70-200 ve türevi lensler magazinciler ve spor muhabirleri tarafından tercih edilir ve kullanılır, onun için keskin olmak zorundadır bu zorunluluktan dolayı da net fotolar verir ve akabinde dış çekim işlerde stüdyocularda kullanır. üstelik görünüşü dolayısıyla havalıdır ve profesyonel görüntü verir .
sn Fatih Aydemir bence 24-105 i satmayın alacağınız ef 70-200 is olmayanı pek keskin bi lens olarak belirtilmiyor olacaksa is li olanı araştırın yada hayyamda manuel ucuz tele bakın mutlaka vardır iyi bir alternatif.
bu arada Bircan bey'in sorduğu soruyu bende merak ediyorum 24-105 cropluda ne kadar başarılıdır lütfen dar kalır ile başlayan cevaplar verilmesin şimdiden teşekkürler.
Aslında ef lensler ff govdeye gore cropta daha iyi sonuc verir, cunku crop sensor ef lensin urettigi imajın merkezde %62 kadarını kullanabilir. Ve lenslerin merkezde kalitesi her zaman koselerden iyidir
Edit: altta can'ın eklediklerine katılıyorum
Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (06.April.2013 Saat 01:01 ) değiştirilmiştir.
L serisi lensler en güzel ff de performans veriyor dar kalır evet tonları tam alamazsınız keskinlikten kaybınız olur birde F4 kurtarmıyor gündüz çekimleri haricinde cogu insan 2.8 17 50 tamron tercih ediyor.
Ben baya uzun kullandım 1100d ile 24 105 ışık iyiyse tad veriyor değilse pek hoş olmuyor iso arttırmak cropta
ek:halil ibrahim abiye katılıyorum ayrıca
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Ben olsam o bütçeyle yaklaşık olarak 16-35 F/2.8 L USM + 2. el bi 70-300 EF IS USM alır rahat ederdim. Geniş açının dibine vurup lazım olduğunda zoom lenste de 70-200 kadar seri olmasa da güzel işler çıkaran bir lensle devam ederdim. Para artarsa 50mm 1.8 eklenebilir minimal bütçe olarak düşünülürse ve de 16-35 hiç bi zaman çıkmaz makineden hele ki 5d mark II ise iki lensle bile ihtiyaç duymazdım açıkası 50mm'ye veya 35-105 arası aralığa.
Çok fazla kullanacağın lens geniş açıda tatmin edebilen zoom lensin olacak çünkü. 17-40 olur 16-35 olur. Ben şahsen 24mm'yi az buluyorum 16 mm ile geniş alan manzara çekimlerinde çok fark ediyor.
Konuya değerli dostum Kadir Gereli tarafından canon 500d+canon 70-200 2.8 is II ile çekilmiş bir portremle katkı sağlayayım. Raw çekildi ve tarafımdan çok az değişiklikle jpeg olarak kaydedildi ve acdsee 10 ile forum kurallarına uygun küçültüldü, keskinlikle hiç oynanmadı, camera rawda mercek düzeltme uygulandı. Fotoğraf üzerinden tartışmaya devam edebiliriz
f 2.8 1/400 iso 100 200mm
özellikle 70-200 ün yarattığı bahsettiğiniz sıkıntılar fotoğrafta var mı çünkü ben henüz teknik olarak detaylı fotoğraf okuyamıyorum oradan devam edebiliriz saygılar...
Not: Sevgili Halil İbrahim objektif gerçekten çok ağır bence gezilerde falan işkence olur...
fotoğraf çekmek resim yapmak gibidir yetenek yoksa 5dmarkIII olsa elinde beyhudedir.
Özgür abi ne yaptınız siz f 2.8'den bahsediyorsunuz daha söze ne gerek
İste bahsettigimde tam olarak bu! Arkada ne var?
Sadece bulanıklık / boke
Oysa portre cok daha genis bir kavram
Bas
Bust
Belden ust
Dizden ust
Tam boy
Ve mekan icinde hayatı anlatan belgesel portre
Bu ornekte sadece ortamdan soyutlanmıs bir bust portresi var.
Portre daha once de yazdıım gibi vesikalıktan ibaret degil
Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
Halil ibrahim o konuda haklısın o zaman benim de canon 600d+50mm 1.8 ile çektiğim Kadir Gereli kardeşimin portresini paylaşayım bir de onun üzerinden yürüyelim ancak gene de tele lensin portredeki teknik sıkıntıları hakkında biraz daha ayrıntı verirsen sevinirim ben mesela ayrıntıların bu kadar keskin olmasına bayıldım bilinen portrede keskinlik gereksizdir mottosuna rağmen
f 2.5 1/1000 iso 100 50mm gene raw çekildi tarafımdan işlendi bir miktar keskinlik verildi camera raw da mercek düzeltmesi uygulandı jpeg kaydedilip acdsee10 da forum kurallarına uygun küçültüldü
fotoğraf çekmek resim yapmak gibidir yetenek yoksa 5dmarkIII olsa elinde beyhudedir.
ee hala yorumunu bekliyorum halil ibrahim sardın gene abini diline :-)
fotoğraf çekmek resim yapmak gibidir yetenek yoksa 5dmarkIII olsa elinde beyhudedir.
Konu SinanBerk34 tarafından (06.April.2013 Saat 13:04 ) değiştirilmiştir.
70-200 çok iyi bir objektiftir ancak 24-105 i sattıracak türden değildir.
24-105 Canon'un en iyi tak-gez objektifidir.
Bir de 70-200 -eski IS'sizden alıyorsanız 24-105'in yanına yaklaşamazsınız. Çünkü defalarca söyledim IS ile IS'sizin tek farkı titreşim önleme değil optik kalitedir de.
Bence 50mm sabit ve 24-105 ile çekemeyeceğiniz bir fotoğrafı zor bulursunuz.
İNTERNETİME DOKUNMA!
Tamam arka plan konusunda yorumunu aldım ama daha yukarda bahsettiğin tele lenslerin özellikle perspektif yığılması etkisi bu fotoğrafta da var mı ve benim 50 mm örneği senin arka plan tezine uygun mu bunu merak ediyorum, bana 50mm yi sevdir yokluk zamanda 70-200 peşine düşürme :-) 2.8 alamam ama f4 is düşünüyorum özellikle de portre için ama bir ara senin de sattığın tamron 70-300 vc usd şu ara ilk favorim fiyatıyla ve bütün yorumlardaki sıradışı vc performansıyla
Not: Fatih evet söz konusu olan 2.8 is II ama f4 is olanda sadece bir stop aşağıda, aşağı yukarı aynı etki alınacaktır diye düşündüğümden bu fotoğrafı paylaştım, gene de baktıkça ulan ben 35 yıl boşa yaşamışım ben neymişim be deyip kendimin farkına vardırıyor bu portre
Konu aragorn20 tarafından (06.April.2013 Saat 02:25 ) değiştirilmiştir. Sebep: bilgi ilavesi
fotoğraf çekmek resim yapmak gibidir yetenek yoksa 5dmarkIII olsa elinde beyhudedir.
hocam 70 200 ile çekilen fotoğraf a bakarsanız arka plan modelin üstüne doğru geliyormuş hissi var ama 50mm de bu şekilde değil model önde arka plan geride kalmıs modelin üzerine gelmiyor tam tersine arka tarafta sabit duruyor gibi.
70 200 135 ve bunların daha üstü objektiflerde bu yığılma etkisi oluyor kimi sever kimi sevmez ama halil ibrahim abininde dediği gibi portre nin farklı tarzları var vesikalık girmiyor bu gruba
yanlış anlaşılmasın benimde çektigim vesikalık tarzında fotoğraflar oldu çeke çeke öğreniyoruz sonuçta
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
İNTERNETİME DOKUNMA!
Su an ornek bulup anlatmak istedigimi gosteremem belki ama daha once yazdıgım su konuya bakarsan ne demek istedigimi daha iyi anlatabilmis olurum sanırım
http://www.canonturk.com/vbulletin/d...denemeler.html
örneğin,
bu yığılma etkisini senimada aksiyon filmlerinde çok kullanırlar. patlama ile oyuncuyu aynı düzlemde göstermek için başvurulan bir yöntemdir. 600mm veya daha uzak odak ile aslında patlama alanından 100 metre uzaktaki oyuncuyu sanki dibindeymiş gibi gösterirler. aynı zamanda patlamayı da olduğundan çok büyük gösterirler.
Tapatalktan gonderdim Turkce karakter varsa "tepetaklak" olmus olabilir
Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (06.April.2013 Saat 02:46 ) değiştirilmiştir.