Alıntı chronic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
bayaadır elime makineyi alamadım yoğunluktan.
geçen aylarda istanbula ailemin yanına ziyarete gittiğimde makine mi de götürdüm birkaç fotoğraf çekerim belki diye.
istiklalde bir kilise halka açıktı, girdim 1-2 mimari çıkar mı acaba diye.
50mm ve 135mm sabitlerle pek bi halt çekemedim malum.
hoşuma giden bir tanesi de çok fazla tur gezisi fotoğrafı gibi duruyordu.
Photoshop'a yöneldim, ruhani bir hava katmak istedim ama bilemiyorum tabi oldu mu olmadı mı.
benim içime çok sinmedi, bu kadar müdahale etmeyi sevmem ve yakıştıramadım.
ancak hem buradaki sohbeti özlediğimde hem de bu konuyu hortlatmak amaçlı fotoğrafı koyuyorum.

çok iyi değilim programda, raw düzenleme ve birkaç rütuş dışına çıkmam normalde.
Bu fotoğrafın hikayesi böyle. Yapıcı yorumlara şimdiden teşekkürler.


f1.8 1/100 iso1000 kullanılmasına rağmen çokça karanlıktı. oynayınca oluşan grenler bu sebepten.
50mm canon lensi.





+raw formatta yolla, bu fotoğrafı dehşet yaparım diyen varsa çekinmesin



bir de şöyle şeyler var.
içime sindi bunlar, ne yalan söyleyeyim.



Dünden bu yana konuya hiç yorum gelmemiş olmasına üzüldüm. Açıkçası fotoğraflarını çok beğendim ve bu yüzden eleştirmekten biraz çekiniyordum. Daha iyi gören gözler konuşsun dedim önce...

İlk fotoğrafındaki kadraj tercihini ve simetriyi beğendim. ISO1000'e göre fazla gren var bence. f1.8 ve 1/100 tercihi yerine daha kısık bir diyafram tercih edilebilirdi ama çekilen ortamı bilmiyorum, belki de pozlama süresini artırmana imkan yoktu. Raw dosyasını işlerken nasıl bir yol izledin bilmiyorum ancak ben merkeze doğru odağı toplamak istediğin hissine kapıldım renk tonlamaları bu şekilde gibi geldi. Bunun sebebi en alt bölümün siyah beyaz bir tonlamaya sahip olmasından kaynaklanıyor. Dehşet Raw yaparım diyemem ama Raw dosyasını gönderirsen öncesi ve sonrası görülebilir. Fotoğraf üzerinde çalışılabilir.

2. Kadraj güzel bir kubbenin alttan çekilmiş şekli gibi tarihi ya da dini bir yapıya ait olabilir. Belki de opera ya da tiyatro yapısı . Üzerinde düşünmeye sevk ettiğine göre bence başarılı. Simetrinin dışında hissettirdiği derinlik ve oluşturan geometrik şekiller dikkatin üzerinde toplanmasını sağlıyor. Her ne kadar üst ya da altta karanlık bir boşluk bulunacak olsa da kare kadraja ısınamadığımdan mıdır yoksa kalıplara takıldığımdan mı dikdörtgen görmek istedim ben.

Silütlerde her zaman çekilen objenin ne olduğu hakkında bilgi vermesi açışından doğru açının tercih edilmesi gerektiğini düşünmüşümdür. Bu bakımdan 3. fotoğrafın gayet açıklayıcı ve güzel ama fotoğraftan çok grafik çalışmasına dönen bir çalışma olmuş. Oda güzeldir tabi ki ama siyah ve beyazın yanında gri tonlar olmalı bence havadaki bulutu, yakındaki ve uzaktaki nesneleri seçebilmek imkansız hale gelmiş.

Hepsi gerçekten güzel fotoğraflar yeni imzan da çok sade ve güzel olmuş (özellikle 3. kare de) yeni fotoğraflarını görebilmek isterim. Başarılar