CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan BirinciBirinci 123
Toplam 49 adet sonuctan sayfa basi 41 ile 49 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree21Likes

Konu: Canon EF 8-15mm f/4L Fisheye USM

  1. #41
    acemy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ümit Can TÜRKER
    Makina:
    Eos-M
    Üyelik tarihi
    04.December.2012
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    1,859

    Standart

    Alıntı boyabadanaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sayın Acemy,

    "Bom Boş" yorumumun altını doldurayım o halde..

    Genç heyecanınızı takdir ediyor ve Canon EF 8-15mm f/4.0 L lensinizi başarı ile kullanmanızı temenni ediyorum..
    Ancak mesleğinizi, çalıştığınız firmayı ve aldığınız eğitimi de dikkate alarak ifadelerinizde, hele ki yazılı ifadelerinizde, çok daha dikkatli kelimeler kullanmanızı tavsiye ederim...
    Malum yazılı iletişim bazen çok acımasız neticeler doğurabilir...



    Türkçeleri ile İngilizce karşılıklarının kelime anlam yoğunluğu açısından tam örtüşmediğini düşünüp, o sebeple İngilizce orijinallerini kullandığım kelimeler..
    * distortion: çarpılma, bozulma
    ** rectilinear: düz çizgili
    *** diagonal: köşeden köşeye
    Sayın Arıkan,

    Yorum statüsünü "bomboş ve ötesi" olarak değiştiriyorum izninizle.
    Derdinizi anlamadım ama bilgi pompalama çabanıza eyvallah demem lazım herhalde kendini ispatlama kasışınızı gördükten sonra.
    Sigma 8-16mm on FF & Crop Vs Fisheye on FF & 15-85 @ 15
    İnsanlara geniş açı'da lensin yapabildikleri hakkında vizyon olsun diye yazdıkça zorlayıp terim açıklamasına boğuyorsunuz bana cevap olarak kendinizi de "ee", "ne demeliyiz" ?
    100 derece üstü göremez de bilmemne de yapısal olarak tasarımları ile yapıyor açıklamaları komik. "Gerçekten mi , hmm ? " diye soracaktık sanırım
    Bildiğimiz bilgileri aktarıp duruyorsunuz da ne oluyor, tavırlar komik, eyvallah mı dememizi bekliyorsunuz ?

    So what ?

    Türkçeleri ile İngilizce karşılıklarının kelime anlam yoğunluğu açısından tam örtüşmediğini düşünüp, o sebeple İngilizce orijinallerini kullandığım kelimeler..

    "So what ? : Yani ?"

    Çekilen açı budur, aklında soru işareti olanlar için yorumu yaptım ve bitti.
    Yok rectilinear da yok imaj taklidi de.. Boş iş. En azından bana cevap yazılacak bir durum yok o yüzden boş iş. Teknik detayı budur demek ille de istiyorsanız dersinziz.

    "Yazılı" ifadelerimde, adıma, hakaret babında gösterilebilecek veya peşimden egosu yüzünden boş açıklayıcı yorumlar yazan bir şahsa cevap verdim diye kovalayacak karar kurulu olduğunu sanmıyorum.
    Kovalaması da boş iş olur.
    Genç şevk'i vs yoktur, bu işin göz nizam akıl denge vs zamanla gelişse de yaşla kıyaslanmaz. Yorumlamanıza gerek duymayacağım kadar, yerine göre basit, yerine göre de avukat açıklamaları yapabilecek kadar dilimiz döner merak etmeyin.
    Bir saygı bekliyorsunuz veya "peki dostum iyi biliyorsun" bekliyorsunuz sanırım,
    Ek olarak:
    acemy diye de bir isim yoktur.

    7 gün içinde yazılı savunma vermenize de gerek yok. Meşgul etme statüsüne girecek yazacaklarınız.

    İyi günler.

    Saygılarımla,

    ÜcT










    Bilgi Arttıkça Ego Azalır. Bilgi Azaldıkça Ego Artar - Albert Einstein

    Oyun Yayınımı izlemek için:

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  2. #42
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Sizi şimdi daha iyi anlıyorum...
    Peki, kusura bakmayın kabahat bende...











  3. #43
    theyapici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    kenan yapıcı
    Makina:
    5DMarkIII
    Üyelik tarihi
    12.March.2012
    Nereden
    İstanbul-Bahçelievler
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1,651

    Standart

    Alıntı boyabadanaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sizi şimdi daha iyi anlıyorum...
    Peki, kusura bakmayın kabahat bende...
    Vefa Hocam çok Teşekkür ederim bilgilendirmeniz için ramazan sabır ayıdır....sınanıyoruz her zaman.










    iceveberg likes this.
    CAN EMANET KUL MİSAFİR...

  4. #44
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Kenan Bey,
    Hassasiyetiniz için teşekkür ederim...

    Biraz daha konuya ekleme yapayım...

    Normalde lenslerin görüntü projeksiyonları K.Miyamato tarafından 1960'larda yazılan bir makale ile belirlenmiş ve 5 ana başlığa ayrılmıştır...
    Bunlar:
    - Rectilinear / Merkezden perspektifli
    - Equidistant
    - Equisolid Açılı
    - Stereographic
    - Ortographic
    şeklindedir...
    Bu ayrım tamamen ışığın kırılma açılarına ait karakteristikler dikkate alınarak ortaya çıkarılmıştır... Bugün seri imalatı olan optik ürünler de bu 5 temel projeksiyonu dikkate alarak üretilirler.. Dolayısıyla dönüşüm yazılımları da bu projeksiyon izdüşüm matematiksel modellemeleri ile kurgulanırlar..

    Aşağıdaki grafikte bu kırılım değerleri verilmiştir.



    Işık kaynağı olan objenin (ojekt point) Kırılma bölgesi olan optiğin merkez noktasından geçerken (optical center) kırılımı ve f odak uzaklığı da dikkate alınarak görüntü düzlemine (image plane) yani sensöre düştüğü noktayı bu projeksiyonlar belirler.. Yani optik tasarımı buna göre yapılır..

    Bu durumda oluşan bu saçılma aşağıdaki lens merkezinden açısal uzaklık-r ilişki grafiğini oluşturur..



    Bu grafikte görüntü noktasının lens merkezinden kenara doğru kaçtıkça, merkeze olan Teta açısı ile görüntünün sensör üzerinden merkezden mesafesinin odak uzaklığı cinsinden ilişkisini görebiliyoruz..

    Temel projeksiyon olan Rectilinear lensler PinHole kameraların mantığı ile, yada en basit optik kuramı olan merkezden geçen ışığın kırınımsız hareketi prensibi ile, hareket ettikleri için distortion oluşmaz..



    Bu sınıfın açısal uzaklık-r grafiği'nde de görüldüğü gibi bir ayrım özelliği de vardır:
    - Rectilinear lens eğrisinin sol tarafında kalan projeksiyonlar iç bükey (pincushion) distortion karakteristiği gösterirler..


    - Rectilinear lens eğrisinin sağ tarafında kalan projeksiyonlar ise dış bükey (barrel) distortion karakteristiği gösterirler.. Ve bu karakteristik balık-gözü projeksiyonlarına kadar devam eder..


    Bu projeksiyonun dışında kalan 4 temel balık-gözü karakteristiğine bakacak olursak:


    - Equidistant (eş açılı/paralel) Projeksiyonlu lenslere en çok ürün kazandıran marka Nikon firması.. Hatta bu projeksiyon formülasyonu ile üretilmiş lenslere bir bakar isek:
    Nikkor 16.3mm f/8 180 degrees - 5 elements in 4 groups 1957
    Nikkor 8mm f/8 180 degrees - 5 elements in 4 groups 1962
    NIKKOR 7.5mm f/5.6 180 degrees - 9 elements in 6 groups 1966
    NIKKOR 6mm f/5.6 220 degrees - 9 elements in 6 groups 1969
    NIKKOR 8mm f/2.8 180 degrees - 10 elements in 8 groups 1970
    NIKKOR 6mm f/2.8 220 degrees - 12 elements in 9 groups 1972
    PELENG 8mm f/3.5
    COASTAL OPTICAL 7.45mm f/5.6.

    Bu lensler arasında belki de en meşhuru, 220 derece görüş açılı 6mm f/2.8 olanıdır.. Üstelik çok da nadir bir lenstir..


    Bu seriler özellikler bilimsel amaçlı hazırlanmış serilerdir.. Ve genellikle matematiksel modellere temel teşkil ederler..


    - Equisolid Açılı lensler günümüzde raflarda en kolay görebileceğimiz, bu 4 tip arasında en keskin sonuçları vermeye aday lenslerdir.. Bu sebeple pek çok üyesi bulunur..
    NIKOR 10.5mm f/2.8
    SIGMA 8mm f/3.5
    CANON 8-15mm f/4.0 L
    SIGMA 15mm f/2.8
    TOKINA 10-17mm f/3.5-4.5
    Bu sınıfın meşhur üyeleridir...

    - Orthographic Projeksiyonlu lenslerde amaç en uniform ışık dağılımının sağlanmasıdır. Ancak bu bazı imaj zaafiyetleri de doğurur..
    Buna karşın Orthographic tasarım çok basit lens mimarilerine zemin hazırlar.. Böylelikle son derece hafif ve düşük büçeli ürünler elde edilebilir.. Bu sınıfa kapı deliği mercekleri çok temel örnekler olarak verilebilse de daha ciddi üyelerinin sayısı sadece 2 dir..
    Bunlardan ilki bu sınıfın en önemli üyesi olan:
    NIKKOR 10mm f/5.6 OP 180 degrees 9 elements in 6 groups 1968

    Bir diğeri ise YASUHARA -MADOKA 180 olarak bilinen ve sadece Sony NEX gövdeler için üretilen E-Mount bir objektif..



    - Stereographic projeksiyonlu lenslerin de sayısı pek fazla değildir.. Günümüzde daha çok otomobil geri görüş kameralarında uygulanan bir yapısı vardır...
    Bu sınıfında yine en önemli üyesi Nikon'dan gelir:
    NIKKOR 15mm f/5.6

    Ayrıca son dönemde son derece popüler olan:
    SAMYANG 8mm f/3.5 de yine bu projeksiyonlu üretimlerin bir sonucu olup, özellikle aynasız gövdeler için Stereographic projeksiyonlu lensler ucuz ve ufak yapıda tasarımlara imkan sağlamaktadır..


    Peki, "sahip olduğumuz lensin hangi mimari ile tasarlandığı bilgisinin bizim için neden önemli olduğu" sorusuna cevap verecek olursak; pek çok profesyonel panoramik fotoğraf programı manuel ayarları içerisinde size, eğer olur da lensi tanımaz ise, hangi projeksiyon ile düzeltme yapması gerektiğini sorar.. Bu bilgiye sahip olmak işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır...

    Ayrıca Lightroom veya PS yazılımlarının da lens düzeltme etkileri bu projeksiyonların matematiksel formülasyonları ile yapılır...

    Bir oturuşta aklıma bunlar geldi...
    Belki ileride bu konuyu biraz daha derleyip toparlayıp, ayrı bir başlık olarak da açabiliriz...




    Kaynaklar:
    - Wikipedia.org
    - BobAtkins.com
    - michel.thoby.free.fr
    - mir.com.my
    - photomalasia.com
    - paulbourke.net










    Konu boyabadanaci tarafından (12.July.2013 Saat 09:00 ) değiştirilmiştir.
    SABIRLI, tunapala, YsfvLr and 3 others like this.

  5. #45
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @boyabadanaci

    Sevgili Vefa ben yazdigim zaman ayrintili yazarim da senin yazdiklarini gorunce benim yazdigim ayrintiysa bu ne dedim. Ellerine saglik.

    Ozellikle
    - Fotogra cekerken bu isin biliminide bilmek isteyenler icin
    ve
    - Neyin ne oldugunu anlamak isteyenler acisindan

    son olarakda dogru terminoloji ile konusup yalnis anlasilma ve karsilastirilmalarin onune gecilmesi acisindan guzel bir yazi. Almak isteyenler acisindan bosluklari tehminin otesinde dolduruyor.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  6. #46
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Çok teşekkür ederim Tuna..
    Açıkçası bir oturuşta bu kadar çıktı...
    Ancak tekrar tekrar okuyunca eksiklikler olduğunu görüyorum...
    Yine bir elden geçirmek gerekecek..

    Belki başka bir başlık altında yeniden ele almak daha faydalı olacak..

    Umarım şimdiki hali ile bile fayda sağlamıştır..











  7. #47
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Ellerine sağlık Vefa, başka bir başlık daha iyi olur bence.











  8. #48
    ihsas78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mecnun GENÇ
    Makina:
    Canon EOS 6D + Canon EF 17-40 f/4L USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + Manfrotto MK290LTA3-3W Light 3-Yönlü Head Tripod
    Üyelik tarihi
    24.December.2013
    Nereden
    Safranbolu - KARABÜK
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2,074

    Standart

    ​Manavgat Şelalesi, ANTALYA



    Canon EOS 600D
    EF8-15mm f/4L FISHEYE USM
    8mm/
    ƒ/13/
    1/160s/
    ISO 100

    https://500px.com/photo/207975257/-b...ser_id=5789806










    " Sanma bir resimdir hayat, olduğu yerde durmaz.
    Altımızdan kayıp gider elle hiç tutulmaz. " - C.E.Z.A.

    (
    https://
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    style="font-family: impact">)

  9. #49
    ihsas78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mecnun GENÇ
    Makina:
    Canon EOS 6D + Canon EF 17-40 f/4L USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + Manfrotto MK290LTA3-3W Light 3-Yönlü Head Tripod
    Üyelik tarihi
    24.December.2013
    Nereden
    Safranbolu - KARABÜK
    Yaş
    32
    Mesajlar
    2,074
    koreli likes this.
    " Sanma bir resimdir hayat, olduğu yerde durmaz.
    Altımızdan kayıp gider elle hiç tutulmaz. " - C.E.Z.A.

    (
    https://
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    style="font-family: impact">)

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •