CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 10 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 10 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree6Likes
  • 6 Post By theyapici

Konu: ***Sebastiao Salgado***

  1. #1
    theyapici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    kenan yapıcı
    Makina:
    5DMarkIII
    Üyelik tarihi
    12.March.2012
    Nereden
    İstanbul-Bahçelievler
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1,651

    Standart ***Sebastiao Salgado***

    Sebastiao Salgado (1944-) Sebastião Salgado | Facebook

    Children's wasd in Korem refugee camp Ethiopia. © Sebastião Salgado


    Refugees in Korem Camp, Ethiopia. © Sebastião Salgado





    Brezilya’lı fotoğrafçı Salgado 1944 yılında sekiz çocuklu bir ailenin altıncı çocuğu olarak dünyaya geldi. Salgado lisans eğitimini fotoğraf dışı bir alanda ekonomi alanında yaptı. 1968 yılında A.B.D.’de ekonomi yüksek lisansına başladı. 1971 yılında ise yine aynı alanda doktorasını tamamladı. 1973 yılına kadar iş hayatını ekonomist olarak iş hayatını sürdürdü. Aynı yıl eşinden aldığı makine ile Afrika’ya yaptığı yolculuk sırasında fotoğrafla tanıştı. Salgado yine aynı yıl Sygma ajansına girdi, 1975-1979 yılları arasında da Gamma ajansı için çalıştı. Ardında, daha sonra ekonomik krizden kurtulmasına vesile olacağı Magnum ajansı üyeliğine seçildi. ABD başkanı Reagan’a düzenlenen suikast girişimini fotoğraflaması hem ona uluslararası ün kazandırdı hem de ajansını yaklaşık on yıldır sürmekte olan ekonomik krizden kurtardı. Dünya Bankası'nda çalıştığı için birçok ülkeyi gezdi ve fotoğraflama imkanı buldu ana tema çalışan insan.

    Giant Tortise, Alcedo Volcano, Isabela Island. © Sebastião Salgado

    Yedi yıl boyunca 1977-1984 yılları arasında Brezilya da uzak dağ köylerini gezerek “Other Americans/Öteki Amerika (1986)” adlı albümü hazırladı. 1980 yılında on beş ay boyunca Fransız Sınır Tanımayan Doktorlar Topluluğu ile Afrikanın Sahra bölgesini gezerek “Sahel: L’Homme en Détresse / Sahra: Izdırap İçindeki İnsan” adlı çalışmasını hazırladı. 1986 ve 1992 yılları arasında o ana kadar ki en büyük projesi olan “Workers/İşçiler(1993)” üzerinde çalışmaya başladı. Salgado, bu albümü hazırlarken yirmi altı ülke gezerek geniş çaplı bir işçi profili çıkarttı. Çalışmasının genel yapısına bakıldığında Salgado’nun, albümü üç temel bölüm üzerine inşa ettiği görülmektedir. Tercih edilen ülkelerde bu bölünmeyi dolaylı olarak yansıtmaktadır. Fransa gibi sanayisi gelişmiş ülkelerdeki işçilik, Rusya gibi eski doğu bloğu ülkelerde sanayileşmiş ancak görece olarak eski teknolojiye dayalı işçilik ve üçüncü dünya ülkelerinde genellikle tarıma dayalı işçilik.

    Gourma-Rharous Mali. © Sebastião Salgado

    1997 yılında ise Brezilya’da topraklarının geri verilmesi için mücadele eden köylüleri fotoğrafladığı “After Terra: Struggle of The Landless/ Yurtsuzların Mücadelesi” çalışmasını gerçekleştirdi ve albümleştirdi. 2000 yılında ise kırk bir ülkede vatansız insanların, göçmenlerin ve mültecilerin çocukların portrelerinden oluşturduğu “Migrations and The Children/Göçmenler ve Çocuklar” albümünü yayınladı. Salgado 2002 itibari ile, çocuk felcinin kökünü kazımak için gerçekleştirilen evrensel kampanyayı fotoğrafladığı belgesel çalışmasını tamamlamıştır. Salgado bu çalışmayı gerçekleştirmek amacı ile Somali, Sudan, Hindistan, Kongo ve Pakistan gibi ülkeleri gezmiştir.

    Transporting bags of dirt in the Serra Pelada gold mine Brazil. © Sebastião Salgado


    Salgado çalışma yöntemleri ile pek çok çağdaşından ayrılan bir yaklaşıma sahiptir. Salgado’ya göre, projelerinde iyi sonuca ulaşmak, fotoğraflanan insan ile kurulan ilişkiye bağlıdır. Bu yüzden Salgado çalışmalarını gerçekleştirirken, fotoğraflayacağı kişiler ile benzer koşullarda yaşar, onların yolculuk ettiği şekilde yolculuk eder. Projeleri genellikle uzun soluklu projelerdir ve bu süre içerisinde tüm giderlerini kendi bütçesinden karşılar. Salgado’nun çalışmalarına geniş bir perspektifle bakıldığında, kendi ideolojisini de fotoğraflarına yansıttığını söylememiz mümkündür. Other Americans’da Amerika kıtası ile özdeş olan kıta ile aynı isimli ülkenin karşısında ötekilik, The Workers çalışmasında ise, onun değişi ile milenyumun eşiğinde çalışan ve üreten sınıfın durumunu görebilmekteyiz. Salgado’nun fotoğraf çalışmalarının içeriksel ve biçimsel yapısında Meksika’da temelleri atılan öncüllerinin Riviera, Siqueros ve Orozco gibi ressamların olduğu Meksika Yeni Gerçekçiliği olarak da adlandırılan, ekspresyonist yaklaşımın izlerini görmemiz mümkündür. Seçilen konuların marksizm ile ilişkisi olması, biçimsel olarak da, kimi zaman göze batacak kadar koyu tonlar ve buna bağlı olarak dışavurumcu etkiler bu paralelliğin izleri olarak görülebilir. Salgado’nun başarısının diğer bir sırrı da entelektüel birikimini pozitif bir biçimde çalışmalarına yansıtmasıdır. Ekonomi üzerindeki birikimi yoksulluk, üçüncü dünya ve sanayileşme kavramlarına eleştirel yaklaşımını belli bir paradigma içerisine oturtmasını sağlamıştır.

    Serra Pelada altın madeni işçilşeri Brazilya © Sebastião Salgado



    The Brooks Range Alaska, Genesis 2009. © Sebastião Salgado










    CAN EMANET KUL MİSAFİR...

  • #2
    Ahmet Yeşil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ... ...
    Makina:
    Hasselblad 501cm, Leica M6 TTL, Canon 5D Mark II
    Üyelik tarihi
    03.July.2010
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    2,987

    Standart

    Çok müthiş bir fotoğrafçı.
    Bağımsız fotoğrafçıların en büyük ilham kaynaklarından.
    Paylaşım için çok teşekkürler!










    İNTERNETİME DOKUNMA!

  • #3
    gakturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gürkan Aktürk
    Makina:
    Nikon D90 Sony Nex-5N
    Üyelik tarihi
    05.January.2013
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    51

    Standart

    1.fotoğrafa bayılıyorum..Çok derin anlamlar çıkartıyor insan izledikçe











  • #4
    haplo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    erman karabaş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    29.December.2010
    Nereden
    antalya
    Mesajlar
    216

    Standart

    Fotoğrafın insan merkezli olduğunun katı bunlar çalışmaları gerçekten müthiş...










    Canon EOS 6D - Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC - HELIOS 44M-6 F2 58mm - Canon 50mm f/1.8 - YONGNUO 560 II X 2 - Digipod A2841P + BH-18N - Lowepro Flipside 300

  • #5
    izustun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    iz üstün
    Makina:
    Sony A7sII, Canon 5D MarkII, Leica M6
    Üyelik tarihi
    20.May.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    842

    Standart

    Sebastio Salgado çok ama çok iyi bir fotoğrafçı.Siyah beyazın ustalarındandır gözümde ve tabiki oda bir magnum fotoğrafçısı.Birde ondan esinlendiğini düşündüğüm Birol ÜZMEZ vardır ülkemizde onunda fotoğraflarını çok severim araştırmanızı tavsiye ederim.










    "ANALOG" SOHBETLER MÜDAVİMİ


  • #6
    sokak1112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emrah Ertok
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    02.November.2012
    Nereden
    konya
    Yaş
    44
    Mesajlar
    91

    Standart

    kendisi kazandığı mlyonlarca doları köylülere dağıtmış, cumhurbaşkanlıgı teklifini reddetmiş tuhaf bir kişiliktir. ortadan bir kaybolup 4-5 yıl görünmez sonra on binlerce rulo ile çıkarmış...

    ülkesindeki efsaneye göre fotoğrafını çektiği her şeyi satın alırmış..











  • #7
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Zednae
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    30.July.2013
    Nereden
    İzmir
    Mesajlar
    6

    Standart

    teşekkürler











  • #8
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ender İplikci
    Makina:
    5D Mark II
    Üyelik tarihi
    24.January.2012
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    39

    Standart

    harika bir fotoğrafçı, paylaşım için çok teşekkürler.











  • #9
    BunyaminS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Bünyamin Salman
    Makina:
    Canon 6D Canon 50D Samsung NX1000 Canon 50mm F/1.4 Canon 100mm Canon 17-40mm Canon 70-300mm
    Üyelik tarihi
    01.July.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    53

    Standart

    Bir bilgi: Salgado, Türkiye ziyaretinde bir pazarcı tarafından dövülerek hastanelik edilmiştir.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #10
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    Dayak olayı 15-16 yıl önce olmuş sanırım. Aslında Magnum Ajansı 'nda çalışan ya da çalışmış olan her fotoğrafçının tarzı aynı olmuyor. Yani şunu demek istiyorum bazısı Bresson gibi makinasını olabildiğince saklayarak kendini belli etmeden çekmeye çalışırken kimisi de örneğin DSLR ile kendini bariz göstererek ve kadraj için belli yerlerde uzunca vakit harcayarak çalışıyor. Bu işin doğrusu yanlışı olmaz tabi ama ülkemizin gerçeği de bu şekilde bir sonuç doğurmuş. Günümüzde de fotoğrafla uğraşan herkes dayak olmasa benzer durumlarla karşılaşmıştır elbet. Ülkemiz insanına göre dünyada ekonomik durumu, kültürel durumu, eğitim seviyesi çok daha altlarda olan çok fazla ülke var ama bizim ülkemiz kabalık anlamında en üstlerdedir maalesef. Anlayış, hoşgörü vs bunlar çok az.

    Bu arada kendisini konu alan Toprağın Tuzu adında bir belgesel var.











  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •