CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 8 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 8 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Aspet Manukyan
    Makina:
    Benim için fark etmez, RAW çeksin yeter...
    Üyelik tarihi
    30.June.2010
    Nereden
    ...
    Mesajlar
    1,501

    Standart Bu nasıl çekilmiş olabilir Bölüm 5

    İlk başta rig shot gibi düşündüm sonra o kadar uzun çubuk olamaz dedim. Sizce ne tür bir işlem uygulanmış olabilir?














  • #2
    yoldju - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    İlhan Asiruh
    Makina:
    Nikon D7000 (şimdilik) D800 olacak :)
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    51
    Mesajlar
    947

    Standart

    Paralel yönde aynı hızda hareket eden ikinci bir aracın üstünden.










    Andy Passenger

    Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
    Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
    | MBP Z0LZQ

  • #3
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Aspet Manukyan
    Makina:
    Benim için fark etmez, RAW çeksin yeter...
    Üyelik tarihi
    30.June.2010
    Nereden
    ...
    Mesajlar
    1,501

    Standart

    Alıntı yoldju Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paralel yönde aynı hızda hareket eden ikinci bir aracın üstünden.
    Ben de aynını düşündüm ama netice aynı hızda bu kadar net bir fotoğraf elde etmek mümkün değildir diye düşünmüştüm ki şimdi düşünün ce bir de sabit dururken çekilmiş araba fotoğrafını üzerine koyunca arabayı da net oalrka elde etmek mümkün, doğru











  • #4
    Serhan Seçen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Serhan SEÇEN
    Makina:
    Canon 5D Mark2
    Üyelik tarihi
    28.April.2010
    Nereden
    Bursa
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1,071

    Standart

    Sabitken çekilmiş araba fotğrafına gerek yok şuanda bulamadım ama yarın bu konuya aynı hızda giderken başka bir aracı çektiğim ve gayet net çıkan bir örnek eklerim. Düz bir yolda çekim yapıyorsanız ve bu fotoğrafı elde etmek için özel bir gayeniz varsa ki bu fotoğrafta vardır bir kamyonet kasasından kolaylıkla çekilebilir diye düşünüyorum.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #5
    yoldju - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    İlhan Asiruh
    Makina:
    Nikon D7000 (şimdilik) D800 olacak :)
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    51
    Mesajlar
    947

    Standart

    Araçlarının hızının yüksek olmasına gerek yok. bazı hızlarda 1/500 hatta 1/1000 bile pan yapılmış gibi sonuç verir. çekim yapılan ve çekilen araç hızları aynı veya çok yakınsa net fotoğraf elde etmek de zor olmaz.

    D.N. vaktiyle 1/500 kullanarak Gokart sahasında pan çekmiştim.. gayet başarılı da olmuştu...










    Andy Passenger

    Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
    Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
    | MBP Z0LZQ

  • #6
    bohemiantirad - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderatör

    Status
    Offline
    İsim
    Onur Şahin
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark II, Olympus OM-D E-M5
    Üyelik tarihi
    28.November.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1,897

    Standart

    Bence kameranın sağ üst taraflarından sol alta (aracın da tepeden sağına doğru) yumuşatılmış dolgu flaşı patlatılmış. Doğal ışık kaynağından (güneşten) gelip aracın üzerinden geçtiği köprü/geçit gibi yüzeyi tutan eğik kolonlardan ışık ikiye ayrılarak araca vuruyor.

    Bilhassa kolondan gelen öndeki ışık hüzmesini kameranın sağ üst arkasından reflektörle yansıtılıp aracın sağ önünün aydınlatılması değil de doğrudan difüzörle yumuşatılmış dolgu flaşı var sanki..

    Sonuçta ters ışıkta aracın sağ kısmının kararması engellenmiş, ön kaputun sağ kısmındaki parlaklık bunu düşündürdü.

    Ayrıca kameranın solundan doğal ışık çok iyi hesaplanmış bir açıda yansıtılıp aracın sol yüzeyi aydınlatılmış. PS'de de aracın sağ kapılarda falan yansıyan görüntüler muhtemelen temizlenmiş..

    İyi bir senkronizasyon, mükemmel bir strobist uygulamasıyla yüksek perde hızı ve hareketin donması bence mümkün. Bu durumda başka bir araçtan (hareketli) çekim yapılmasına gerek kalmıyor.

    Not: Başta Tahir Bey; ışık uygulamalarının üstadları kıs kıs gülüyordur muhtemelen "B kadar da sallanmaz ki birader" hesabı










    "Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)

  • #7
    yoldju - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    İlhan Asiruh
    Makina:
    Nikon D7000 (şimdilik) D800 olacak :)
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    51
    Mesajlar
    947

    Standart

    Işık ölçümünü arabanın sağ aynasından yaparsa bu şekilde dolgu ışığına ihtiyaç duymaz. ayrıca dış mekandaki patlama karanlık alandan ölçüm yapıldığına işaret sanki....










    Andy Passenger

    Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
    Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
    | MBP Z0LZQ

  • #8
    G.emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Göktuğ Emre Gedikli
    Makina:
    5D II
    Üyelik tarihi
    10.January.2011
    Nereden
    İstanbul - Arnavutköy
    Mesajlar
    1,292

    Standart

    Aracın gölgesiyle diğer gölgelerin paralel olmadığını farkettim.
    Aralarında çok mesafe yok ama gölgelerin eğimleri bariz farklı.










    D90'lı sığınmacı

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •