To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bir bir buçuk ay kadar bekleyelim görelim derim. Şimdiye kadar kaynağın pek yanıldığını görmedim . bir tek EF 14mm II nin yenileneceği haberinde ıskalamıştı sonradan prototipin çalındığı haberlerini okumuştuk.
Hocam iyi hos diyorsunuz ancak Canon'da calisan benim 😁😁2018 ilk yariya kadar cikacak olan tum ekipmanlar belli suan icin.. sizin kaynakta sikinti var 😊
Yanılma payı her zaman azda olsa mümkün , yazdığım gibi bekleyelim görelim.
Kaan hocam uzun bir süredir zor zamanlarda işimi görebilecek, bas-çek ve unut tarzı bir aynasız arayışı içinde idim ve yıllarca fotoğraf işinden ekmek yemiş bazı abilerimin önerisi üzerine (Aynasız gövdelerden haz etmememe rağmen) 2. el bir Sony A6000 aldım (16-50 kit lens ile). Aslında bu makineyi almaktaki temel amacım, fotoğraf konusunda pek fazla bilgisi olmayan eşimin ihtiyacını karşılamak ve sıkıştığım durumlarda bana 2. ve hafif bir gövde olarak yardımcı olmasıydı. Yaklaşık 2 aydır kullanmaktayım ve inanılmaz memnunum. Şu ana kadar kullanmış olduğum makineler içerisinde abuk sabuk ışık koşullarında full otomatik modda bu kadar başarılı işler çıkaran 2. bir makine görmedim. Öyle ki elimdeki tüm ekipmanı satıp ff bir Sony body ve 1-2 tane Zeiss lense dönmeyi ciddi ciddi düşünür hale geldim. Makinenin teknik detayı ile alakalı sana çok fazla bilgi veremem ama ne zaman denemek istersen A6000'i verebilirim.
Konu marlin tarafından (14.September.2017 Saat 08:19 ) değiştirilmiştir.
Kaan hocam cok fazla hiz aramiyorsan elindeki canon lensleri kullanacagin herzaman yaninda tasiyabilecegin hafif ve kucuk makina : canon eos 200d 'dir.bende 100d var gercekten kullanmayi cok sevdigim bir makinadir.hic macera arama 2 carpanlilardan uzak dur abi, sen alistin 6d nin iyi isosuna o yuzden benim tavsiyem canon almayacaksan sony a6300 .
Bu arada bir arkadasim 80d aldi gercekten cok iyi makina imaj kalitesi iyi nerde ise 12800 e kadar iyi is yapar 6400 daha iyi.
Cok hizli hatta live da bile, af takip hic soylemim ama 80d 6d mark2 nin croplusu.
Beni sorarsan benim rotam 5dmark4 oldu yani kararimi verdim.
SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Canon 5DMIV -Canon100d-OlympusPEN F-Olympus 17mm- Canon 35mmF2is -Canon 24-105-Samyang14mmf2,8-Sigma 105mm f2.8makro os-
Sigma70-200mm f2.8 ex-Canon 50mm-Canon18-55STM-Metz58AF-2Fash-Manfrotto294-rc8 tripod-Canon sırt çantası-Lowepro P75AW II-Vanguard-uprise ii28-Manfrotto 294-rc8 tripod- Viltrox-ef-m2 adaptor-Panagor75-205mm 3.5
Mert Bey, hiç yardımcı olmuyorsunuz.
"Sizi ailecek seyrediyoruz"
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Kaan hocam selamlar,
2 Ekim sonrasında ayarlayacağım.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sanırım bu inceleme ve karşılaştırma videosunu daha önce görmemiştim.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Dün kaza eseri bende denk geldim bu videoya. Şu touch & drag olayı çok iyi düşünülmüş.
AF joistiki yerine LCD dokunmatiğini kullanabilmek çok büyük kolaylık.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaşlar, herkese selamlar.
Son hafta aynasız bir gövde kullanma denemesinde bulundum.
Görüşlerimi paylaşacağım ama... bir ton yorumumum olacak.
Aynalı makinelerin gözünü seveyim!
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Evet, aynasız gövde denedim ancak FF aynasız gövde değildi.
Konu ile ilgili bir mesaj paylaşmıştım şurada: http://www.canonturk.com/yari-profesyonel-seri/35451-eos-7d-mark-iii-mart-2018de.html#post468532
Azıcık ilave ile burada da paylaşıyorum... yeri de olduğundan.
Aynalı (DLSR) - aynasız (mirrorless) konusunda diyeceğim birkaç sözüm var, ancak artıları, eksileri karışık şekilde... aklıma geldiği gibi yazdım:
1- Aynasız makine ufak, küçük ama öyle çok süratli bir makine değil, yalnızca "top-end" modeller haricinde. Çekim sırasında menüler arasında, deklanşöre basıp hemen vizör - menü arasında geçiş yapmaya çalıştığınızda makine kasılıyor. Hani arabayı 1.vitesle yokuştan çıkartmak gibi. DSLR gövdelerde çekim anında menüye giriş - çıkışlar daha seri.
2- Bir de denediğim aynasızlarda buffer hafızanın sonuna yaklaşıldığında makine kitliyor kendini. Örneğin 10 pozluk - 12 pozluk buffer var makinede. Şöyle buffer'ın dolmasına 3-4 poz kala çekimi bırakıp, bir önizleme ya da menüye gireyim derseniz, makine buffer'ı boşaltıncaya kadar tepki vermiyor, sizin komutlarınızı almıyor. 3-5 saniye bekliyorsunuz ve sonra herşey eski halinde. Bu sırada yakalayacağınız bir poz varsa... bye bye!
3- Aynasız lensleri küçük, kompakt. Ancak FF ligindeki fiyatlı ve yağlı müşteriden para kazandıran harika lenslerden varken, bu "alt" ligde bu nedenle lens konusuna kasıtlı şekilde eğilmiyor sektördeki "büyük abiler". Ancak buna rağmen gayet ciddi lensler var: 25mm f/0,95 ve benzeri gibi...
4- Örneğin M5 ile "native" adaptörünü kullanarak 400mm f/5.6L ile çekim yaptım. 70D ile arasındaki AF performansını tarif edemem bile! Ama M5, f/8 lenslerde dahi odaklama yapabiliyor kağıt üzerinde, fakat uçan kuşu yakalayamıyor. Peki, bunu ne yapacağız?
Zaten genelde yukarıda dediğim gibi "top-end" modeller haricinde ani ve seri AF performansı pek yok. Ancak DSLR serilerinde, hatta giriş / başlangıç DSLR modellerinde dahi çok iyi, zorlu koşullarda bile ve oldukça hızlı çalışan AF sistemleri var. Aynasızlar birazcık geride kalıyor bu konuda. Zamanla orta ve giriş seviyesi aynasızlar gelişecek sanırım.
5- Bu aynasız işinde öncü, Sony'den ziyade Fuji, Panasonic ve Olympus gibi bence...
Hatta M4/3 sensör işi, tekniğin, teknolojinin ve hünerin tam zorlandığı lig.
6- Son olarak, IBIS (In-Body-Image-Stabilization) tek kelime ile harika bir teknoloji! Öyle lens üzerindeki IS, VR, VC, OS ile yanında durulmuyor. 5-stop ile çıktılar piyasaya. Bugün 5,5 - 6 -stop diyorlar.
Ama bu da DSLR'larda yok! Çünkü perde sistemini de IBIS'e dahil etmek gerekiyor. Bu da IBIS'in boyutunu, ağırlığını ve maliyetini çok arttırıyor anladığım kadarıyla. M4/3 gövdede ise ufacık bir sensör var IBIS ile donatılan.
+İlave Not+ Ayrıca fotoğraf makinelerinde 4K olayına çok takılıyoruz.
Özellikle Panasonic ve Sony'nin piyasaya çekişme için sunduğu bir "fotoğraf makinesi kabiliyeti" kabiliyeti olarak görüyorum.
1080p video, pro-fotoğrafçılar için gayet yeterli. Pro-videocu musunuz? E, o zaman Red One alın, ARRI alın.
Sony ve Panasonic tüm gövdeleri düşünsenize sadece 1080p çekseydi? Nasıl değerlendirirdiniz?
İşte tecrübe ettiğim yukarıdaki gövde ile ilgili konular aynalı (DLSR) makinelerde yok. Yani en azından kullanıp denediklerimde (700D, 60D, 70D, 80D, 6D, 5D Mk.3 ve Nikon D90'da).
Bundan dolayı eğer "fps" derdiniz yoksa, manzara, still-life, katalog, stüdyo çekimi yapıyorsanız, aynasız (mirrorless) makine kullanmakta sorun yok elbette.
Yine yukarıda geçen ve aynasızlarda olan üstün bir-iki teknoloji var ve dikkate alınması gerekiyor.
Ancak Fuji ve Olympus aklımı iyice çelmeye başladı.
Bir de çok makul fiyatlı ve gayet iyi performanslı f/1.4, f/1.2, f/0,95 bir sürü lens olunca M4/3 gövdelerde... :o
M4/3 gövdelerde ISO kabiliyeti düşük ama yukarıda belirttiğim gibi IBIS'i olan gövdeler var ve epey iyiler. 1 saniye pozlama ile elde cam gibi kareler çekebiliyorlar! O zaman da 12800 ISO kullanmak gerekmiyor.
Fikirlerim bugün itibariyle bu şekilde arkadaşlar...
Bakalım ilerleyen süreçte ne olacak?
Değişmeyen tek şey değişim.
Herkese selamlar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Çook uzun okuyamadım
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
Karışık olarak bazı düzeltmeler yapayım.
Dahili titreşim engelleme sistemi çok uzun süredir DSLR camiasında olan bir şey.
2006 model Pentax K10D de vardı mesela (belki daha öncelerinde de vardı). Ancak bu konu bir yenilik istiyor, mevcut shutter ve sensör teknolojisinin değişmesi demek, arge demek, zaman demek, para demek... Canon ve Nikon gibi sektörün oturan boğaları bu zaruri ihtiyacı yapmaktansa kulaklarını tıkayıp fanboylarına pentax tuu kaka diye propoganda yaptırır ancak çünkü daha ucuz ve az emek isteyen bir yöntem
Aynasızlarda giriş seviyesi cihazlarda bir kasılma durumu var. Ben arkadaşa Samsung un bir modelini aldım 400TL ye falan 20-50mm lens ile üstelik apsc sensör.
Çektiği fotoğraf muazzam. Kaliteye hiç bir kusur bulamazsın. Heleki 400TL verdiğini düşünürsen bulduğun kusuru bile göz ardı edersin.
Ama yazılım leş ötesi. Sanki cihaz kamera değilmiş de hesap makinesiymiş, yazılım ile sen kamerasın aslanım, çekersin sen yaparsın sen diye gazı verip sürmüşler piyasaya.
Seri çekimlerde, buffer problemi çok baş gösteriyor ama 400TL (lens ile!)
Ben Fujinin 2-3, oly nin 1-2, sony nin 2-3 kamerasını kullandım öyle saç baş yolduracak bir durumla karşılaşmadım.
Kendi A7R imdan bahsedeyim, eski gövde. Off konumdan açılıp fotoğraf çekebilir konuma gelmesi 3ila 4sn.
DSLR camiasında 1-2sn dir genelde.
Ancak bu ne saç baş yolduracak bir durum ne de makineden soğutacak bir durum. Ha bu önemli bir mevzuysa ona göre cihazlarda var sonuçta. A7Riii, A9 bu günler için var.
AF olayı aynasız dünyasında halen gelişmekte olan bir konu.
DSLR camiasında 50 yıllık oturmuş bir sistem var. Bunun üzerinde 1 tık ekleyip marsı yeniden keşfetmişçesine yeniden bir sunum var.
Aynasız ise her jenerasyon bir öncekinin üstüne koyuyor. A9 daki AF mesela şuan piyasadaki en iyi AF lerden birisi (DSLR cihazlar dahil) ama hala kusurları var.
Dediğim gibi 50yıllık oturmuş bir tecrübe ve 10 yıllık yeni bir oluşum.
Birde 4K muhabeti var.
Olmasının hiç bir önemi yok, olmaması büyük ayıptır.
2019 yılına girmemize sayılı günler kala piyasaya çıkan video kaydetme özelliği olup 4K kaydedemiyen cihaz eleştirilir.
Lazım olmasının bir önemi yok. Olmak zorunda 4K. Yıl bunu istiyor artık.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kaan Bey bence biraz daha kurcalayin aynasizlari yanlış anlamayın ama tespitlerinizin çok isabetli olduğunu düşünmüyorum
Cihangir Hocam,
Zaten işin ucu ya bir Olympus ya da bir Fuji almama kadar gidecek gibi
Ancak M5 güzel bir makine, hatta birçok kişi tercih edecektir muhakkak, ama her ne kadar kapasiteli bir makine olsa da benim hoşuma gitmeyen birtakım yönleri oldu.
Bundan dolayı aynasız makineyi bir DSLR gibi kullanamayacağım yönünde bir algı gelişti bende.
Bunun üzerine aynasız gövde üzerinde elimdeki Canon lensleri kullanmak yönünde değil de, mümkün olduğunca "native" lensleri kullanacak şekilde bir araştırma yapınca da M4/3 sensörlü gövdeler çok çekici göründü.
...
Bakalım, araştırıyoruz...
Dediğiniz gibi bazı gözlemlerim doğru noktalara ulaşmamış olabilir. Haliyle, bugüne kadar aynasız gövde 1 hafta ancak kullanmışımdır. DSLR gövdeler ile ise 4 yıldan fazladır iç içeyim.
Sürç-i lisan ettiysem affola.
Selamlar.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Arasıra yine konuyu kurcalayarak canlanan sorular...
Şunlar da şöyle dursun cepte:
Aynasız Gövde Karşılaştırması (DPreview):
https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eosm50&products=canon_eosm5&pr oducts=fujifilm_xh1&products=fujifilm_xt2&products =fujifilm_xt20&products=fujifilm_xa5&products=oly_ em10iii&products=oly_em5ii&products=olympus_em1ii& products=sony_a6000&products=sony_a6500&sortDir=as cending
Gövde Sensör Gürültü Karşılaştırması:
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=daylight&attr13_0=canon_eosm5&at tr13_1=fujifilm_xt2&attr13_2=oly_em10iii&attr13_3= sony_a6300&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2=raw& attr15_3=raw&attr16_0=1600&attr16_1=1600&attr16_2= 1600&attr16_3=1600&attr171_3=1&normalization=full& widget=1&x=0&y=0
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Yelpaze daralıyor gibi... Olympus yerine Fujifilm gibi görünyor sanki... Hmmm...
https://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=fujifilm_xh1&products=fujifilm_xt2&p roducts=fujifilm_xt20&products=olympus_em1ii&produ cts=oly_em5ii&products=oly_em10iii&products=canon_ eosm5&products=canon_eos6dmkii&sortDir=ascending
https://www.dpreview.com/reviews/image-comparison?attr18=daylight&attr13_0=fujifilm_xh1&a ttr13_1=canon_eos6dmkii&attr13_2=fujifilm_xt20&att r13_3=oly_em5ii&attr15_0=raw&attr15_1=raw&attr15_2 =raw&attr15_3=raw&attr16_0=6400&attr16_1=6400&attr 16_2=6400&attr16_3=6400&attr126_3=1&normalization= full&widget=1&x=0&y=0
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Anladığım kadarıyla ibreniz XH1 yününe döndü.
XH1 video özellikleri ile öne çıkan bir gövde oldu , hedefinizde video varsa alınabilecek ideal makina diyebilirim Amaçta video varsa ( https://www.fotografcafe.net/forum/m...ilm-x-h1/page6 ) bu linkte Teoman arkadaşımızın güzel bir açıklamasıda var ama öncelik fotoğraf video olmasa da olur derseniz hada uygun fiyatlı XT2 düşünebilirsiniz. Fuji RAW dosyalarında işlenebilirlik biraz sıkıntılı bunun sebebi de x-trans sensörün bayern diziliminde uyguladığı simülasyon sistemi . Fuji mağazalarında denme amaçlı makina ve lensler ile biraz örnek çekip sonrasında karar vermenizde fayda var .