CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu
Toplam 46 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 40 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree26Likes

Konu: Sokak Fotoğrafı Çekerken Çekinenler İçin Bir Teknik: HIPSHOT

  1. #21
    acemy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ümit Can TÜRKER
    Makina:
    Eos-M
    Üyelik tarihi
    04.December.2012
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    1,859

    Standart

    Döner ekran makinelerde çekim yaparken ve yandan ekrana bakıcam derken özellikle makine yatayla 45 ve 135 derece açı yaptığında sağ kim sol kim sapıtıyor bende algısal olarak ve random poz çekmeye başlıyorum Bendeki bir bug sanırım.
    Döner ekran muhabbetini hiç açmayalım o yüzden

    Bu arada fotoğrafçılık ile ilgilenen birisi objektifin kendine çevrildiğini genelde anlıyor.
    50-500 ve extender kullanarak uzaklardan çekiyorum mecbur










    Bilgi Arttıkça Ego Azalır. Bilgi Azaldıkça Ego Artar - Albert Einstein

    Oyun Yayınımı izlemek için:

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  2. #22
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (08.October.2013 Saat 10:59 ) değiştirilmiştir.

  3. #23
    theyapici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    kenan yapıcı
    Makina:
    5DMarkIII
    Üyelik tarihi
    12.March.2012
    Nereden
    İstanbul-Bahçelievler
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1,651

    Standart

    Yorumları okuyunca çok güldüm.Sapık fotoğrafçı haberini bende hatırlıyorum.Bir fotoğrafın haber değeri taşıması için,
    karede 7 kişiden fazla olması gerekir kuralı var.Böyle olunca şikayet felan söz konusu olsa bile sıkıntı yok.
    Göbek olayının bir handikapı ben şu son 1 ayda biraz göbeklendim gibi makine havaya bakar muhtemelen aslında o kadar da değil ama...
    Sokak fotoğrafı aslında herkes birbirini görüyor diye düşünebiliriz ama tek kişiyi çektiğinizde durum biraz değişir mi?
    Ben deneyeceğim ama sonra haberlere çıkarsam vebali Senin üzerine Halil İbrahim










    Halil Ibrahim Duran and mylmz like this.
    CAN EMANET KUL MİSAFİR...

  4. #24
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Erman
    Makina:
    Pentax 645
    Üyelik tarihi
    08.June.2012
    Nereden
    Dalaran
    Mesajlar
    492

    Standart

    Halil Abi sizinki hipshot olmuyor yeni teknik bulmuşsunuz bence göbekşat.

    Aslında 6D kullanan için çok rahat bir teknik. Kablosuz cep telefonuna bağlanabilmesiyle ( kullanmadım yanlış biliyor olabilirim ) telefonla oynar gibi fotoğraf çekebilirsiniz.











  5. #25
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı Ermann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halil Abi sizinki hipshot olmuyor yeni teknik bulmuşsunuz bence göbekşat.

    Aslında 6D kullanan için çok rahat bir teknik. Kablosuz cep telefonuna bağlanabilmesiyle ( kullanmadım yanlış biliyor olabilirim ) telefonla oynar gibi fotoğraf çekebilirsiniz.
    O zaman "bellyshot" diyelim

    Evet 6dn oyle bir avantajı var. Diger makinelerde de elim denklansorde olmasın derseniz kucuk kablolu bir kumanda isinizi gorur

    Alıntı theyapici Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yorumları okuyunca çok güldüm.Sapık fotoğrafçı haberini bende hatırlıyorum.Bir fotoğrafın haber değeri taşıması için, karede 7 kişiden fazla olması gerekir kuralı var.Böyle olunca şikayet felan söz konusu olsa bile sıkıntı yok.
    Göbek olayının bir handikapı ben şu son 1 ayda biraz göbeklendim gibi makine havaya bakar muhtemelen aslında o kadar da değil ama...
    Sokak fotoğrafı aslında herkes birbirini görüyor diye düşünebiliriz ama tek kişiyi çektiğinizde durum biraz değişir mi?
    Ben deneyeceğim ama sonra haberlere çıkarsam vebali Senin üzerine Halil İbrahim
    Tek kisiyi cekip yayınlayınca durum degisebilir; sunum onemli İrfan 'ın dedigi gibi bazı hassasiyetlere yine de dikkat etmek gerek. Kisilerin en basitinden onurunu kıracak sekilde cekim ve yayın yapmamalıyız.










    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (27.August.2013 Saat 12:46 ) değiştirilmiştir.

  6. #26
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    A.K. ATAS
    Makina:
    600D
    Üyelik tarihi
    01.June.2013
    Nereden
    İSTANBUL
    Yaş
    31
    Mesajlar
    110

    Standart

    valla üstad çekinme ilk başlarda oluyorda ama şimdi daha da yok oldu ayaküstü sohbet gülümseme derken birşey demiyorlar istemeyen olursa hipshot










    ÜŞENME, ERTELEME, VAZGEÇME...

  7. #27
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    Alıntı mosaique Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dünyadaki örneklere bakınca, çok bilinen fotoğrafçıların insanları gayet de yakından çektiklerini görüyorum. Bunlar bilinen ajanslara bağlı bilinen fotoğrafçılar. Onlar da bu sokak fotoğrafları için izin mi alıyorlar? Dediğiniz anlamda ahlaki bir soruna mı yol açıyorlar? Ya da nasıl oluyor?

    Örnek vereyim, Martin Parr şu fotoğraf için , fotoğrafta pek de hoş çıkmayan insanlardan izin almış mıdır? Çok bilinen bir fotoğraf bu, hem de flaş kullanıyor Martin Parr.

    http://caravanmagazine.in/sites/defa...tin-Parr-2.jpg
    Temelde kişileri orada bir fotoğrafçının olduğunu ve fotoğraf çekildiğini bilmeleri gerekir. Bu durumda yüzlerini gizleme ihtiyacı duyuyorlar ise kafalarını çevirirler ya da başka tarafa yönelirler.

    yalnızca siyah-beyaz yok grinin tonları var. kişi aynı biçimde aile bireylerinin fotoğraflanmasını kabul eder mi? fotoğrafçı bu soruyu kendine sorduğunda (ki herkesin ahlak anlayışı gibi cevabı da farklı olacaktır.) konu daha bir açık hal alır.

    genel bir cadde fotoğrafı, bu fotoğrafa birşey diyecek yoktur sanırım!?

    500px / Untitled by İrfan Örük


    ha illa ben insanlar fark etmeden "onların doğal hallerinin bozulmasına izin vermeden" fotoğraf çekicem derseniz koyun tripodu yolun ortasına. tetikleyici ile 20 metreden çakın. burnunu karıştıranlar dahi çok rahat yakalarsınız










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  8. #28
    500
    500 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mert Kaya
    Makina:
    Olympus Pen Smena
    Üyelik tarihi
    20.June.2012
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    28
    Mesajlar
    391

    Standart

    Hipshot bizim işimiz (bu göbekle)





















    ihsas78 likes this.
    The best camera is the one that you have with you.
    - Chase Jarvis

  9. #29
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (08.October.2013 Saat 10:59 ) değiştirilmiştir.

  10. #30
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Alıntı mosaique Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bizi 24 saat fişleyen kameralara kimse ses etmiyor ama iyi niyetli ve kafasında sadece fotoğrafik düşünceler olan bir arkadaşa gelince panter kesiliyor insanlar, onu da anlamıyorum.
    İyi de o kameraların temel görevi
    sanat yapmak değil, sapıklık yapmak değil vs vs
    Eğer öyle oslaydı kameralar ya insanların bulunduğu 2 metre seviyelerinde yer alırdı ya da sapıklık yapmak için zemine yerleştirilirdi.

    Kullanım amaçları dışına çıkılması temel amacı gölgeleme mevzularına girmiyorum. Evet birçok konuda fişlemeye yaradı son zamanlarda. Bu da siyaset vb konualrı içine alıyor ki yeterince konuşuldu bu konular.

    Ayrıca fotografik düşünceleri olan insan kimdir, sanatçı mı, sergi açan insanlardan mı, hobi, amaçlı mı çekiyor, net ortamında mı yayacak, turist mi vs.vs. kimdir bu adam ya da kadın.


    Ben açıkçası insanların haberi olmadan çekilmelerine değil rahatsız ederek çekilmelerini ve rahatsız olacakları fotoğrafları çekmeyi uygun bulmuyorum.
    Ve evet beni düşündüren sorulardan birisi ben aynı durumda olsaydım ne gibi bir tepki verirdim sorusu oluyor.

    Bu düşünceyi küçümsemek demek dünyanın en büyük yanlışları kısmı. Zira bunun adı empati kurmak yani karşındakinin yerine koymaktır. Ben rahatsız olacağımı düşündüğüm için kimsenin rahatsız olacağı tarzda fotoğğraflar çekmem. haberi olmadan çekilmesi mevzusu ayrı. Haberi olmadan çok çeşitli fotoğraflar çekebilinir, iyi niyet kötü niyet mevzusu ortaya çıkar ki bunu insanın mantığı ayırabilecek seviyede olmalıdır.

    Ben gidipte etekli bir kadının sırf bacakalrını paylaşmam sergilemem ya da temelde çekmem zaten.
    Bir örnekleme yaparsak hadi diyelim çektik böyle bir fotoğraf ve farkına vardı. Olaki shutter sesini duydu ve geldi ne çektin sen benim fotoğrafımı çektin bakmak istiyorum diye sordu. Fotoğrafı gösterdin ve ben işte fotoağrafçıyım fotografik açıdan bakmıştım mı diyeceğiz. kafaya ya çanta yeriz ya da elimizdeki makineye bir tekme. Eğer şiddete başvurmazsa bunu ya o fotoğrafı sil ya da bekle polis çağırıyorum diye söyleyebilir. Sonuç ne olur böyle bir durumda tahmin etmek çok zor ama düşülebilecek yollardan bir ikisini söyledim.

    Kendinize uygulanacak etik kavramların nasıl olmasını istiyorsanız başkasına da o etik kuralları uygulayın.

    Örneğin ben o kadının bacakları yerine portresini çekseydim polise gerek kalmayacaktı, makine yere düşmeyecekti, kafama çanta yemeyecektim, tamam hemen fotoğrafı siliyorum diyebilirdim, ya da isterseniz size de yollayabilirim fotoğrafı diyebilirdim, mahçup duruma düşüp yüz kızartıcı bir suç işlemiş gibi hissetmezdim.


    Umarım anlatabilmişimdir.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  11. #31
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    burada bahse konu çekim biçimi "gizli çekim" olduğu için ahlaki yönünün olduğu düşüncesiyle;
    "kişi aynı biçimde aile bireylerinin fotoğraflanmasını kabul eder mi?" cümlesini olayı somutlaştırmak, empati geliştirmek için yazdım.

    burada temel kriter yaptığınız eylem sonucu yasalarla yada örf ve adetlerle başınız belaya girer mi? ya da kızın abisinden hızlı koşabilir miyiz?


    kamera, x-ray, üst arama vs vs. bunlar güvenlikle ilgili sıkıntılı ve farklı konular. adamın binasının fotoğrafını çekiyorum (ki yasal olarak serbesttir) niye çekiyon diye dayılanıyor oysa kamerası ile tüm gün kaldırımdan geçenlerin kaydını alıyor bunu kendine hak görüyor. niye? malını koruyacak!










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  12. #32
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    ALEC BALDWIN GAZETECİYE SALDIRDI (AĞUSTOS 2013) / 1 - Magazin Foto Galeri

    ha bi de böyleleri var. bence topluma MAL (mâl değil) olmuş kişilerin bu artistik! hareketleri de hoş değil










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  13. #33
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (08.October.2013 Saat 10:56 ) değiştirilmiştir.

  14. #34
    gorkemkeser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    görkem keser
    Makina:
    canon eos 450 d
    Üyelik tarihi
    02.February.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    772

    Standart

    zaman zaman kullanıyorum

    60d 18-55 kit lens




















    Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM

  15. #35
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Tuncay Coşkun
    Makina:
    Ne önemi var?
    Üyelik tarihi
    28.October.2013
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    34

    Standart

    Son kullanma tarihi geçmiş bir konu gibi duruyor ama yapılan yorumları ve çekilen fotoğrafları gördükten sonra önceden bu tekniği kısa da olsa deneyip terketmiş biri olarak bir iki söz söyleyeyim dedim.
    Öncelikle empati vs gibi kavramları yorumlayan arkadaşlara hiçbir şekilde katılmadığımı belirteyim. Eğer bugüne kadar bu gözle bakılıp fotoğraf çekilseydi ne Bresson ne Doisneau ne Meyerowitz ne de ismini sayamayacağın sayısız (bunlardan biri de Ara Güler) sokak fotoğraf üstadının çekimlerini izleyemezdik. Bununla ilgili konulmuş çeşitli yasalar var ama gerçekten sokak fotoğrafçılığı yapmak isteyip de yasaları takan kaç kişi var? Daha doğrusu yasalar var deyip buna göre fotoğrafı çekmeden izin isteyen, bilgi veren kişi ne kadar başarılı olabilir ki kritik an kaçıp gittikten sonra?!
    Gizlilik konusu bir süre sonra rahatlıkla aşılabiliyor. Ha sizi farkettiler ve hatta kabadayı tipler karşınıza dikildiler bu durumda iletişim yeteneğiniz devreye girer. Bugüne kadar onbinlerce fotoğrafı gözüm vizördeyken, bazen de insanların beni farketmiş olmasına rağmen çekmiş biri olarak rahatlıkla hiçbir problem yaşamayacağınızı söyleyebilirim. En fazla gördüğüm tepki sesini yükselterek "çekecek başka birini bulamadın mı?" diye soran biri oldu. Bu kadar basit! Kendinize güvendiğiniz srece hiçbir problem olmayacaktır.
    Yukarıdaki bu teknikle çekilmiş fotoğraflara gelince; tek avantajının düşük bakış açısı olduğunu söyleyebilirim. Bu yazdıklarım fotoğraf eleştirisi gibi algılanmasın lütfen ama çekilecek kareyi görmeden çekildiği için hemen hemen hiçbirinde kompozisyon ve estetik, gerçekten kritik an'ı yakalama, çekilen insanlar arasında bir ilişki vs söz konusu değil. Üstelik bir kısmında genelde istenmeyecek öğeler kadraja dahil edilmiş. Aynı fotoğraflar ekran veya vizörden bakarak çekilseydi sonuçlar görsel olarak çok daha etkili olmaz mıydı? Üstelik farkedilmenin de verdiği göz temasının bazen izleyeni fotoğrafın içine kattığını da düşünürseniz... Ayrıca çekilen fotoların bir kısmı arkadan veya yandan, yani çekilen kişilerin zaten farkedemeyeceği şekilde fotoğraflanmış. Böyle bir durumda zaten tekniği kullanmanın çok da anlamı yok diye düşünüyorum.
    Tekniği kullanan ve şansa çekilen 3-5 fotoğrafla başarı elde etmiş insanlar da yok değil ama aynı şekilde bu kişilerin bir çoğu da sayısız fotoğraf çekip ancak birkaçının iyi çıktığını itiraf ediyorlar. Piyango çekmek gibi bir durum yani. Ya amorti çıkarsa durumu. Ben de biraz denedikten sonra fotoğraf ve görme ile ilgili tüm disiplinimi kaybettirdiğini farkettiğim için terkettim. Herkesin kendince bir görüşü vardır ama yakın mesafeden geniş açıyla bir cesaret edip vizörden bakarak çekmeyi bir süre deneyip sonrasında deneyin bu yöntemi. Fotoğraflar arasındaki farkı ve anın nasıl kaçtığını görünce zaten terkedersiniz.










    enjoyment and aksoykaan like this.

  16. #36
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Merak ettigim icin bu konu altindaki yazilari okuyordum.

    'Hip-shot' teknigini uygun bulmadigimi belirteyim.
    Eger insanlarin cesareti yoksa, visorden bakarak cekmesinler.... baska ne diyebilirim.


    Benden once Tuncay Bey cok guzel bir cevap vermis.

    Gorusume gore;
    Sokaktaki insan, sokaktaki bir an fotograflanacak ise, insanin kendisi gerektigi gibi vizorden bakarak, komposizyonu yaparak cekmeli.
    Eger fotografi cekilen insan sorun cikartiyorsa, bu durumda (Tuncay Bey'in de degindigi gibi) iletisim yetenegi devreye sokulmali.
    Kacamak tarzdaki fotograf teknikleri, isi kolaylastirmak yerine tam tersine "gizli" yapilan bir is goruntusu verip daha fazla suphe ve tedirginlik yaratir.
    (Tabi ki bu esnada fotografi cekenin kotu niyetli olmayip, insanlarin mahremiyetine girmeden fotograflari cektigi kabulunde bulunuyorum.)

    Tabi, bir de 'cekilmek istenen kadraj icin fotografcinin objeye olan mesafesi' konusu var.
    Eger bir insani kadrajin icine doldurarak almak istiyorsaniz ve ayni zamanda insanlardan cekiniyorsaniz, 85mm, 105mm, 135mm'lik lensler kullanmalisiniz.
    Eger boyle bir kayginiz yok ise, 35mm, 40mm, 50mm'lik lensler kullabilirsiniz.
    (Ornegin ben 40mm f/2,8 STM lensi bu amacla severek kullaniyorum, cunku makineyi de daha siradan, daha onemsiz gosteriyor. Gostere gostere fotograf cekseniz bile, dikkat cekmiyor. Insanlar da rahatsizlik duymuyor.)


    Ozetle 'delikanli' gibi fotograf cekilmeli : ))
    (Ancak bir yandan, gazetecilik amacli cekilen fotograf konusu tamamen farkli tutulmali. Ornegin bir yurusyuste prosteculari, polisi, vukuatlari cekerken fotografci kendisini korumak icin gizli-sakli cekim yapabilir elbette.)


    Hepinize iyi cekimler.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  17. #37
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Alıntı greeneye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Temelde kişileri orada bir fotoğrafçının olduğunu ve fotoğraf çekildiğini bilmeleri gerekir. Bu durumda yüzlerini gizleme ihtiyacı duyuyorlar ise kafalarını çevirirler ya da başka tarafa yönelirler.

    yalnızca siyah-beyaz yok grinin tonları var. kişi aynı biçimde aile bireylerinin fotoğraflanmasını kabul eder mi? fotoğrafçı bu soruyu kendine sorduğunda (ki herkesin ahlak anlayışı gibi cevabı da farklı olacaktır.) konu daha bir açık hal alır.

    genel bir cadde fotoğrafı, bu fotoğrafa birşey diyecek yoktur sanırım!?

    500px / Untitled by İrfan Örük

    ha illa ben insanlar fark etmeden "onların doğal hallerinin bozulmasına izin vermeden" fotoğraf çekicem derseniz koyun tripodu yolun ortasına. tetikleyici ile 20 metreden çakın. burnunu karıştıranlar dahi çok rahat yakalarsınız


    Irfan Bey (GreenEye),

    Takdiri sadece bana ait degil, ancak 500px sitesinde paylastiginiz fotografiniz guzel olmus.
    Elinize saglik.





    Herkese iyi cekimler.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  18. #38
    rockertr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Turan Babacan
    Makina:
    Nikon F50 4M Pinhole Camera Canon Powershot SX 130 IS
    Üyelik tarihi
    25.March.2013
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    45
    Mesajlar
    47

    Standart

    Kumanda ile de çekim yapılabilir.










    Nikon D7100
    Nikkor 24-70mm f/3.5-4.5
    Nikkor 55-200mm f/4-5.6G AF-S IF-ED VR
    Lowepro 170 AW
    Canon Powershot SX 130 IS
    4M Pinhole Camera

  19. #39
    ihsas78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mecnun GENÇ
    Makina:
    Canon EOS 6D + Canon EF 17-40 f/4L USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + Manfrotto MK290LTA3-3W Light 3-Yönlü Head Tripod
    Üyelik tarihi
    24.December.2013
    Nereden
    Safranbolu - KARABÜK
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2,074

    Standart

    Benim de hep aklımda olan bir teknik amma velakin deklanşöre bastığımızda shutter sesi duyulmasından ötürü yine rahat bir çekim yapamayacağım için denemekten kaçınıyorum










    " Sanma bir resimdir hayat, olduğu yerde durmaz.
    Altımızdan kayıp gider elle hiç tutulmaz. " - C.E.Z.A.

    (
    https://
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    style="font-family: impact">)

  20. #40
    ismctn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ismail çetin
    Makina:
    Canon 650D
    Üyelik tarihi
    22.May.2015
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    30

    Standart

    seste ayrı bir risk evet











Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •