CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
Toplam 64 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree89Likes

Konu: Keskin, fotoğraf, lens,sensör... Keskinlik delisimi oluyoruz? Peki neden? Tartışalım.

  1. #1
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart Keskin, fotoğraf, lens,sensör... Keskinlik delisimi oluyoruz? Peki neden? Tartışalım.

    Uzun süredir açmayı düşündüğüm ve başkaalrının fikirlerini de almak istediğim bir konu.
    Yanlış bilmiyorsam böyle genel bir konu yoktu ama varsa yönetici arkadaşlarımdan konuyu uygun şekilde düzeltmesini rica edeceğim.

    Evet arkadaşlar. Fotoğrafa yeni başlayan birinin genel isteği diğerleri gibi keskin arka planı bulanık ve canlı renklere sahip bir fotoğraf çekmek. Bunu hangi lens çeker hangi sensörle daha iyi sonuç alırsınız ya da renk için bit derinliği cam kalitesi ve kaplaması ne kadar önemlidir tartışılır. Benim dikkatini çekmek istediğim konu "KESKİNLİK"

    Zaman zaman fotoğraf adına ufak tefek işler yaptım. Hem makinenin arkasında hem de bilgisayar başında... İş dolayısıyla hep aradığım şey daha fazla keskinlik ve megapixel oldu. Burada bunu aramak kadar doğal bir şey yok. Zira fotoğraf işlerken gerekli olan şeyler. Zamanla bu fotoğraflarıma da yansıdı.

    -Aman af kaçmasın
    -Aman doğru netleyeyim
    -bu lens 2.8 de keskin değil f4 yapayım
    -o lens olmaz bunu bulayım
    -manuel lensler daha keskin kit lenslerden vs vs

    diye kimi zaman doğru kimi zaman yanlış seçeneklerde bulundum. Ama temel amaç tam bir hastalığa dönüştü. "KESKİNLİK"

    Sizlerin fikirleriniz nelerdir? keskinlik takıntısı size ne gibi sıkıntılar getirdi. Yoksa siz de mi keskinlikle kafayı bozmuş durumdasınız?

    Fikirleri alalım. Hep beraber tartışalım.

    Edit:imla










    Konu tanerunlu tarafından (03.May.2013 Saat 13:44 ) değiştirilmiştir.
    aydindincer15 likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    dgncsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Coşku A.
    Makina:
    Pentax KS 1
    Üyelik tarihi
    21.May.2012
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,360

    Standart

    önemli olan çözme gücü lensin. ger kalan herşey teferruat. MF lenslere merakımdan ötürü oradan örnek vereyim. diyelim Canon20D kullanıyorum. CMOS sensörlü

    mesela 50 mm pentacon 1.8 lens keskindir. yani öyle görünür. crop yapınca kontrastlı kenarlarda mor parlamalar zıt tarafa denk gelen yerlerde ise yeşil parlamalar, bazen her ikisi birden birlikte ortaya çıkar. uzaktan bakınca keskin gibi dir imaj.

    mesela Yahica ML 50mm 1.9 lens daha az keskin gibidir. crop yapınca kenarlarda renk bozulmaları kesinlikle yoktur. bu iki lensten gelen imajları işlediğinizde yashicanın tüm detayları aldığını fark ediyrosunuz. ki bu iki lens öyle pahalı yada özel lensler değiller zaten.

    ayrıca mesela CCD sensörlü eski model, pentax k100d super makinamda aynı lenslerle çekim yaptığımda her durumda Canon dan daha keskin ve güzel renkli fotoğraflar alıyorum gün ışığında.aynı mantıkla Sony a350 nin "keskinliği" daha iyi canondan aynı MF lens ile. çünkü CCD. 14 MP olması ise onun avantajı. ancak düşük ışık koşullarında berbat.
    bunda da cmos üzerindeki "moire" filtresi etken olmalı. yeni ve yüksek pixel sayısına sahip sensörlerde sanıyorum bu filtre yok ve aslında bu tip bir makinayla çekim yapıp kıyaslamak lazım eski cmos lar ve aynı lensleri.










    Konu dgncsk tarafından (03.May.2013 Saat 13:47 ) değiştirilmiştir. Sebep: 1000. mesajım :)
    Hayatta En Hakiki Mürşit, İlimdir, Fendir.

  • #3
    enesoz
    Guest

    Standart

    Şahsi fikrim

    Tamamen takıntı ve hastalığa doğru giden bir sureç.

    Bu takıntının sonuda Carl Zeiss lenslere yada Voightlanderin 2500 dolarlık lenslerine bakmaya kadar giden bir yol. Hatta yanınızda bu lenslerden kullanan varsa fotoğraftan soğuyorsunuz, bunlarsız olmaz diye bir kanı oluyor.

    Ama çok şükür kurtuldum.











  • #4
    kaan89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Okyar
    Makina:
    Canon 50D
    Üyelik tarihi
    15.August.2012
    Nereden
    Konyaaltı, Antalya
    Yaş
    35
    Mesajlar
    367

    Standart

    Ben geçtiğimiz ekim ay'ından beri portre ve insan fotoğraf çekimlerimde 50 f1.8 kullanıyorum.Forum sitelerindeki galerilere de bakıyorum fırsat buldukça.Çoğu tecrübeli portre/model/insan fotoğraf çekimciler & fotoğraf sanatçıları 85 mm USM kullandığını görüyordum.2011'den beri canon'cuyum ama sıklıkla giriş seviyesi gövdeleri kullanma fırsatı buldum.Sonuçta crop'lu makinalardı.Keşke 85 mm USM alsaydım diyorum kendi kendime , keskinlik açısından & netlik açısından vs. vs.
    2. lens tercihim bi telefoto lens olacak.Bunda ise 70-200 f4 düşünüyordum.Ama güneş'in batışısıyla İSO'ya fazla yüklenebileceğimden dolayı , fotoğraflarda noise & gren olabileceği şüphesi uyandırdı bende.Bu konuda da emin olup doğru lens tercihleri yapıp kendi ekipmanlarımı tamamlamalıyım.Stüdyo'cu değilim , macera severim










    Kaliteni düşürürsen , farkını kaybedersin...

  • #5
    rezzann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levon Aden
    Makina:
    Nikon D810
    Üyelik tarihi
    15.December.2010
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    305

    Standart

    esasinda ben burada dile getirilen konuyu, ''teknik detaylara ve olagelmis cekim kurallarina neden bu denli siki sikiya bagliyiz?'' olarak anlamak istiyorum. bu noktadan bakinca da, yillarca en onemli seyler olarak gordugum keskinlik, canli ve/veya gercekci renkler, muazzam detay gibi konularin aslinda yerlesik estetik yargilar oldugunu farkediyorum zamanla.

    bir fotografa baktigimda onun keskinligini, renk bilgisini veya detay becerisini dikkate almiyorum. sadece beni ne kadar sarsiyor veya nasil yakaliyor, en once bunu onemsiyorum. hatta zamanla keskin, net ve dogru renklerin bulundugu fotograflar yerine, soyut, netsiz, kimi zaman da yerlesik fotograf kurallarina tamamen tezat kadrajlar ve leke iliskilerinin beni daha fazla cektigini ve daha kisilikli yani fotografcinin anlam evreninde bir yerlere oturttugu goruntuler ve tasarimlar gormek ve bunun benim ic dunyamdaki yansimalarini aramak hem bi fotograf izleyicisi hem de fotografci olarak benim en cok onemsedigim konu halini aliyor. bunu, yani yerlesik yargilarin yerine tamamen oznel yaratimlari herseyin onunde goruyorum artik ve bunu basarmaya calisiyorum.










    miro, Halil Ibrahim Duran and tute like this.
    all is one, one is all

  • #6
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    fotoğraf dünyası yeni "henri cartier bresson"lar çıkartmayacak arkadaşlar
    sakin olun...











  • #7
    enesoz
    Guest

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotoğraf dünyası yeni "henri cartier bresson"lar çıkartmayacak arkadaşlar
    sakin olun...
    Mustafa abi uzme bizi,











  • #8
    rezzann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Levon Aden
    Makina:
    Nikon D810
    Üyelik tarihi
    15.December.2010
    Nereden
    Istanbul
    Mesajlar
    305

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotoğraf dünyası yeni "henri cartier bresson"lar çıkartmayacak arkadaşlar
    sakin olun...
    zaten mesele de bu. yeni bresson'lar olmayacak, olmamali da.










    all is one, one is all

  • #9
    Crocs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ahmet Ergun Doğan
    Makina:
    hangisini kullanmıyorum ki
    Üyelik tarihi
    09.December.2011
    Nereden
    Yalova
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1,252

    Standart

    keskinlik kesinlikle benim de hastalığım bir fotoğraf çektiğimde gayet keskinliği yüksek olsa da gerek raw işlerken gerekse jpegte de nasıl daha keskin yaparım ve nasıl az grenli olur diye düşünüyorum ama önce düşündüğüm hep daha keskin yapmak oldu. Hem görsel olarak bana daha çok haz verdiğinden hem de photoshop müdahalelerinde keskin hatlar ile çalışmak daha kolay ve rahat oluyor. Soft bir fotoğrafta bölgesel olarak renk ayarlarını değiştirmek istediğimde değişimler daha belirgin oluyor çünkü objenin şekil hatları ile arka plan arasındaki geçiş daha yumuşak oluyor ( bölgeselden kastım mesela bir bahçedeki sadece bir çiçeğin renklerinde oynama yapıcam diyelim) Çoğu fotoğrafta farkedilmiyor bile falan diyebilirsiniz ama o fotoğrafı yapan ben olduğum için en ufak ayrıntısını bile bildiğimden hep gözüm oraya takılıyor o yüzden keskin fotoğraflar beni hem daha yüksek ayrıntı gücü hem de fotomontajdan çıktığında daha doğal durmasıyla soft fotoğraflara göre daha memnun ediyor. bu da zamanla takıntı oldu










    Okunmuş Vizör

  • #10
    enesoz
    Guest

    Standart

    Alıntı Crocs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    keskinlik kesinlikle benim de hastalığım bir fotoğraf çektiğimde gayet keskinliği yüksek olsa da gerek raw işlerken gerekse jpegte de nasıl daha keskin yaparım ve nasıl az grenli olur diye düşünüyorum ama önce düşündüğüm hep daha keskin yapmak oldu. Hem görsel olarak bana daha çok haz verdiğinden hem de photoshop müdahalelerinde keskin hatlar ile çalışmak daha kolay ve rahat oluyor. Soft bir fotoğrafta bölgesel olarak renk ayarlarını değiştirmek istediğimde değişimler daha belirgin oluyor çünkü objenin şekil hatları ile arka plan arasındaki geçiş daha yumuşak oluyor ( bölgeselden kastım mesela bir bahçedeki sadece bir çiçeğin renklerinde oynama yapıcam diyelim) Çoğu fotoğrafta farkedilmiyor bile falan diyebilirsiniz ama o fotoğrafı yapan ben olduğum için en ufak ayrıntısını bile bildiğimden hep gözüm oraya takılıyor o yüzden keskin fotoğraflar beni hem daha yüksek ayrıntı gücü hem de fotomontajdan çıktığında daha doğal durmasıyla soft fotoğraflara göre daha memnun ediyor. bu da zamanla takıntı oldu
    Carl Zeiss lensleri incelemeye başmama sakın, orneklerine dahi bakma











  • #11
    Alnef - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    İlhami Nefes
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK III
    Üyelik tarihi
    10.January.2012
    Nereden
    Manisa
    Yaş
    57
    Mesajlar
    1,312

    Standart

    Alıntı mustafanazif Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotoğraf dünyası yeni "henri cartier bresson"lar çıkartmayacak arkadaşlar
    sakin olun...
    Ama bizim Mark 3 müz var .............










    Canon 5D Mark III , Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM , Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD ,Tamron AF 17-35mm f/2.8-4 Di LD , Canon EF 50mm f/1.4 USM Helios 40 , Tahir 11A ,Yongnuo YN-568 , Tamrac Pro 8, Lowepro Fastpack 350

  • #12
    Giresunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Umut Giresunlu
    Makina:
    Canon 5D Mark II, EOS M
    Üyelik tarihi
    12.February.2011
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    49
    Mesajlar
    952

    Standart

    DSLR dünyasına adım attığım ilk yıllarımı hatırlıyorum da lenslerin çoğunu sahip olduğu keskinliğe göre derecelendirme gibi kötü bir huyum vardı. Örneğin bir lens köşelerde bile keskin olmalıydı ya da en açık diyaframında keskin olmayıp da 2-3 stop kısınca keskinleşen lensten hayır gelmezdi. Ancak kendimi geliştirdikçe örneğin portre amaçlı tele lens kullanımında en açık diyaframda hafif softluğun aslında istenilen birşey olduğunu, bir lensin merkezde keskin olduktan sonra köşelerde soft olsa bile fotoğraflarımı pek etkilemeyeceğini zira köşelerde çıkan nesnelerin genellikle alan derinliği dışında kaldığını anlamaya başladım (tabi manzara, vb istisnalar hariç). Çok şükür ekipman hastalığım yenilerden ziyade eski lenslere yönelik bir şekilde ilerleyince elimdeki ekipmandan nasıl daha fazla verim alırım derdine düştüğümden bu tür sorunlarımdan tamamen kurtuldum










    ahmt_thr likes this.

  • #13
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    Bende belirli takıntılar yok. örneğin iso takıntım yoktur. İş için çekiyosam olması gerekli ama telafi edilebilir seviyede. Yoksa manzaraymış sokakmış vs hiç dikkat etmem. Ama keskinlik olacak.

    Şöyle ki keskinlik konusu camera rawda açtığımda %100 değil ben %200 yakınlaştırıp hatta daha fazlasını abartıp daha dip noktaları keskin istiyorum. İşten bulaşma bir şey ama bu sadece bende yok. Kendimi orta formatla stüdyoda çekiyormuşum da o yüzden böyle olmuş gibi mi düşünüyorum bilemiyorum.

    Açık diyaframı vs sini seviyorum ama keskinlikten ödün vermemek için 50 mm 1.8 lensi f4 ve üstünde kullanıyorum. L serisiyse tatmin ediyor o ayrı mesele ama bunun bir çözümü var mıdır? Ekipman alınır. mark III 85 ler 24-70 ler sorun değil. illa zamanı gelince bir seviyeye gelecek. ama şöyle bir şey. O zaman da tatmin olamayıp aynı şekilde devam etmek istemiyorum.

    Küçük bir alanda CA göreyim hafif soft ya da flu olsun o fotoğrafı işlemek ya da paylaşmak bile içimden gelmiyor. Bilgisayarımı arada değerleri şeyleri tuttuğum çöplük olarak görmeye başlıyorum.

    Benim sonum vahim galiba. Gidişat fena.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #14
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı tanerunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende belirli takıntılar yok. örneğin iso takıntım yoktur. İş için çekiyosam olması gerekli ama telafi edilebilir seviyede. Yoksa manzaraymış sokakmış vs hiç dikkat etmem. Ama keskinlik olacak.

    Şöyle ki keskinlik konusu camera rawda açtığımda %100 değil ben %200 yakınlaştırıp hatta daha fazlasını abartıp daha dip noktaları keskin istiyorum. İşten bulaşma bir şey ama bu sadece bende yok. Kendimi orta formatla stüdyoda çekiyormuşum da o yüzden böyle olmuş gibi mi düşünüyorum bilemiyorum.

    Açık diyaframı vs sini seviyorum ama keskinlikten ödün vermemek için 50 mm 1.8 lensi f4 ve üstünde kullanıyorum. L serisiyse tatmin ediyor o ayrı mesele ama bunun bir çözümü var mıdır? Ekipman alınır. mark III 85 ler 24-70 ler sorun değil. illa zamanı gelince bir seviyeye gelecek. ama şöyle bir şey. O zaman da tatmin olamayıp aynı şekilde devam etmek istemiyorum.

    Küçük bir alanda CA göreyim hafif soft ya da flu olsun o fotoğrafı işlemek ya da paylaşmak bile içimden gelmiyor. Bilgisayarımı arada değerleri şeyleri tuttuğum çöplük olarak görmeye başlıyorum.

    Benim sonum vahim galiba. Gidişat fena.
    abi tatminsizlik bir hastalık
    bütün L serisi lensleri dizsen bile, bütün carl zeiss'leri dizmiş olsan bile, bunun sonu gelmez...
    allah sonumuzu hayreylesin
    sadakallahul azim











  • #15
    yokyokyok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Deha Akın
    Makina:
    Mark2
    Üyelik tarihi
    02.July.2011
    Nereden
    Kocaeli-İstanbul-Kastamonu-Tosya
    Mesajlar
    844

    Standart

    Öncelikle lens alırken dikkat ettiğim şey, Bokeh karekteristiğidir. Belki de bokehe takıntım vardır bunun için Taa elin yabancı memleketlerindeki heliosların peşlerine düştüm..
    Alan derinliği olayı benim fotoğrafta en çok önem verdiğim şey. Modeli 3boyutlu tutmak, arka planı flu bir hale sokmak.. Kremamsı bokeh geçişi elde etmek.. Bunu yapabilmek için kullandığımız diyafram değerleri en açık değerler ve keskinliğin minimum seviyeye indiği değerler.. Ama ben 3senedir fotoğrafçılık ile uğraşıyorum, Çok güneşli havalar dışında diyaframı mı f8-f10lara getirdiğim nadirdir Manzara fotoğrafları dahil.. Model Çekimlerinde ise enstanta yüklenirim Sonuçta Raw çekiyoruz..! Çok ihtiyacımız varsa PS'de keskniliği sağlayabiliriz..

    Benim Görüşüm;Bokeh karekteristiği güzel olan lens kraldır Hiç keskin olmasa bile Raw ile düzeltilir.. Zira Helios 85 F1.5 in netteki türlü türlü örnekleri gibi..!


    Kullanmış olduğum En keskin lensi sorarsanızda;Helios 44m-7 ve Canon 135 F2 .. Heliosla tesadüfen tanıştım. Maharetini bilmiyordum ama 135 F2'yi Hem açısından, hemde bokeh masterlarından biri olduğu için tercih ediyorum










    İletişim :

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #16
    Crocs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ahmet Ergun Doğan
    Makina:
    hangisini kullanmıyorum ki
    Üyelik tarihi
    09.December.2011
    Nereden
    Yalova
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1,252

    Standart

    Alıntı enesoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Carl Zeiss lensleri incelemeye başmama sakın, orneklerine dahi bakma
    rollei ile zeisslara giriş yaptım ne yazıkki










    Okunmuş Vizör

  • #17
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı Alnef Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama bizim Mark 3 müz var .............
    haklısın sevgili dostum...
    fakat bu ne yazık ki benim birinci anlamda isteğim değil...
    her ne kadar düşük ışık ve iso'yu daha az kullanma kaynaklı mark III kullanıyor olsam da; geçmişe dönüp baktığım zaman bazı yargılara varmak hiç de zor değil.

    ben 2004 yılında MMX200 bilgisayarda dergi tasarlıyordum.
    dergiler aynı dergiler. aynı yoğunlukta dergiler. bütün fotoğraflar dram scanner tarama ve yüksek çözünürlükte fotoğraflardan oluşma tasarımlar
    64-128 sayfa farketmiyor yine o tip şimdinin "taka" bilgisayarları olarak adlandırdığımız bilgisayarlarda yapıyorduk bunları
    fotoğraf makineleri çoğu zaman filmliydi, dia çalışıyorduk.
    sonradan digitale geçtik yüksek megapiksel zaten yoktu.
    ve yine bütün baskı işlerimizi bu 4MP-6mp fotoğraf makinalarında çok rahat yapıyorduk.
    yani ortalama bir dergi baskısı için ortalama bir objektif işinizi çok rahat görüyor
    MP maksimum 8mp olması bile yeterli...

    fakat teknoloji dediğimiz öyle melem bir şey ki; insanın ihtiyaçlarını yapay olarak geliştiriyor...
    yani senin ihtiyacın olmayabilir.
    fakat üretmiş olduğu yan ürünlerle bu ihtiyaçlarını çöp haline getiriyor
    eski kullandığımız bilgisayarlar gibi...
    fotoğraf makineleri gibi...
    dolayısı sile iş piyasası da buna göre şekilleniyor.
    insanların değer yargıları değişiyor. aynı fotoğrafı eos 450 ile de çok rahat çekerim
    ama müşterinin yanına onunla gitmek farklı bir şey, mark III ile gitmek farklı bir şey.
    ye kürküm ye...

    bugün ben mark III'üm var demiyorum, müşterilerimin mark III'ü var diyorum
    çünkü onlar için aldım
    her zaman diyorum, bana sabit objektifli SX50 bile çok rahat yeter...











  • #18
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart Keskin, fotoğraf, lens,sensör... Keskinlik delisimi oluyoruz? Peki neden? Tar...

    Ben primelardan dusus egilimine girmeye basladım
    Tamron 24-70 ve 70-200 2.8 is2 var, ikisi de cok iti lensler
    24-105 ve 100-400 neyime yetmez diyorum arada

    Bu isten para kazanmıyorum dolayısıyla binlerce dolar sacmaya gerek gormuyorum artık


    Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir










    dgkngdk likes this.

  • #19
    greeneye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    green eye
    Makina:
    5D
    Üyelik tarihi
    27.March.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1,169

    Standart

    işi profesyonel olarak yapsak 18-55 bile yeter 450D ile.

    nasıl mı yeter? çok daha iyi sonuç isteyen müşteri potansiyeli varsa onların isteğine (parasına) göre daha iyi ekipman alırsın. daha iyisi için talep gelmiyorsa elindekiyle yetinirsin.

    ha iş kendini tatmin ise ve kreatif olarak kendimizi geliştiremiyorsak (ki bu kreatif gelişimle birlikte ortaya çıkan ekipman ihtiyacını karşılamak akıllıca olandır.) yapılacak şey daha iyi ekipmanı hayal edip rüyaya dalmaktır.

    70-200 f4 IS aldım geçen hafta. beni kısıtlayan prime ve manuel lenslerin dezavantajlarından kurtulmak için. sanatsal anlamda daha iyi şeyler üretebilirsem (sokak fotoğrafları özellikle) ne ala. yoksa kendini tatmin için çabalamadan öteye geçmez, farkına varıldığında satılır. (çok temiz, lowepro çantası, hoya uv filtresi ve kapaklarıyla birlikte 1.850 TL den gidici olur.)

    pazar günü hıdrellez şenliklerinde görücez olayı neymiş










    5D, vivitar2.5/28mm M, porst 2.8/35 M, yashinon ml 1.4/50 M, helios 2/58 M, Samyang 1.4/85 M, jupiter 2/85 M, tair 11a 2.8/135 M, smc takumar 4/200 M, canon 1.8/50mm II

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #20
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Alper Demir
    Makina:
    1100D
    Üyelik tarihi
    19.September.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    46
    Mesajlar
    124

    Standart

    İnsanın gözü normalde bir kelebek kanadındaki desenleri "eh işte" olarak görebilirken, onları gayet net gösterebilen makinalardaki keskinlikle yetinmeyip, desen içindeki kılları görmek istemesi ve bunun için üzülmesi, üstelik o kelebek kılları yüzlerce defa çekilip sanal aleme yüklenmişken..

    Çoğu defa çelişkiye düştüğüm nokta keskinlikten ziyade, hayatıma özel anların fotoğrafını çekmek için vizöre gömülmek mi yok sa o anı yaşamak mı arasında gidiyor. Bir yere kada iyidir keskinlik, bir yerden sonra artık hayatın boşa akması bence( lens aramalar, para dökmeler ki o para zaman demek, araştırmalar vs vs) . Forumlarda 100 lerce foto çeken kişi konuşuyor, keskin fotosuyla tarz yapan bir kaç kişi gördüm. Ama bir çoğu keskinlik derdinde. Allah kurtarsın ne diyim










    Konu Electro tarafından (03.May.2013 Saat 18:31 ) değiştirilmiştir.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •