mpe 65 haricinde neredeyse bütün lensleri kullandım...
body'leri de... cnaon bana ödül vermeli aslında
şaka bir yana, tamron 90mm netlikte iyi... fakat sizi kanser edebilir... terminatör robot efektlerinin tamron lensle yapıldığını düşünüyorum şahsen... 180mm fazlasıyla ağır bir lens. AF hızı beni bir süre düşündürmedi desem yalan olmaz...
canon 100mm USM oldukça iyi bir lens. sizi uzun süre rahatlıkla götürür... daha iyisi olsun diyorsanız L serisine geçiş yapacaksınız, fiyatı tuzlu olmasına rağmen, benim görüşüm verdiğiniz paraya değiyor... renk kırılması testini neye göre yaptıklarını bilmiyorum epey çekim yaptım herhangi bir sorun yaşamadım.
makro demek tripod demek mantığı bir anlamda doğru. makro çoğunlukla manuel çekimde yapılır o da doğru, fakat yapılmadığı zamanlar da var... IS burada devreye girecek tabii... benim gibi tripod taşıma özürlüler için IS özellikle makroda iyi bir seçenek... makina elinizden düşmez merak etmeyin: )
tabii tripod seçeneği biraz da sizinle alakalı olan bir durum... kendinize güveniyorsanız tripodsuz çekim yaparsınız...
sigma 50mm macro
+ Kenko 2X TC
+ Kenko Ext. Tube
tripodsuz, manuel...
Konu mustafanazif tarafından (02.February.2012 Saat 19:01 ) değiştirilmiştir.
Aslında bu biraz beklenti ile alakalı bir konu mesela örnekte verilen fotoğraf estetik açıdan güzel olsada teknik açıdan yeterli değil. Evet, ufak boyutta çok güzel ama yakından bakınca çok fazla renk sapması var. Keyfi çekimler için yeterli ama profesyonel ticari bir yerde kullanım açısından kalite anlamında yetersiz... Hee müşteri işten anlamıyor ise kullanılır mı, kullanılır, o ayrı...
aspet sanırım yanlış anlama var? 2X TC ve ext tube 'a rağmen tripodsuz çekim yapabilirsiniz'e örnekti...
sigma 50mm ve bahsi geçen bir çok objektif; "geçiş objektifi"dir... ta ki, üst seviye objektife geçene kadar.
profesyonel çekimler için elbette ki uygun değil...
kreatif açıdan güzel olsa da zaten tatminkar sonuçları olmaz...
ha, basılır mı, basılmaz mı? basılır... ki kullandım da...
senin bahsettiğin renk sapmaları mikron seviyelerde renk sapmaları
ve kimse yanında lüple gezmiyor dostum... bu tip mikron seviyelerdeki kusurlar çok önemli değil... bildiğin en baba lenste bile bu mikron seviyede renk sapmaları zaten var...
üstelik çok tatminkar sonuçlara ulaşmayan, homemade testlerle de çok iyi sonuçlar elde edileceği kanaatini taşımıyorum...
Lüp takmasına pek gerek yok. İş ticari olarak A1 afiş yada billboard'a basılacak ise 1 piksel bile büyüyünce baya bir göze batar.
Yani bizim burda 800 piksel ebadında baktığımız fotoğraflar birebir ölçekte baktığımızda o kadar da tatminkar olmuyor...
Tabi olay yine beklentiye kalıyor. Beklentileri karşılıyor ise sorun yok...
O fotograf profesyonel ticari bir cekimde kullanilir. Stok fotograf bir ticari ve profesyonel cekimdir catir catir satarsiniz , Her fotograf Poster boyu yapilmak icin cekilmiyor. Renk sapmasi rahatlikla duzeltilebilir. Fotograf Siyah Beyaz kullanilabilir yani bir fotografi ticari olarak kullanmanin bir cok yontemi vardir.
Dolayisi ile bir fotografi heleki jpg olarak heleki kucuk boyutta netde gorup bu ticari olamaz demek eksik bilgi ile hareket etmektir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
kısaca baskı teknikleri konusunda bilgi vereyim sana dostum aspet:
magazin yani dergi baskısı 300-305 dpi baskı yapar. bu da 170-175 LPI (line per inch) yapar... 240 DPI baskı bile dergi baskısı için yeterli olabilir çoğu zaman... baskıya iş yollandığı zaman, siyah beyazlar için 400, renkli çalışmalar için 1600 DPI değerlerle baskıya gider... ama dökümanın 300 dpı ya da 200 dpi'dır. Bu CTP makinasının aldığı değerlereg göre 1600DPI'da baskıya girecek demektir.
billboard olayı ise tamamen farklıdır... billboard baskısı 30 DPI'dır... yani yakından baktığın zaman, noktaları gözünle tek tek sayabilirsin... bu bağlamda kalite çok önemli değildir. sen 100DPI'lık bir fotoğrafı billboard'da rahatlıkla kullanabilirsin... hatta kalitesi çok iyiyse, dergide bile rahatlıkla kullanabilirsin... örnekleri çok... yani uzun lafın kısası, senin 300dpi'lık fotoğrafın ne kadar iyi kalite olursa olsun hiç önemli değil baskıya 30DPI olarak girecektir. lüple bakmanı hele hiç tavsiye etmem: )
gazete baskısı ise 200-240 DPI arasında gezer, fazlası yoktur... eğer beyaz kağıda basılacaksa yine dergi formatındaki DPI değerleri geçerlidir. siyah beyaz baskıda 200-240 dpı yeterlidir. hatta artar bile...
kalite dediğimiz konu, dergi baskısında ortaya çıkar... bir ara görüşürsek sana 100lerce baskı göstereyim... evde lüp de var... öyle homemade testlerle olmuyor yani bu işler dostum...
artı yine baskı teknolojisi artık çok değişti... senin elindeki 10 cm'lik bir fotoğrafı sıfır kayıpsız olarak 60cm'ye çıkartan teknolojiler artık zaten var... hem netlik kaybolmuyor hem fotoğrafını büyültmüş oluyorsun... bunu geçtiğimiz hafta yaptım mesela....
örneğin bakmış olduğun fotoğraf 27 cm'dir... burada ekranda gördüğün netlik ne ise, baskıda da aynısını birebir alırsın, sıfır kayıpsız... artı olarak şunu da eklemek gerekir ki, senin ekranın nedir bilmiyorum ama çoğu monitörün DPI değeri 100'dür... dolayısı ile sen 300 dpi'lık bir fotoğrafa, fotoğrafın kalitesi ne olursa olsun zaten 100 dpi'da bakıyorsun...
artı olarak, bu tip CA değerleri ile alakalı hemen hemen bütün değerlendirmelere göz atarsan ca değeri sıfır olanbir objektif zaten yok... böyle bir teknoloji şu an zaten mevcut değil...
bizim burada daha önce hatırlarsan sigma 50 ve canon 50 üzerine konuşmalar yapmıştık, yani baktığımız nokta, hangisinin hangi noktalarda ve hangi F değerlerinde iyi olduğudur. seçimlerimizi zaten buna göre yapıyoruz...
Konu mustafanazif tarafından (02.February.2012 Saat 22:07 ) değiştirilmiştir.
yakında 100 mm is olmayanı alacağım.bence de tripodla çekim varken is çok gereksiz geliyor bana.tabii eger portre çekimler için de kullanacaksanız 300 400 euro daha vermek ne kadar mantıklı gelir bilemem
Hem doğada dolaşıp makro çekimler yapmayı hem de portre çekmeyi düşünüyorsanız canon 100 mm IS lens sizin için uygun olacaktır. Zaten 1300 tl'niz var. biraz daha ekleyip 1700-1800 TL civarında ikinci el temiz bir lens alabilirsiniz.
merhaba ben 100mm makro lens almayı düşünüyorum ancak bütçem çok ta sağlam değil. canon 100 mm2.8 ile canon 100mm 2.8 usm arasında çok bir fark varmıdır? usm olayı çok etkiliyor mu? selamlar..
ben lensin uzama kısalma derdi olmamasından ötürü usm modelini almıştım iyiki de almışım dediğim çok an oldu, özellikle elinizde tuttuğunuz makine ve lensin hem çıkaracağı gıcır gucur ses hem lensin uzaması yusufçuksavar görevi görüyor
ancak bütçeniz 800 lira altındaysa usm lensi bulmanız güç, 600 650 liraya usm olmayanları görmüştüm sahibindende bir kaç ay evvel
Canon'un 100mm makro lenslerinin ikisi de USM kullanır. Eğer bütçeyi fazla zorlamak istemiyorsanız o zaman temiz bir ikinci el Canon yada üçüncü parti makro lenslere gözatabilirsiniz. Sonuçta makro çekimlerde manuel netlemeyle en iyi sonucu alacağınız için AF motorunun tipi veya varolup olmaması pek de önemli değildir.
750 liraya falan bulsam hemen alacağım usmliyi ama o da pek mümkün görünmüyor malesef
ebayde bidleri kovalarsanız 750ye denk getirirsiniz temiz bir lensi diye düşünüyorum
Ahmet Bey sahibinden.com'da dolaşırken 600 TL'ye 100mm Macro 2.8 görmüştüm Ankara'dan. Bir bakın derim efendim.
Onu ben de gördüm de usm değil efendim ah bi olaydı keşke
Kusura bakmayın ama USM sizin için neden bu kadar önemli anlayamadım. Sonuçta Canon 100mm lensin en önemli iki kullanım alanı makro ve portedir ve makroda en iyi sonuç ve 1:1 büyütme için manuel kullanım şartken, portrede de netleme hızının pek bir önemi yokken bu tür bir lenste USM'nin hiçbir şekilde bir öncelik olmadığını düşünüyorum.
Konu Giresunlu tarafından (15.July.2012 Saat 13:15 ) değiştirilmiştir.