Telleri arkadan uzunlamasına çekseniz de farklı birşey olabilir. Birde siyah beyaz iken niye turuncu tişört
Telleri arkadan uzunlamasına çekseniz de farklı birşey olabilir. Birde siyah beyaz iken niye turuncu tişört
Turuncu ışıkla çekip fotoğrafa baktım, sonrasında siyah-beyaz deneyip ona karar verdim. Ayrıca turuncu ışığı diğerlerinden daha çok seviyorum
Ya bir yol aç, ya bir yol bul ya da yoldan çekil.
Bir gün ekipman manyağı olursam buraya tek tek yazıcam hepsini.
@ tacik
(bence) detay fotografı çekiliyorsam kadrajın daha ilginç olmasını isterim......
konuyu çapraj yerleştirme, diyafram ile bişeyler katmak vs...
çok sade bir detayı bi de sb yapınca tıkanıyor insan bari renkli olaydı..
EOS 1D X ve saz arkadaşları...
Bu bolumu oldukca sevdim... Bastan itibaren bir kac soz soylemek isterim. Elestirileri mumkun mertebe bolumun amacina uygun simgeler ve anlatilanlar uzerinden yapmaya calisacagim. Teknik olarak basarisi ayri bir konudur ama cok yer vermek niyetinde degilim.
@Ahmet Yesil
Amaci okudum ancak fotografta gosterilenler ile amac birbirini tam anlami ile karsilamiyor.
Fotografta:
Adamin rahatsizligini gosteren hic bir simge yok. Ilac, rontgen filmi vb gostergeler bulunmuyor. Dolayisi ile yazi ile anlatmadan kisinin hastaligini goremiyoruz. Bu baglamda fotograf dile gelmemis.
Keza teknik olarak sol taraftaki bosluk dikkati dagitirken saksinin kesilmesi dogru bir tercih olmamis gibi.
Fotografta ben ne gordum. Penceredeki parmakliklar ile kusun kafesi arasinda bir yakinlasma kurdum. Neseli olarak nitelendirilebilecek muhabbet kusunun disaridaki yasam ve boyutsal goreceli olarak saksidan dogadan uzaklasmasi ve iceride kapali klamasi ile Adamin pencereden gorunen yesillikten dogadan uzaklasmasi ve iseride kalmasi gibi.
Birde arka plandaki feminen perde yapisi adamin yalniz olmadigi fikrini uyandirdi bende. Tabii ki bir yanilgi olabilir.
@Sevdi
Cocuklugun kaybedilisi, cocuk gelinlerden ziyade, naifce sevilen seylerin geride kalmasi, hayat icerisinde kaybolmasi fikrini bana hatirlatti. Belkibiraz daha genis aci kullanilarak devam eden yasamda sevdigimiz seylerin arkada kalmasi, ve yalnizlasma fikri daha one cikarilabilirdi.
Su anda objeye cok yakin olundugu icin her nekadar kalan oyuncak unutulan ve biten cocukluk illarini temsil etsede bu kaar yakin olmak o uzaklasmayi cok gosterememis mi acaba?
@taner
neden bilmiyorum bana musalla taslarini, tabutlari hatirlatti. Aslinda sadece sekil ile alakali bir durum. Olayi tamamlayacak, isimlendirecek bir sey eksik sanirim.
@ilbey666
Dedigin gibi fotograf ile anlattiklarin pek baglantili degiller. Ne silinip giden degerler nede diger soylediklerin yok bu karede malesef. Ancak bununla ilgili bilgin ve duygularinla cok guzel bir proje olusturabilirmissin gibi geldi. Bence mutlaka uzerine dus. Bu kareyide on arastirma safhasinda diye dusunebilrsin.
Fotografin ozeline gelirsek fotograftaki objelerin birer anlami var. Trenler her zaman yolculuklari ve ayrilklari simgeler. Arkasini donup yuruyen kisilerde belli bir anlami vurgular. Burada fotografci ile ozdeslesdigimizde fotografcinin yasadiklarindan, tanidiklarindan uzaklasip baska bir yere gitme, yasamdan soyutlanma ve vizorun arkasindan bakma halini gorebiliriz diye dusunuyorum.
@bin907
Galeri karesi diye tabir edilen kareler vardir ki bende oldukca cok cekerim ve zevk alirim. Sade, basit, cok dusundurmeyen ama guzel karelerdir. Bir anlam barindirmayabilirler ama bakmak keyiflidir. Sizin kareniz bunlardan olmaya aday.
@mosaique ve bohemiantirad
Her iki kareninde ortak ozellikleri var. Teknik olarak basairililar yada teknik duzgun uygulanmis. Dogru tonlarda kaeler elde edilmis ama anlamsal olarak soru isareti olusturdu bende. Fotograflar sokak fotografciligi ornekleri ancak sizler yazmadan mekanin neresi oldugnunu anlayamiyoruz. Oyleyse mekan onemli degil. Kisiler onemli desek birinde sadece ayaklar ve ve yuruyen insanlar ki yuruyen bu insanlarin ne cevre, ne birbiri ne da yasamla olan bahlantisini kuramiyoruz. Onur'un fotografina ise harfin icine adam alinarak cevreden soyutlanip dogal cerceve kullanimi dedigimiz teknikle on plana getiriliyor ancak ne kendi yasamina ne sokaga dair pek de bir bilgi icermiyor. Sadece plato diserinin sogul oldugu bilgisini veriyor ama sevgili Onur bahsettigin felaket soguk bilgisi fotograftan izleyiciye ulasmiyor. Keza camdaki yazinin ibis oldugunuda bilmemiz mumkundeil
@altiner
Fotografta hem demir parmakliklar hemde kizin arkada gorulen kalabaliktan cok farkli boyutlarda yer almasi, hemde kizin fotografta yer aldigi konum nedei ile bende fotografinizin sunu gosterdigi intibasi olustu;
Kiz hem kalabaliktan soyutlanmishem fotografcidan. Kalabaliga karismiyor ancak onlardan ayrilmasinada izin verilmiyor. Yalnizlik cekiyor. Ve sikismis. Keske diyebilecegim tek sey netligin kiza odaklanmis olmasi olurdu. BU sekilde siz soylemeden bir kiz cocugu oldugu rahat anlasilir ve etkisi artardi.
@Emirhan
Su anakadar baktiklarim arasinda fotografcinin kafasindakilerle, karede gozukenler arasinda en tutarli fotograf, Mavi rengin agir basmasi soguklugu yalnizligi usumeyi vurguluyor. Merdivenler biryere ulasmayi gosterir. Yukariya cikiyorsa umutdur, basairdi, asagi iniliyorsa, tecrittir, basarisizliktir, korkudur. BU anlada fotografcinin bakis acisi anlatmak istedigini oldukca desteklemis. Deniz yuzeyinin bulutumsu olmasi bilinmezligi gostermis. ki buda sile katki aglamis. eline saglik
@Onur7
Sikinti direk olarak esnaf dediginiz kisinin esnaf olup olmadigini fotografa direk bakarak anlayamamamizdan kaynaklaniyor. Oradan gecen biri, koyun delisi falanda olabilir. Tezgah mekani bodrum olarak belirlemese de kesinlikle bir tatil beldesini gosteriyor. Belki biraz yuzu gorsek adam ile daha cok olgilenip mekana baglamaya calissak daha farkli sonuclar, demek istedigiize yakin manalar cikabilridi.
@BerkinTuncar
Fotografi insansiz sayabilirsin. Uzaktaki figur o kadar kucuk ve flu ki cok onemli degil. Onun disinda Bin907 icin dedigim durum bu kare icinde gecerli. Guzel bir galeri parcasi.
@Tacik
Oncelikle cekim yontemiminiz anlatmissiniz ama bu bolumde oncelik sanirim hem o degil hem de bu fotografin nasil cekildigi cok onemli degil. Fotografi malesef basarisiz buldum. Ierik olarak bir sey anlatmiyor. Daha evvelde dedigim gibi belki anlatmak zoruna degil ama kompozsiyon olarakda zayif. Gozu kendine ceken veya bizi etkilyen bir unsur malesef goremedim.
Sevgili dostlar bu noktaa bir kac sey soylemek istiyorum izniniz olur ise.
Fotograflarimiz, cektigimiz seyler bizler icin cok cok onemlidir. Hic unutmam universite yillerinda cektigim kisa filmi aman bu goruntu guzel aman su iyi diyerek 45 dk tutmustum ve sonunda sadece sikici bir goruntu bombardimani kalmisti elimde. O zaman vardi fotografik goruntu sevdamiz. Uzun uzun planlar. Icerisinde ne oldugunu ben biliyor ve anliyordum. Sonradan kasap isi filme girisince o film 6 dk ya indi ve oldukca iyi, deneysel calisma haline geldi. Bu kasapligi yaparken cektigim goruntuden uzaklastim, benim ne bildigim degil izleyicinin ne anlayacai uzerinde durdum.
Fotograflarda bu sekilde. Siz kareyi biliyorsunuz ama bunun yaninda orada akan zamani, oncesini, sonrasini, karenin disinda kalan objeleride biliyorsunuz. Kafanizda anlam bunlarla beraber olusuyor. Ancak fotografa bakan kisiler sadece sizin kadrajiniz icerisindekiler uzerinden bilgi sahibi olabiliyorlar. Tek kare ile anlatim bu anlamda cok cok zordur. Belki bir proje olsa tamamen farkli anlamlara gelebilecek hatta dediginiz sekilde anlasilabilecek kareler tek basina cok baska anlamlara kayabilir veya anlamlarini tamamen kaybedebilir.
Bu noktada karelerinize bakarken disaridaki goz olun. Herkesden fazla kendinizi elestirin. Cekerkende ayni sekilde. kadrajinizin icine aldiginiz seylerin anlamini ve anlattiklarini sorgulayin. Eminim ki daha az kare cekecek ama daha iyi isler cikaratacaksiniz.
Ve lutfen elestirilrimi yapici olarak algilayin. Amacim kisisel begeni noktasinin otesinde fotograf ve gostergeler anlaminda konuya yaklasmakti.
Sevgiler
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Orda onları yazmamın sebebi zaten "böyle bir fikirle çekmiştim" Ufak çaplı ev stüdyosu kurup o yolda ilerlemeye çalışmamdı. Yani amacım stüdyo çekimi. Obje ve portre üstüne çalışmaya başlicam, arkadaş var onunla birlikte portre kısmına da başlicaz. Yorumlar için saolun.
Ya bir yol aç, ya bir yol bul ya da yoldan çekil.
Bir gün ekipman manyağı olursam buraya tek tek yazıcam hepsini.
Sayın tuna yorumunuz içi teşekkürler.
Aslına biraz tenha bir merdivendi orası ve birkaç kişi geçsede biraz uzun estantane ile gecen kişiye hareket verip oyuncagı bıraksam diye düşündüm ama gelen geçen olmadı pek. vaktimde azaldığından bunla yetindim.
tuna ustanın yazdıkları ders gibi olmuş, kendi adıma teşekkürler..(benim gibi) öğrenmeye çalışan birisi için dikkatli okunması gerekir diye düşünüyorum. Baktıklarım içinde en çok Berkin Tuncar'ın fotoğrafını sevdim..bir sırayı takip ederek belli bir objeye veya sonsuzluk hissi verecek şekilde bir boşluğa doğru kadrajlanmış fotolar ayrı bir keyif veriyor bana. Siyah-beyaz olması ve uzayıp giden noktanın dikkat çekici bir noktada (1/3) bulunması etkisini arttırmış bence. Ellerinize sağlık.
Uploaded with ImageShack.us
Bir çocuk için zor ve imkansız diye bir şey yoktur. Sürekli hayal eder, düşünür, ister ve onu gerçekleştirmeye çalışır. Yılmadan, yorulmadan....
Aydın bey siz yeterki eleştirin üstat, çok şey öğreniyoruz sayenizde. Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın.
FB 1907
Canon EOS60D - Tamron 17-50 non VC - Canon 50mm II f1,8
ben çok begendim fotografları gerçekten son kare çok hoş çıkmış