Bence Sokak fotoğrafçılığı başlı başına bir felsefe...
Öncesini, o an'ı ve sonrasını herşeyi görüp zamanında ateşliyeceksin.
"Karşıdan gelen kişinin birazdan takılıp düşeceğini haber vermemek" gibi bişey )
Bence Sokak fotoğrafçılığı başlı başına bir felsefe...
Öncesini, o an'ı ve sonrasını herşeyi görüp zamanında ateşliyeceksin.
"Karşıdan gelen kişinin birazdan takılıp düşeceğini haber vermemek" gibi bişey )
Canon Eos Rebel T3i - Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II - Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III
Güzel bir paylaşım olmuş, benim de eklemek istediğim bir kaç görüşüm var.
Evet sokak fotoğrafçılığı için leica gibi makineler kullanabilsek daha güzel olabilir ama dslr'lar ile de çekilebileceği görüşündeyim.
Tele zoom lensler konusunda ise bence sokak fotoğrafçılığı için uygun lensler değil, benim sokak fotoğrafçılığından anladığım, sokağa karışmak ve o anı yaşamak, durum böyle olunca tele zoom lenslerle çok fazla o hissiyatın yakalanacağını şahsen düşünemiyorum.
Birinin fotoğrafını dibine kadar girip çekmek konusunda ise, evet sıkıntılar olabilir, kişiye göre. O noktada da iş yine fotoğrafçıya düşüyor diye düşünüyorum, eğer fotoğrafçı bir kişi üzerine odaklanarak fotoğrafını çekecekse orada duruma göre sohbet açabilmeli ve doğallığı bozmadan takılabilmeli diye düşünüyorum.
Tabii bu söylemlerim garanti değil, sokakta ne olacağı belli olmaz, bunları yazarken eskiden okuduğum bir yazı aklıma geldi Henri Cartier Bresson hakkında. O yazıda Bresson'un sokağa çıktığı zaman çok sabırlı olduğunu ve uygun anı yakalamak için ortamı çok iyi gözlemlediğini ve anı yakalamak için uzun bekleyişleri bile olduğunu yazıyordu.
Aklıma gelmişken ekleyeyim istedim
Yazılanların hepsini okudum, güzel paylaşımlar olmuş ve ben de bir ek yapmak istedim.
güzel paylaşim olmuş emeğine sağlık
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Çok faydalı bir makale olmuş , teşekkürler , özellikle ;
'' Fotoğrafını çekeceğiniz insan sizi farkettikten sonra o fotoğraf bir sokak fotoğrafı değildir, o insanın hayata nasıl karıştığını gösteremez. Yapay bir portredir elinize geçen. '' cümlesi herşeyi özetlemiş
Elinize sağlık ben de yeni okudum.. Sokak fotoğrafı çektiğini zanneden çok insan var etrafta. Sümüklü çocuk ve mendil satan adamı çekmek sokak fotoğrafı çekmek değildir bana göre.
Referanslar;
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Biz 6-7li yaşlarımızda sabahın köründe titreyerek de olsa "varlığım Türk varlığına armağan olsun" derken gayet ciddiydik.
güzel yazı olmuş. yazanın da paylaşanın da ellerine sağlık....
Hocam bilgiler anlaşılır ve öğretici ,çok teşekkürler..
Çok güzel anlatım.. Kutlarım.
cok doğru arkadasım sonuna kdr katılıyorum
Canon EOS 550D-EF 50mm f1.8 II Lens-CANON EF 75-300mm f/4.5-5.6 III
olayın içine girmek anlamında bence 200mm'lede çok uzak sayılmayız öte yandan şahsi fikrim ha makinayı kıçına yaslayıp saklamışın hada uzaktan olayı karelemişin çok farklı gelmiyor bana.. ama şöyle bir yol izlenmeli uzaktan gerçekten algılanan farklı olabilir yani yaşanılan başka ruh başkadır ve karaktersiz bir kare elde edilir belki.. bu nedenlede olayın içinden olay sürerken bi şekilde oradan sıyrılıp an fotoğraflanabilir.. birde sokak olayında yaşanılan toplumun bu duruma olan açıklığı veya tepkisinide iyi bilmeliyiz..
Bu aralar Anadolu'da çekimler yapıyorum. Pazarcılar olsun, çocuklar olsun.. hiç farketmiyor. Bi 200 mm lensim niye yok diye kafamı duvarlara vuruyorum.. O derece diyorum başka bişey demiyorum. Neden mi? Uzaktan çekmeye, vurkaça karşıydım ama işin içine girince bir de bakıyorsunuz ki, doğallık ancak farkettirmemekle mümkün.. Bu yüzden ben de telefoto kullanılmasına destek veriyorum. Ancak ne var ki, eğer olay ve konunun kahramanları siz diplerinde bile olsanız etkilenmyecekse (ör: sokak müzisyenleri) bu durumda 50mm ile çekim yapabiliyorum. Görüşlerim bu yönde.
Herkese iyi aksamlar
çok güzel bir makale çok teşekkürler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Paylaşım için teşekkürler gerçekten çok yararlı bir yazı olmuş
celil sezer diye birini keşfettim ya da belki bilinen biri benim ayıbım yeni duydum. amatör mü prof mu bilmiyorum ama türk fotoğraf sanatının gelişmesi için böyle adamlara ihtiyaç var. Sokak fotoğrafı konusunda bana göre çok başarılı. Kendisinin bazı fotoğrafları aşağıda bu da sitesi İnsanlar ve Şeyler Hakkında açıkçası çok uzun zamandır gördüğüm en iyi fotoğrafçı. Bunu gerçekten kimse için söylemem çok zor çıkar ağzımdan.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Gorkem bu adam bi harika! Fotograflarina bayildim
bu adam tanınan biriyse benim ayıbım bilmemek ama yok yeteri kadar tanınmıyorsa hepimizin ayıbı. normalde prof,amatör herkesin yaptığı işlere bakıp not ederim bir yere ama ilk defa gördüm bu adamı. Çok üst düzey yaptğı iş ciddi diyorum.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
paylaşım için teşekkürler
Güzel bir anlatım olmuş..Bilgiler iyi
Canon EOS 1Ds MARK II & CANON EF 70-200 mm f/2.8 L USM / CANON EF 24-105 mm f/4 IS
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gercekten cok basarili ben cok begendim.Camdan yansimayi cok kullanmis asiri yansima var bazi fotograflarinda.polarize filtreyi ters mi kullanmis galiba
"ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ
Çok güzel bir yazı olmuş tebrikler.