Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
aydın abi teşekkür ederim. arşivlerken gerekli bilgilleri fotoğraf ismi olarak ve detaylı şekilde giriyorum saklarken... Onun dışında sitelere yüklerken yazı yazmıyorum ama bundan sonra not düşerim.. fotoğrafların hepsi iyi değil farkındayım bazen iyi bir fotoğraf olmasa da koymak zorunda olduğum fotoğraflar oluyor. Onun dışında dokumanter çalışmak gerçekten çok zor artık. hele böyle olaylarda. Kadraja giren yüzlerce fotoğraf makinası var. Ben bir yerde fotoğraf çekerken teyzelere falan gelip çekiştiriyor telefonla bile fotoğraf çekmek için. O yüzden zorlanmaya başladım
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Dokumanter calisma olaylari durumlari ytansitmaktir. Eger yuzlerce makine oradaysa veya teyzeler cekistiriliyorsa buda durumun bir parcasidir. Bence bunlardan kacinmak gerekmez. Adi uzerinde olna olayi belgeliyorsun ve gunumuzde ozellikle son zamanlarda ortaya cikan organize olma ve protesto mantiginda cep telefonlari cok cok onemli bir oge.Onun dışında dokumanter çalışmak gerçekten çok zor artık. hele böyle olaylarda. Kadraja giren yüzlerce fotoğraf makinası var. Ben bir yerde fotoğraf çekerken teyzelere falan gelip çekiştiriyor telefonla bile fotoğraf çekmek için. O yüzden zorlanmaya başladım
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
hayretten kastım İstanbul da oturuyorum ama bu kadar çok ve bir arada olduğunu görmekti haber ajanslarına dün pek bakamadım şehir dışındaydım benim eksikliğim.
CAN EMANET KUL MİSAFİR...
amatörlerin çoğu çektikleri fotoğrafları paylaşmıyorlar bile. telefonlar ile çekilenlerde anca arkadaş arasında. İran devrimi ve gezi parkı gibi olayları ayrı tutuyorum zaten genelde sıcak çatışma içinde bu amatör fotoğraf meraklılar olmuyor. Çekmemiz gereken bir kareyi çok zor çekiyoruz kadrajlar çok bozuluyor. Meslek olarak bu işi yapanların dışında abartmıyorum yüzlerce dslr,cep telefonu ve bilimum ekipman var. Sorun olmaları değil en azından iş için yapanlara biraz daha toleranslı davranmaları. mesela dün arkadaşım bir bayrak ayarlardı kendi ve kimse bayrak istemiyordu garip şekilde. Bayrağın önünde birinin protesini çekmek için ayarladı. adam uğraştı durdu sonra birileri geldi sitemkar bir tavırla ''izin verde biraz biz çekelim falan dediler'' )
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Aslinda portfolyonun alti bunu tartsimanin yeri degil... O yuzden sil dersen haklisin ve silebilirim.
Dokumanter fotograf var olanin, mudahalesiz gosterilmesi ise;
Ve kimse bayrak istemiyorsa;
O zaman cekilen fotograf kurmaca olmuyor mu? Etiksel olarak PS ile kalabalik arttirmak ile bunun arasinda bir fark oldugunu dusunmuyorum. Mudahalenin fiziksel veya dijital yapilmasi mudahale oldugnu ve ortamin gercekliginin bozuldugunu degistirmiyor. Bir kisminiz hatirlar belki bir donem ismi lazim degil bir televizyon programi sokak cocuklarini gosterirken daha dramatik olsun diye ellerine bally posetleri veriyordu. Oysa oyle bir durum yoktu mesela. Bu durum ondan cok mu farklidir.
Bir de eger ortamin gercegi icerisinde hatira fotosu cektirenlerde varsa (ne kullanirsa kullansin) bunlari yadsimak, yok gibi davranmak sotlenen seyi degistirmiyor mu? Cunku hatira fotosu cektirenler, cekenler aslinda gunumuz populer kulturunun, "sosyal" medyasinin, kapital yapisinin var olan uzerinde etkisi. Var olanin bir parcasi. Dolayisi ile bugun yapilan gosterilerin 68 kusaginin gosterilerinden farkini, gostericilerin durdugu ve icinde bulundugu kulturu gosteren birer simge. Bu simgelerin atilmasi gercegin carpitilmasina sebep olmuyor mu?
Evet fotografci kadrajina girenleri secer ve bir seyler anlatir. Kadrajin disinda kalanlarda aslinda fotografcinin anlattiklarinin, kabul etmediklerinin, istemedilerinin bir parcasidir. Ancak belge amacli calisildiginda objektif olmaya yaklasmak kabul etmedigimiz, elestirdigimiz durumlari gostermek, gercegi en mudahalesiz sekilde sunmak maac olmalidir.
Capa'nin dusen ispanyol askeri buna en guzel ornektir aslinda. Ilk sunuldugunda belge olarak sunulmus daha sonra kontak baskilar goruldugunde kurmaca oldugu anlasilmistir. Capa nin savunmasi savasin siddetini ve olumu gosteren bir fotograf calismasi oldugu ve savasin gercegini yansittigi icin belge oldugudur. Ancak belge fotografla ugrasan bir cok fotografci bunun en amiyane tabir ile bir kivirtma oldugnu kurmaca fotograflarin tabii ki savasi ve siddeti yansitabilecegini ancak bunun belge olmadigini aynen konulu bir film gibi islendigini soylerler.
Her neyse lafi cok uzattim. Tekrar eline sagllik.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
çekenlere engel olmak ya da niye çekiyorlar diye bir şey söylemiyorum haddime değil zaten. Sadece bazı durumlarda işimizi zorlaştırıyor en azından benim için. Evet bu bir durum. insanların orada olması ve binlerce fotoğraf makinası olması bir süreç ve dijital olarak yaşanan bir devrim var. Şu sevdiğim bir kare örnek vermek gerekirse. Fotoğraf çekenlerde bazen dokumanter çalışmanın parçası olabiliyorlar..
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Görkem eline sağlık öncelikle.
Bugün hurriyet.com.tr de baktım fotoraflardan daha güzel bir çalışma.
Bence bu soyledigimi değerlendir. O kadar çok gazete o kadar çok haber sitesi var maddi yönden faydalan derim.
"VARLIĞIM, TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...."
Yüksek sesle bir daha söyle
"NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE..."
maddi olarak bir beklentim yok. fotoğrafları isteyen dergiler falan oluyor bir para talep etmiyorum. Onun dışında türk basını ile zaten çalışmam. Onların istediğim fotoğrafları hem sanatsal olarak hem içerik olarak yayınlaması mümkün değil çoğu zaman. Onun dışında belki ajanslarla olabilir ama öncelikle ekipmanı tamamen değiştirmem gerekiyor o da şu an mümkün değil. 20 bin gibi bir bütçe lazım. bir iki kitap projem var onlar olursa maddi olarak belki bir adım atarım ama zaten amacım maddi bir kaygı değil.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
gerçekten çok başarılı fotoğraflar. tebrik ederim.
teşekkür ederim ender..
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Onca ekipman kaygılı konunun içinde sizin portfolyonuzda gezmek keyif veriyor.
Gözüme çarpan tek olumsuzluk, kalabalık. Scott Kelby bir kitabında (kaçıncı serisi hatırlamıyorum) "İyi bir fotoğrafçı aynı zamanda iyi bir editördür. Çektiği fotoğraflardan en iyileri seçer ve bize bunları sunar" gibi bir cümle sarf etmişti. Şu an eksi bir durum değil belki ama aynı nitelikteki fotoğrafları elemiş olsanız pozitif katkı sağlayabilir zannediyorum.
teşekkür ederim. aslında elemeye çalışıyorum ama artık daha ince eleyip sık dokurum,dikkatli olurum. saygılar..
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM