CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan BirinciBirinci 1234 SonuncuSonuncu
Toplam 79 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 40 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree40Likes

Konu: kadraj oluşturmada perspektif ve odak uzunluğu seçimi üzerine denemeler

  1. #21
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Lenslerin diyafram olarak acikligi kullanilabilir en acik diyaframi verdigi gibi ayni zamanda isik gecirgenligi acisindan da, dolayisi ile cam kalitesi ve keskinlikleri anlaminda da bir bilgidir.

    Ayrica biraz dogru biraz yanlis bir genelleme yaparsak lenslerin en keskin hallerinin belli bir miktar diyaframlarini kistiktan sonra elde ettikleri bilinmektedir. f/3.5 ile baslayan bir lensin ulasacagi maksimum keskinlik varsayalim f/8 olsun f/1.8 ile baslayan lens bize ayni keskinligi f/4 civarlarinda versin. aradaki stop farki ozellikle alan derinliginin, ortam isiginin, enstantane hizinin onem kazandigi noktada oldukca muhimdir.

    Yukaridaki Nikon f/4 f/2.8 lens arasindaki ornege gelirsekde aradaki farkin ve 4 kati para vermenin onemi flash ve tripod kullanilamayacak bir mekanda cekim yapilmasi gerektiginde ortaya cikar. Ayrica gercekten ciddi mimari cekim icin salliyorum ama 10 kati para verip tiltshift lens kullanilir.

    Bir kac mesaj evvel de yazdigim gibi her lensle her sey cekilir. Gunu kurtarmaksa her lensle bir sekilde gun kurtarilir. 100mm ile tarama yapilir fotogrflar birlestirilir mimari cekilir, Genis aciyla portre cekilip croplanip dijitalde duzenlenir falan filan. Ama bu kadar cesit lens olmasinin bir sebebi ve hemen her lensin kendine ozel bir amaci vardir.

    Butce kismina gelince eh iste o hepimizin derdi. Kimimizin butcesi 400mm f/2.8'e yetmiyor kimimizin 50mm f/1.8'e sonucta olan biraz veya biraz fazla odunlerle erisebilecegimizin en iyisini aliyor, aldigimizla yapabilecegimizin en iyisini yapiyoruz.










    Konu tunapala tarafından (09.May.2012 Saat 20:56 ) değiştirilmiştir.
    dgkngdk and ratasoy like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  2. #22
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lenslerin diyafram olarak acikligi kullanilabilir en acik diyaframi verdigi gibi ayni zamanda isik gecirgenligi acisindan da, dolayisi ile cam kalitesi ve keskinlikleri anlaminda da bir bilgidir.

    Ayrica biraz dogru biraz yanlis bir genelleme yaparsak lenslerin en keskin hallerinin belli bir miktar diyaframlarini kistiktan sonra elde ettikleri bilinmektedir. f/3.5 ile baslayan bir lensin ulasacagi maksimum keskinlik varsayalim f/8 olsun f/1.8 ile baslayan lens bize ayni keskinligi f/4 civarlarinda versin. aradaki stop farki ozellikle alan derinliginin, ortam isiginin, enstantane hizinin onem kazandigi noktada oldukca muhimdir.

    Yukaridaki Nikon f/4 f/2.8 lens arasindaki ornege gelirsekde aradaki farkin ve 4 kati para vermenin onemi flash ve tripod kullanilamayacak bir mekanda cekim yapilmasi gerektiginde ortaya cikar. Ayrica gercekten ciddi mimari cekim icin salliyorum ama 10 kati para verip tiltshift lens kullanilir.

    Bir kac mesaj evvel de yazdigim gibi her lensle her sey cekilir. Gunu kurtarmaksa her lensle bir sekilde gun kurtarilir. 100mm ile tarama yapilir fotogrflar birlestirilir mimari cekilir, Genis aciyla portre cekilip croplanip dijitalde duzenlenir falan filan. Ama bu kadar cesit lens olmasinin bir sebebi ve hemen her lensin kendine ozel bir amaci vardir.

    Butce kismina gelince eh iste o hepimizin derdi. Kimimizin butcesi 400mm f/2.8'e yetmiyor kimimizin 50mm f/1.8'e sonucta olan biraz veya biraz fazla odunlerle erisebilecegimizin en iyisini aliyor, aldigimizla yapabilecegimizin en iyisini yapiyoruz.
    tabii ki katılıyorum,
    benim kastım günlük kullanımda işi bu olmayan kişiler idi, mesela ben
    ben bu işten ekmek yemediğim için günlük hayatta tutup da 12-24 2.8 almama gerek yok, bu işten ekmek yesem senin dediğin gibi çok önemli bir proje çekecek olsam zaten iş o lensi fazlasıyla satın alacağı için giderim 14mm tilt shift alırım babalar gibi binayı çekerim,
    yine araba örneklemesinden gidersek o büyük işi yapan ben holding sahibi bir patronun maybach 52 ile gezmesinin doğallığında tilt shift alır kullanırım











  3. #23
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @adlbykl

    Tekrar ediyorum bukulme sensorle alakali degildir. Bukulme lens ile alakalidir.
    Tabiiki lenslerin merkezindeki bukulme kenarlarina gore daha azdir ancak;

    APS-C ile kenarlari yakalamiyor olmamiz bukulme olmadigi anlamina gelmez. ayrica her iki fotografi makinalardan ciktigi gibi degerlendiremezsiniz. cunku icerilerinde barindirdiklari bilgi, yakalndigi alan birbirinden farklidir. Elma ve armut karsilastirmasi olur.
    Evet bükülme sensörle degil objektifle alakalıdır ama demek istedigimi tam olarak anlatamadım.

    Söyle bir örnek sunmaya calısayım.Sayıların tamamını atmasyon olarak söyleyecegim.

    Canon 50mm 1.8+ 1.6x crop'a sahip bir makinamız var.
    Cekecegimiz objeye 160cm uzaktayız ve hiç bir bükülme yok fotografda.(cisimle uzaklıgımız 170 cm oldugu an bükülmeler başlıyor diye kabul edelim)

    FF ile Aynı kadrajda bir çekim yapmak istiyoruz diyelim.bunun için 100Cm uzagında olmamız gerekecek objenin 100 cm uzaktan bir çekim yaptık evet bükülme yok.
    Cisimin 160Cm uzagına gittik ve daha geniş bir görüş alanımız oldu.Biraz geri geldigimizde bükülmeler başlıyordu diye kabul etmiştik FF makina ile geri gelmemize gerek kalmadan daha geniş bir görüş açımız olacagı için köşelerde bükülmeler baslıyacakdır ama merkeze dogru gittigimizde yani FF makina ile objeye 100cm yaklasıp cektigimizde elde ettigimiz kadrajda bükülme olmayacaktır.

    FF sensörler daha geniş görüş açısı sundugu için dolaylı yoldan aynı noktadan yapılan çekimlerde köşelerde bükülme yapabilir.Ama Crop yapıp aynı kadrajı elde ettigimizde bu ortadan kalkacaktır.

    Umarım anlatabilmişimdir.Dedigim şey yanlışta olabilir dogrulugundan kesin emin oldugum birşey degil ama görüş açısıyla alakaslı olarak mantık yürüttüm.

    İşin özü aynı görüş açısına sahipsek FF makinada Croplu makinada bükülme yapmaz.Bükülme miktarı sensörle alakalı degil objektiflerle alakalıdır.

    Dedigimi yine anlatamadıysam yarın bahçeye çıkıp fotograf çekip anlatıcam kendimi bir türlü ifade edemedim











  4. #24
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    holding sahibi bir patronun maybach 52 ile gezmesinin doğallığında tilt shift alır kullanırım
    Abi Ankaradaki holding sahipleri fakir sanırsam hiç biri maybach almıyor bizlere trafikde görsel zevk sunmuyorlar
    İstanbulda hep durdugu bir holding binası falan varsa söyleyinde geldigimde yanına gideyim o arabayı görmeden ölmek istemiyorum











  5. #25
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı adlbykl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet bükülme sensörle degil objektifle alakalıdır ama demek istedigimi tam olarak anlatamadım.

    Söyle bir örnek sunmaya calısayım.Sayıların tamamını atmasyon olarak söyleyecegim.

    Canon 50mm 1.8+ 1.6x crop'a sahip bir makinamız var.
    Cekecegimiz objeye 160cm uzaktayız ve hiç bir bükülme yok fotografda.(cisimle uzaklıgımız 170 cm oldugu an bükülmeler başlıyor diye kabul edelim)

    FF ile Aynı kadrajda bir çekim yapmak istiyoruz diyelim.bunun için 100Cm uzagında olmamız gerekecek objenin 100 cm uzaktan bir çekim yaptık evet bükülme yok.
    Cisimin 160Cm uzagına gittik ve daha geniş bir görüş alanımız oldu.Biraz geri geldigimizde bükülmeler başlıyordu diye kabul etmiştik FF makina ile geri gelmemize gerek kalmadan daha geniş bir görüş açımız olacagı için köşelerde bükülmeler baslıyacakdır ama merkeze dogru gittigimizde yani FF makina ile objeye 100cm yaklasıp cektigimizde elde ettigimiz kadrajda bükülme olmayacaktır.

    FF sensörler daha geniş görüş açısı sundugu için dolaylı yoldan aynı noktadan yapılan çekimlerde köşelerde bükülme yapabilir.Ama Crop yapıp aynı kadrajı elde ettigimizde bu ortadan kalkacaktır.

    Umarım anlatabilmişimdir.Dedigim şey yanlışta olabilir dogrulugundan kesin emin oldugum birşey degil ama görüş açısıyla alakaslı olarak mantık yürüttüm.

    İşin özü aynı görüş açısına sahipsek FF makinada Croplu makinada bükülme yapmaz.Bükülme miktarı sensörle alakalı degil objektiflerle alakalıdır.

    Dedigimi yine anlatamadıysam yarın bahçeye çıkıp fotograf çekip anlatıcam kendimi bir türlü ifade edemedim
    işte bu dediğini aynı lens ve iki ayrı gövdeyle denemek lazım

    Alıntı adlbykl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi Ankaradaki holding sahipleri fakir sanırsam hiç biri maybach almıyor bizlere trafikde görsel zevk sunmuyorlar
    İstanbulda hep durdugu bir holding binası falan varsa söyleyinde geldigimde yanına gideyim o arabayı görmeden ölmek istemiyorum
    maybach şaka yahu, türkiye de bir tane var benim bildiğim, o da Azeri işadamı Mübariz Mansimov 'da (Türkiye 'deki tek bugatti veyron da onlarda)











  6. #26
    adlbykl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Adil Baykal
    Makina:
    A7R2
    Üyelik tarihi
    27.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    479

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte bu dediğini aynı lens ve iki ayrı gövdeyle denemek lazım



    maybach şaka yahu, türkiye de bir tane var benim bildiğim, o da Azeri işadamı Mübariz Mansimov 'da (Türkiye 'deki tek bugatti veyron da onlarda)
    Bir ara nasyonelde yabancıdan yabancıya satılık vardı birtane duruyormu bilmiyorum.Geçenlerdede kiralık buldum birtane aynı arabamı onuda bilmiyorum modeller renk vs. aynıydı ama.sayısaldan para çıksa ilk o arabadan kiralıycam da her an çıkabilir diye sık sık takip ediyorum
    Bugatti Veyronda Ali Agaoglunda vardı bide sanırım oglu istanbuldan ankaraya 1.5 saatte gelmiş o arabayla falan diye tv ye çıkmıştı.

    Ahh Ahh elin azeri iş adamı benim ülkemde maybach le geziyor bende hala babama ait renault scenic le anneme direksiyon dersi veriyorum tek tesellim full+full olması ( full + full de neyse hala anlamış degilim )
    Bide bir ara 93 modell Ferrari kırmızı Skoda Favoritimiz vardı 2.araba olarak boyacı arabasına döndü diye sattık gitti muayne zamanı gelmişti hayatta geçmezdi o halde

    Bu arada yaptıgımız inceleme için çok teşekkür ederim lafa daldım onu unuttum.Bir çok arkadaş için yararlı olacagına eminim.











  7. #27
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı adlbykl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugatti Veyronda Ali Agaoglunda vardı bide sanırım oglu istanbuldan ankaraya 1.5 saatte gelmiş o arabayla falan diye tv ye çıkmıştı.
    o zaman ilk o azeri getirmişti

    Alıntı adlbykl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada yaptıgımız inceleme için çok teşekkür ederim lafa daldım onu unuttum.Bir çok arkadaş için yararlı olacagına eminim.
    teşekkür ederim
    ben yazarken sabit bir lens yerine farklı açıların bazen gerekli olabileceğini, ancak o zaman arka plandaki ek unsurların konuyu tam olması gerektiği gibi teknik olarak dolduracağını anlatmak istemiştim konu nerelere gitti...
    neyse okuyan herkese faydası olur inşallah










    adlbykl likes this.

  8. #28
    ugury - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ugur Yemez
    Makina:
    Fuji X-T20 @ Fuji XF 18-55mm @ Mitakon 35mm f0.95 Olympus OMD E-M10 M2 @ Olympus 25mm f1.8 @ Olympus 40-150mm Canon 450d @ Canon 50mm f1.8 II @ Canon 18-55mm
    Üyelik tarihi
    06.April.2012
    Nereden
    izmir
    Yaş
    49
    Mesajlar
    236

    Standart

    bir de soyle dusunebiliriz; croplu makina ile cektigimiz ayni kadraji ff'de olusturmak icin objeye yaklastigimizda kompozisyondaki bukulme lense bagli olarak ister istemez artacak ama alan derinligimizde azalacaktir. Dolayisiyla ayni lensi kullaniyor ve ayni kadrajda cekim yapiyor olmamiza ragmen carpan farkindan dolayi birbirinden tamamen farkli kare elde etmis oluruz.










    adlbykl and ratasoy like this.

  9. #29
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    U. Tunç
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    27.January.2012
    Nereden
    İstanbul, Turkiye
    Yaş
    49
    Mesajlar
    273

    Standart

    Halil İbrahim bey güzel bir inceleme, bence en iyiside örnekler ile anlatmanız! Teşekkürler çalışmanız için.











  10. #30
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı ugury Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir de soyle dusunebiliriz; croplu makina ile cektigimiz ayni kadraji ff'de olusturmak icin objeye yaklastigimizda kompozisyondaki bukulme lense bagli olarak ister istemez artacak ama alan derinligimizde azalacaktir. Dolayisiyla ayni lensi kullaniyor ve ayni kadrajda cekim yapiyor olmamiza ragmen carpan farkindan dolayi birbirinden tamamen farkli kare elde etmis oluruz.
    bu inceleme crop/ff sensör karşılaştırmasında oluşturduğu net alan derinliği veya sığ alan derinliği farklılığı ile ilgili değil ki sevgili uğur
    elimizdeki bir tane gövdeye takacağımız farklı odak uzunlukları ile kadrajımızdaki ana konuyu kadrajı dolduran yardımcı konuları teknik olarak nasıl doldurmayı seçip seçmeyeceğimizi anlatmaya çalşıtım ben, yani farklı odak uzunlukları ile ana konu sabit iken arka planda yardımcı konuların renk lekelenmelerinin nasıl değiştiğini göstermeye çalıştım, alan derinliği her karede aynıdır dikkat ederseniz, onu incelemiyorum

    çektiğim karelerden örnekle, yazıcı ve laptopu kadrajda göstermek istersem 18mm, istemezsem 50mm den daha da yüksek bir odak değeri ile fotoğrafı çekmeliyim

    Alıntı tunc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halil İbrahim bey güzel bir inceleme, bence en iyiside örnekler ile anlatmanız! Teşekkürler çalışmanız için.
    teşekkür ederim sevgili tunç











  11. #31
    CnRBsR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Caner Başer
    Makina:
    Canon 40D
    Üyelik tarihi
    07.January.2012
    Nereden
    Kartal - İstanbul
    Yaş
    54
    Mesajlar
    548

    Standart

    Herkese verdiği bilgiler için teşekkürler.
    FF bir makina bulduğumda, 40D ile karşılaştırarak en kısa zamanda canlı olarak da test edeceğim inşallah











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


  12. #32
    ilbey666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Avrupa Yakası Gezi Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    İlbey Yağcı
    Makina:
    Canon Eos 5D mk I
    Üyelik tarihi
    10.July.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,345

    Standart

    Aynı lensi çarpanlı ve FF gövdede kullanıp aynı kadrajda sonuçları görmedikçe, benim içim rahat etmeyecek

    Bu arada teşekkürler Halil abi yardımcı oldu bana gerçekten bu konu.










    Referanslar;
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.

  13. #33
    CnRBsR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Caner Başer
    Makina:
    Canon 40D
    Üyelik tarihi
    07.January.2012
    Nereden
    Kartal - İstanbul
    Yaş
    54
    Mesajlar
    548

    Standart

    Ama güzel soru sormuşum canım











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


  14. #34
    ilbey666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT Avrupa Yakası Gezi Sorumlusu

    Status
    Offline
    İsim
    İlbey Yağcı
    Makina:
    Canon Eos 5D mk I
    Üyelik tarihi
    10.July.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    2,345

    Standart

    Valla abi he










    Referanslar;
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.

  15. #35
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı CnRBsR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese verdiği bilgiler için teşekkürler.
    FF bir makina bulduğumda, 40D ile karşılaştırarak en kısa zamanda canlı olarak da test edeceğim inşallah
    Alıntı ilbey666 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı lensi çarpanlı ve FF gövdede kullanıp aynı kadrajda sonuçları görmedikçe, benim içim rahat etmeyecek

    Bu arada teşekkürler Halil abi yardımcı oldu bana gerçekten bu konu.
    önemli değil ilbey, ne demek faydalı olduysa ne ala'

    Ders-4: Fotografcilikta Alan derinligi

    buradan bir bakacak olursak, aynı lens ve aynı diyafram ile iki farklı gövdede aynı çerçeveyi alırsak alan derinliği (dept of field) değişmeyecektir, çünkü uzaklaşarak veya yakınlaşarak zaten sensördeki çarpan faktörünü ortadan kaldırmış oluyoruz
    örnek olarak bakın bütün karelerde odak uzaklığı değişse de mesafe de aynı oranda değiştiği için alan derinliği değişmiyor











  16. #36
    serkankucuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Serkan Küçük
    Makina:
    X-E2
    Üyelik tarihi
    28.February.2011
    Nereden
    Ankara, Turkey, Turkey
    Yaş
    38
    Mesajlar
    977

    Standart

    Alıntı ilbey666 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı lensi çarpanlı ve FF gövdede kullanıp aynı kadrajda sonuçları görmedikçe, benim içim rahat etmeyecek

    Bu arada teşekkürler Halil abi yardımcı oldu bana gerçekten bu konu.
    Ben de bu konuda çok meraklıyım, en basitinden 50mm f/1.8 bile FF'te ne kadar güzelleşebiliyor meraklardayım..

    Ayrıca bu çalışma da gerçekten çok iyi olmuş elinize sağlık, makineyi eline yeni alanlar portre çekeyim ama diyafram nasıl olsun odak uzaklığı nasıl olsun, bunlar değişirse fotoğrafta neler değişir gibi gibi birçok sorunun cevabını kendi kendilerine bulamıyorlar.










    Fujifilm X-E2

  17. #37
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı serkankucuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca bu çalışma da gerçekten çok iyi olmuş elinize sağlık, makineyi eline yeni alanlar portre çekeyim ama diyafram nasıl olsun odak uzaklığı nasıl olsun, bunlar değişirse fotoğrafta neler değişir gibi gibi birçok sorunun cevabını kendi kendilerine bulamıyorlar.
    ne demek ben teşekkür ederim, kendi merakımı giderdikten sonra sizle paylaştım o kadar











  18. #38
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alıntı serkankucuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de bu konuda çok meraklıyım, en basitinden 50mm f/1.8 bile FF'te ne kadar güzelleşebiliyor meraklardayım..

    Ayrıca bu çalışma da gerçekten çok iyi olmuş elinize sağlık, makineyi eline yeni alanlar portre çekeyim ama diyafram nasıl olsun odak uzaklığı nasıl olsun, bunlar değişirse fotoğrafta neler değişir gibi gibi birçok sorunun cevabını kendi kendilerine bulamıyorlar.
    Halil İbrahim, ellerine sağlık. Donanım değil, fortoğraf bilgisi konuşur olduk, teşekkürler.
    Serkan, "ne kadar güzelleşebiliyor?" olarak sormuş, ben konuyla ilişkilendirerek farklı şekilde sorayım; FF sensörlülere oranla croplu bodylerde objektiflerimiz daha uzun odak uzaklığı görüntüsü sağlıyor. Yani, croplu bodylerde aynı objektifle net alan derinliği daha kısa (amaca göre güzel de olabilir, kötü de) olmalıdır demek doğru mudur, yanlış mıdır? Aslında bunu, (daha uzun odak mesafesi görüntüsünü) kenarları kırparak yaptığını biliyoruz. O zaman, sensör büyüklüğünün net alan derinliği konusunda herhangi bir etkisi olmaz mı demeliyiz?










    Konu promete tarafından (10.May.2012 Saat 09:50 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  19. #39
    ugury - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ugur Yemez
    Makina:
    Fuji X-T20 @ Fuji XF 18-55mm @ Mitakon 35mm f0.95 Olympus OMD E-M10 M2 @ Olympus 25mm f1.8 @ Olympus 40-150mm Canon 450d @ Canon 50mm f1.8 II @ Canon 18-55mm
    Üyelik tarihi
    06.April.2012
    Nereden
    izmir
    Yaş
    49
    Mesajlar
    236

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    önemli değil ilbey, ne demek faydalı olduysa ne ala'

    Ders-4: Fotografcilikta Alan derinligi

    buradan bir bakacak olursak, aynı lens ve aynı diyafram ile iki farklı gövdede aynı çerçeveyi alırsak alan derinliği (dept of field) değişmeyecektir, çünkü uzaklaşarak veya yakınlaşarak zaten sensördeki çarpan faktörünü ortadan kaldırmış oluyoruz
    örnek olarak bakın bütün karelerde odak uzaklığı değişse de mesafe de aynı oranda değiştiği için alan derinliği değişmiyor
    Merhabalar, İlgili ders notuna baktım. Şöyle bir cümle geçiyor; "Yakındaki cisimlere yapılan netleme ile daha az, uzaktaki cisimlere yapılan netleme ile daha fazla net alan derinliğine sahip oluruz"

    Benim bu cümleden çıkardığım iki farklı gövdede uzaklaşarak yakınlaşarak aynı çerçeveyi oluşturduğumuzda alan derinliği değişir. FF'de aynı çerçeveyi almak için nesneye yaklaşmamız gerektiği için alan derinliği azalır. Yanlış mıyım?











  20. #40
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı ugury Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, İlgili ders notuna baktım. Şöyle bir cümle geçiyor; "Yakındaki cisimlere yapılan netleme ile daha az, uzaktaki cisimlere yapılan netleme ile daha fazla net alan derinliğine sahip oluruz"

    Benim bu cümleden çıkardığım iki farklı gövdede uzaklaşarak yakınlaşarak aynı çerçeveyi oluşturduğumuzda alan derinliği değişir. FF'de aynı çerçeveyi almak için nesneye yaklaşmamız gerektiği için alan derinliği azalır. Yanlış mıyım?
    Bende ff bir govde olmadigi icin hic denemedim ama daha once okuduklarimdan mantiksal olarak cikardigim oydu
    Benim denemem daha arka plan denetlemesi gibi farkli bir amac icindi, sensor farkindan kaynakli alan derinligi degiskeni konusuna hakim birisi hepimizi aydinlatabilirse iyi olur

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    FF sistemlerde Aland erinligi fazla degildir. Bu bilgi bastan sona yanlisti. Alan derinligini sadece 3 ozellik belirler. Odak uzakligi, Objeye uzakliginiz, ve diyafram degeriniz. *FF veya APS-C govde olmasi bu faktorlerin hic birine etkisi yoktur. Forumda daha evvel aciklanmisti. Ayrica APS-C sistemlerde Vignate azdir cunku lensden gecen goruntunun tamami yerine merkezden bir bolumu kirparak goruntuyu yakalar. FF sensorler genel olarak daha yuksek dinamik araliga ulasir ve cm2 basina dusen piksel sayisi az oldugu icin noise ile birlikte hotpiksel oranida daha dusuktur.
    Sonuçta alan derinligini etkileyen durum sensor değil konudan uzaklaşmak. Sensor yüzünden değil uzaklastiginiz icin alan derinliği değişiyor. Aynı lens mesafe ve uzaklıkta çektiğiniz bir konuda alan derinliği aynı kalır, kırpmadan faktörü yüzünden kadrajinin görüş açısı daralir.
    Alıntı yoldju Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kendinizle çelişmeyin. alan derinliği söz konusu olan...
    Alan derinliğini etkileyen faktörler
    1- Odak mesafesi
    2- Obje uzaklığı
    3- diyafram açıklığı

    aynı odak uzaklığında lens ile tüm gövdeler ile çekim yaptığınızda elde edilen net alan derinliği aynıdır.
    görsel olarak FF makina veya APS-H ile APS-C mesafesinden daha yakın olunacağı doğrudur. bu gerçek alan derinliği gerçeğinde değişiklik yaratmaz...
    ayrıca daha önceki yazılarda şöyle bir şey buldum, sizin dediğiniz gibi sanrım olay, ben yanlış mantık yürütmüşüm
    konuya uzaklık aynı olması gerekiyor alan derinliğinin değişmemesi için

    (not: bu konuda boke'yi sığ alan derinliği olarak kabul edecek olursak, uzun süre önce okuduğum şu yazıda sensör etkisi yanlış anlamama neden oldu sanırım)










    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (10.May.2012 Saat 11:50 ) değiştirilmiştir.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •