CanonTURK Foruma Hoþ Geldiniz.
Sayfa 4 Toplam 6 Sayfadan BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu
Toplam 117 adet sonuctan sayfa basi 61 ile 80 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree48Likes

Konu: 28 mm f2.8

  1. #61
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Saat Kulesi










    Barbaroshayko likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  2. #62
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Izmir Devlet Tiyatrosu










    Konu gezginmimar tarafýndan (26.October.2018 Saat 18:41 ) deðiþtirilmiþtir.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  3. #63
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Asansor











    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  4. #64
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Ataturk Kultur Merkezi











    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  5. #65
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Sabanci Kultur Merkezi











    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  6. #66
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Is Bankasi











    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  7. #67
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Canon 6D Mark 2 + 28mm 2.8



    Konak'ta yurume yolu










    fz6 and Barbaroshayko like this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  8. #68
    promete - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Akþam o, yol üzerindeki ýþýklar yandýðýnda da fotoðraf çekersiniz, deðil mi?










    Gelmiþ dünyanýn dört bir ucundan
    Ayrý dilleri konuþur, anlaþýrýz
    Yeþil dallarýz dünya aðacýndan
    Gençlik denen bir millet var, ondanýz.
    NHR.

  9. #69
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alýntý promete Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Akþam o, yol üzerindeki ýþýklar yandýðýnda da fotoðraf çekersiniz, deðil mi?
    Siparis alinmistir.

    Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk










    promete likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  10. #70
    promete - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alýntý gezginmimar Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Siparis alinmistir.

    Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
    Emin bey,bir de 50mm lenste, ters isikta bokeh kalitesi biraz sorunluydu. Bu vesileyle 28 ve 50mm lensleri karsilastirabilrseniz oldukca faydali olacak.










    avmbk likes this.
    Gelmiþ dünyanýn dört bir ucundan
    Ayrý dilleri konuþur, anlaþýrýz
    Yeþil dallarýz dünya aðacýndan
    Gençlik denen bir millet var, ondanýz.
    NHR.

  11. #71
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Genelde bokeh ile arka plan netsizligi ayni anlamda kullanilir. Ama ayni anlama gelmiyor. Bununla da ilgili orneklerle bir yazi yazayim :-)










    avmbk likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  12. #72
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Bokeh ya da arka plan bulaniklastirma (sig alan derinligi), her ikisi de fotografcilarin guzel fotograflar cekmesine yardimci olur. Dusuk diyafram degeri kullaniminda, sig alan derinligi ile bokeh arasindaki fark cogu zaman gozden kacirilir ve birbirinin yerine kullanilir. Oysa ikisi arasinda fark vardir.

    Alan derinligi, fotografin net olan kismini ifade eder. Bazen fotografin tamaminin net cikmasini tercih ederken; bazen de bir kismina yogunlasmayi tercih eder, dusuk diyafram degeri kullanarak, ilgimiz disinda kalan yerlerin bulanik cikmasini saglariz. Buna sig alan derinligi ya da arka plan bulanikligi diyoruz. Asagidaki fotograflar buna ornektir.





    Bokeh ise, ayni teknikte, yaratilan bulanikligin estetik goruntu kazanmasidir. Bu da, net alan disinda kalan isigin, parlamalarin, yansimalarin yarattigi dairesel halkalarla olusur. Asagidaki fotograflar buna ornektir. Baska ornekler icin: https://www.apnphotographyschool.com...dreamy-effect/





    Konu ile ilgili kaynak cok. Bir tane vereyim https://www.apnphotographyschool.com...tween-the-two/










    Konu gezginmimar tarafýndan (26.October.2018 Saat 12:12 ) deðiþtirilmiþtir.
    ozsir likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  13. #73
    promete - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Emin bey, yazdýklarýnýzý ben gayet güzel anlýyorum da, yeni baþlayan arkadaþlarýmýz için biraz daha açýklayýcý olabilir mi? Örneðin, net alan derinliðinin her lense ait bir durum olduðunu, lenslerin ve o lensleri kullanan kiþilerin becerileriyle her lenste bu etkiyi saðlamalarýnýn mümkün olduðunu, kimi lenslerde bu iþin kalitesinin daha baþarýlý olduðunu belirtmekte fayda olduðunu düþünüyorum. Zira her zaman arka planý deðil bazen de ön planý bulanýklaþtýrmak isteyebiliriz. Ya da sahnedeki tüm alanlarýn net olmasýn isteyebiliriz. Ya da o baloncuklarý hiç istemeyebiliriz.

    Ýkinci bir konu da, arkadaþlarýmýz sözlüðü açýp bakarlarsa, Bokeh kelimesinin Japonca Boke yani bulanýklýk kelimesi karþýlýðý olduðunu görecekler. O nedenle Bokeh i farklý anlamlardan ziyade lensin yaptýðý bulanýklaþtýrma iþinin "kalitesi" olarak tanýmlamak belki daha anlaþýlýr olabilir mi? Yani bunun illa parlayan topçuklar olmasý þart deðil. Örneðin arkadaþlarýmýz bu kaynaða https://photographylife.com/what-is-bokeh baktýklarýnda 6. baþlýkta fevkalade Bokeh örneklerinde o kürecikleri görmeyecekler.

    Bir de "sýð alan derinliði" tabiri (Ben ona Özþir kýsaltmasý diyorum o da kýzmýyor ) ingilizceden shallow depht of field i mot-a-mot çevirince sýð alan derinliði diyebiliriz ama tersi durumu da yani high depth of fiield i yüksek alan derinliði olarak çevireceðiz ve bu durum hayli tuhaf kaçýyor. Geniþ alan derinliðini kullananý da görmedim. O zaman bir kelime uzatarak net alan derinliðinin dar ya da geniþ olduðu þeklinde ifade etmek daha anlaþýlýr olmaz mý?










    Konu promete tarafýndan (26.October.2018 Saat 12:31 ) deðiþtirilmiþtir.
    drcengiz and ozsir like this.

  14. #74
    promete - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Bu konu acilmisken sizin de son zamanlarda ilgi alaniniza giren tilt-shift lenslerin minyaturlestirme isini nasil yaptiklarini tam cozemedim. sanirim arkaplan ile birlikte on plani da bulaniklastirma becerilerinden kaynaklaniyor.










    Gelmiþ dünyanýn dört bir ucundan
    Ayrý dilleri konuþur, anlaþýrýz
    Yeþil dallarýz dünya aðacýndan
    Gençlik denen bir millet var, ondanýz.
    NHR.

  15. #75
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alýntý promete Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Emin bey, yazdıklarınızı ben gayet güzel anlıyorum da, yeni başlayan arkadaşlarımız için biraz daha açıklayıcı olabilir mi? Örneğin, net alan derinliğinin her lense ait bir durum olduğunu, lenslerin ve o lensleri kullanan kişilerin becerileriyle her lenste bu etkiyi sağlamalarının mümkün olduğunu, kimi lenslerde bu işin kalitesinin daha başarılı olduğunu belirtmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Zira her zaman arka planı değil bazen de ön planı bulanıklaştırmak isteyebiliriz. Ya da sahnedeki tüm alanların net olmasın isteyebiliriz. Ya da o baloncukları hiç istemeyebiliriz.

    İkinci bir konu da, arkadaşlarımız sözlüğü açıp bakarlarsa, Bokeh kelimesinin Japonca Boke yani bulanıklık kelimesi karşılığı olduğunu görecekler. O nedenle Bokeh i farklı anlamlardan ziyade lensin yaptığı bulanıklaştırma işinin "kalitesi" olarak tanımlamak belki daha anlaşılır olabilir mi? Yani bunun illa parlayan topçuklar olması şart değil. Örneğin arkadaşlarımız bu kaynağa https://photographylife.com/what-is-bokeh baktıklarında 6. başlıkta fevkalade Bokeh örneklerinde o kürecikleri görmeyecekler.

    Bir de "sığ alan derinliği" tabiri (Ben ona Özşir kısaltması diyorum o da kızmıyor ) ingilizceden shallow depht of field i mot-a-mot çevirince sığ alan derinliği diyebiliriz ama tersi durumu da yani high depth of fiield i yüksek alan derinliği olarak çevireceğiz ve bu durum hayli tuhaf kaçıyor. Geniş alan derinliğini kullananı da görmedim. O zaman bir kelime uzatarak net alan derinliğinin dar ya da geniş olduğu şeklinde ifade etmek daha anlaşılır olmaz mı?
    Siz anladiysaniz mesele yok Atalay bey. Zaten anlayan icin, sadece bokeh ile bulaniklastirma arasindaki farka deginmekti amacim. Aksi halde MO 5. yuzyilda yasamis Cinli filozof Mo TI'den baslamak gerekirdi, o zaman da cok uzun gider, konu da dagilirdi :-) Alan derinligi nasil degistirilir konusu uzun bir konu, zaman zaman burada cok yazildi anlatildi, bilmeyen arkadaslar o mesajlari okuyup ogrenirler.

    Bokeh icin ben de sizin ifadenize yakin ifade kullanmisim. -Bokeh ise, ayni teknikte, yaratilan bulanikligin estetik goruntu kazanmasidir.- demisim. Ayni sey.

    Sig alan derinligi deyisi bence guzel (Ozsir kardesime selam). Derinlikten soz ederken, ornegin deniz kenarinda fazla derin olmayan yer icin -orasi dar mi?- diye sormayiz, -orasi sig mi?" diye sorariz. Sig ve derin, uygun sozcukler bence. Ama isteyen kisa-uzun, kucuk-buyuk filan diyebilir.










    Konu gezginmimar tarafýndan (26.October.2018 Saat 15:48 ) deðiþtirilmiþtir.
    promete and ozsir like this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  16. #76
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alýntý promete Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Emin bey,bir de 50mm lenste, ters isikta bokeh kalitesi biraz sorunluydu. Bu vesileyle 28 ve 50mm lensleri karsilastirabilrseniz oldukca faydali olacak.
    Bokeh konusuna degindigimize gore, 50mm lenste (hangi marka hangi model, hepsi mi?) ters isikta bokeh kalitesi sorununu biraz acarsaniz iyi olur. Birkac da ornek fotograf koyarsaniz daha da iyi olur. Disardayken lens degistirmeyi hic sevmiyorum ama, dediginiz karsilastirmayi yapmayi aklimin bir kosesine yazarim yine de.











    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  17. #77
    ozsir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Özþir Bölükbaþý
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    Atalay abi ve Emin abi ellerinizden hurrmetle opuyorum










    Konu ozsir tarafýndan (26.October.2018 Saat 17:57 ) deðiþtirilmiþtir. Sebep: edit
    gezginmimar likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  18. #78
    ozsir - ait Kullanýcý Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Özþir Bölükbaþý
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    bu arada bokehe etki eden seyler. optik dizilim diyafram ve kaplamalar. kaplamalarin onemi sensorden geri donen isiginda elemanlar uzerinda kirilim yapmasi. diyaframin sekli zaten acik net gozukuyor. aslinda bokeh optik kusurdur gidelimeyen. ayni karekteristik burunlar gibi. yada renkli gozun sarisinligin kusur olmasi ama begenilmasi gibi. diger kusurlardan hosting ve adi neydi su coklu halkalar ic ice ki ben en cok onlari severim ters isikta tek yumurta ucuzlerindan...











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  19. #79
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alýntý promete Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Bu konu acilmisken sizin de son zamanlarda ilgi alaniniza giren tilt-shift lenslerin minyaturlestirme isini nasil yaptiklarini tam cozemedim. sanirim arkaplan ile birlikte on plani da bulaniklastirma becerilerinden kaynaklaniyor.
    Konuyu tam anlamadim. Tilt-shift ve minyaturlestirme konusundaki yazilari inceledigimde, tilt-shif=minyaturlestirme anlaminda cumleler var.

    Ornegin https://www.murekkep.org/tilt-shift-...s-fotograflar/ sayfasinda, -Minyatürleştirme anlamına gelen Tilt Shift fotoğraf tekniği mevcut lenslerden farklı olarak perspektif düzeltme, alan derinliği kontrolü sağlama özelliklerini içeren tilt shift lensler kullanılarak uygulanmaktadır. - seklinde cumle kurulmus.

    Ya da Photoshop ile Minyatürleþtirme (Tilt-shift) | birkarefotoðraf | fotoðrafa dair... sayfasinda, -Tilt-shift yani minyatürleÅŸtirme, fotoÄŸrafçılıkta özel objektifler kullanılarak perspektif ve keskinlik kontrolüyle bize net alan derinliÄŸini istediÄŸimiz alana ayarlayarak minyatürleÅŸtirme etkisi elde etmemizi saÄŸlarlar. - seklinde cumle var.

    Ama, Tilt and Shift lens sadece on ve arka plani bulaniklastirmakla kalmiyor. Bunu zaten normal lens te yapıyor. TS lens daha da ileri gidiyor. Kaan beyin verdigi linkteki videodan birkac ekran goruntusu aldim.

    Burada, tam merkezdeki kaset net, etrafı dairesel bir sekilde bulanik.


    Burada ise, sol taraftaki iki kaset bulanık.

    Untitled-3 by Emin IPEK, on Flickr
    Burada ise, fotografin orta kismi net, sagi ve solu bulanik.

    Bunlari normal lensle yapamazsiniz. Normal lensle sadece konunun onunde ve arkasinda kalan kisimlari kontrol edebilirsiniz. Sagini, solunu, sol ustunu, sag ustunu vs kontrol edemezsiniz. Bunlar TS lensin marifetleri.










    ozsir likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

  20. #80
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    Ýsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Alýntý promete Nickli Üyeden Alýntý Mesajý göster
    Bu konu acilmisken sizin de son zamanlarda ilgi alaniniza giren tilt-shift lenslerin minyaturlestirme isini nasil yaptiklarini tam cozemedim. sanirim arkaplan ile birlikte on plani da bulaniklastirma becerilerinden kaynaklaniyor.
    Konuyu tam anlamadim. Tilt-shift ve minyaturlestirme konusundaki yazilari inceledigimde, tilt-shif=minyaturlestirme anlaminda cumleler var.

    Ornegin https://www.murekkep.org/tilt-shift-...s-fotograflar/ sayfasinda, -Minyatürleştirme anlamına gelen Tilt Shift fotoğraf tekniği mevcut lenslerden farkli olarak perspektif duzeltme, alan derinliği kontrolu saglama ozelliklerini iceren tilt shift lensler kullanilarak uygulanmaktadir. - seklinde cumle kurulmus.

    Ya da Photoshop ile Minyatürleþtirme (Tilt-shift) | birkarefotoðraf | fotoðrafa dair... sayfasinda, -Tilt-shift yani minyaturlestirme, fotoÄŸrafcilikta ozel objektifler kullanilarak perspektif ve keskinlik kontroluyle bize net alan derinligini istedigimiz alana ayarlayarak minyaturlestirme etkisi elde etmemizi saglarlar. - seklinde cumle var.

    Ama, Tilt and Shift lens sadece on ve arka plani bulaniklastirmakla kalmiyor. Bunu zaten normal lens te yapıyor. TS lens daha da ileri gidiyor. Kaan beyin verdigi linkteki videodan birkac ekran goruntusu aldim.

    Burada, tam merkezdeki kaset net, etrafı dairesel bir sekilde bulanik.


    Burada ise, sol taraftaki iki kaset bulanık.


    Burada ise, fotografin orta kismi net, sagi ve solu bulanik.

    Bunlari normal lensle yapamazsiniz. Normal lensle sadece konunun onunde ve arkasinda kalan kisimlari kontrol edebilirsiniz. Sagini, solunu, sol ustunu, sag ustunu vs kontrol edemezsiniz. Bunlar TS lensin marifetleri.










    ozsir likes this.

    --- Fikir üretmekten aciz olanlar, baþkalarýnýn fikirlerine çamur atarlar ---
    --------
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    --------

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajýnýzý Deðiþtirme Yetkiniz Yok
  •