bakis acisi kaynakli... renk bir stop daha acik olsa esas ana objd daha vurucu olabilirdi. parlak ekranda bile koyu gorunuyor. eline saglik muratcim guzel bir calisma
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2