@error..., aynen dediğiniz gibi.
@error..., aynen dediğiniz gibi.
Videoda bir başlık daha olmalı : Hiç birşeyi beceremedim, huzursuzun da tekiyim, neden bilmiş bilmiş tespit yapmayayım
bahsetmeye değmez...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
.......
Konu canerkasapoglu tarafından (01.June.2011 Saat 01:30 ) değiştirilmiştir. Sebep: cahile laf anlatmak...
Evet doğru haklısınız. Herkes kendi işini yapsın. Emeğe saygı. Tamam da gerçekten böyle mi? Hiç mi internetten mp3 indirmeyiz? Hiç mi film indirmeyiz? Hiç diziport vs den dizi izlemedik mi? Tüm programlarımız lisanslı mı?
Bunun ne alakası var konumuzda diyebiliriz. Albüm almayarak mp3 indirerek albüm sahibinin kazancına sekte vurmuyor muyuz? Film indirerek sinemalara DVD satan firmalara sekte vurmuyor muyuz? Neden yapıyoruz bunu peki? Tamamen duygusal
Düğün yapsam ve param varsa gider adam gibi bir yere yaptırırım. Çok param yoksa tanıdığım bildiğim fotoğraf yeteneğine güvendiğim ama işi bu olmayan arkadaşıma yaptırırım. Eylülde düğünü var arkadaşımın. Bana nikah sonrası bir yerlere gidelim fotoğraf çekelim dedi. Gitmeyeyim mi? Mesleğim muhasebe diye arkadaşımı reddetmem mi gerekiyor?
İzmir'de bir arkadaşımın arkadaşının düğünü vardı. Arkadaşım Düğün fotoğrafçısını görünce üzüntümden yıkıldım demişti. Adam D90 + Kit lens tepe flaşı ile çatır çatır çekmiş. Dünya da para almış. Ama düğün sahipleri beğenmiş.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Piiii ne karışmış ortalık arkadaş. Konu gene gelmiş profesyonel amatör olayına dayanmış. Ben de diyorum ki " Bütün amatörler ölsün, pis adamlar 2 kare fotoğraf çekip hemen para kazanmaya çalışıyorlar. Profesyonelleri işlerinden ediyorlar"
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Burada çoğumuz amatörüz bildiğiniz üzere, fotoğrafçılıktan profesyonel anlamda hayatını kazananlar da var tabi. Bu nedenle profesyonel amatör karşılaştırmasından ziyade, takınılan tavır, başka bir deyişle makine alanın statü sahibiyim havasında olması. Daha önce de denildiği gibi, ne olduğunun farkında olanlara karşın bir şey yok ortada; sorun ne olamadığının farkında olmayanlarda.
tabiki isteyen istediğini çeksin. hatta parası varsa gitsin mark 3 ünü de alsın. kimsenin buna karışmaya hakkı yok. ama caner beyin dediği gibi eğer burnunu uzman olmadığı bir işe sokuyorsa orada bir dur diyeceksin. gerekirse uyaracaksın ve konumunu bilecek.
Saçmalık başka bişey değil.
Avrupada amerikada herkesin elinde bir fotoğraf makinesi vardır. Hele yazın gezerim tatile giderim yazın hep ve özellikle japonlar. Hepsinin elinde fotoğraf makinesi. Ufacık çocukta bile dslr vardır. Kimse demiyor onlarda " ya buda makine almış herkesde dslr alıyor kardeşim yaaa """
Bunları söyleyenler kimdir biliyor musunuz? Aslında gerçek hayatta hiç bişey yapamamış fotoğraf çekip bir yere gelip kendini kanıtlayamamış insanlar. Kimlerdir biliyor musunuz, aslında kendiside fotoğraf makinesini hava için alıp millete hava atarken herkesin artık DSLR alması ve kendisinin toplumda bir farkının olmamasını çekemeyen adamdır.
Ben hergün dışarı çıkarken omzuma asarım makinemi çıkarım. Fotoğrafı ahmet mehmet için sergi için çekmem. Kendim için çekerim, hoşuma gidenide internette paylaşırım. Beğenen olur beğenmeyen olur. Bu bir HOBİDİR....
Benim hobime kimse laf edemez. Laf edenin arkamdam böyle saçma salak konuşanlarında kendi zekalarından şüphe ederim. Hem millet sinema pahalı gidemiyoruz, tiyatro pahalı gidemiyoruz, kimsenin bir hobisi yok, şu yok bu yok diye ağlanır. İt kopuk olmak yerine hevesi olanlar gidip fotoğraf makinesi alınca da vıdır vıdır konuşur asıl amacı hava atmak olan ama kendi egosunu böyle okşamaya çalışan insanlar.
Gerçek sanatçı kimdir biliyor musunuz? Böyle saçma sapan tartışmalara girmez, zaten işini yapıyordur. Kendini kanıtlamıştır kimseyi takmaz kafaya işine bakar. Ama kıskanç insanlar başkalarını deli gibi kıskandığı için hep etrafa saldırır durur.
Sırf böyle insanlar yüzünden şeytan diyor git bastır parayı d700 falan al as boynuna dolaş öyle.
Bu nedir arkadaşım ya bu nedir anlamıyorum. Bu çekememezlik nedir ?
Ama şu konuda bende rahatsız oluyorum. Bilip bilmeden konuşan insanlar... Farkındaysanız forumda doğru düzgün mesaj atmam. soru sormaya bile çekinirim hem uzman kişiler acaba dalga geçer mi diye hemde işi bilmeyen ama kendini bişey sanan insanlar saçma sapan tartışmaya girer diye. Bu yüzden sadece okuyucuyum ben. Bildiğim konuda konuşur bilmediğim konuda da hiç bişey idda etmem.
Canon 550D | EF-S 18-55mm f/3.5 - 5-.6 IS | EF-S 55-250mm f/4 - 5.6 IS | EF 50mm f/1.8 | Extension tube | Vanguard MK-4 Tripod
Kimse amatörlerin çektiği bir şeye laf etmedi burada. Ancak kendini amatör tabir eden yahut yeni başlamış diyeyim ben ona üyelerin garip bir şartlanmışlıkları var. Hepiniz birden, size ne ne istersek çekeriz, diye garip bir tutum içine girdiniz. Mesaj yazanlar arasında da yaşı küçük hiç kimse yok gördüğüm kadarı ile.
Ben başka mesaj yazmıyorum bu konuya, aynı siytasî parti muhabbetleri gibi kimsenin karşısındakinin ne dediğini anlamadığı, sadece ne derse ne desin cevap olarak ne sunmam lazım acaba, dediği bir hâle geldi. İyi başlıklar, iyi muhabbetler dilerim.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sen de mi Murat?
Zaten senin rahatsız olduğun konudan bahsediyoruz biz de, bilip bilmeden konuşan, küçük dağları yarattım havalarına sitemimiz. Hobisi olanlara, hakkını verenlere, ya da eksiğini bilip öğrenmeye çalışanlara değil bu sitem.
Birçoğumuz sanırım birbirimizi dahi* anlayamadık. (Ekleme: Emre KASAP da aynı durumdan bahsetmiş.)
Ekleme & düzeltme: *
Konu aspci tarafından (31.May.2011 Saat 19:07 ) değiştirilmiştir.
arkadaşlar fotokritik örneği ortada... isteyen istediğini çeker, ona sözümüz yok. varsın sosyal ağında da paylaşsın. ama bu anı fotoğraflarını paylaşım sitelerinde paylaşması gerekmiyor. zira kötü fotoğraflar sitenin seviyesini düşürüyor... arada güzeller de kayboluyor.
Sonuna kadar katılıyorum sana arkadaşım...
Nedir bu sen sus tü kakasın durumu anlamış değilim... Sen amatörsün diyen ve profesyonel olduğunu iddia eden arkadaşların neden fotoğrafı eleştiripte şunu şöyle yapmalısın demek yerine burda böyle ahkam kestiğinide tabiki... Adı üstünde sen profesyonelsin ve bu işten para kazanıyorsun, ben amatörüm ve tamamen keyfii olarak fotoğraf çekiyorum yada çekmeye çalışıyorum... Bu forumun amacı bilenin bilmeyene bişiler anlatması değilmi... Öyle değilse neden 1X gibi sitelerde fotoğraflarınızı yarıştırmak yerine burdasınız ki...
Fotoğraf çekmeyi sevdiği için yada çektiği fotoğrafı beğendiği için birini yargılama hakkını kendinde bulmak profesyonellik değildir... Bulunduğu yeri hazmedememektir burda yapılanın adı... İnsanlar salak değil, sanattan anlayan zaten neyin ne olduğunu bilir... Profesyonel arkadaş sözüm sana; Senin tabirinle KÖTÜ fotoğrafçıya iş veren kurumla çalışmak istemen seninde çok akıllı olmadığını gösterir... ve bu mesele böylece uzarrr gider....
Her işin alaylısı, akademisyeni, eğitimlisi vardır... Doktora yapan biri olarak kendi mesleğimde bile "Alaylı" tabir ettiğimiz insanlarla çalışıyoruz ve profesyonelliğim gereği nerde olduğumu, işin teorisinide uygulaması kadar iyi bildiğimin farkındayım... Ama alaylıya tü kaka deme haddimin olmadığının da farkındayım
Herkesin farketmesi dileğiyle.....
Konu songül tarafından (01.June.2011 Saat 00:24 ) değiştirilmiştir. Sebep: Bir harfi yanlış yazmışım şimdi onuda eleştirirler:) önce git türkçe öğren diye
l 450D(eski sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l40D (yeni sevgilim
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
l 50mm f/1.8 l 75-300 f/4-5.6 USM III [B]SlikPro340 Tripot
Geçenlerde bir fotoğraf sanatçısının ( aynı zamanda bir üniversitede fotoğrafçılık bölümünde profesördür ) sunumuna gittim. (burada sunumcu ve katılımcıların ismini vermeyeceğim). sunumun ilk kısmında sanatçının "sanat" olarak adlandırdığı ve hatta çeşitli ortamlarda sergilediği gibi satışını da yaptığı fotoğraflarını izliyor ve sunumu dinliyorduk. çekim tekniği çok farklıydı ve ilgimi çekti (ilk fırsatta deneyeceğim). arka sıralardan bir katılımcı ilk bölümün ortalarında "gerçek fotoğraflarınızı da göterecek misiniz?" diye bir soru yöneltti...
sunumcu: gerçek fotoğraftan kastınız nedir?
katılımcı: fotoşop ile oynamadığınız fotoğrafınız yok mu? bunlar fotoğraf bile değil.
sunumcu: siz bu gösterdiklerimin fotoğraf olmadığını mı düşünüyorsunuz ?
katılımcı: bana göre bunlar fotoğraf olmaktan çıkmış tablo gibiler.
ortam geridi konu uzayacak gibi olunca organizasyonu yapanlar araya girip tatlıya bağladılar.
sözün özü : kimse kimseye neden makina aldın ? neden fotoğraf(resim) çekiyorsun? diye karışamaz. artık nerdeyse kurşun kalemle bile fotoğraf çekilebiliyorken hele... dileyen çektiği görüntüyü istediği ortamda paylaşır. buna da kimse söz edemez (kanuni hakkı çiğnenmedikçe)...
yapılan işteki evrime gelince bu maya ile alakalıdır. ilgi, alaka gösterip işin üzerine düşüldüğünde kimilerinin 5 yılda katettiği yolu 5 haftada geçebilenler de olabilir. hiç filmli makina görmediği halde P modunda çektiği görüntülerden yorumlamayla, filmli makina alaylılarından daha iyi işler çıkaranlar da...
görmek ve gördüğünü kadrajlayabilmek. sonrasında bunu sunabilmek önemli... amacına uygun olan davranışı sergileyebilmek... ancak her zaman her ortamda tek geçtiğim bir şey vardır... saygılı olmak.... kişi kendini mutlu hissediyorsa bırakın öyle hissetmeye devam etsin...
Aslında hayat çok basit ancak biz basit yaşamayı beceremiyoruz.
Fotoğraf paylaşım sitelerinde paylaşılanları kısıtlama şansınız olamaz ( yasadışı olmadığı sürece ) ... ancak oylama yapılan sitelerde veya kurallar gereği puan kazanarak daha fazla fotoğraf yükleme hakkı elde etmek amacıyla yapılan eleştiriler gerçekten uzak puanlar akıl dışı...
Konu yoldju tarafından (01.June.2011 Saat 01:18 ) değiştirilmiştir.
Andy Passenger
Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
| MBP Z0LZQ
"5 saniye içinde 500 fotoğraf çekebilen makinesi sayesinde bu 500 fotoğraftan birinin gideri olduğunu görüp çakalca paylaşan" vay be ben tamda bu tanıma uyuyorum galiba bir dışarı çıktığımda 500 foto çekip felan dönüyorum ve hoşuma gidenleride facebookta paylaşıyorum acaba bu işi daha başındayken bırakmalıyım ya!gerçi çakalca paylaşmıyorum kendimi geliştirmek adına birşey olduğunu düşünüyodum demek çakallıkmış ayrıca paylaşıyorum çünkü insanın kendi ürettiği bişeyin beğenilmesi insanı teşvik eder mutlu eder sonuçta insan egosu olan bir varlık
okadar yazı yazdım. yollamak istedim ama site beni zaman aşımından dolayı logout yapmış login ekranına yönlendirildim doğal olarak ve yazdığım herşey yok oldu bu sayede. Acilen düzeltilmesi gereken bir sorun bence. Geri dönünce de yazdığımız hiç birşey yerinde olmuyor malesef. Onca şeyi nasıl yazıcam birdaha.
Canon 550D | EF-S 18-55mm f/3.5 - 5-.6 IS | EF-S 55-250mm f/4 - 5.6 IS | EF 50mm f/1.8 | Extension tube | Vanguard MK-4 Tripod
Andy Passenger
Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
| MBP Z0LZQ
Ne kadar cok seviyormusuz konusmayida sanirim dinlemeyi ve iyi niyetle okuyup yahu bak burada da bu denilen dogru demeyi beceremiyoruz.
Bastan beri yazilanlari okudum biri diyorki ali veli otekisi veli ali. Sonuc herkeste mavi boncuk varda biri benim mavi boncugum daha iyi diyor.
Denilenlerin hic biri tamamen yanlis degil iyi niyetle okununca, hepsi bastan sona hatali tersten bakinca.
Fotograf o kadar genis bir kavram ve bir cok ayrimi varki...
Ilk Ayrim bilinen Amator ve Profesyonel ayrimi. Burada Amator daha kotu profesyonel daha iyi ceker diye bir sey yok. Profesyonel sadece bu isten para kazanandir, evini gecindirendir, Amator kazanmayandir. Birde yari profesyoneller vardir onlar zaman zaman para kazanir. (Laf aramizda sevmem bu grubu ya piyasayi bolme ya tam gir bu isin icine dimi ama ) Otesinde bir sey aramak gereksizdir.
Sonra profesyoneller ikiye ayrilir zanaatcilar ve sanatcilar diye buda kesin bir ayrim degildir ama Kosedeki mahalle fotografcisi genel olarak zanaat sahibi, galeride sergi acan sanat sahibi denir. Her ikiside aslinda benzer isleri yapar. Kendini kosedeki fotograf dukkanindan ayirmak isteyen ukalalarin ortaya koydugu bir ayrim oldugundan oldukca suphem ver
Bir baska ayrim ise bilen bilmeyen ayrimidir. Bir fotografci fotografin her alaninda her ayrintiyi bilemez. Ister amator ister profesyonel olsun. Ancak bilmedigim bir alan demek, diyebilmek onemlidir. Sormak ogrenmek, arastirmakda.
Misali kendimden vereyim. Porsche icin cekim yaptim ama denk geldigi icin baglantilar sagolsun. Hem ciddi bir dergiye cektim hemde para kazandim. Hem de bilgili bir fotografciyim ama Mert bu ise daha cok kafa yoruyor arabalardan da daha iyi anliyor buyuk ihtimalle. Ben araba cekeceksem dogru fotografi cekerim ama Mert daha yaratici yaklasir konuya. Hemde bir amator vay anasini.
Ben stüdyo fotogracisi da degilim. Studyoda iki urun elbette cekerim, isigi bilirim vs... Ama Pasabahce icin fotograf cekilecekse Sedefcem daha iyisini cekebilir. Kisa zamanda daha tecrubesi omustur. Tabii soyle bir farkla ben binlerce lira alirim profesyonel oldugum icin belki o alamaz. Ama bu rakkam fotografin kalitesini etkilemez.
Burada bir tek soyle bir fark var. Profesyonel fotografci isi geregi isigi, kadraji, kompozisyonu, zamanlamayi, makinesini, objektifini hemen her cekim teknigini bilmek dusumundadir. O yuzden bir amatore gore geneli daha iyi bilir. Nede olsa ekmek aslanin agzinda degil artik gunumuzde kicinda. Bana hangi is gelirse gelsin dogru cekerim. sadece her iste ayni derecede yaratici olamam.
Ama bir amatorun bu zorunlulugu yoktur. Sevdigi alanda yogunlasma, ilerleme ve basarili olma sansi vardir.
Profesyonel her cekimin (En azindan birden cok alanin) altindan oyle yada boyle kalkacak bilgi ve tecrubeye sahip olmak zorundadir.
Ara Guler'in bir lafi var parayi versinler vesikalida cekerim der. Profesyonellik iste boyle birseydir. Parayi veren dudugumuzu calar.
Sanirim Profesyonel ve amator ayrimini hakkiyla yaptim. Alinacak bir sey de yazmadim.
Kimse bir amatore neden cekiyorsun bunumu cektin demez. Cevabi cok basittir. Canim istedi cektim hosuma gitti der ve susup kalirsiniz. Cunku adam bir gelir derdinde degildir kendisi icin cekmektedir. Sirf hosuna gitti diye Kiz kulesini binlerce defa ceker. Sadece o zaman o kisiye iyilik olsun vizyonunu biraz daha acmak icin tavsiyede bulunulur ama o kadar.
Ama bir de abi ucurdum bunu grubu "fotogracilar" var. Arkadaslar videoda anlatilan kisiler bunlar. Yani aslinda fotografa deger vermeyen, amaci kiz tavlamak ve/veya hava atmak olan yaptigi isi hatira amacli fotograftan cok farkli gostermeye calisan, kendini gelistirmegi hic dusunmeyen makineli tufek gibi gotograf uretenler.
Fotograf ozu olarak bu kadar basit degildir ve olmamalidir. Amatoru, profesyoneli farketmeksizin deger verdigimiz, zaman harcadigimiz, nakit hacadigimiz ogrenmek ve kendimizi gelistirmek icin cabaladigimiz bir alanin bu kadar basitlestirilmesi dogru degildir. Olayin herkesin gulerek izledigi evinde internet kamerasinin karsisinda sarki soyleyerek sarkiciyim ben diyenlerden bir farki yoktur cunku.
Laflarimida sakin eline imkani ile kamera almis (ama pahali ama ucuz) gezerken kendine hatira biriktiren, imajlari hatira olsun diye ceken kisilerle alakali oldugunu dusunmeyin. Sadece onlar icin keske once sorsaydiniz derim Hem paralarini bosa harcamz hemde amaclarina daha iyi hizmet edecek bir sistem labilirlerdi. Hic bilmeden imkani var ve daha iyi fotograf cekecegini sanarak pahali olan iyidir, buyuk olan iyidir mantigi ile makina almis ve hergun makinesine hakim olamadigi icin DSLR sistemlere sovup sayanlarin sayisi hic az degildir.
Photoshop kismina gelince iki ucu boklu degnektir ortayada kus sicmistir.
Sadece sunu unutmayin fotografi ne kadar degistirirseniz o artik cektiginiz olmaktan cikar. Ciktikca grafige daha cok yaklasir bir noktadan sonra bir eser olarak deger kaybetmez ama grafik sanatinin icerigine daha yakin bir hal alir.
Fotograf yapmakdan ziyade cekmek Fotografin temeli acisindan daha makbuldur tabii ki. Cunku fotograf her sey den evvel bir belgedir. Tahrif edilmemesi onemlidir.
Bugun fotografta PS kullanmazasaniz olmaz diyenlere de, PS olursa fotograf olmaz diyenlerede bir bakmak gerekir.
Bir kismi filtereyi, isigi nasil kullanacagini cok iyi bilir ancak dijitalin avantajlarinida kavramistir. Fotografin ozunu degitirmez ama atiyorum gun batiminda fotograf cekmek icin sicaklastirici filtre tasiyacagina beyaz ayarini degitirir. Aslinda sonucta her ikiside ayni istir biri mekanik digeri dijital uygulamadir. Her ikiside olabilir. Kisi bildigi ve bilerek uyguladigi surece sorun yoktur.
Birde fotografi bilmeyip, daha isigi cozemeyip bunlari bilmedigi icin PS olmadan fotograf olmaz diyen bir grup vardir. Bilmeyip kotu fotografi PS ile kurtarmaya calisanlar, ki fotograf yapmaktir bunun adi, malesef yaptiklari ise saygi duymayanlardir. Dogru bir sey yapmaktanhaz duymak yerine bu grup cogunlukla baskalarinin alkislarindan haz duymaktadir.
Her iki grup icinde onemli olan burada fotografin ne kadar degistirildigidir. Cekemeyeceginiz bir seyi yapiyorsaniz kendi hayal gucunuzu yansitan gercekte olmayan bir durumu yansitiyorsunuzdur. Surralist bir eser ortaya koyuyorsunuzdur ve bu eserde malzemeniz fotograf olsa dahi grafik, resim gibi alanlari daha cok kullaniyorsunuzdur.
Tabii birde fotografta PS kullanimina seytan icadi diyen bir grup var. Eminim bu grup renkli filmler ciktiginda yasasa onada karsi cikardi. Tabii karanlik odayi bilip bilmedikleride tartisma konusu. Ansel Adams'in zone teknigini genelde yere goge sigdiramayan, veya Bresson'u sadece fotograflarindan taniyen bu grup hic karanlik oda calismalarini baskilarini nasil yaptiklarini arastirmislarmidir?
Ansel'den bir ornek veriyim Manzara fotograflarini cekerken her noktayi ayri ayri olcer ve basrkenona gore basar. Buyuk baskilarinda argonizor ile goruntuyu 2-3 mt yuksekliginden bazen daha yuksek tavandan yansitir ve ellerinde supurgesi olan iki-uc asistanini yonlendirerek fotografta yakma ve az pozlamalari gerceklestirir. Simdi bu durumun PS deki dodge ve burnden ne farki var derseniz cavap oldukca basittir. Farki yoktur.
Dolayisi ile PS'i ne tamamen dislamak nede onsuz olmaz demek dogrudur. Mumkun oldugu kadar mudahaleye grek kalmadan cekim yapabilmek sadece fotografcinin sini kolaylastirir.
Her halukarda sanirim gene cenem dustu. Tamamini okuyan cikar mi bilemiyorum ama okurken ilk soyledigim gibi iyi niyetle anlamaya calisin
Saygilar
Konu tunapala tarafından (01.June.2011 Saat 09:34 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.