CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 94 Toplam 240 Sayfadan BirinciBirinci ... 44849293949596104144194 ... SonuncuSonuncu
Toplam 4781 adet sonuctan sayfa basi 1,861 ile 1,880 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree2480Likes

Konu: "Analog" Sohbetler

  1. #1861
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı .crazyturtle. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    butun pozometreler %18 griye gore olcum yapar benim bildigim ve bu yuzden kar fotograflari bir stop fazla pozlanmazsa gri cikar

    cep telefonundan gönderilmiştir.
    Hatta 3
    Evet yüzde 18 gri...










    İNTERNETİME DOKUNMA!

  2. #1862
    asimkalkan
    Guest

    Standart

    Alıntı izustun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar güzel bir konu olmuş fakat bir noktaya açıklık getirmek istiyorum.Örnekle her objektif için f5.6 ve 1/125sn'de pozlama aynıdır ifadesi yalnış bir ifade.f yani diyafram değeri lensin ışık geçirgenliği ile ilgili değil aslında lensin çapının (filtre çapı değil kullanılan çap diye bir değer daha var) odak uzaklığına oranıdır.Bu oran büyük ölçüde objektifin ışık geçirgenliğini ifade edebilir ama ''tam olarak değil'' işte bu yüzdendirki sinema endüstrisi f değeri yerine t değerine bakar.t değeri asıl olarak objektifin ışık geçirme gücüdür.f değerinde merceklerin ışığı azaltması faktörü hesaplanmamıştır.
    Peki bu kadar teorik bilgi ne demek derseniz özetle şudur
    f5.6 ve 1/125 enstantanede aynı noktadan ölçüm yaparak aynı odak uzaklığında kullanacağınız 2 objektif farklı pozlama yapabilir.Birisi sıfır pozlarken ötekisi -2/3 stop pozlayabilir.
    Kendim lensleri karşılaştırırken bizzat denedim bunu.Geçen hafta elimdeki sigma 17-70 ile canon 18-55'i kıyaslıyordum.ikisinide tripoda koydum ve ikisinide 35mm'e aldım.iki objektifte aynı diyaframdayken ve aynı enstantaneyi kullanırken (iso'da aynı) sigma +2/3 stop verdi.
    Objektif icin degil ama format icin fark olabilir

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  3. #1863
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı izustun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar güzel bir konu olmuş fakat bir noktaya açıklık getirmek istiyorum.Örnekle her objektif için f5.6 ve 1/125sn'de pozlama aynıdır ifadesi yalnış bir ifade.f yani diyafram değeri lensin ışık geçirgenliği ile ilgili değil aslında lensin çapının (filtre çapı değil kullanılan çap diye bir değer daha var) odak uzaklığına oranıdır.Bu oran büyük ölçüde objektifin ışık geçirgenliğini ifade edebilir ama ''tam olarak değil'' işte bu yüzdendirki sinema endüstrisi f değeri yerine t değerine bakar.t değeri asıl olarak objektifin ışık geçirme gücüdür.f değerinde merceklerin ışığı azaltması faktörü hesaplanmamıştır.
    Peki bu kadar teorik bilgi ne demek derseniz özetle şudur
    f5.6 ve 1/125 enstantanede aynı noktadan ölçüm yaparak aynı odak uzaklığında kullanacağınız 2 objektif farklı pozlama yapabilir.Birisi sıfır pozlarken ötekisi -2/3 stop pozlayabilir.
    Kendim lensleri karşılaştırırken bizzat denedim bunu.Geçen hafta elimdeki sigma 17-70 ile canon 18-55'i kıyaslıyordum.ikisinide tripoda koydum ve ikisinide 35mm'e aldım.iki objektifte aynı diyaframdayken ve aynı enstantaneyi kullanırken (iso'da aynı) sigma +2/3 stop verdi.
    Bu bilginin kesinlikle hatalı olduğunu söylemeliyim.
    Objektif üreticileri bu hesabı yapamıyor mu?
    Ya da 400mm 2.8 objektif neden 50mm 2.8'den çok daha kalındır. Çünkü ışık geçirgenliği odak uzaklığından dolayı az olacağı için aynı ışığı sensöre alabilmesi için objektifin mecburen büyümesi gerekir.
    90km ibre hızıyla giden otobüs aynı ibreli daha küçük tekerli otomobilden daha mı hızlı gidiyor teker büyük diye?
    2.8'ler 5.6 lar hesaplanırken aynı sisteme göre hesaplanır hangi objektif ya da format olursa olsun.
    Yoksa ışıkölçerlerin üzerinde "şu marka-ya da şu format makine için yapılmıştır" diye ibare olurdu.
    Ya da benim geçen hafta pozomerteyle ölçümünü yapıp hassel ile çektiğim fotoğrafların tamamı hatalı çıkardı...










    wolvarine likes this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  4. #1864
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat Yurt
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    28.May.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1,445

    Standart

    f stop ile t Stop farkli kavramlar ve cidden lense gore isik degiskenligi var ama bu öyle iki lens arasında 1 stopluk 2 stopluk bir fark olmaz iki objektif de 35mm olsada ya ortamdaki isik sartlari degismistir yada gorus acisi farkliligindan filan kaynaklaniyordur

    cep telefonundan gönderilmiştir.










    Ahmet Yeşil likes this.
    Canon EOS 5D

  5. #1865
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Makinelerin pozometreleri ölçümlerde farklılık gösterebiliyor. Daha doğru ya da daha yanlış ölçümler yapabiliyor.
    Zaten lensler farklı ışık alıyor olsalardı aynı diyaframda üretimde bunun testini yapıp yine 2.8 5.6 gibi değerleri üzerine yazarlardı ve yine doğru yazarlardı
    Ya da şöyle düşünün makinelerin hemen hepsinde değerler şu şekilde:
    ... ... 1/250, 125,60,30,15... ...
    ve ... 2.8, 4, 5.6 ... ...
    Madem diyaframlar birbirini tutmuyor nasıl olacak,
    2.8 tutmadığında şak diye 4 kıvamında mı çekecek?
    Yok ara bir değer yapıyorsa (atıyorum 3.2 olsun) o zaman kimi makinelerde manuelde hiçbir zaman doğru değerde çekim yapamayacağımız anlaşılır ki herhalde böyle bir şey saçmalık olur.
    Ayrıca diyaframların aynı zamanda net alan derinliğiyle falan da ilgisi var ki o zaman neye göre kendimizi baz alacağız? Canon un 2.8'i mi Leica'nın 2.8'i mi???

    Bu basit mantık bile tüm 2.8 lerin her zaman 2.8'lerin hepsiyle aynı olacağının kanıtı.

    Lensin ışık geçirgenliğinin fazla olması 2.8 ışığında 4'le çekim yapabildiği anlamına gelmez; gelse gelse kenar kararmalarının daha az olması ve ton geçişlerini sensör ya da filme daha doğru yansıtabilmesi anlamına gelir.

    Bir diğer söz de orta formatların daha çabuk ışık aldığı!
    Arkadaşlar Orta formatlar ışığı daha çabuk alıyor olsa adam neden lensin üzerine 2.8 yazasın?
    Yazar 1.4'ü ya da 2'yi

    2.8 bir değerdir, 5.6'da ve bunlar dünyanın her yerinde cm'nin aynı olması gibi aynıdır.
    Bakın kimse 2.9 yapmıyor lenslerini.
    Bunun sebebi olmalı değil mi?

    Umarım bir daha kimse şu lensin 2.8'i şu lensin 2.8'inden daha fazla ya da az ışık alır demez.
    Bunu diyen de bir tablo getirsin-aynı banyo değerleri tablosu gibi.
    Foton taneciğine kadar hangi 2.8'ler hangi lensin neyine tekamül ediyor anlayalım

    Saygı ve sevgilerle...










    burak13 and wolvarine like this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  6. #1866
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat Yurt
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    28.May.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1,445

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.8 bir değerdir, 5.6'da ve bunlar dünyanın her yerinde cm'nin aynı olması gibi aynıdır.
    Bakın kimse 2.9 yapmıyor lenslerini.
    Bunun sebebi olmalı değil mi?

    Umarım bir daha kimse şu lensin 2.8'i şu lensin 2.8'inden daha fazla ya da az ışık alır demez.
    Bunu diyen de bir tablo getirsin-aynı banyo değerleri tablosu gibi.
    Foton taneciğine kadar hangi 2.8'ler hangi lensin neyine tekamül ediyor anlayalım

    Saygı ve sevgilerle...

    T Stop
    Işık gücünün odak düzleminde elektronik olarak ölçülmesi t stop sayıları ile ifade edilir. Öte yandan f /stop sayıları merceğin odak uzunluğunun diyaframın çapına bölünmesi esasına göre geometrik (matematiksel) olarak bulunur.
    f /stoplar merceğe gelen ışığa, T Stoplar ise, mercekten çıkan görüntüyü oluşturan ışık gücüne dayanır.

    Aslında T stoplar ve f/stoplar arasında, tüm merceklere uygulanabilecek değişmez bir oran yoktur. Aradaki farkın nedeni, cam , hava, yüzeylerinden gelen yansımalar ve camın içinde ışık emilmeleri yüzünden mercek elamanları içindeki ışık kayıplarıdır.

    Özellikle renkli çalışmalar için, klasik objektiflerden daha fazla sayıda optik elaman gerektiren zum objektifler için daha önemlidir.

    Zum tipi objektiflerde büyük sayıda yansıtıcı optik yüzey bulunması ve ışık emilmesi yüzünden önemli ölçüde ışık kaybı olur.

    Bu nedenle, matematiksel yolla saptanan f/stop yerine elektronik yolla bulunan T / stop kullanılması tercih edilir.

    abi bence bu yazı f-stop ve t-stop olayını açık bi şekilde anlatmış F stop matematiksel bi değerdir f1.8 değil f 1.7 objektifler filanda var

    t-stop ise ışık geçirgenliği ile ilgili genelde sinema lensleri t-stop a sahipler













    Canon EOS 5D

  7. #1867
    asimkalkan
    Guest

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu bilginin kesinlikle hatalı olduğunu söylemeliyim.
    Objektif üreticileri bu hesabı yapamıyor mu?
    Ya da 400mm 2.8 objektif neden 50mm 2.8'den çok daha kalındır. Çünkü ışık geçirgenliği odak uzaklığından dolayı az olacağı için aynı ışığı sensöre alabilmesi için objektifin mecburen büyümesi gerekir.
    90km ibre hızıyla giden otobüs aynı ibreli daha küçük tekerli otomobilden daha mı hızlı gidiyor teker büyük diye?
    2.8'ler 5.6 lar hesaplanırken aynı sisteme göre hesaplanır hangi objektif ya da format olursa olsun.
    Yoksa ışıkölçerlerin üzerinde "şu marka-ya da şu format makine için yapılmıştır" diye ibare olurdu.
    Ya da benim geçen hafta pozomerteyle ölçümünü yapıp hassel ile çektiğim fotoğrafların tamamı hatalı çıkardı...
    Hocam ne yazık ki bu dediklerimiz benim de eskiden yanlış anladıgım bir mevzu. Sonra dogrusunu ogrendim.

    Soz konusu 2.8 sayısı Focal lengt/(Diyaframın orda bulunan optigin capi)

    Yani evet sayı ne kadar kucukse o kadar cok isik alır ama her 2.8 aynı isigi gecirir diyemiyoruz. Camın kalınlıgı. Optik sayısı falan hersey etkiliyor.

    T sayisi ise elektronik olarak olculmus olan hesap. Evet cok asiri derecede fark olmuyor ama yine de T ile F arasında fark var




    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  8. #1868
    mertnarcin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mert Narçın
    Makina:
    Nikon D7000|Nikon F5|Nikon FTN|Mamiya M645|Minolta XG-M
    Üyelik tarihi
    14.January.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    29
    Mesajlar
    282

    Standart

    Bugünden itibaren Orta Format kervanına bende katıldım












    Fujifilm X-A1|Nikon F5|Nikon F Photomic FTn|Mamiya M645|Minolta XG-M|Kiev-3|Lubitel2
    Fujinon 16-50|Nikkor Auto non-Ai 24mm f/2.8|Nikkor Ai 50mm f/2|Nikkor 50mm f/1.8 AF-D|Minolta Rokkor 50mm f/1.7

  9. #1869
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Serdar Yalçın
    Makina:
    Nikon D7000
    Üyelik tarihi
    24.February.2011
    Nereden
    UŞAK
    Mesajlar
    334

    Standart

    Hayırlı olsun Mert güzel ve BÜYÜK fotoğraflarını bekliyoruz










    Ahmet Yeşil and mertnarcin like this.
    Nikon D7000 |Nikon EM|Zenit 122|Canon AE-1 Program|Lubitel 2| Sigma 70mm 2.8 EX Macro|Tamron 17-50 mm 2.8| Helios 44M-7 MC F2 |Sirui T2005X Tripod

  10. #1870
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı .crazyturtle. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    T Stop
    Işık gücünün odak düzleminde elektronik olarak ölçülmesi t stop sayıları ile ifade edilir. Öte yandan f /stop sayıları merceğin odak uzunluğunun diyaframın çapına bölünmesi esasına göre geometrik (matematiksel) olarak bulunur.
    f /stoplar merceğe gelen ışığa, T Stoplar ise, mercekten çıkan görüntüyü oluşturan ışık gücüne dayanır.

    Aslında T stoplar ve f/stoplar arasında, tüm merceklere uygulanabilecek değişmez bir oran yoktur. Aradaki farkın nedeni, cam , hava, yüzeylerinden gelen yansımalar ve camın içinde ışık emilmeleri yüzünden mercek elamanları içindeki ışık kayıplarıdır.

    Özellikle renkli çalışmalar için, klasik objektiflerden daha fazla sayıda optik elaman gerektiren zum objektifler için daha önemlidir.

    Zum tipi objektiflerde büyük sayıda yansıtıcı optik yüzey bulunması ve ışık emilmesi yüzünden önemli ölçüde ışık kaybı olur.

    Bu nedenle, matematiksel yolla saptanan f/stop yerine elektronik yolla bulunan T / stop kullanılması tercih edilir.

    abi bence bu yazı f-stop ve t-stop olayını açık bi şekilde anlatmış F stop matematiksel bi değerdir f1.8 değil f 1.7 objektifler filanda var

    t-stop ise ışık geçirgenliği ile ilgili genelde sinema lensleri t-stop a sahipler


    1.7 objektif olmasının sebebi o objektifin 1.8 den çok az daha fazla ışık alıyor olmasıyla ilgili.
    Eee? madem 2.8 ler 5.6 lar birbirlerinden farklı neden bunu da 1.7 yapmış üreticiler, 1.8 deselerdi. Hatta 1.1 deyip daha pahalıya satsaydılar objektifi???
    Nasıl olsa tüm değerler birbirinden farklı ben de lens üretip üzerine f/0.90 yazayım. Ölçümde Leica'nın 2.8'ine denk gelir (bak "sadece 3 stop" gibi bir fark) ama olsun, nasıl olsa hiçbir lens doğruyu söylemiyor










    wolvarine likes this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  11. #1871
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat Yurt
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    28.May.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    27
    Mesajlar
    1,445

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.7 objektif olmasının sebebi o objektifin 1.8 den çok az daha fazla ışık alıyor olmasıyla ilgili.
    Eee? madem 2.8 ler 5.6 lar birbirlerinden farklı neden bunu da 1.7 yapmış üreticiler, 1.8 deselerdi. Hatta 1.1 deyip daha pahalıya satsaydılar objektifi???
    Nasıl olsa tüm değerler birbirinden farklı ben de lens üretip üzerine f/0.90 yazayım. Ölçümde Leica'nın 2.8'ine denk gelir (bak "sadece 3 stop" gibi bir fark) ama olsun, nasıl olsa hiçbir lens doğruyu söylemiyor

    F stop matematiksel adam alıp ölçüp ona göre yazıyor eğer dediğiniz gibi çıkmazsa dava edilme ihtimaliniz var demedi demeyin :P










    asimkalkan likes this.
    Canon EOS 5D

  12. #1872
    asimkalkan
    Guest

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.7 objektif olmasının sebebi o objektifin 1.8 den çok az daha fazla ışık alıyor olmasıyla ilgili.
    Eee? madem 2.8 ler 5.6 lar birbirlerinden farklı neden bunu da 1.7 yapmış üreticiler, 1.8 deselerdi. Hatta 1.1 deyip daha pahalıya satsaydılar objektifi???
    Nasıl olsa tüm değerler birbirinden farklı ben de lens üretip üzerine f/0.90 yazayım. Ölçümde Leica'nın 2.8'ine denk gelir (bak "sadece 3 stop" gibi bir fark) ama olsun, nasıl olsa hiçbir lens doğruyu söylemiyor
    thephotoletariat.com/f-stops-vs-t-stops-explained/

    Hocam F stop dedigimiz şey tamamen geometrik hesaplama.

    T stop dedigimiz olay ise lensin elektronik olarak isik gecirgenligi olculmus hali.

    F/1.7 lens ile f/1.8 lens arasındaki fark optiginin daha genis olması. Ama cam daha kalitrliyse f1.7 lens daha fazla isik gecirebilir bazen.

    T1.7 olur ise ama butun T1.7ler ile tam aynı isigi gecirir.



    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  13. #1873
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı asimkalkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam ne yazık ki bu dediklerimiz benim de eskiden yanlış anladıgım bir mevzu. Sonra dogrusunu ogrendim.

    Soz konusu 2.8 sayısı Focal lengt/(Diyaframın orda bulunan optigin capi)

    Yani evet sayı ne kadar kucukse o kadar cok isik alır ama her 2.8 aynı isigi gecirir diyemiyoruz. Camın kalınlıgı. Optik sayısı falan hersey etkiliyor.
    Camın kalınlığı ve optik sayısı lensin tasarımıyla ilgili.
    Bir duvar, sabit ışıkta 1/60 ve 5.6 değer verdiyse,
    bu her doğru ölçüm yapan ekipmanla 1/60 ve 5.6'yı verir.
    Hayır değilse ben ışıkölçer neden aldım.
    Objeye tutuyorum ve söylediğim diyaframa göre bana süreyi veriyor.
    Hassel ile de mark 2 ile da aynı sonucu alıyorum.
    Neden bu pozometrede belirtmiyor verilen değerlerin hangi makineyle uyumlu olduğu????
    ???
    ????

    Belirtmiyor çünkü 5.6 ve 125 her makine için aynıdır...










    wolvarine likes this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  14. #1874
    asimkalkan
    Guest

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Camın kalınlığı ve optik sayısı lensin tasarımıyla ilgili.
    Bir duvar, sabit ışıkta 1/60 ve 5.6 değer verdiyse,
    bu her doğru ölçüm yapan ekipmanla 1/60 ve 5.6'yı verir.
    Hayır değilse ben ışıkölçer neden aldım.
    Objeye tutuyorum ve söylediğim diyaframa göre bana süreyi veriyor.
    Hassel ile de mark 2 ile da aynı sonucu alıyorum.
    Neden bu pozometrede belirtmiyor verilen değerlerin hangi makineyle uyumlu olduğu????
    ???
    ????

    Belirtmiyor çünkü 5.6 ve 125 her makine için aynıdır...
    Wikipediadan alıntı


    T-stop

    A T-stop (for Transmission-stops) is an f-number adjusted to account for light transmission efficiency. A lens with a T-stop of N projects an image of the same brightness as an ideal lens with 100% transmission and an f-number of N. For example, an f/2.0 lens with light transmission efficiency of 75% has a T-stop of 2.3. Since real lenses have transmission efficiencies of less than 100%, a lens's T-stop is always greater than its f-number.[6]

    Lens light transmission efficiencies of 60%-90% are typical,[7] so T-stops are sometimes used instead of f-numbers to more accurately determine exposure, particularly when using external light meters.[8] T-stops are often used in cinematography, where many images are seen in rapid succession and even small changes in exposure will be noticeable. Cinema camera lenses are typically calibrated in T-stops instead of F-numbers. In still photography, without the need for rigorous consistency of all lenses and cameras used, slight differences in exposure are less important.

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  15. #1875
    izustun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    iz üstün
    Makina:
    Sony A7sII, Canon 5D MarkII, Leica M6
    Üyelik tarihi
    20.May.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    842

    Standart

    Güzel tartışma ortamı olmuş.Ahmet abi fark var dediğim gibi.Buna eminim.Yalnız şu var olay üreticilerin hesaplayabilmesi değil.Olay f değerinin zaten bir ışık geçirgenliği birimi olmaması.Dolayısıyla aynı f değerleri arasında fark olabiliyor.Dediğim gibi gerçek ışık geçirgenliği t değeri oluyor.Bu fark gözle görülemeyecek kadar az değil çoğu zaman.Bana inanmayan varsa size test yapıp video ile gösterebilirim










    "ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ


  16. #1876
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    T konusuna neden girildi bilmiyorum.
    Benim hassel lenslerin hepsi T*

    Biz F konuşuyorduk
    Pozometrem 2.8 için 1/125 verdiği durumda ben hasselde bu değeri nasıl kullanacağım, leicada nasıl kullanacağım,
    açıklanabilir mi böyle birşey?
    Yoksa dene yanıl mı denir?
    Hasseller, leicalar, canonlar "Ya bir 2.8 falan yazıyoruz ama siz deneyin ona göre kendi değerinizi kendiniz belirleyin, 2.9 ya da 2.7 yazmamamızın tek sebebi 2.8 bizim uğurlu sayımızdır" mı diyor?










    wolvarine likes this.
    İNTERNETİME DOKUNMA!

  17. #1877
    asimkalkan
    Guest

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Camın kalınlığı ve optik sayısı lensin tasarımıyla ilgili.
    Bir duvar, sabit ışıkta 1/60 ve 5.6 değer verdiyse,
    bu her doğru ölçüm yapan ekipmanla 1/60 ve 5.6'yı verir.
    Hayır değilse ben ışıkölçer neden aldım.
    Objeye tutuyorum ve söylediğim diyaframa göre bana süreyi veriyor.
    Hassel ile de mark 2 ile da aynı sonucu alıyorum.
    Neden bu pozometrede belirtmiyor verilen değerlerin hangi makineyle uyumlu olduğu????
    ???
    ????

    Belirtmiyor çünkü 5.6 ve 125 her makine için aynıdır...
    Bu arada bu makina ile degil lens ile alakalı bir durum.

    Exposure'un yanlıs cikmaması sebebi ise F stop ile T stopun birbirinden coook farkı olmaması. Ama yine de ayni degil..

    Pozometre T stop icin olcum yapıyor. Ama biz f stop icin olcum yapıyoz. Ama cok asiri fark olmadıgı icin duzgun pozlaniyor.

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











  18. #1878
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Alıntı izustun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel tartışma ortamı olmuş.Ahmet abi fark var dediğim gibi.Buna eminim.Yalnız şu var olay üreticilerin hesaplayabilmesi değil.Olay f değerinin zaten bir ışık geçirgenliği birimi olmaması.Dolayısıyla aynı f değerleri arasında fark olabiliyor.Dediğim gibi gerçek ışık geçirgenliği t değeri oluyor.Bu fark gözle görülemeyecek kadar az değil çoğu zaman.Bana inanmayan varsa size test yapıp video ile gösterebilirim
    Sana inanmamak değil, yanıldığını biliyorum
    Çünkü aynı testi ben fujifilm ve mark 2 de nokta ışık ölçümü yaparak denemiştim ve aynı sonuçları almıştım.
    Ama çoklu ışıkta pozometreler elbette ki görüş farklarından dolayı farklı değerler vermişlerdi. Çünkü ff makine daha çok alanı görerek çoklu ölçümünü yapıyordu.










    İNTERNETİME DOKUNMA!

  19. #1879
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Sevgili Mert makinen hayırlı olsun.
    Neden orta format peki?
    Düşüncelerini alalım










    İNTERNETİME DOKUNMA!

  20. #1880
    asimkalkan
    Guest

    Standart

    Alıntı ahmetgm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    T konusuna neden girildi bilmiyorum.
    Benim hassel lenslerin hepsi T*

    Biz F konuşuyorduk
    Pozometrem 2.8 için 1/125 verdiği durumda ben hasselde bu değeri nasıl kullanacağım, leicada nasıl kullanacağım,
    açıklanabilir mi böyle birşey?
    Yoksa dene yanıl mı denir?
    Hasseller, leicalar, canonlar "Ya bir 2.8 falan yazıyoruz ama siz deneyin ona göre kendi değerinizi kendiniz belirleyin, 2.9 ya da 2.7 yazmamamızın tek sebebi 2.8 bizim uğurlu sayımızdır" mı diyor?
    Aaahhh hocam ah

    T* dedigimiz olay Carl-Zeiss firmasinin lenslerinin kaplamasının formulune verdigi isim. T stop ile hic bir alakası yok.

    F stop ise Focal Lenght/En on elemanın diameteri.

    Yani 100mm bir objektif 25mm bir on elemana sahipse f4 lenstir. Ama diyelim o cam cok kaliteli bi cam degil. Koyu bi cam. O zaman atiyorum isigi hesaplanır ve T4.6 kadar isik gecirdigi sotylenir(sayılar atmasyon)

    T de transmissiondan geliyor

    GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi











Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •