Canon 7D | Canon EF-S 18-135mm |
@Skull;
Bu fotoğrafı çekiş amacınız nedir? Deklanşöre basmadan önce yapılması gereken tam olarak bunu düşünmektir. Bu noktadan mı çekmeliyim? gibi şeyler de takip eder.
-Çok sert ışık
-Sıkışık kadraj
-Netsizlik
-Kompozisyon eksikliği fotoğrafınızın bazı kusuraları bana göre.
Sert ışıkta yapacağınız alan derinliği uygulamalarında bokeh oluşan yerlerde patlamalar olur,vapurda görebileceğiniz gibi, dikkat etmek gerekir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tunapala; dostum, dost acı söylermiş ama eleştiri budur işte, teşekkür ediyorum. Madem eleştirdik biraz geliştirelim. Bu fotoğrafı çekerken ne amaçladım? Ne düşündüm?
Araba sürerken bulutun tepe arkasına indiğini gördüm. Çektim sağa, o sıralar 1x. com fotolarına odaklanmışım, sade fotoğraf çekmek istiyorum ve gereksiz kadraj doldurmamak için fotoğrafı bu şekilde çektim. Ağaçların hemen altı uçurum ve çit var ama dengesiz, ona rağmen kadrajı zorladım ama burada çitleri de çektim. Sonrasında croplayarak bu hale getirdim. Yeryüzü güdük kaldı. Fotoğrafta solda gözün takılacağı ne var? HİÇ. Bulutlar ilgi çekici nesne mi, değil açıkçası çalıların altında bir keçi olsaydı daha iyi mi olurdu? Zannetmem. BU FOTOĞRAF ZORLAMA FOTOĞRAFTIR. O yüzden başarısızdır. Lens 17-70, 1.6 çarpan. Manzara için sanırım hiç uygun değil. Doğal olarak zorlama fotoğraflar çıkıyor ortaya öyle olunca. Ne yapalım? Doğru yerde doğru ekipman kullanarak, doğru kadrajı oturtarak bu sorun ortadan kalkabilir. FF makinada bu kadraj göze daha hoş gelebilirdi...Bu sebeple fotoğraflarda panoramik kullanmaya çalışacağım bundan böyle. Elimdeki 400D ile bu kadar...Kadraj konusu üzerine eğildim, korkarım çok sevdiğim manzara fotoğraflarına bir müddet ara vererek başka türlere yöneleceğim. Esas sorun MANZARA çekmek istiyorum ve çekemiyorum. Bu bağlamda 16-35 Canon lenste süper olabilirdi benim için:))
Tekrar teşekkürler, selamlar.
Canon 5D Mark II,
Canon 16-35mm II , f2.8
MANZARA AVCISI
UZAKTANBAKANADAM
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yucel Bey tekrar merhaba,
17-70 lens ile manzara fotografi cekilevbliir. Tabii ki daha iyi ekipman her zaman isleri kolaylastirici zaman zaman fotografin teknik kalitesini (renk, keskinlik vb..) arttirici bir unsurdur. Sadece lafta kalmamasi icin Sony A350 ile zamaninda cekitigim iki kareyi asagida sunuyorum. A350 CCD APS-C sensorlu 1.5 carpanli bir kameradir. Bu fotograflari cekerken kullandigim lens 18-70mm standard kit lensi idi. Fotograflarda digital isleme sadece imza eklemek icin kullanilmis olup makineden ciktigi gibi kullanilmistir. Sadece siyah beyaz fotografda renk donusturme islemi yapilmistir.
Lutfen deneme devam edin, bol bol fotograf bakin. Ansel Adams gibi bu alanda devrim yaraticak sistemler gelistirmis fotografcilarin fotograflarini inceleyin. Neyi neden yapmis olabilecekleri uzerinde kafa yorun. Bu gozunuzun gelismesine kadrajlari zorlanmadan secmenize yardimci olacaktir.
Ayni zamanda aninda fotograf cekmekten kacinin. Once gordugunuz mekani inceleyin aceleniz var ise ve tekrar gidebileceginiz yer ise sadece bakin mekani icinize sindirin. O anda alel acele cekmeyin. Daha sonra mekani arastirip en uygun isik saatini, en uygun mevsimi yani kisaca en uygun zamanlamayi belirleyin. O an geldiginde dahi hemen cekmeyin, cekeceginiz kareyi vizorunuzden bir sure izleyin, isigi olcun, kadrajiniza karar verin. Sonuclari sizi sasirtacaktir.
Bir Fotograf karesi = pozlama suresi + fotografcinin hazirlik suresidir.
Gazete fotografcilari dahi bir olaya giderken orada ne oluyor, daha evvel benzer olaylar yasanmis mi, taraflar kimler gibi arastirmlari yaparak hazirlanirlar, mekani onceki tecrubelerinden ya biliyorlardir ya arastirirlar lenslerini, film hizlarini yani tum hazirliklarini onceden yaparlar.
"Fotograflar yorumlama amaci ile eklenmemistir. Ornektirler
Konu tunapala tarafından (02.September.2010 Saat 21:23 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Bence güzel bir kare ama balonlar dikkat dağıtıcı. Burada anlatılmak istenen Boğaz Köprüsü'nün güzelliği olduğundan ön planda o olmalı ve ona göre bir kadraj seçiminde bulunulmalı. bu durumda ön plan basitleştirilmeli ki arka planın güzelliği ortaya çıksın. ( Şahsi görüşlerimdir)
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tunapala, teşekkür ederim, önerilerinizi değerlendireceğim...Selamlar.
Canon 5D Mark II,
Canon 16-35mm II , f2.8
MANZARA AVCISI
UZAKTANBAKANADAM
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|
Gulcan Hanim Merhaba,
Bu fotografinizda yazilimsal mudahaleniz fotografin gercekligini bozmus.
Aracin tekerlekleri bize daha yakinken bulanik olmasi ancak bizden uzaktaki objenin net olmasi bir mudahale hatasi olarak gozukuyor. Benim yaptigim fotograflarda kisisel tercihim derseniz tabii ki soyleyecek sozumuz yok.
Ayni sekilde uzerindeki sicak renklerde oncelikle goze batan kucuk kizimiz bakis yonu nedeni ile sikismis gibi gozukuyor. Grafik calismanizda arka plani siyah beyaz yaparak ortaya iyice cikmasina yardimci oldugunuz el arabasi ve diger objelerinde bakan kisiye gore sag tarafa dayanmasi bu etkiyi arttiriyor. Cocuktaki bakis yonu olmasa idi arabayi ortalamaniz veya bu durumda sola yaklastirarak sag tarafta daha fazla bosluk birakmaniz daha basarili bir kompozisyon icin anahtar olabilir diye dusunuyorum.
Ayni seklide yerlesimdeki bu ufak degisiklikler kizin arkasinin donuk olmasi ile iyice ortaya cikan fotografin sol tarafinin bos kalmis hissini ortadan kaldiracaktir. Fotografin ortasindan dik bir cigi cekerseniz butun ana obje ve renk agirliginin bir tarafa yaslandigini gorebilirsiniz.
Saygiyla
Konu tunapala tarafından (07.September.2010 Saat 23:52 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Merhaba Tuna bey,
Çok teşekkür ederim eleştiriniz için..Bulanıklık çekim sırasında netlemeyi adama yapmamdan kaynaklı olabilir çünkü programda müdahale ederken tekerleklere yönelik bir müdahale yapmadım..Kompozisyon konusunda ki eksiklerimi farketmeme yardımcı oldunuz sağolun..
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|
ön tekerlek net alan derinliği içindeyken yan tarafları bulanıksa ya tilt-shift lens kullanılmıştır, ya da sonradan alan derinliğine müdahale edilmiştir. Ben dijital müdahalenin biraz fazla kaçtığını düşünüyorum.
off to never never land...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gulcan Hanim,
Sanirim demek istedigimi kompozisyon disinda anlatamadim daha net olmak gerekirse fotografi en az iki layer yapip arka tarafi EyeCandy Bokeh yada photoshopun kendi blur filtreleri ile isleyip saticinin ve adamin oldugu bolumleri cikartmissiniz. Sonuc olrak arka plandaki blur basarisiz oldugu icin ayni duzlemde bulunan on tkerlek net iken tekerlegin dokundugu asfalt bulanik, yanlardaki tekerler netken cevresinde arka plandan gelen siyah hare olusumu meydana gelmis.
Ayni sekilde Tunc Beyin dedigi gibi cok ozel lensler ile cok ozel bir cekim teknigi kullanmadi iseniz. arabanin saginda ve solunda gorulen ve arabanin basindan sonuna kadar olan bolgede yol ve kaldiriminda net olmasi gerekirdi. Cevre tamamen bulaniklastirildigi icin bulutlarin uzerinde bir seyyar satici fotografi ile karsi karsiya kalmisiz.
Yani kisaca sorun tekerleklere yonelik mudahaleden degil arka plana yanlis mudahaleden ortaya cikmis.
Umarim demek istedigimi anlatmayi bu sefer becerebilmisimdir.
Saygiyla
@Ferdi Bey,
Gulcan hanimla kompozisyon konusunda hem fikir olduk
Konu tunapala tarafından (08.September.2010 Saat 01:13 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Emin Bey fikir guzel uygulama biraz problemli gibi.
Oncelikle her fotografta oldugu gibi buradada kompozisyon oncelikli. Objenin altinda biraz daha bosluk bulunmasi faydali olurdu. Ikinci olarak sanrim biraz da kullandiginiz isik kaynagindan kaynakli goz fotografta net nokta bulamiyor.
Bu tarz calismalari yaparken acele etmeyiniz fikri akliniza ilk geldigi gibi hemen cekmeye calismak yerine denemeler yapiniz.
Mesala arkaya beyaz bir fon koymus olsaydiniz, bir parca cardaf veya yastik yuzu gibi golgenin kontrasti daha guclu kendini gostermezmiydi.
Veya zemini siyah bir kumas ile kaplama sansiniz olsa kadraji bu kadar sikistirmak zorunda kalmazdiniz.
Ayrica gene bu tarz calismalarda sadece glgeyi cekerek yada golge ile objenin iliskisini farkli acilardan olusturarak farkli kompozisyonlarda deniyebilirsiniz.
Bu tarz calismalarin aslinda iki buyuk faydasi oldugunu dusunuyorum.
Birincisi sabit objeler ve kontrollu isikta fotografciya ritm ve kompozisyon uzerine zaman sinirlamasi olmadan deneme yapma firsati sunuyor.
Ikinci olarak daFotografciya fotografta uc boyutun nasil olustugunu anlatan isik ve golge calismasi yapma firsati doguruyor.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
yorumunuz için teşekkür ederim aslında oyuncakla birkaç tane fotoğraf çektikten sonra aklıma böyle düşünce geldi kullandığım ışık kaynağı ufak basit bir fenerdi ve uzun pozlarken elimde tuttuğumdan titredi diye düşünüyorum gölgedeki netsizlik o yüzden olsa gerek fona beyaz ve zemine siyah koymak açıkçası aklıma gelmedi çünkü bu konuda nerdeyse hiç bir bilgim yok ama ışığı kontrol etmesi oldukça zevkli özellikle fon ve kadraj yorumunuz çok faydalı oldu tekrar teşekkür ederim
- Samsung NX20
- Samsung 12-24mm f4-5.6 ED
- Samsung 16mm f2.4
- Samsung 45mm f1.8 2D-3D
- Helios 44M-4 58mm f2
- Slik 340 DX
Benim önceki sayfada yayınladığım köpek fotoğrafı dikkatlerden kaçtı sanırım
Samsung NV8 ile çektim. Yorumlarınızı bekliyorum.
Konu Mirliva tarafından (08.September.2010 Saat 14:35 ) değiştirilmiştir.
"Sadece kameranız ve siz varsınız. Fotoğrafınızdaki kısıtlamalar size bağlıdır; çünkü ne gördüğümüz kim olduğumuzdur." -Ernst Haas