nikon d700 ve sigma 12-24 kullanıyormuş. canon'dan nikona geçmiş. Değişik bir tarzı var. Mimari fotoğrafları çok başarılı. Bilgisayar mühendisi kendisi.
nikon d700 ve sigma 12-24 kullanıyormuş. canon'dan nikona geçmiş. Değişik bir tarzı var. Mimari fotoğrafları çok başarılı. Bilgisayar mühendisi kendisi.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
düşündümde
nikon d700 ve sigma 12-24 ile fotoğraf çeken bir fotoğrafçı ( belkide dahi bilemem ) .çekim yerleri bir çok kişinin durmayı akıl edeceği bir "açı"
benim 18-55 lensim var.
fotoğrafları çektiği yerde yan yana durup bende aynı kadrajı yakalasam lens niteliği sebebiyle yakalayacağım açı belkide çok sıradan olacak.
ve bu sebeple ben sıradan fotoğrafçı, ekipmanı pahalı olan fotoğrafçımız ise usta,üstad,sanatçı vs olacak
garip bir yaklaşım gibi görünür mü bilemiyorum fakat yaşı 13-15 yaşında olup biraz kafası çalışan, piyasadaki en "yetenekli" lenslere sahip olan ve birazda makineyi tutmasını bilen birinin çektikleri "usta" sıfatını hakeder mi acaba
yaşını, ismini cismini saklasın.sunsun.bence eder
fazla vurmayın. ağlar,küserim
Fotograflarini daha once gormemistim. Oldukca basarili. Direk mimari calismalarinin yaninda mimari ogeler ile olusturdugu abstract fotograflar oldukca basarili. Paylasim icin tesekkurler.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
bu arada adama usta demek tabi biraz garip oldu ama başka yer bulamadım. Burası en uygun yer. İlla magnum ya da VII photo agency fotoğrafçısı olması gerekmiyor konu açarken Adam belki amatördür geçmişi hakkında pek bir bilgim yok ben genelde tarzını sevdiğim,değişik bulduğum adamları açıyorum buraya.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Philip Klinger 2007 de fotografa baslamis biri. Amator olarak ugrasiyor. Ancak cok ciddi bir mimari gozu ve ritim duygusu oldugunu dusunuyorum.
AYrica isin ustasi-acemisi baska sey profesyoneli-amatoru baska seydir zaten
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
evet dediğiniz doğru ama bu adamın açıları çok iyi. O dediğiniz adamlardan değil yani. dediğinizle ilgili şöyle farklı bir açıklama yapayım İyi bir ekipmana sahip olmanıza gerek yok. Şu anda eli yüzü biraz düzgün bir portre çekin ve o fotoğrafını mehmet turgut'Un hesabından paylaşın 300 beğeni artık 300 yorum alır. Ama siz kendi hesabınızda aynı fotoğrafı yükleseniz en fazla 10 tane yorum gelir.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
görkem: paylaşım için teşekkürler. güzel mimari çekimleri var...
zeynep: soruna kısaca ben yanıt vereyim bilgim dahilinde...
aslında çekilmiş her fotoğrafı, herkesin çekme şansı var... burada kısa başlıklar yazacağım...
bir fotoğrafı çekememe sebebin:
1- ekipman eksikliği olabilir
2- bilgi eksikliği olabilir (geometrik bilgi, ışık bilgisi, kadraj bilgisi, ekipman kullanım bilgisi vs...)
3- orada değilsindir
fotoğrafın önemli noktalarından birisidir aslında bu... iki gün önce makro lensimi sattım mesela...
çünkü "orada" olamayacağım yerlerde yaşıyorum ve zaman ayıramıyorum..
dikkat edersen sadece ters bağlama aparatı ve 18-55 lens ile bile çok güzel işler çıkartan arkadaşlar var...
bu bağlamda;
4- focus olacağın noktayı belirleyememiş olabilirsin ya da;
5- focus olduğun noktada bilgi eksikliğin olabilir
örneğin: iyi bir makrocu, bu işe yıllarını vermiş birisi, hangi böceğin nerede olduğunu iyi bilir.
yine örnekle; iyi bir ornitocu, kuşların adlarını, nerede yaşadıklarını, göç mevsimlerini vs. iyi bilir; bu sebepten
eğer bu konuda bilgili değilsen, X isimli kuşu çekmeye gidersin (daha önceden fotoğrafını görmüşsündür zira)
ama çekemezsin, çünkü göçmüştür
devam edelim:
senin usta ya da iyi bir fotoğrafçı olarak anılman aslında seninle alakalı olan bir durum değil.
daha önce de bir şey yazımştım ihtimal belki rastlamışsındır:
şöyle demiştim:
tarih bazı insanların ismini yazar, bazılarını zaman içerisinde yazar...
ama bu bazı insanların ismini muhakkak yazar...
bu insanların yazılmasının sebebi;
a- bulunduğu çevre
b- bilgi, birikim
c- sanat çevrelerince kabul görmüş ve adı anılmış
d- insanlar tarafından ismi duyurulmuş
bu maddeler artırılabilir... ama bu maddeler arasında ekipman çoğu zaman anılmaz, çünkü gereksizdir...
önemli olan, bilgi, birikim, çevresel faktörlerdir...
yine örnek verelim: biz türk mileti olarak duygusalızdır.
herkes şiiri biraz sever, herkes, biraz da yazar
aziz nesin'in dediği gibi, dört kişiden beşi şair bu ülkede...
ama bazı isimlerin adı anılır ve şairler meclisinde onlar kabul görür...
sanat çevresi, ne yazık ki nankör bir çevredir ve katı kurallları vardır.
çok iyi fotoğraf çekebilirsin...
ama o dairenin içinde olmak için yıllarını vermen gerekebilir.
kendini kabul ettirmen zor da olabilir...
ama şurası bir gerçek ki; bu çevrenin içinde olman ve adının anılması için,
muhakkak ama muhakkak belli bir sanatsal alt yapıyı isterler.
örnek veriyorum:
yurt içi, yurtdışı sergiler,
hakkınızda yapılmış röportajlar.
uluslararası arenada isminizin anılması.
belli bazı önemli işlerde imzanızın olması...
bunlar büyük etkenler...
umarım faydalı olmuştur
(yazı ikinci tekil şahıs olarak yazıldı ama genel anlamda yazıyorum)
selamlar.
@zeynepben
Usta sifatini kimin verdigiveya begeniyi kimin yaptigi cok onemli. D700 ve Sigma 12-24mm lensler cok ust duzey makineler degil. Bugun kabataslak bir hesapla 1400 USD civarina toplanabilecek sistemler. Ki bu kisi sadece bu sistemleri kullanmiyor. Bazi fotograflarda cok belirgin.
Ayrica fotograf ustalari arasinda hala pinhole ile cekim yapanlarda var.
Dolayisi ile ekipman ile ustaligi karistirmamak gerekir. Gozu, egitimi, birikimi olan iyi ekipmanla isi bir adim oteye de tasir, kendini egitmeyen milyon dolarlik ekipman olsa onundekini cekemez.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
3 boyutlu düsünce ile harika yakalamis kareleri yayinlayan arkadasa tesekkürler
Olumlu geri dönüşleriniz için hepinize tek tek teşekkür ederim
Doğru anlaşılmış olmama sevindim Ben 3 ay önce elime fotoğraf makinesi bile almamıştım.Şimdi bir şeyler kapmak için uğraş veriyorum tüm forumdan. ve 3 aydır da 500 px vb sitelerde binlerce fotoğraf izleyerek kendimce bir algı yaratmaya çalışıyorum.
İyi bir kare yakalayabilmek için özellikle mustafa beyin sıralamış olduğu yeteneklere sahip olmak için muhakkak herkesin geçirdiği tecrübe aynı olamaz. ben evime 5 dakika mesafeden sahili ve tüm adaları çekiyorum. bakıyorum hepsi birbirinin benzeri.tüm açıları deniyorum. vietnamı, hindistanı, afrikayı gezende çekiyor dediğiniz gibi iphone ile harika fotoğraflar çekmiş insanlar var sitelerde.fakat bulundukları ortam masal gibi.
Uzun lafın kısası "usta" ve "yetenekli" insanlara sonsuz saygı duyuyorum. Bunu zaten forumdada gördüm
Sadece profesyonellik kavramının kimlere yakıştırılması gerektiği hakkında düşünebiliriz diyorum
zeynep;
ben kendimi anlatmaya başlayacağım zaman: "çay getirip götürme ve yemek yapmak, ofis boyluk yaptığım zamanlara" kadar giderim...
esas temelim orası.... ve ofisboyluk yaptığğım zamanlar, hayatımın en önemli anlarıydı...
ve inan bana usta dediğin insanların backgrounduna baktığın zaman çok çok ince detaylar göreceksin...
bu ince detaylar o insanlara çok şey katmıştır...
emek dediğimiz şey bu aslında...
diğer bir nokta ki, aslında önemli bir noktaya temas ettin:
evinden çıkıp çektiğin herhangi bir yeri X isimli fotoğarfçı da çekebilir...
senin fotoğrafın kabul görmez, onunki kabul görür...
bunun sebebi de, yukarıda yazdığım maddeler içerisinde...
çok önemli bir noktaya daha parmak basacağım:
bugün edebiyat tarihine, sanat tarihine ve fotoğraf da artık bir sanat dalı olduğuna göre, fotoğrafa da baktığımız zaman
ciddi ustaların adının geçmiş ile daha çok anıldığını göreceksin...
sana şairleri say desem örneğin, "ikinci yeniye" takılıp kalacaksın ihtimal... ötesine geçemeyceksin...
yeni şairler de var elbette ama bunların adı bile o kadar sık anılmıyor...
fotoğraf şimdi kullanım yaygınlığı itibariyle, cep telefonlarına kadar indirgendiği için çok çeken var...
benim gençliğimde, mahallemizde bir tane "video kaset player" vardı...
haftada bir gün film kiralardık, mahallenin bütün gençleri toplanır izlerdik...
evimize çok çok geç fotoğraf makinası girdi...
televizyon da hakeza...
bu kadar postmodern kültürün içinde ezilen sanat dalları içerisinde,
yükselmek de bir o kadar zor...
çünkü yapan çok, çünkü bu iş için kullanılan malzemeye erişim çok daha kolay...
en basiti, internet var artık...
adam mimari detayları ve perspektif bükülmeleri çok iyi kullanıyor.
çok beğendim karelerini
tamamiyle katılıyorum. sizin hayat hikayenizi okuduğum için yazdıklarınızla nelerden bahsettiğiniz hakkında kendimce çıkarımlarım oluyor
bende şöyle bir örnek verebilirim. neredeyse 15 yıldır müzik arşivi yaparım. 30 lu yılların gospel müziğinden 2012 yılının garip figürlerine kadar hepsini önce "dinleyerek" inceledim. çok iyiside var. çok kötüsüde. kendimi fikir sahibi sayabileceğim konu hakkında, daha önce sayıları binleri çoktan geçmiş grup ve sanatçıyı "hissederek" duyduktan sonra 3 şarkı öğrenip 40 yıllık grupları alay konusu edenlere bir ağzının payını vermem gerektiği düşüncesine kapıldığım olmuştur
Seviyorum bu tür fotoğrafları. Bir ritim süreklilik yakalıyorlar. Yada karmaşa.
Ama bir yandan da içime sinmiyor. Yani bu fotoğrafların pek çoğunu bende çekebilirim. Veya bir başkası da.
Yani ortaya çıkarılan bir sanattan daha ziyada çokça gezmek ile elde edilmiş fotoğraflar belli bir oranda. (ışık kullanımı dışarıda bırakarak bunları söylüyorum tabi)
Fotoğraflara bakınca büyük bir zevkle bakıyorum. Ama sadece bu kadar işte.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
@zeynepben
"Sadece profesyonellik kavramının kimlere yakıştırılması gerektiği hakkında düşünebiliriz diyorum " diye yazmissiniz. Profesyonellik cok basit bir kavram. eger geciminizi o meslekten sagliyorsaniz ki burada o meslek fotografcilik oluyor profesyonel fotografcisiniz demek. Ancak profesyonel isin ustasisiniz, sanatcisisiniz veya konuya super hakimsiniz demek falan degil.
@Hasan Naci
bugun artik cekilmemis fotograf kalmamis vaziyette. Ozellikle cep telefonlarina kadar inen ve yayilan fotograf cekebilme yetisi ile uretim yilda binlerden gunde milyarlara ulastiki ozellikle belli alanlarda yeni birsey bulmak hemen hemen imkansiz. Ancak hala da her fotograf fotografcisinin izlerini tasiyor. Zaten bir fotografcinin her fotografinin cok iyi ve standart ustu olmasini beklemek de dogru olmaz. Bazi fotograflar vardir ki gorsel duzenlemenin yani sira izleyicide ortaya cikardigi duygularla, o gorsel ogelerin kullanimi ile olusturdugu anlamlarla kendini ifade eder.
Ayrica fotograf cekilirken her oge ayri ayri incelenir ve bir araya getirilir. Ancak degerlendirilirken ayri ayri degerlendirilmez. Degerlendirilemez. Cunku o artik belli boyutlarin icerisinde bir araya gelmis tek bir urundur. Ve tekrar ayrica isigin kullanimi fotografin temelidir. Fotografi olusturan sey isiktir. Isik ile golgenin kullanimidir. Ismi uzerindedir. Isik ile cizmek.
Sadece buradakiler icin hatta buradakiler icin soylemiyorum ama bazi karelerin bir anlam ifade edebilmesi icin belli bir birikimin oturmus olmasi gerekir. Bu sozu sizde bu birikim olmadigi icin soylemedim. Bu birikimin her gun artmasi ile bakis acilarinin her gun degismesi sebebi ile soyledim.
Saygilar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
@ tunapala
"Ancak profesyonel isin ustasisiniz, sanatcisisiniz veya konuya super hakimsiniz demek falan degil."
Bu konuya nokta olabilecek nitelikte bir düşünce Kutlarım.
Mesleğini sevmediği için,mecburiyetten yada karakteristik özellikleri sebebiyle işini layıkıyla yapmayan milyonlarca insanı barındıran bir ülkede yaşıyoruz.
Fotoğrafçılık bunların yanında harika bir seçenek gibi görünüyor. Erkek olmak vardı