kontrast az gibi geldi,netlik yok. Bu siyah beyazı sevmiyorum ben şahsen çok soluk geliyor ama bu kişisel tercih. soldaki kadın ve kadraja giren duvar benim dikkatimi dağıtıyor olmasa daha iyi olurdu. Kadının geçmesini bekleyip,duvarı kadraja almasaydınız bence daha iyi olurdu. Onun dışında terlikle avm gibi bir yerde masaj yaptırmasına dikkat etmeniz güzel. ma ban agöre özelliği olan bir fotoğraf değil. bir şey anlatmıyor ve bakma isteği uyandırmıyor.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
3. eleştiri:
elimizde makine olduğunda geometrik, hele perspektif veren yapılar mıknatıs gibi çekiyor. bence Halil İbrahim buradan mutlaka estetik bir şey çıkar refleksi ile çekmiş.
diğer eleştirilerden farklı olarak, çok daha kalabalık olsa daha çarpıcı bir kontrast olurmuş gibi geldi bana.
Konu tunapala tarafından (20.December.2012 Saat 22:50 ) değiştirilmiştir.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Üstteki bir fotoğrafa daha benzer bir şey demiştim.
Çok soluk bir ton tercih edilmiş. Ama model gülüyor. Bu açıdan tonlama başarısız.
Netlikte sıkıntı yok ve ışık çok güzel dağılmış.
Tam burun ortalanmış biraz daha yukarından çekilebilirdi fotoğraf. Böyle...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
kadraj biraz dar geldi bana. biraz daha zoom out yapıp çekseneiz daha iyi olurdu. gözlerdeki keskinlik yine biraz fazla geldi açıkçası. Tonlama çok soluk tercih ama garip bir ton olmuş fotoğrafla uyum sağlamamış. onun dışında modelin ifadesi iyi yakalanmış.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
ben hiç böyle bir çekim yapmadığım için bana biraz garip geliyor galiba...
eğer böyle bir yerde çekim yapacaksam düşük enstantene çeker, daha kalabalık olmasını beklerdim...
böylelikle fotoğrafa dinamizm kazandırmaya çalışırdım...
bu şekliyle çok statik bir duruş sergiliyor fotoğraf
daha iyilerini çekeceğin biliyorum brother...
bu fotoğraf sana mekan olarak belki çok uygun gelebilir ama diğeri de aslında uygun olabilir
yeter ki kalabalık olsun, insan olsun...
insana muhtacız brother
Acımasızca eleştirilerinizi bekliyorum
bu haliyle çok kreatif bir görünümü yok, beyaz dengesi kontrol edilebilir ihtimal biraz sıkıntılı gibi geliyor bana ya da verilen efekt kaynaklı olabilir.
kadrajın solundaki direk biraz rahatsız edici... çekim acısı değiştirilip, kadraj dışında bırakılabilirdi... bu haliyle bırakılmaya kalkılsa ev çok sıkışacak...
orada bir çeşme görüyorum, çeşme ile bir kompozisyon oluşturalibilirdi diye aklımdang eçti sevgili fatih.
selamlar.
kar fotoğraflarında tonlama pek semviyorum en nihayetinde temelinde beyaz var. ağacın önüne geçip arkadai evleri daha yakından kadraja alıp siyah beyaz çeksen daha iyi ve farklı bir kare çıkabilirdi ortaya. netlik yerinde. Fotoğrafla ilgili orda bulunmanı sevdim. Soğukta karda çıkıp emek göstermişin takdir ediyorum.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Fotografta cok kullanilan bir bilmis sozu vardir. Objeye yaklasin. Bu soz her zaman almak istedigimiz sonuc icin dogru olmasa da bu sefer dogru.
Oncelikle sunu dusunuyorum. Boyle bir fotograf neden cekiliyor?
Tahminim: Karakisi vurgulamak, koy yerinde kis kosullarini sunmak, ortamin boslugunu ve yanlisligini vermek.
Eger amac buysa objelerden hangileri gerekli ve hangileri gereksiz. Gerekli olanlardan nasil bir kompozisyon cikabilir?
Senin fotografini asagidaki sekilde yeniden duzenledim. Renk efektini kaldirdim, tercihdir dogru ancak bu tercihin fotografa ne kattigi cok onemlidir. Ben istedim oldu dogru bir yaklasim degilidr. Yada tercihim bu demek icin normalinide bilmek ardindan bunun net bir sekilde secim oldugnu gostermek gerekir. Simdi bu kompozisyonu senin fotografindan niye olusturduguma gelelim.
Oncelikle yerde kar var. Kardan alabildigim kadar doku aldim.ve bos alan yerine obje olarak kullandim. Kar kisi, sogugu gostermekte.
Yalnizligi ve boslugu tek bir agac simgeleyebilir. Tek agac yalniz kalmis olmanin gostergesidir. Ortalikta canli (hayvan, insan yesil bitki vb) bulunmayisida bunu destekler.Oyleki insanlarin genelde koy yerindebasinda toplandigi sekilde simgelenen su kaynaginin bile cevresinde canli yoktur.
Arkada evler gozukmektedir. Evlerde bir isik kaynagi yoktur, bacadan cikan duman yoktur. Buda terkedilmisligi, kistan kacisi ve boslugu destekliyor.
Leke degeri olarakda evlerin olusturdugu yatay duzlem fotografi orantili bicimde ayirirken, dikey agac ayni orantiyi ve bolumu dikey karsiliyor. Bu hem yatay ve dikey kontrasti veriyor hem de ikisinin kesistigi yer ise altin nokta yakininda. Bu hem dikkati agaca yogunlastirip goze baslangic noktasi temin ederkenhemde arkadaski evlerin kaybolmasini onluyor. Agacin yapsindan kaynakli koyu kutle sag alt tarafta beyazin ortasinda yer alan yalak tarafindan dengeleniyor. Buda Buyuk kucuk zitligi ile dinamiklik sagliyor.
Fotografiniza izinsiz sekilde mudahale etmis oldum. Umarim kusuruma bakmazsiniz. Anck yazilanlari en kolay bu sekilde gorsellestirebilirdim. Arzu ederseniz kaldirabilirim. Saygilar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
bu da benden gelsin.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Görkem, iyi geceler. Senden hic beklemedigimiz bir fotograf olmus sasirttin. Kadraj güzel. Belki telefondan baktigimdan dolayidir imaj kalitesi kötü ya da karsi kiyida netlik az. Ben bu fotograflara elestiri yapamiyorum. Oralari öyle cok özlemisim ki vga kamerayla cekseler hayran hayran bakiyorum. Ama bu fotograf gercekten güzel. Farkli bir tonlamayla daha his olabilir miydi diye düsündüm, en basitinden siyah beyaz mesela..
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Görkem genel tarzının dışında bir fotoğraf paylaşmışsın. En arkadaki minareler, öndeki caminin minareleri ile hoş bir simetri oluşturabilirmiş örneğin bu vapur yerine çift direkli bir gulet çekilseymiş.. İstanbul'a dair kötü olmayan ama pek de vurucu bir yanını göremediğim biraz sıradan bir fotoğraf.. Vapurun arka planla yapışması, yakın planda az evvel geçmiş bir deniz aracının dikkat dağıtan izi vs. bence pek iyi değil. Fakat fotoğraftaki yumuşak ışık, net alan derinliği güzel..
Senin çok vurucu/etkili portrelerin, sokak fotoğraflarının arasında bence kendinin de portfolyonda çok önemseyeceğin bir eser değil.
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)
o iz vapurun kendi izi bence hareket katıyor fotoğrafa. Tarzımın dışında bir fotoğraf evet ama normal bu tarz fotoğraflarda çekiyorum ben. Bunu paylaştım çeşitli platformlardan en çok hit alan fotoğraflarımdan biri bu. İnsanlar cami,vapur,istanbul olunca daha fazla ilgi gösteriyorlar herhalde. Böyle camili,vapurlu çok yoktu bir tane olsun diye çektim bunu. Başka cami içeren fotoğraflar var ama onlar yine daha deneysel gibi. Selman suyun rengi hoşuma gittiği için siyah beyaz hiç düşünmedim bu fotoğrafta ama olabilir belki. Vapurun yapışması konusunda kararsızım. baktığım zaman bazen iyi geliyor bazen beni de rahatsız ediyor. O konuda hak veriyorum.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
@gorkemkeser
ilk dikkatimi ceken durum yukaridaki sikisiklik oldu. Eger sehrin baskisi anlatilmak istenmisse bile asagida bukadar bos alan varken amacina ulasamamis. Cunku Asagidaki su izi ile fotograf sinirlandirilip bitrilirken (dogal carceve) daha sonradan devam eden deniz parcasi bos kalmis. Fotograf eger geometrikler kompozisyonu olsaydi yani asagida olusan dikdortgenler gene dogal kesimlerle bolumlenseydi cok hos bir kullanim alani olabilirdi ancak bu fotografta oturmamis.
Renk tonlamasi rahatsi etmiyor ancak fotografin uzerinde bir harelenme etkisi varki fotografa ne kattigini ve amacini cozemedim. Genelde model calismalarinda gordugumuz gamour efektine benzer bir efekt olmus ancak detaylara bakmayi zorlastiriyor hatta kayip olmalarina sebep veriyor. Belki boyle bir efektin sadece sehir uzerinde kullanilmasi veya hatta efekt kullanmak yerine daha acik diyaframla sehir ile vaburun birbirinden biraz ayrilmasi daha kolay izlenebilir bir kare sunarmis sahsi fikrim.
Fotografta Ayrica bir baslangic yada bitis noktasinin bulumayisi dokularin birbireine cok benzer boyutlarda olmasi (dalga boylari, sehir ve vapur uzerindeki camlarin ve mimari ogelerin olusturdugu doku gibi) ve ayni netlikte olmasi. izlemeyi zorlastirici etkilerden bir digeri.
Asagida ornek olarak bahsettigim tonal ve doku cozumlemesi var. Biraz hizli calisildi ancak demek istedigimi daha iyi aciklar umarim.
Sol taraf genel leke ve ton dagilimi sag taraf doku dagilimi
Bu arada bir seyi hatirlamak lazim. Fotografta ne oldugunu biz bilebiliriz. O kareyi cekmeden evvel gelisimini gormusuzdur. Ancak ucuncu sahizlar icin senin fotografindaki su izinin gemiye ait oldugunu tahmin etme sansi yoktur. Dolayisi ile o su izi geminin hareketini malesef belirtmedigi gibi ustune ustluk yatay dumduz cizgi duraganligi simgeler. Buda dinamizim katmak yerine tam ters etki yapar.
Konu tunapala tarafından (21.December.2012 Saat 02:21 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
İlk olarak şunu söylemeliyim ki fotoğrafta o an için kişinin hissettiği duygular yansıtmak istediği kareye geçerse gerçekten güzel işler çıkar. Fakat bu duygularını kareye ya da çektikten sonra ps'e ne kadar aktarabilir orası meçhul. Ben bu fotoğrafta sadece ağacı vurgulamak istedim açıkçası biraz kaba da olsa ps'de burn tool'u kullandım ve arkada kalan ıssız evlerin o ağaca şahitliğini ve bir kere daha yanlızlığını yinelemek için böyle bir efekt vermeye çalıştım. Sizin vermiş olduğunuz efekt gayet hoş. Tabi bu fotoğrafta bırakın ağacı ya da herhangi bir objeyi öznellik ile çok daha farklı yorumlayan kişilerde olacaktır. Estağfurullah ne demek istediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Zaten forumun amacıda bu değil mi ki birbirimize özellikle benim gibi nacizane amatörlere bir şeyler daha katmak.
Konu tunapala tarafından (21.December.2012 Saat 02:26 ) değiştirilmiştir.