CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
Toplam 80 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree56Likes

Konu: Aklı yakan sorulardan... Aynasız Seçimi - Canon M5 ya da Olympus OM-D E-10 Mk.II?

  1. #1
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart Aklı yakan sorulardan... Aynasız Seçimi - Canon M5 ya da Olympus OM-D E-10 Mk.II?

    Merhabalar Arkadaşlar.

    Piyasada makineler gelişiyor. Yeni gövdeler çıkıyor. Farklı markalar, farklı özellikleri ile piyasada yerlerine tutunuyorlar.

    70D ile ayrılma vaktinin geldiğini hissediyorum.
    Yeni çıkan 6D Mk.II ise beraberinde getirdiği özellikler ile 70D'yi de crop gövde yedeğini rafa kaldırtabilecek seviyede: örneğin 6.5 fps, tilt LCD ekran, vb.

    Peki, madem APS-C DSLR'ı değiştirme kararı verilecek, ama nasıl değiştirilecek?


    Canon'un M5 aynasız gövdesi iyi bir alternatif. Özellikle de EF ve EF-S serisi lensler elde varken.
    Peki başka bir aynasız marka olamaz mı? Piyasada gelişmiş birçok adaptör bulunuyor.
    Örneğin Fujifilm X-T10? APS-C sensörlü aynasız bir alternatif.
    Ya da Olympus OM-D E-10 Mk.II? m4/3 sensör alternatifi!


    Olympus OM-D E-10 Mk.II <--> Canon M5 karşılaştırması: http://cameradecision.com/compare/Olympus-OM-D-E-M10-II-vs-Canon-EOS-M5

    Fujifilm X-T10 <--> Canon M5 karşılaştırması: http://cameradecision.com/compare/Fujifilm-X-T10-vs-Canon-EOS-M5



    Bahsettiğim iki gövde seçeneği de M5'ten daha ekonomik seçimler.
    Ayrıca biraz daha küçük olmaları da, bu segmentteki gövdeleri daha kolay taşınır kılıyor.

    Peki, yukarıdaki alternatifler arasında APS-C aynasızlardan bahsederken, neden m4/3 sistem girdi araya? Olympus'taki IBIS teknolojisi.
    Ayrıca m4/3 sistemdeki lensler oldukça ekonomik ve gerek APS-C ligindeki, gerekse FF ligindeki "büyük ağabey"lerine çok iyi alternatifler sunuyor.
    Şu lenslere bir baksanıza! (m4/3 çarpanının x2 olduğunu unutmamalı!):
    1. 14-42mm https://www.bhphotovideo.com/c/product/1026122-REG/olympus_v314070bu000_14_42mm_f_3_5_5_6_ez_lens.htm l
    2. 20mm f/1.7 https://www.bhphotovideo.com/c/product/986097-REG/panasonic_h_h020ak_lumix_20mm_f1_7_ii_asph.html
    3. 12mm f/2 https://www.bhphotovideo.com/c/product/1039950-REG/rokinon_rk12m_mft_12mm_f_2_0_ncs_cs.html
    4. 25mm f/0.95 https://www.bhphotovideo.com/c/product/1304889-REG/mitakon_zhongyi_mtk25mf095si_speedmaster_25mm_f_0_ 95_lens.html
    5. 42mm f/0.95 https://www.bhphotovideo.com/c/product/1000625-REG/voigtlander_ba425m_nokton_42_5mm_f_0_95_micro.html
    5. 100-300mm OIS https://www.bhphotovideo.com/c/product/1304871-REG/panasonic_h_fsa100300_lumix_g_vario_100_300mm.html
    6. x2 Teleconverter https://www.bhphotovideo.com/c/product/527568-REG/Olympus_261016_EC_20_2_0X_Teleconverter.html


    Üzerine bir de m4/3-mount sistem için speed booster da var!:
    (Aşağıdaki speed booster, örneğin Canon EF 50mm f/1.8 lensi, m4/3 gövde de 100mm f/1.8 olacağı yere, 70mm f/1.4 haline getiriyor. Ya da başka bir örnek vermek gerekirse, Canon EF 40mm f/2.8 lensi, 80mm f/2.8 yerine 57mm f/2 lens haline getiriyor.)
    https://www.bhphotovideo.com/c/product/1182562-REG/metabones_mb_ef_m43_bt2_canon_ef_to_mft.html


    Peki, sizler ne dersiniz bu konuda?


    (İlave Not: Aslında bu tarz sorular tam Gökhan Hocam ile Özşir Hocamlık sorular... )










    avmbk likes this.
    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  • #2
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    80D hariç Canon da APSc cihaza para vemek çılgınlık.
    Keza aynasız da.

    6D Mii olayına girmiyorum bile

    XT10 çok tutmadı sanırım pek adı sanı dolanmadı piyasada ama halbuki iyi özellikleri olan bir cihazdı.
    XT2 belki biraz pahalı kaçabilir ama 2.el XT1 düşünülebilir.
    Çok sağlam bir gövdeye sahip, son güncellemeleri ile DSLR seviyesinde AF hızına kavuş"muş".
    RAW iyidir, JPEG leri çok iyidir ki zaten güncel tüm aynasızların JPEG leri çok iyi çünkü point, shoot and share tarzına giriyor artık markalar (Canon Nikon hariç).
    Sony nin A6000 i baya iyidir.

    Olympus lar her ne kadar çok kompakt ve aşırı derece iyi imaj kalitesine sahip olsalarda en nihayetinde 4/3 sensör. iso 800 dedinizmi alet ağlayacak.
    Böyle bir sistemede o paralar verilirmi ? Bence problem zaten orda. Ancak imaj kalitesi ve renkleri vs gündüz 10 numara 5 yıldız.

    Bence senin 80D (tele için) + A7 serisi bir cihaza geçiş yapman lazım abi.
    Diğerleri sadece kafanı kurcalayacak.










    BUSAH, aksoykaan and marlin like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  • #3
    maliozirmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mehmet ali özırmak
    Makina:
    7DM2+50mm STM+??? / EOS M+18-55
    Üyelik tarihi
    25.February.2014
    Nereden
    Kayseri
    Yaş
    39
    Mesajlar
    115

    Standart

    Raw çekip işleme gibi bir düşünce varsa fuji elenmeli. Fuji alınacaksa jpeg için alınmalı. Fuji rawlarını işleme eziyet olabiliyor. İşlendikçe bozuluyor fotoğraf, canon yada nikon gibi değil ham çıktıları. Ama jpeg derseniz gerçekten güzel sonuçlar veriyor. x100 ve xpro1 kullandım 2 makinede de aynıydı durum. Hatta sanırım gfx 50s için bile durum aynı.










    aksoykaan likes this.

  • #4
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    x100ü bilmiyorumda xpro1 eski cihaz. En organik imaj kalitesi onda denir artık ne demekse.
    Benim arkadaş grubunda bi fuji furyası vardı xt1 ve xt100t kullandım RAW larını kurcaladım herhangi bir sıkıntı yoktu.

    Ancak tabiki Fuji = Jpeg ci düşüncesindeyim.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  • #5
    maliozirmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mehmet ali özırmak
    Makina:
    7DM2+50mm STM+??? / EOS M+18-55
    Üyelik tarihi
    25.February.2014
    Nereden
    Kayseri
    Yaş
    39
    Mesajlar
    115

    Standart

    Alıntı Sebastian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    x100ü bilmiyorumda xpro1 eski cihaz. En organik imaj kalitesi onda denir artık ne demekse.
    Benim arkadaş grubunda bi fuji furyası vardı xt1 ve xt100t kullandım RAW larını kurcaladım herhangi bir sıkıntı yoktu.

    Ancak tabiki Fuji = Jpeg ci düşüncesindeyim.
    X100 hepsinin atası aslında Ufak tefek dokunuşlarda sorun yok ama mesela bir raw görüntüyü aynı fotoğrafın jpeg haline benzetmeye çalışırsanız dediğimi anlarsınız. Görüntü çamurlaşıyor. En güzeli jpeg çekmeye alışıp ona göre davranmak lazım. Aslında şöyle bir faydası var, filmli makine kullanıyor gibi oluyorsun raw'dan dönüşün çok zor olduğu aklına kazınıyor ve daha dikkatli çekim yapıyorsun.











