CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 27 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 27 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #21
    Telemacro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Eskişehir Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Y
    Makina:
    Canon 7D
    Üyelik tarihi
    10.August.2009
    Nereden
    Eskişehir
    Yaş
    54
    Mesajlar
    193

    Standart

    maşallah... çok güzeller... hele ilki fotoğrafçılık açısından da pek güzel...










    Canon 7D | Sigma 10-20 | Tamron 18-270 | 100mm |YN460|PT-04|Rode Video Mic|

  2. #22
    fraktalinda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    M. Hakan Özsaraç
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    17.January.2011
    Nereden
    Samsun
    Mesajlar
    144

    Standart

    Estağfirullah Mustafa Hocam, eğer İran tarzı nes'talik'ten bahsediyorsanız
    tabiki doğrudur. Özellikle çalışmalarınızdaki kağıt seçimi (eğer sonradan
    uygulanmış texture değilse) çok hoş!.. Yazınızın iç bölgelerindeki net siyah
    renk güzel duruyor. Ama tercih olarak kenar bölgelerinde kamış hareketlerinin
    seçilemeyecek kadar gizlenmiş olması sanki harflerin doğallığını etkiliyor ve
    matbadan çıkmış havası veriyor, tabiki bu şahsi görüş, bakış açısı.
    Çalışmalarınızdaki harflerin özellikle çanak bölgelerinde
    meydana gelen daralmaları kamış kalemle o şekilde çıkarmak neredeyse imkansız.
    Bu dikkatimi çekti sadece ve kafama takıldığı için sordum, merak ettim.

    Bildiğiniz gibi hat sanatı tarihimizde nes'talik yazısının en güzel örneklerini
    Yesarizade Mustafa İzzet Efendi ve Hulusi Efendi gibi büyük talik üstadaları
    yazdılar. Onların eserlerinin her biri tekrar yazılması mümkün olmayan
    birer şaheserdir. İncelediğimizde bu tarz harf stillerine rastlamıyoruz.
    Hat sanatında yenilikten yana olanlardanım ama asıla müdahele konusunda
    sizinle hemfikir olamıyorum.
    Özellikle son zamanlarda renkli mürekkeblerle kalem hareketlerini açıkça
    görebileceğimiz cesur hat levhaları beni çok etkiliyor ve yenilikçi geliyor asla
    sadık kalarak..

    Yine birkaç çalışma daha taradım. Her ne kadar açtığınız bu güzel başlığa ve
    sizin paylaştığınız birbirinden güzel çalışmalara yakışmasada heyecanımı
    teskin edemeyip yükleyeyim istedim...

    5 yıl önce yaptığım Sülüs karalamalarımdan...


    Sulus_karalama2 001 by OzsaraC, on Flickr


    Hat_sulus_karalama 001 by OzsaraC, on Flickr

    1986'da (Hicri 1407) Kadıasker Mustafa İzzet Efendiyi takliden yazmışız.
    Kağıdını lise defter yaprağından kesip kuru boya kalemiyle boyamıştım. Ne
    imkansızlıklar varmış. Eeee İstanbul'a 1250 km uzak olunca sanat aşkı insana
    herşeyi yaptırıyordu.


    Untitled-1 by OzsaraC, on Flickr










    Konu fraktalinda tarafından (11.November.2011 Saat 01:01 ) değiştirilmiştir.
    5DII♥851.8♥17-40L♥ 70-200 4L IS♥Σ50 1.4EX♥SMYNG 35 1.4L♥MPE-65 5X♥-24

  3. #23
    muzzy_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Muzaffer KARAKUŞ
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    26.October.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    869

    Standart

    Çok basarili çalısmalar mustafa abi ellerine saglık devamını bekliyoruz










    "...Bakın, ben bir entellektüel değilim – sadece fotoğraf çekerim. Helmut Newton..."

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  4. #24
    mustafanazif
    Guest

    Standart

    Alıntı fraktalinda Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Estağfirullah Mustafa Hocam, eğer İran tarzı nes'talik'ten bahsediyorsanız
    tabiki doğrudur. Özellikle çalışmalarınızdaki kağıt seçimi (eğer sonradan
    uygulanmış texture değilse) çok hoş!.. Yazınızın iç bölgelerindeki net siyah
    renk güzel duruyor. Ama tercih olarak kenar bölgelerinde kamış hareketlerinin
    seçilemeyecek kadar gizlenmiş olması sanki harflerin doğallığını etkiliyor ve
    matbadan çıkmış havası veriyor, tabiki bu şahsi görüş, bakış açısı.
    Çalışmalarınızdaki harflerin özellikle çanak bölgelerinde
    meydana gelen daralmaları kamış kalemle o şekilde çıkarmak neredeyse imkansız.
    Bu dikkatimi çekti sadece ve kafama takıldığı için sordum, merak ettim.

    Bildiğiniz gibi hat sanatı tarihimizde nes'talik yazısının en güzel örneklerini
    Yesarizade Mustafa İzzet Efendi ve Hulusi Efendi gibi büyük talik üstadaları
    yazdılar. Onların eserlerinin her biri tekrar yazılması mümkün olmayan
    birer şaheserdir. İncelediğimizde bu tarz harf stillerine rastlamıyoruz.
    Hat sanatında yenilikten yana olanlardanım ama asıla müdahele konusunda
    sizinle hemfikir olamıyorum.
    Özellikle son zamanlarda renkli mürekkeblerle kalem hareketlerini açıkça
    görebileceğimiz cesur hat levhaları beni çok etkiliyor ve yenilikçi geliyor asla
    sadık kalarak..

    Yine birkaç çalışma daha taradım. Her ne kadar açtığınız bu güzel başlığa ve
    sizin paylaştığınız birbirinden güzel çalışmalara yakışmasada heyecanımı
    teskin edemeyip yükleyeyim istedim...
    estağfirullah dostum, ne demek.
    başlığı benim açmış olmam, benim anlamına gelmiyor, hepimiz paylaşayacağız, ki güzellikler artacak... hepimiz aynı yolun yolcusuyuz biliyorsunuz... bâki kalan bu kubbbede hoş bir sadâ olacaksa, bizim de bir sesimiz olsun, sizin de bir sesiniz olsun... amaç bu...

    dediğiniz gibi, bazı çalışmalarımda, hat kaleminin, daha doğrusu klasik usulün kıvrımlarını göremezsiniz, görülmez... klasik usûl icra eden dostlar elbette ki bazen bana kızıyor olabilir ama ben bu şekilde kendimi biraz daha özgür hissediyorum... henüz hala tam oturtamadığım bir tarzım var... bazılarına göre oturmuş bir tarz ama benim hala üzerinde çok çalışmam gerektiğini biliyorum...

    bir takım hülyalar peşinde değilim açıkçası, hani ünlü olayım gibi bir derdim de yok... sadece sanat adına bir şeyler yapayım diyorum. bazen de kendiliğinden çıkıveriyor...

    biliyorsunuzdur, geçtiğimiz senelerde suriye'de bir gösteri yapmıştım hat sanatı üzerine... 2 gün içerisinde yaklaşık 2.000 civarında hat yazdım bu gösteride... ve hiç klasik usûl yazmadım...

    sponsor aracılığı ile gitmiştim ve ben gitmeden önce çalışmalarımdan bir deste, ürdün'e posta ile yolladım... sponsor anlaşması yapılmıştı ama yine de reel, kağıt olarak ellerinde olmasını istediler ve biraz da araştırma yapmak istemişler... ürdün ve suriye'de bu tarz yazan hiç kimseye rastlamamışlar, bu yüzden özellikle beni istemişler gösteri için... bu benim için güzel bir şeydi...

    şu soruyu sordum: "ürdün ve suriye'de hattat yok mu? hatta benden çok daha düşük rakamlara orada bunu yazacak çok kişi vardır muhakkak....." dedim. cevabın, "tabii ki çok hattatlar var, hatta ücret bile almayacak olan çok var fakat biz hem hattat, hem visual artist arıyoruz"...

    aslında bizim noktamız burası... yani benim noktam....kendimi hattat olarak görmüyorum, sadece bu yolun yolcusuyuz şükür... ama visual artist konusu da benim için önemliydi... bazı konularda birkaç unsuru bir arada bulundurduğunuz zaman, insanların ilgisini daha çok çekiyor...

    ben oraya gittiğim zaman, inanın en çok şu sözü duydu (ben yazarken),
    "الخط العثماني" (hattu'l-osmanî)... yani insanlar bunu mırıldanıyordu... demek ki formdan çok uzaklaşmamışız... ve kendi dillerini konuşan, kendi yazılarını yazan insanlara, orada bu gösteriyi yapmış olmak benim için esasen, gurur verici bir olaydı. hem sanat açısından, hem türk olarak, hem de farklı bir çizgi ortaya koyarak...

    biraz farklı tarz yazıyor olsam da,
    şuna inanın ki dostum, klasik usûl her zaman başımın tacıdır...

    sizin de çalışmalarınız harikulâde, şahsen çok beğendim... devamını d a yüklerseniz memnun olurum... biliyosunuz, bizler bu sanatı icra ederken çok şeylerle karşılaşıyoruz...

    bir gün yazarken, bir singapurlu yanıma geldi... kendisi hristiyandı... yani boynunda haç vardı... ne yazıyorsunuz? diye sordu ingilizce olarak... o ara, lafzatullah ve muhammed (sav) yazıyordum. Allah ve son peygamber hz. muhammed'in ismini yazıyorum... dedim... çok güzel, bana da öğretir misin? diye sordu... şaşırdım birden... ne kadar kalacaksınız? türkiye'de diye sordum. yarın uçağım kalkacak dedi... hangi otelde kalıyorsunuz? diye sordum. Otelinin adını söyledi... tamam işim bitince gelip size öğreteceğim dedim... işim bitince oteline gittim, odasında yaklaşık 3 saat kendisine lafzatullah ve muhammed (sav) yazmayı öğrettim... hala yazışırız arada... farklı şeyler yazmaya çalışıyor kendisince

    ama güzel şeyler bunlar dostum...
    farkında olmasak da, güzel şeyer oluyor...
    ve en güzeli,
    "olacağını" hep bilmek...

    muhabbetle.

    bu arada kağıtlarımı bazen hazır kullansam da, bazen ps'de texture olarak eklesem de, çoğunlukla guaj boya ile kendim boyuyorum... bazen 10 farklı guaj boya kullanıyorum kağıt desenlerimi oluştururken... bunun için de sadece küçük bir selpak parçası kullanıyorum...











  5. #25
    cagdassca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    hüdai çağdaş
    Makina:
    canon eos 50d
    Üyelik tarihi
    13.October.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    20

    Standart

    ellerine sağlık, çok güzel hepsi.. devamını bekliyoruz











  6. #26
    absmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kürşat
    Makina:
    Canon 5d Mk2
    Üyelik tarihi
    20.August.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    45
    Mesajlar
    103

    Standart

    Tebrikler çok güzel çalışmalar bu sanata karşı ayrı bir hayranlığım olmuştur hep.











  7. #27
    mustafanazif
    Guest

    Standart



    "hiç"...











Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •