CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
Toplam 79 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree40Likes

Konu: kadraj oluşturmada perspektif ve odak uzunluğu seçimi üzerine denemeler

  1. #1
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart kadraj oluşturmada perspektif ve odak uzunluğu seçimi üzerine denemeler

    Sürekli söylenen belki de yanlış bir tabirdir bence “portre lensi”. Diyeceksiniz ki hadi oradan. Uzun zamandır aklımı kurcalayan bir konuyu denedim bugün; alan derinliği ve perspektif ilişkisinin kadrajı ve arka plan lekelenmesini nasıl etkileyeceği durumu….

    Ofiste biraz boş vaktim vardı, kurdum tripodu ve 60d makineme önce 18-50 1:2.8 lensimi taktım, masanın üzerine arka plan oluşturabilecek bir iki şey koydum, ana konumu yerleştirdim kadraja, manuel netlemeye ve makineyi diyafram öncelikli moda aldım. Çekimleri livewiev ve 10x yakınlaştırarak manuel netleme ile yaptım. 50 milimetreye kadar olan çekimler sigma ile 70-200 milimetre arası çekimler tamron 70-200 1:2.8 lens ile ve her karede manuel netleme ve 2.8 diyafram kullandım.

    Peki bu çekimde amacım neydi ve ne elde ettim?

    Gerçekten de bir tip konu için bir lens mi seçilmeli, yoksa çekimin konu ile olan duruş yeri, yüksekliği ve uzaklığını belirlendikten sonra istediğim ana konu/alan derinliği/arka plandaki leke kirliliği ve dağılımı üçlemesi için gerekli odak uzunluğu mu bana gerekli olan idi? Sadece duruş yerim, yüksekliğim ve uzaklığım elimde sabit odak uzaklıklı bir lens var ise anlatmak istediğim konuyu verebilecek miydi? Yeterli perspektif ve arka planı sağlayabilecek miydi? Ya da bir zoom lens ile her ihtiyacımı giderebilecek miydim?

    Evet amacım ve deneyişim bunun içindi; setup hazır, hadi çekelim ve görelim bakalım…

    FOTOĞRAFLAR

    18mm


    24mm


    35mm


    50mm


    70mm


    85mm


    98mm


    128mm


    200mm


    Kadrajlarda bardağı kadrajın hep aynı yerinde ve arkasında kalan tuzluk ile aynı düzlemde tutulmaya çalıştım, netlemeyi uzun siyah dolmakalemin kırmızı takacında tuttum.

    Görülüyor ki; 18mm gibi geniş açıda ana konunun etrafında daha fazla arka plan sığarken 200mm gibi dar bir açıda arka plan ana konuya çok yaklaşarak daha da dar bir arka plan sunuyor. Bunlardan biri diğerinden ne iyi ne de kötü bence.

    Bu farklılıkları çektiğim karede anlattığım konuya veya anlatmak istediğim şekle göre kadrajı kafamda belirleyip ona uygun odak uzaklığı ile çekim yapmalıyım. Örneğin ana konunun arkasında kalan bir direği veya ağacı tamamen kadraja almak için geniş açı kullanırken ana konuda gözükmemesi için 300mm gibi bir dar açı lens ile çekmem yeterli olacaktır.

    İnşallah anlatabilmişimdir, inşallah faydalı olur...

    NOT:
    Fotograflarda crop yoktur, sadece boyutlari ufaltilmistir
    denemenin tamamını jpg olarak almak isteyenler için (alıntı yaparken adımı silmezseniz sevinirim)











    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (09.May.2012 Saat 19:57 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Bence en enteresan netice, lenslerin odak değerleri büyüdükçe ana obje ile arka plandaki objeler arasındaki mesafenin daralıyormuş gibi bir hissin oluşması oldu....
    Ayrıca düşük odak değerlerindeki perspektif his de yine hoş bir şekilde sunulmuş...
    Ellerine sağlık abijim...
    Yeni başlayan veya bu konuya henüz eğilmemiş için arkadaşlar için güzel ve faydalı bir çalışma olmuş...











  • #3
    Gary - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Güçlü Kaplan
    Makina:
    d600
    Üyelik tarihi
    01.February.2012
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    32
    Mesajlar
    660

    Standart

    şöyle bir konu var abi , mm | Fotografium Blog | Fotoğraf Hakkında Her Şey...
    benim kendi fikrim 35 e kadar portre çekmemek zaten çekilen şeyde pek portre gibi olmuyor
    ama 35-200 hatta 800 le bile portre çekilebilir , testi keşke bir insan kullanarak yapsaydın daha faydalı olurdu yinede emeğine sağlık











  • #4
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı boyabadanaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence en enteresan netice, lenslerin odak değerleri büyüdükçe ana obje ile arka plandaki objeler arasındaki mesafenin daralıyormuş gibi bir hissin oluşması oldu....
    Ayrıca düşük odak değerlerindeki perspektif his de yine hoş bir şekilde sunulmuş...
    Ellerine sağlık abijim...
    Yeni başlayan veya bu konuya henüz eğilmemiş için arkadaşlar için güzel ve faydalı bir çalışma olmuş...
    forumda bu konuda bir çalışma yoktu abi ben de uzun zamandır düşünüyordum ne değişir acaba diye, bayağı bir değişiyormuş,
    örneğin bir portre çekeceğim, arkada galata tepesi; 18mm ile çekersem tepenin tamamı, 300mm ile çekersem sadece kuleyi bakış boşluğuna yerleştirebilirim demek ki

    bir de sonuç olarak demek ki salt olarak portre lensi diye bir lens yokmuş

    Alıntı Gary Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle bir konu var abi , mm | Fotografium Blog | Fotoğraf Hakkında Her Şey...
    benim kendi fikrim 35 e kadar portre çekmemek zaten çekilen şeyde pek portre gibi olmuyor
    ama 35-200 hatta 800 le bile portre çekilebilir , testi keşke bir insan kullanarak yapsaydın daha faydalı olurdu yinede emeğine sağlık
    ben bu verdiğiniz linki daha önce incelemiştim ama yalnız başına bir portre değil benim incelediğim, arka plan yerleşimi veya leke kirliliğini kadarja yerleştirme denemesi,
    yine de bu verdiğiniz linkte bakarsanız, 50mm nin altında yüz içe bükülüp daralıyor, odak mesafesi mm olarak arttığında da yüz dışa doğru açılıp yassılaşıyor....










    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (09.May.2012 Saat 17:54 ) değiştirilmiştir.

  • #5
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    İbrahim aslında şöyle bir durum var...
    Güçlünün paylaştığı linkte de işlendiği gibi, geniş açı ve ultra geniş açı lenslerdeki bükülme oranı maalesef modeli bir balon gibi çıkartıyor...
    Genel kanı 85mm ile 135mm arası gibi...
    Optik distorsiyonun en düşük olduğu aralık 85mm gibi başlıyor...
    135mm üzeri lensleri ise kullanmak bence biraz zor....
    Malum titreme vs sebeplerden netlik büyük problem oluyor....
    Sanırım bu konuda en başarılı açı 85mm gibi...
    Şahsi kanaatim tabii...
    Ha bu arada her lensin distorsiyon karakteri de portre çekimi için ayrı avantajlar getiriyor, unutmamak gerekir...











  • #6
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Zaten bilimsel olarak özellikle insan portresinde 80 85 mm altı kıvrılmalar bükülmeler yapıyor.Hani biz ne kadar hayır yapmıyor desekde bilim adamlarının incelemesi bu yönde.

    Onun dısında çektigimiz alanın büyümesiyle 85mm den azalıyor bükülme noktası.Manzara çekerken geniş açıda o yüzden problem yaşamıyoruz.

    Şahsen endüstri çekimlerinde imkanlar dahiline objektifin ve ısıgın izin verdigi derecede yüksek milimetrelerde çalışıyorum ben











  • #7
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı adlbykl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten bilimsel olarak özellikle insan portresinde 80 85 mm altı kıvrılmalar bükülmeler yapıyor.Hani biz ne kadar hayır yapmıyor desekde bilim adamlarının incelemesi bu yönde.

    Onun dısında çektigimiz alanın büyümesiyle 85mm den azalıyor bükülme noktası.Manzara çekerken geniş açıda o yüzden problem yaşamıyoruz.

    Şahsen endüstri çekimlerinde imkanlar dahiline objektifin ve ısıgın izin verdigi derecede yüksek milimetrelerde çalışıyorum ben
    Alıntı boyabadanaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İbrahim aslında şöyle bir durum var...
    Güçlünün paylaştığı linkte de işlendiği gibi, geniş açı ve ultra geniş açı lenslerdeki bükülme oranı maalesef modeli bir balon gibi çıkartıyor...
    Genel kanı 85mm ile 135mm arası gibi...
    Optik distorsiyonun en düşük olduğu aralık 85mm gibi başlıyor...
    135mm üzeri lensleri ise kullanmak bence biraz zor....
    Malum titreme vs sebeplerden netlik büyük problem oluyor....
    Sanırım bu konuda en başarılı açı 85mm gibi...
    Şahsi kanaatim tabii...
    Ha bu arada her lensin distorsiyon karakteri de portre çekimi için ayrı avantajlar getiriyor, unutmamak gerekir...
    vefa abi/adil bey ifsak notlarında şöyle bir anlatım var NORMAL AÇI diye



    o yüzden 46-50mm diye yazdım bükülme başlangıç noktası diye











  • #8
    CnRBsR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Caner Başer
    Makina:
    Canon 40D
    Üyelik tarihi
    07.January.2012
    Nereden
    Kartal - İstanbul
    Yaş
    54
    Mesajlar
    548

    Standart

    Başarılı olarak adlandırılan 85mm değeri, Croplu FF makina olarak ayrılıyor mu ?
    Mesela bir 40D için 50mm ' ye mi denk geliyor.Yoksa çarpanla (1.6) bir alâkası yok da lensle mi ilgili ?
    40D için de 5D için de 85mm değerinde bir lens aynı oranda kendi seviyelerinde başarılı mıdır ?











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


  • #9
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı CnRBsR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başarılı olarak adlandırılan 85mm değeri, Croplu FF makina olarak ayrılıyor mu ?
    Mesela bir 40D için 50mm ' ye mi denk geliyor.Yoksa çarpanla (1.6) bir alâkası yok da lensle mi ilgili ?
    40D için de 5D için de 85mm değerinde bir lens aynı oranda kendi seviyelerinde başarılı mıdır ?
    lens aynı görüntüyü üretir, croplu gövde de lens sensörden büyük görüntü üretir, sensör onun içinden ortada yaklaşık %60 lık bir alanını alabilir (yani aslında croplu gövde ayrıca zoom yapmaz, perspektif yığılma hariç zoom yapmış lensin vereceği görüntü kadarını görebilir)










    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (05.August.2012 Saat 03:50 ) değiştirilmiştir.

  • #10
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı vortex Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işime yarar bi bilgi gerçekten Saol
    Gule gule kullan


    Sent from my iPhone











  • #11
    CnRBsR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Caner Başer
    Makina:
    Canon 40D
    Üyelik tarihi
    07.January.2012
    Nereden
    Kartal - İstanbul
    Yaş
    54
    Mesajlar
    548

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lens aynı görüntüyü üretir, croplu gövde de lens sensörden büyük görüntü üretir, sensör onun içinden ortada yaklaşık ` lık bir alanını alabilir (yani aslında croplu gövde ayrıca zoom yapmaz, zoom yapmış lensin vereceği görüntü kadarını görebilir)
    Tam anlatamadım sanırım ...

    Vefa'nın;
    "Optik distorsiyonun en düşük olduğu aralık 85mm gibi başlıyor..."
    ve
    "
    Sanırım bu konuda en başarılı açı 85mm gibi..."

    cümlelerinden yola çıkarak...

    40D için ; 50mm x 1.6 = 80mm gibi bir değer, 85mm'ye oldukça yakın.
    Croplu gövdede diye bu lensi 80mm olarak düşünüp ;
    "evet bu başarılı bir açıdır" diyebilir miyiz ?
    Yoksa ; "hayır her ne kadar açı 80mm'ye denk gelmişse de önemli olan lensin değeridir, başarılı açı olarak düşünülmez" mi deriz ?

    Umarım ifade edebilmişimdir











    Konu CnRBsR tarafından (09.May.2012 Saat 18:42 ) değiştirilmiştir.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


  • #12
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Sürekli söylenen belki de yanlış bir tabirdir bence “portre lensi”
    Hadi ordan demesemde portre lensi daha dogrusu ile portre cekmek icin lens cok da yanlis bir tabir degildir. Manzara icin lens, mimari icin lens gibi. Bu tabirler diger lenslerle bu is yapilmaz demek degil sadece bu lens gruplarinin amaclari icin en uygun lensler oldugnu belirtir.

    Ornek vermek gerekirse gecen arkadaslarla eglenirken cekmistim. 8mm Peleng ile cekildi.


    Bu bir portre mi? Evet. Peki bu dogru bir portre mi? Hayir. Bunun kullanilacagi alan var mir? Evet. Genel tercih midir? Hayir. Gercegi carpitmis mi? Evet

    Dolayisi ile bu lens icin evet portre ceker ama bir portre cekim amacli uretilmis lens degildir demek yanlis olmaz.

    Onun haricinde yukarida yapilan calismanin bence en onemli noktasi kullanilan lensin odak uzakliginin objeler arasindaki iliskiyi nasil etkiledigini gozlemlemek. odak uzakligi attikca objelerin basilmasi azaldikca aralarindaki mesafenin artiyor gibi gozukmesi ile ortaya cikan farkliligi iyi inceleyip bunu gunluk cekimlerde yaratici olarak kullanabilmek.

    Odak uzakliginin etkisini aciklamak icin bir baska guzel ornek veriyim. Fotograflar Ken Fitzgerald'a ait. ( FL9 | Ken Fitzgerald's railroad photography, railroad radio frequencies and locomotive horns. )
    400mm odak uzunlugu ile


    100mm odak uzunlugu ile


    Fotograflar bir kac saniye ara ile ayni isik kosullarinda cekilmis. Kadrajlar birbirine cok benzer olmasina ragmen bakan kisisde olusturdugu etki cok farkli.










    dgkngdk and CnRBsR like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #13
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @CnRBsR

    50mm objektifin bukulmesi FF'de de APS-C'de de aynidir. Tek farkyakalan goruntu alani sensorde daha azdir. Dolayisi ile bakac'dan baktiginizda APS-C de gordugunuz alan daha dardir. Ancak objenin yakinlastirma degeri aynidir. Bir baska degisle FF govdede 50mm ile cektiginiz bir fotografi merkezden 1.6 oraninda kirparsaniz APS-C ile elde edilen fotografin 1:1 aynisini elde edersiniz.










    adlbykl and CnRBsR like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #14
    CnRBsR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Caner Başer
    Makina:
    Canon 40D
    Üyelik tarihi
    07.January.2012
    Nereden
    Kartal - İstanbul
    Yaş
    54
    Mesajlar
    548

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @CnRBsR

    50mm objektifin bukulmesi FF'de de APS-C'de de aynidir. Tek farkyakalan goruntu alani sensorde daha azdir. Dolayisi ile bakac'dan baktiginizda APS-C de gordugunuz alan daha dardir. Ancak objenin yakinlastirma degeri aynidir. Bir baska degisle FF govdede 50mm ile cektiginiz bir fotografi merkezden 1.6 oraninda kirparsaniz APS-C ile elde edilen fotografin 1:1 aynisini elde edersiniz.
    Teşekkürler , bulamadığım doğru kelime "bükülme".

    Buradan şunu anlıyorum (öğrenci ifadesiyle) ;
    Bükülme oranı objektif değeri ile ilgilidir.Croplu makinanın çarpanının bir etkisi yoktur.










    ratasoy likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


  • #15
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Tunapala ellerine saglık ömerle simdi konusuyorduk telefonda tesadüfen dedkiki tuna abiye birşey dedigimde bütün bakış açılarına göre cevap veriyor hakkaten dogrumuş.
    Gelecek olan soruların hemen hemen hepsine cevap vermişsiniz

    @tunapala
    Bu bir portre mi? Evet. Peki bu dogru bir portre mi? Hayir. Bunun kullanilacagi alan var mir? Evet. Genel tercih midir? Hayir. Gercegi carpitmis mi? Evet
    buraya bittim zaten











  • #16
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Alıntı CnRBsR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler , bulamadığım doğru kelime "bükülme".

    Buradan şunu anlıyorum (öğrenci ifadesiyle) ;
    Bükülme oranı objektif değeri ile ilgilidir.Croplu makinanın çarpanının bir etkisi yoktur.
    Yanıltmış olmayım ama dediginiz yanlış.Şöyle yanlış
    50mm ile FF bir makinada cekim yaptıgımızda köşelerde bükülme olabilir ama merkezdeki görüntüde olmaz.

    Mesela 2 kişinin fotografını çekecegiz FF makinayla biri 2 adım arkada kösede dursun öteki kadrajımızın ortasında görüntünün ortasında olan kişide bükülme yokken 2 adım arkada kösede olan kişide olabilir.(2 sininde kafaları çıkacak şekilde)
    Ama croplu makinada çekim yapıyorsak zaten 2 adım arkada köşede duran X şahsını kadraja sıgdıramayız ortada duran Y şahsıda 2 makinadada aynı çıkar

    Yani bükülme köşelerde oluyor croplu makina köşedeki görüntüyü kesip atıyor diye düşünelim.Egerki FF ile cekip crop yaparsak aynı kadrajda evet görüntü aynıdır ama 2 görüntüyüde oldugu gibi degerlendirirsek FF makina köşelerde kıvrılma yapabilir.

    Diye biliyorum











  • #17
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onun haricinde yukarida yapilan calismanin bence en onemli noktasi kullanilan lensin odak uzakliginin objeler arasindaki iliskiyi nasil etkiledigini gozlemlemek. odak uzakligi attikca objelerin basilmasi azaldikca aralarindaki mesafenin artiyor gibi gozukmesi ile ortaya cikan farkliligi iyi inceleyip bunu gunluk cekimlerde yaratici olarak kullanabilmek.
    Sevgili tuna yazimin ozu de zaten bu; basligi da zaten portre degil. Aklima gelen bir sorudan naska bir denemeye gectim.
    Konu portreye kisilmasin benim yazim ve denemem portre ile ya da sadece portre ile ilgili degil

    Alıntı CnRBsR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler , bulamadığım doğru kelime "bükülme".

    Buradan şunu anlıyorum (öğrenci ifadesiyle) ;
    Bükülme oranı objektif değeri ile ilgilidir.Croplu makinanın çarpanının bir etkisi yoktur.
    Yukarida alinti yaptigim ifsak egitim notu da bunun icindi; ayrıca kalemlerin duruş şekillerine bakarsanız 18mm de nasıl bükük olduğunu, mm arttıkça kalemlerin bile tek düzlemdeymiş gibi yassılaştığını görebilirsiniz










    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (09.May.2012 Saat 21:08 ) değiştirilmiştir.

  • #18
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Aldığımız Canon EF lenslerin mm değerleri karşılığı gördükleri açıların yatay, dikey ve diagonal (köşeden köşeye) değerleri aşağıdaki tablodaki gibidir...
    Bu değerlerin APS-c, APS-h ve FF karşılıkları da yine kandilerine ayrılmış sütunlarda gösterilmektedir..

    Aslında bükülme lensi odak değeri ile alakalı olduğu kadar, artık daha ziyade, lensin mimarisi ile de alakalıdır...
    Piyasada birçok Ultra Geniş Açı lens mevcut....
    Ve hepsinin bükülme değerleri birbirlerinden farklı...
    Gerçi burada Portre Lensi tabiri bükülme ile alakalı olduğu kadar Lensin fiyatı ile de alakalı...
    Esasen 85mm ile 135mm arasındaki lensler, kendi diyafram değerlerindeki tele lenslerden çok daha ucuz oldukları için, portre için daha çok kullanılıyorlar...
    Yoksa kim çekmez Canon EF 200mm f/2.0 L IS USM ile portre...!!!
    Ama o lensle ancak Adriana Lima çekilir...
    Haa bu arada bizdeki portre lens olayına da hastayım....
    Sanki herkes modelle çalışıyormuş gibi...
    Ben dahil...











  • #19
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @adlbykl

    Tekrar ediyorum bukulme sensorle alakali degildir. Bukulme lens ile alakalidir.
    Tabiiki lenslerin merkezindeki bukulme kenarlarina gore daha azdir ancak;

    APS-C ile kenarlari yakalamiyor olmamiz bukulme olmadigi anlamina gelmez. ayrica her iki fotografi makinalardan ciktigi gibi degerlendiremezsiniz. cunku icerilerinde barindirdiklari bilgi, yakalndigi alan birbirinden farklidir. Elma ve armut karsilastirmasi olur.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #20
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı boyabadanaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aldığımız Canon EF lenslerin mm değerleri karşılığı gördükleri açıların yatay, dikey ve diagonal (köşeden köşeye) değerleri aşağıdaki tablodaki gibidir...
    Bu değerlerin APS-c, APS-h ve FF karşılıkları da yine kandilerine ayrılmış sütunlarda gösterilmektedir..

    Aslında bükülme lensi odak değeri ile alakalı olduğu kadar, artık daha ziyade, lensin mimarisi ile de alakalıdır...
    Piyasada birçok Ultra Geniş Açı lens mevcut....
    Ve hepsinin bükülme değerleri birbirlerinden farklı...
    Gerçi burada Portre Lensi tabiri bükülme ile alakalı olduğu kadar Lensin fiyatı ile de alakalı...
    Esasen 85mm ile 135mm arasındaki lensler, kendi diyafram değerlerindeki tele lenslerden çok daha ucuz oldukları için, portre için daha çok kullanılıyorlar...
    Yoksa kim çekmez Canon EF 200mm f/2.0 L IS USM ile portre...!!!
    Ama o lensle ancak Adriana Lima çekilir...
    Haa bu arada bizdeki portre lens olayına da hastayım....
    Sanki herkes modelle çalışıyormuş gibi...
    Ben dahil...
    Bizde etiket cilginligi oldukca ooooo daha cook portre lensi aliriz

    Ben portrede 3.5-4.5 diyafram kullaniyorum dolayisi ile bana zaten 50mm 1.2 gerekmez. Veya nikonda 12-24 mm hem 1:4 hem de 1:2.8 diyaframli iki lens var, mimari cekimde kullanacagim, zaten f/14-18 gibi deger ile cekecegim; ne gerek var dort kati para vermeye? Bu evden ise lamborghini ile gitmek gibi ve benim buna ihtiyacim yok

    Bir sey alirken bu hesabi yapmak lazim


    Sent from my iPhone











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •