@altiner

Tamam simdi soruma cevap buldum ve bunun uzerinden fotografinizi elestirebilirim.

Oncelikle malesef kafanizda kurdugunuz anlam olusmuyor fotografta. Fotograftaderinlemesine bir kompozisyon yok sizin kompozisyonunuz yatay, dolayisi ile uzaklari, ozlemi, anlatmiyor. Uzaklasan gruptan ayrilan biri veya uzaklasan bir kayik gemi falan olmadigi icinde bir ayrilmayi gostermiyor. ayrica iskele cok uzakta kaldigi ve fotografta cok kucuk kaldigi icin kisilerin bakis yonleri ilede boyle bir anlatim ortaya cikmiyor.

iskelenin son durak olmasi soyledikleriniz arasindan bir parca uyan bir durum sadece tek yone yuruyen insanlar olmasi.


Ancak bu kompozisyon bakan kisiye sunlari anlatiyor.

Insanlar birere birer guruba katiliyor tek sira yuruyor. Yasamin siradanligi bizi belli bir alana hapsediyor, sinirliyor. Toplum icerisinde kendi kosemizde sikisiyoruz. (Hem iskelede olan sikisiklik , hemde iskelenin koseye sikismasi bunu destekliyor. Oysa grup olarak hareket etmeyen, daginik ucusan kuslar gok yuzune sahip, sinirlari yok, istediklerini yapabilir. Insan olmanin, ve yasamin sinirlarina karsilik bir sinirsizlik ozgurluk tezati ortaya cikiyor.

Kompozisyonda kadrajiniza giren her objenin anlama etkisi vardir. kuslari kaldirip oraya bir kayik koysaydik uzaklasan sizin bahsettiginiz anlama yaklasirdi. Ancak malesef busefer fotografinizdaki anlam kaymis. Istemediginiz bir seyi anlatmissiniz.

Bu anlamda bir izleyici olarak ben okudugum simgelerle buldugum anlami begendim, ve fotograf hosuma gitti, ancak siz bir fotografci olarak istediginiz anlami olusturamamissiniz.

Elestiriyi yapici algilayacaginizi umarim.

Saygilar.