  • #6
    yuceldeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yücel DENİZ
    Makina:
    Canon 5D Mark II , CANON 16-35mm 2.8 II L https://www.flickr.com/account
    Üyelik tarihi
    06.August.2009
    Nereden
    DENİZLİ
    Yaş
    50
    Mesajlar
    516

    Standart

    Dostum,
    Olympus OM-D E-M5 Mark II Body+12-40 lens ikilisini incelemenizi öneririm.
    sony A7R2 +zeisslerden biri.+sony a7R3 ya çıktı ya çıkmak üzere.beklerseniz...onun dışında 70d ile devam ederdim.iyi bir FF çıkana kadar










    aksoykaan likes this.
    Canon 5D Mark II,
    Canon 16-35mm II , f2.8

    MANZARA AVCISI
    UZAKTANBAKANADAM


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #7
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    Alıntı maliozirmak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    X100 hepsinin atası aslında Ufak tefek dokunuşlarda sorun yok ama mesela bir raw görüntüyü aynı fotoğrafın jpeg haline benzetmeye çalışırsanız dediğimi anlarsınız. Görüntü çamurlaşıyor. En güzeli jpeg çekmeye alışıp ona göre davranmak lazım. Aslında şöyle bir faydası var, filmli makine kullanıyor gibi oluyorsun raw'dan dönüşün çok zor olduğu aklına kazınıyor ve daha dikkatli çekim yapıyorsun.
    Valla fuji vs... Hafızamın erişilmeyen bölümüne attım duruyor. Mevcut RAW lar bile HDD yer kaplamasın diye bulut hesabına atmıştım bir daha hiç download etmemek üzere
    Benim aklımda kalan XT1 her hali ile iyi makinedir
    Hele böyle Sony Nex5n gibi oyuncak vari aynasızlardan sonra görünce şahinden inip ufo ya binmişsin gibi bir hava yaratıyor
    Ben hiç JPEG çekmem. Hiç işleme konusunda da beni rahatsız etmemişti XT1 de X100T de. Ancak dediğim gibi net hatırlamıyorum artık.
    FF aynasız dururken aynı fiyata XT1 de alınmaz XT2 de alınmaz benim gözümde.










    aksoykaan likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  • #8
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Fujide APS-C gövdelerde kullanılan Xtrans sensör bayern dizilimi nedeniyle RAW dosyalarının işlenmesi çok sıkıntılı en doğru işlemeye iridient ile yapabilirsiniz ancak oda sınırlı bir yere kadar. GFX te Sony sensör kullanıldığı için bayern dizilimi standar bu yüzden RAW ların işlenmesinde hiç sıkıntı yok dahası inanılmaz esnek RAW dosyasına sahip bir gövde.










    aksoykaan likes this.

  • #9
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Sorunuzun cevabını zaten bulmuşsunuz 6D Mark II sizin için uygun gövdedir. M5 üretimi ne yazıkki durduruldu artık M6 üretilecek ancak zamanınız varsa bekleyin ekim ayı içerisinde FF bir aynasız Canon geleceğine kesin gözüyle bakılıyor ama ne kadar başarılı olur bilemiyorum. 3/4 sistemlerin fotoğraf kalitesi sizi ne kadar mutlu eder bilemem çünki sistemin ürettiği fotoğraflar normal boyutlarda izlendiğinde iyi görünselerde bu sensör üzerindeki yığılma etkisiyle oluşan iyilik , tam boy detay izlendiğinde çoğu zaman hayal kırıklığı yaratıyorlar.











