.....
.....
Konu yoldju tarafından (29.October.2010 Saat 12:49 ) değiştirilmiştir.
Andy Passenger
Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
| MBP Z0LZQ
merhaba daha fazla indirilemez diyor tekrardan paylaşırmısınız başka bir linkte pic stle konusunda yardıma ihityacım var daAlttaki fotoğrafta güneş arka taraftan gelmiş ve yüz kısmı modelin duruşundan dolayı gölgelenmiş yani bir kontrast durumu var bu nedenle size net gözüküyor, şöyle düşünün o fotoğrafı çektiğiniz saatte bir manzara fotoğrafı çekiyor olsanız kabak gibi patlamış kontrasttan yoksun değersiz bi manzaranız olurdu aynı fotoğrafı birde güneş batarken çekseniz hatta battıktan bir kaç dakika sonra çekseniz durum çok çok çok değişirdi...
Anlatmak istediğim en uygun ışık saatlerini kollamanız veya bir şekilde ışığı kontrol altına alarak denemeler yapmanız...
RapidShare: 1-CLICK Web hosting - Easy Filehosting kendi yazmış olduğum bir picture style makinada veya Digital Picture Programında denemenizi tavsiye ederim...
CANON 60D, EOS 300, 350D
TAMRON 17-50 F:2.8 VC
50mm 1.8
tokina 28mm rmc f:2.8
18-55 IS
Digipod tripod
Naneu sahara 217f sırt çantası
Forumda "lenslerde netlik" le ilgili bir konuyu okudum...
Anlatılatılanların çok da doğru olmadığını, birtakım kulaktan dolma bilgilerin paylaşıldığını gördüm...
Hem "Lenslerde MTF Chart nasıl okunur" konusunu açıklamak hem de netlik konusuyla ilgili biraz daha açıklama yapmanın gerekliliğini duydum...
En üstte incelenen "Canon EF 50mm f:1.8II" adlı lensten gidersek...
Lenslerde netlik (kalite) terimi o lensin ışık geçirgenliği ve çizgi ayırma gücünün birlikte kullanılması ile ölçülür...
Bir lensin çizgi ayırma gücü ve ışık geçirgenliği(kontrast) ne kadar yüksekse ve en açık diyaframıyla f:8 arası ne kadar birbirine yakınsa (birazdan bahsedeceğim çizgiler) lens o kadar keskin ve kalitelidir...
Test ortamı o lensin en açık diyaframını (burada f:1.8 ) ve f:8 diyaframını kapsar...
Test ortamında iki farklı açıda (sol alttaki tabloya dikkat) üzerinde bir milimetrenin arasında 10 çizgi(lensin ışık geçirgenliği "kontrastı" için) ve 30 çizgi (lensin çizgi ayırma gücü "keskinliği" için kullanılır) olan bir test düzeneğinde lenslerin bu test ortamına cevapları ölçülür...
Tabloda aşağıdan yukarıya olan sayılar 0 %0 ışık geçirgenlik, 0.6 %60 ve 1 de %100 ışık geçirgenliği ifade eder...
Bu ölçümler fotoğraf filminden veya kamera sensörlerinden bağımsız olarak farklı ölçüm cihazlarıyla yapılmaktadır...
Canon 24x36mm film karesi uyumlu lensler çalıştığı için bu ölçümler 24x36mm lik bir alan dikkate alınarak yapılır...
Burada bizim için önemli olan 24x36 ya göre (fotoda sol altta) lensin merkezinin ve köşegenin değerlerinin dikkate alınmasıdır...
Basit bir hipotenüs hesabıyla lensin merkeziyle üst köşesi arasındaki mesafe 21,5mm bulunur...
24 ün karesi+ 36 nın karesi=576+1296=1872 bunun karekökü ortalama 43mm (toplam hipotenüs) bunun da yarısı 21,5mm... Bu sayı ne alaka derseniz tabloya bakarsanız altta soldan sağa 0 dan 20 yi biraz geçkin bir sayı görürsünüz bu 20 yi biraz geçkin sayı yaklaşık 21,5 mm yani köşegenin ölçüsüdür...
0(sıfır) sayısı lensin merkezini 20 (21,5) sayısı da lensin sağ üst köşesini temsil eder...
Herşey bu 21,5 mm arasında olup biter...
Şimdi f:8 diyafram için;
Tabloyu incelemeye başladık...
Düz çizgileri baz alalım zaten sorun bunlarda köşelere doğru...
f:8 de lensimiz 10 çizgiyi merkezde %96 gibi bir kontrastla yakalıyor (ciddi anlamda iyi bir sonuç)...
Bu hemen hemen en köşe noktaya kadar dümdüz gidiyor... Kontrastta bir sorun yok f:8 için...
Keskinliğe gelince ise yine f:8 de %86 gibi bir ışık geçirgenlik oranında 30 çizgiyi ayırabiliyor lens...
Köşeye doğru gidildikçe de cevabı sürekli değişip en köşede giderek düşüyor... (örneğin 15mm de iyice sapıtıyor)...
Cam işte ne yapacağı belli değil herhalde
Siyah çizgiler ise en açık diyaframı ifade ediyor... Burada sonuçlar f:8 e göre daha kötü gördüğünüz gibi...
Netice olarak;
Bir lensin en çıtır olduğu diyafram en açık durumundan 2 stop falan kısık hali değildir (Canon f:5,6 400mm kullanmıyorsanız)
Canon 400mm f:5,6
bu çok görece kulaktan dolma bir kavramdır...
FK geyiği bile olabilir...
Lenslerin en iyi diyaframları f:8 ve f:11 gibi orta diyaframlarıdır...
Lensinizin diyaframını uygun ışık ortamında f:8 e koyduğunuzda en çıtır sonucu alma ihtimaliniz her zaman daha yüksektir... (en azından bilimsel anlamda)...
Okuyabildiyseniz teşekkürler...
Güzel ve açıklayıcı bir anlatım olmuş.. Kemal abi, peki bu DLA(Diffraction Limited Aperture) hakkında ne düşünüyorsun? Sensörlerdeki piksel yoğunluğu arttıkça DLA düşüyor.. Yani lensle birlikte optimum diyafram kullanımı, biraz da sensör ve gövdeyle ilgili değil mi?
* DLA (Diffraction Limited Aperture) is the result of a mathematical formula that approximates the aperture where diffraction begins to visibly affect image sharpness at the pixel level. Diffraction at the DLA is only barely visible when viewed at full-size (100%, 1 pixel = 1 pixel) on a display or output to a very large print. As sensor pixel density increases, the narrowest aperture we can use to get perfectly pixel sharp images gets wider.
DLA does not mean that narrower apertures should not be used - it is simply the point where image sharpness begins to be compromised for increased DOF and longer exposures. And, higher resolution sensors generally continue to deliver more detail well beyond the DLA than lower resolution sensors - until the "Diffraction Cutoff Frequency" is reached (a much narrower aperture). The progression from sharp the soft is not an abrupt one - and the change from immediately prior models to new models is usually not dramatic. Check out this specific diffraction comparison example using the ISO 12233 chart comparison tool. The mouseover feature will show you the degradation at f/11 compared to f/5.6.
Konu erdish tarafından (29.October.2010 Saat 11:42 ) değiştirilmiştir.
diyafram için tam stop değerleri
1, 1.4, 2, 2.8, 4, 5.6, 8, 11, 16, 22
diğer diyafram değerleri ara değerlerdir. teknoloji ilerledikçe ışığa daha çok kumanda edebilmek için çoğunlukla 1/3 oranında artırım ve azaltım yapılarak diyafram ve enstantane ara değerleri elde edilmiştir.
Konu yoldju tarafından (29.October.2010 Saat 12:55 ) değiştirilmiştir.
Andy Passenger
Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
| MBP Z0LZQ
@erdish;
Kesinlikle haklısın... Makineden makineye değişiyor ama genelde f:8 - f:11 arasında gidip geliyor... f:8 candır yani... ^-^ f:11 de canan...
@burakozgurlu
bunu biliyorum ve matematiksel ispatını da sağladım.
sadece şunu belirteyim 1 kabul edilen referans daire R yarıçapa sahip iken bir kısık diyafram değerinin bu dairenin yarı miktarında ışığı geçirebilmesi için R/2 yarıçapa sahip olması gerekir. her diyafram değeri bir önceki değerin (tam stop değerler için geçerlidir) yarısı kadar ışık geçirir. ve yarıçapı bir önceki yarıçapın yarısı kadar olmalıdır. bunu da formül içerisine yerleştirdiğinizde referans karekök 2 olmaktadır.
matematiksel ispatını isteyene gönderebilirim. ispat içerisinde izah edemediğim tek nokta neden 11.3 değil de 11 kullanıldığıdır. diğer değerler küsürat karşılığında noktadan sonra tek rakam düzeltmesine uygun ancak bir tek 11 yanındaki küsürat atılmış durumda...
daha derin matematiğe ihtiyaç duymadım. isteyen uğraşabilir...
Andy Passenger
Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
| MBP Z0LZQ
Şahsi fikrim diyafram bıçaklarını az olmasından dolayı açık diyaframlarda içeriye ışığın girdiği alan neredeyse daire gibi olmasından dolayı dairenin alan hesabı uygulanabiliyor ama diyafram kısıldıkça diyafram bıçaklarının oluşturduğu şekil (6 bıçaklı ise) 6 gene benziyor ve burada altıgen oluşundan hesaplarda 11,3 olan değer daha fazla ışık aldığından dolayı fotoğrafçıyı yanıltmamak için 11 değeri verilmiş. Diyafram daha da küçüldüğünde yine altıgene benzeyen bir şekil var ama artık önemsenmeyecek kadar küçük olduğundan daire gibi varsayılabilir. Bence daha mantıklı cavap bulana kadar en mantıklı cevap bu.
550D
http://www.sanalpazar.com/dukkan/Foto-Alisveris__u169287
napıyosunuz arkadaşlar yaaa
gidin fotoğraf çekin...
bırakın allah aşkına bu hesap kitap işlerini
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Saygı, sevgi, hoşgörü...
@altugyenice :
benzer bir yaklaşımda bulundum ama tüm açıklıklar için geçerli bi durum bu. zaten bıçak sayısı fazla olan lenslerin kalitesi de fazla oluyor. nedeni de ışık giriş alanının daireye yakın olmasıdır..
neyse gidip fotoğraf çekelim muratkutlu haklı ))))
Andy Passenger
Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
| MBP Z0LZQ