  • #10
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Alıntı demirciler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorunuzun cevabını zaten bulmuşsunuz 6D Mark II sizin için uygun gövdedir. M5 üretimi ne yazıkki durduruldu artık M6 üretilecek ancak zamanınız varsa bekleyin ekim ayı içerisinde FF bir aynasız Canon geleceğine kesin gözüyle bakılıyor ama ne kadar başarılı olur bilemiyorum. 3/4 sistemlerin fotoğraf kalitesi sizi ne kadar mutlu eder bilemem çünki sistemin ürettiği fotoğraflar normal boyutlarda izlendiğinde iyi görünselerde bu sensör üzerindeki yığılma etkisiyle oluşan iyilik , tam boy detay izlendiğinde çoğu zaman hayal kırıklığı yaratıyorlar.
    Hüsamettin Hocam,

    Yukarıda arkadaşların görüşleri ile birlikte sizin de görüşleriniz ve paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim.

    6D Mk.2 aslında yeni bir gövde oluşundan dolayı "yaşlı" 6D'nin yerine iyi bir güncelleme gibi görünüyor.
    Tabi bu FF bazında.
    Öte yandan Crop gövdelerdeki 7 fps + çekim hızları 70D ve 80D gibi gövdelerde sağlanırken, 6D Mk.2'de 6,5 fps olması, nisbeten bu ihtiyacı karşılıyor gibi görünüyor.

    Bu durumda ikinci Crop gövdenin en önemli manası hafif olması olarak gündeme geliyor.
    70D, 80D gövde olarak pek hafif değiller, ancak EF-S serisi lenslerin ağırlıkları, EF serisi lenslere göre yarı ağırlıkta ya da daha hafif. Ayrıca daha da küçükler boyut olarak. Bir Canon EF-S 10-18 IS STM lens ile bir Canon EF 16-35 f/4L IS ya da bir Tamron SP 15-30mm lensi bir düşünsenize... (Ok, f/4 - f/2.8 ayrımı da yapmalı elbette. )

    Bu nedenle yan / yedek / ikinci gövdede hem hafiflik konusunda koşulları zorlamalı, hem de en optimal ekonomik bir çözüm seçilmeli... diye düşünüyorum.

    Gökhan Hocamın yukarıda dediği gibi m4/3 (MFT) sistemlerde hakikaten ISO 800 üzeri sıkıntılı biraz. Epey kumlanma - gren yapıyorlar:
    https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=daylight&attr13_0=canon_eos6d&at tr13_1=oly_em10ii&attr13_2=fujifilm_xt20&attr13_3= sony_a6300&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw& attr15_3=raw&attr16_0=3200&attr16_1=3200&attr16_2= 3200&attr16_3=3200&attr171_1=1&attr171_3=1&normali zation=full&widget=1&x=0&y=0


    Ancak aynasız [ve hatta m4/3 (MFT) ] ligine girildiğinde, boyutlar cidden çok ufalıyor ve lensler hissedilir derecede küçülüyor ve ucuzluyor.
    Başlıktaki ilk mesajda yazdığım gibi çok güzel geniş diyaframlı lensler var. f/0.95 var!
    Örnek olarak - ayrıca Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II gibi bir lens var m4/3 (MFT) sistemde. MFT gövdede de bu 40mm f/1.7'ye denk geliyor ve bu lensin boyu 25mm ve 87 g!
    Peki, FF muadiline bakalım: Sigma 35mm f/1.4 Art. Sigma ise 670 mm ve 670 g.
    (Tam kasettiğimi anlatabildim mi bilemiyorum...)


    Öte yandan ana sistem olarak Canon'u kullanırken, alt sistemler için speed booster'lar var.
    Metabones'un yeni seri speed booster'ları için çok olumlu neticeler ve testler var.
    Diyelim ki elde Canon EF 85mm f/1.8 lens var. Olympus OM-D E-10 Mk.2'de speed booster ile [m4/3 (MFT) çarpanı ile birlikte] 120 mm f/1.3 lens olarak kullanıyorsunuz.
    Bu da dolaylı yoldan yüksek ISO problemini çözmenin başka / dolaylı bir yolu...

    Tabi, başka bir alternatif olarak Sony A6000 var. Gerçi A6000 de nisbeten "yaşlı" bir gövde kaldı artık. A6300 düşünülebilir belki ancak Fujifilm'e ve Olympus'a göre pahalı kalıyor. A6500 ise yan / yedek / ikinci gövde olarak kesinlikle pahalı kalıyor kanaatimce. Sony'nin lenslerine ise o kadar para yatırmak hiç anlamlı gelmiyor. Sony E - Canon EF adaptörler için ise bir sürü farklı yorum var... ve bazıları hiç parlak değil. M4/3 (MFT) lensleri dikkate alınca hele, insan hiç Sony lenslere yaklaşmaz diye düşünüyorum. Zaten ana sistem olarak elde Canon lensler bulunuyor.

    Biraz devreleri kızdırdım Hüsamettin Hocam.
    Belki küçük birkaç devreyi yakmış da olabilirim...
    ... sizlerin ve forumdaki diğer arkadaşların yorumları, tecrübeleri, ve tavsiyeleri epey yardımcı oluyor, kesinlikle.


    Selamlar ve iyi çekimler dilerim.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  • #11
    tarikolmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Tarık Ölmez
    Makina:
    Fuji X-T1 | Pentax 645
    Üyelik tarihi
    19.March.2012
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    1,349

    Standart

    Alıntı demirciler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fujide APS-C gövdelerde kullanılan Xtrans sensör bayern dizilimi nedeniyle RAW dosyalarının işlenmesi çok sıkıntılı en doğru işlemeye iridient ile yapabilirsiniz ancak oda sınırlı bir yere kadar. GFX te Sony sensör kullanıldığı için bayern dizilimi standar bu yüzden RAW ların işlenmesinde hiç sıkıntı yok dahası inanılmaz esnek RAW dosyasına sahip bir gövde.
    Hüsamettin Abi,
    "Xtrans sensör bayern dizilimi" demişsin. Bunu birkaç yerde düzeltmiştim. Doğrusu Xtrans VS Bayer dizilimidir. Bayer fuji dışındaki markaların kullandığı, fuji ise xtrans kullanıyor(GFX hariç yanlış bilmiyorsam). Bayerde renk dizilimi belli, xtransda biraz daha farklı.

    Xtrans'ın farklı dizilimi nedeni ile irridient developer(I.D) dışındaki yazılımlar tam kapasiteyi alamıyor rawlardan. I.D'de dediğin gibi bir yere kadar.

    Ancak bu yukarıdaki bazı yorumlar gibi çamur falan sorununa yol açmıyor. 2.5 senedir binlerce raw çektim 6D zamanından hiçbir eksiklik hissetmedim raw anlamında.
    Bazen öyle yorumlar okuyorum ki ben mi başka makina kullanıyorum ne oluyor anlamıyorum.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #12
    maliozirmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mehmet ali özırmak
    Makina:
    7DM2+50mm STM+??? / EOS M+18-55
    Üyelik tarihi
    25.February.2014
    Nereden
    Kayseri
    Yaş
    39
    Mesajlar
    115

    Standart

    Alıntı tarikolmez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hüsamettin Abi,
    "Xtrans sensör bayern dizilimi" demişsin. Bunu birkaç yerde düzeltmiştim. Doğrusu Xtrans VS Bayer dizilimidir. Bayer fuji dışındaki markaların kullandığı, fuji ise xtrans kullanıyor(GFX hariç yanlış bilmiyorsam). Bayerde renk dizilimi belli, xtransda biraz daha farklı.

    Xtrans'ın farklı dizilimi nedeni ile irridient developer(I.D) dışındaki yazılımlar tam kapasiteyi alamıyor rawlardan. I.D'de dediğin gibi bir yere kadar.

    Ancak bu yukarıdaki bazı yorumlar gibi çamur falan sorununa yol açmıyor. 2.5 senedir binlerce raw çektim 6D zamanından hiçbir eksiklik hissetmedim raw anlamında.
    Bazen öyle yorumlar okuyorum ki ben mi başka makina kullanıyorum ne oluyor anlamıyorum.
    Çamur ifadesini kullanan benim. O ifadenin öncesinde de ham fotoğrafı "jpeg çıktıya benzetmek" için rawları işleyince gibi birşey söylemiştim. Fuji kendi içinde nasıl yapıyorsa güzel işliyor jpeg fotoğrafı. Açıkçası ben becerememiştim ps ile işlemeyi. Ama raw çekip işleme gibi bir derdimde yoktu gerçekten jpegleri iyiydi iki kullandığım makineninde.











  • #13
    tarikolmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Tarık Ölmez
    Makina:
    Fuji X-T1 | Pentax 645
    Üyelik tarihi
    19.March.2012
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    1,349

    Standart

    Alıntı maliozirmak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çamur ifadesini kullanan benim. O ifadenin öncesinde de ham fotoğrafı "jpeg çıktıya benzetmek" için rawları işleyince gibi birşey söylemiştim. Fuji kendi içinde nasıl yapıyorsa güzel işliyor jpeg fotoğrafı. Açıkçası ben becerememiştim ps ile işlemeyi. Ama raw çekip işleme gibi bir derdimde yoktu gerçekten jpegleri iyiydi iki kullandığım makineninde.
    Çamur gibi deyince ben şunu anlıyorum;

    Fotoğraf pixel pixel oluyor, bozuluyor, kumlanma(noise)inanılmaz artıyor. Bunu demek istediyseniz buna katılmıyorum çünkü o kadar raw işledim gayet esnek ve düzenlemeye çok müsait(en azından XT1 öyle). Ancak makina jpeg'ine benzetemiyorum bir türlü aynısı olmuyor diyorsanız buna katılıyorum ama bu zaten birçok gövdede böyle. Jpegler daha bir tatlı daha bir keskin oluyor. Rawdan aynısını bir türlü yakalayamıyorsunuz. Benzeri oluyor sadece.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #14
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Alıntı tarikolmez Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hüsamettin Abi,
    "Xtrans sensör bayern dizilimi" demişsin. Bunu birkaç yerde düzeltmiştim. Doğrusu Xtrans VS Bayer dizilimidir. Bayer fuji dışındaki markaların kullandığı, fuji ise xtrans kullanıyor(GFX hariç yanlış bilmiyorsam). Bayerde renk dizilimi belli, xtransda biraz daha farklı.

    Xtrans'ın farklı dizilimi nedeni ile irridient developer(I.D) dışındaki yazılımlar tam kapasiteyi alamıyor rawlardan. I.D'de dediğin gibi bir yere kadar.

    Ancak bu yukarıdaki bazı yorumlar gibi çamur falan sorununa yol açmıyor. 2.5 senedir binlerce raw çektim 6D zamanından hiçbir eksiklik hissetmedim raw anlamında.
    Bazen öyle yorumlar okuyorum ki ben mi başka makina kullanıyorum ne oluyor anlamıyorum.
    Bayern dizilimini genel anlamda detay vermeden yazdım. Peki neden Fuji farklı dizilim seçti 'ye gelecek olursak fuji eski analog film simülasyonu diye açıklıyor yani eski filmli makinalara en yakın fotoğrafı jpeg olarak elde etmek. Burada basit detay ile yazalım ki neden çamur dendiği anlaşılsın, normal bayern dizilimi kareli defter gibi sıralı renk dizilimine sahiptir ancak xtrans ta bayernler kare içinde değilde kare dış çizlilerinde dizilmiş olup makina yazılımı karenin içerisindeki boş alana simülasyona dayalı renk atayarak fotoğrafı oluşturur. Kare ortasına simülasyon olarak atılan renkler jpeg çıktılarda doğal görünsede RAW işlemlerine doğru cevap veremediği için çoğu zaman isteneni vermekten uzak kalıyor , kimi kullanıcılar bunu çamur olarak nitelesede , bu tür oluşumlar fotoğrafın her yanında görülmeyebiliyor örnek verirsek portrede her şey doğru görülüyorken saç kısmında detay kaybının oluştuğu bölümler görülebiliyor.
    Fuji kullanıcıları jpeg sonuçlarından memnun , raw ile uğraşmadan istediğimizi alıyoruz diyorlar bence buda bir tercih . Unutmadan yazayım yakın zamanda Adobe hem CC de hemde LR de fuji raw dosylarına destek verdi artık fuji raw ları Adobe programlarında işlenebiliyor. GFX 50S orta format makinasında fuji Sony sensör kullandı ve bayern standart dizilime sahip.










    promete likes this.

  • #15
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Videoları dolaşırken karşıma bu ilginç karşılaştırma çıktı!
    Bunun üzerine IBIS'li m4/3 gövde fikrine biraz daha sıcak bakmaya başladım gibi...



    Ayrıca Olympus bu yeni ay içinde yeni OM-D E-M 10 Mark III'ü piyasaya çıkartıyormuş.

    http://thenewcamera.com/category/olympus-rumors/

    http://cameratimes.org/tag/olympus-rumors/

    https://www.dpreview.com/reviews/olympus-om-d-e-m10-mark-iii-shooting-experience

    https://www.bhphotovideo.com/c/product/1351009-REG/olympus_v207072su010_om_d_e_m10_mark_iii.html


    Yukarıdaki mesajlarımda da belirttiğim gibi en iyi ve yüksek performanslı gövde peşinde değilim, en kullanışlı, Canon lensleri de kullanma imkanım olacak, pratik ve pek pahalı olmayan bir çözüm arayışındayım.

    Canon M5 ve M6, 15-45mm kit lensler ile 1099 USD ve 899 USD. Olympus OM-D E-M 10 Mk.III, 12-42mm kit lens ile 799 USD'ye piyasaya çıkartılıyor. (Belki Türkiye'de 3100 TL mertebesinde piyasaya girebilir.)
    Konu elbette tercih meselesi... yukarıda belirttiğim gibi.


    Herkese selamlar ve iyi bayramlar.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  • #16
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Dünya barış günümüz ve bayramımız kutlu olsun.
    Sevgili Kaan küçük boyutlarda bir gövde ile mutlu olacağından emin misin? Hani, bir kare çekme kararı verdiğinde insanın alışık olduğu kumandalara eli gider, marka değişikliğinde bile yadırganır bir süre.. Nasıl olacak acaba? Bir süre deneme fırsatın olamaz mı?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #17
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Bu durumda sizi Sony A6500 + Sigma MC 11 adaptör mutlu edebilir hızlı netleme iyi fotoğraf kalitesi ve 4K video ,tüm Canon lensleri AF kullanabilme hemde back&front focus sorunu olmadan.










    aksoykaan likes this.

  • #18
    ozturert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ert Ozt
    Makina:
    halkboyleistiyor.com, Can M6, Nik V2, Oly EM1 II, Oly E620, Pana GM5, Pana FZ1000
    Üyelik tarihi
    20.November.2009
    Nereden
    Oslo
    Mesajlar
    117

    Standart

    EOS M5 ve Canon adaptör. Elindeki lenslerle %100 uyumlu, sorunsuz dertsiz. 15-45mm ve 22mm lenslerle ufacık. Fiyat konusunda konuşamam, ona karar verecek sensin ama tek başına M5 çok iyi bir alet. 6D'yi elinde tutacaksan daha iyi ikinci gövde yok benim gözümde.










    aksoykaan likes this.

  • #19
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Ertan aldığım bilgiye göre Canon M5 üretimini sonlandırdı artık üretilmeyecek, seriye M6 ile devam edilecek . Önümüzdeki ay içinde aynasız bir FF bekleniyor.











  • #20
    ozturert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ert Ozt
    Makina:
    halkboyleistiyor.com, Can M6, Nik V2, Oly EM1 II, Oly E620, Pana GM5, Pana FZ1000
    Üyelik tarihi
    20.November.2009
    Nereden
    Oslo
    Mesajlar
    117

    Standart

    ?? Abi o nasıl haber öyle? Aboooo. Makine daha yepyeni? İlk senden duyuyorum bunu.











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •