Ben de Ara Güler yazayım diyordum siz yazmışsınız ama benim bildiğim bu aralar Leica M9 kullanıyormuş galiba hatta ünvanı da var "masters of Leica"
fotoğraf çekmek resim yapmak gibidir yetenek yoksa 5dmarkIII olsa elinde beyhudedir.
sinan çakmak... https://twitter.com/sinanchakmak
Dijital makine sensörü analog bir cihazdır. Filmle farkı sonucun ne zaman dijitalize edildiği.
Fotoğrafı direk JPEG çekmek diye bir şey yok. Ham dosyanın nasıl işleneceğini makineye bırakmak var. Peki niye böyle birşey yapasınız ki?
Fotoğrafçı doğada şair, şehirde sosyolog gibi düşünür ama hareketleri ilkinde avcı, ikincisinde yankesici gibidir.
Sabit objektif kullan, sol eli şemsiyeye tahsis et, yağmurdan korkma
Koyu yağmur bulutlarının olmadığı kapalı havalarda fotoğraf için en iyi çözüm genelde gökyüzünü hiç görmemek.
“Canon mu, Nikon mu?” diye soranlara işler yolunda imajı vermek için “Leica!” diye de cevap verebilirsiniz.
Sepetçileri, bozacıları fotoğrafçılar çekiyor. Peki fotoğrafçıları kim çalışacak? Bu işi de meslek olarak sürdürebilen pek kalmadı...
Kapalı havanın çözümü, canlı renklerin kaynağı renk doygunluğu arttırmak değildir. Saturation, Photoshop’un "yasak" ayarlardan biridir.
Fotoğrafçının CV’si değil, portfolyosu olur!
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Anlamlı” bir yüz portre fotoğrafçısına kurulan ilk tuzaktır. İyi fotoğrafçı, yüz ifadeleri üzerinden duygu sömürüsü yapmaya ihtiyaç duymaz.
Sokak fotoğrafçısı gerektiği durumda iznini sözle değil; göz kontağıyla ve gülümseyerek alır.
Sokak kamusal alandır. Sokakta her yerin ve insanın fotoğrafını izin istemeden çekebilirsiniz. Teorik olarak!
Gezi fotoğrafı çekenler, insanlara poz verdirmekten vazgeçtikleri gün belgesel fotoğrafçılığa ilk adımlarını atmış olurlar.
"Yan sanayi" diye aşağılanan markaların "orjinal" markalar kadar iyi, hatta bazen daha iyi objektifler ürettikleri bir dönemdeyiz.
Parasoley sadece ters ışıkta kullanmak için değildir. Objektifin ön elemanına düşen her ışık yumuşak da olsa, kontrast düşürür.
Tekrarını çekebileceğin bir fotoğrafın iyi olabileceğine inanmak zor.
Fotoğrafçı için iyi bir antreman sahası okul bahçesi. Hiçbir çocuğun kameraya bakmadığı iyi bir fotoğraf çekmeyi denediniz mi?
Fotoğrafçı görmediği şeyi çekemez! Hayal gücünü yaratmak için değil, yorumlamak için kullanır. Aynısı kaç sanat dalı için geçerli?
Telefon/elektrik tellerini görmezden geldik, artık yoklar. Fotoğraflara kalsanız hiç var olmamışlar. Önümüzdeki dönem de TOKİ'ler olmayacak.
Bulutsuz havada fotoğraf çekmek tatil yapıyor olmak demek.
Buradan fotoğraf çıkmaz diyen fotoğrafçı baştan yenilgiyi kabul etmiştir.
Çalışkan fotoğrafçı bütün gün dolanır, fotoğraf peşinde koşar. Işığın en iyi olduğu vakit yorulur ve oturur.
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
Çok güzel tespitler gerçekten, deneyimli bir ağızdan çıktıkları belli.
El-intizâr, eşedd-ü min-en-nâr!
(Beklemek, ateşten daha şiddetlidir!)
Ellerine sağlık, tebessümle okudum ve tecrübenin ne demek olduğunu daha iyi anladım.
Olmamış fotoğrafı siyah beyaza çevirmek kurtarmaz.... Sürekli deneme yanılma yapmaya çalıştığım bir uğraştı. Asla olmamış fotoğrafı kesinlikle dokunmayacağım )
FotoĞraf her zaman son kullanicida yanitini bulur. Bunun İÇİnde manİpÜlasyon olup olmamasi bazen hİÇ Önem taŞimaz.
FotoĞrafÇilar burada İkİye bÖlÜnmÜŞ durumdalar. KlİŞe fotoĞraflardan uzaklaŞmak da gÖrsel zengİnlİĞİ arttiracaktir. Her tarz, her yol mÜbah eĞer karŞidan bİr yanitini buluyorsa...
fotoğraf konusunda söylediklerini paylaştığım için bu fotoğrafı burada paylaşmak istedim. Son zamanlarda gördüğüm en iyi fotoğrafı çekmiş dün.
Gaz sonrası bir İstanbul rüyası... (Ceylan Intercontinental otel, dün gece)
Fotoğraf: Sİnan Çakmak
https://twitter.com/sinanchakmak
Canon EOS 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Canon 50mm f1.8 II | Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III USM
hiç sır kalmadı sanki
Eflatunca'nın fotoğraf adına bulduğu sırları ise ;
Fotograf makineni uzvun olarak gör yani senden bir parça olarak...tıpkı beyin ele kola göze nasıl hükmediyor ise fotograf makinene hükmedince ruhun ve beynin ne yöne istersen o yöne çeker seni...işte o vakit makine seni kendine tanıtmaya başlar....fotograf makineni tanımadıkça en pahalı ekipman dahi elinde olsa kadrajda bir hiçsin...öyle bir an gelir ki sahada teknik,ilim değil o fotografla arandaki teslimiyet seni sonuca ulaştırır...o an'ı yakalamak ve iyi çekmek şans değildir bu gerçeği bilince daha iyi anlıyor insan
Bir tılsım vardır fotoğrafta her şeyi içine alan...işin içine para ego girerse o tılsım yok ediyor kendini...fotograf hediye olarak yüzleri güldürmede hayır olarak gönülleri zenginleştirdiği sürece var olucaktır...o tılsım fotograf'çılara değil fotograf sevdalılarına hep uğrar...bir gün gerçekten deklanşöre basınca anlarsın ne demek istediğimi...
En iyi tripot bedenindir...çok güzel söz dinler dinletir...titriyorsan da tek çaresi tripot almak değildir...bilek ve kol kası geliştireceksin....tüm engelleri kaldırınca fotoğraf çok lezzetleşiyor...emek ile ekipman ters orantılıdır...emek arttıkça fotografın güzeline yaklaşırsın ekipman arttıkça fotografın kötüsüne yaklaşırsın...şaşkınlık ve doyumsuzluk zor zanaattır vesselam...
Kimlerin fotografını çekmemiştim ki sorusuna yanıt bulamayan var mı?...bu soru ile çık hep yola...
Karanlık oda beynin taa kendisidir der Eflatunca...tıpkı ilk fotoğraf çeken Louis'nın dediği gibi "fotoğraf benim aynamdır"...bakmak istediğin her ne ise onu görürsün kadrajında....vizörün önündeki aslında sensin kadrajdakide yansıyanın...bir sır daha ,tüm çekilen fotografa bakıp çekenin ruh analizini yapmak çok kolaydır...
Fotograf bir sanat ise en kallafi edebiyattır...negatif flimi kutusundan çıkarken genzimi yakmaya başımı döndürmeye başlayan ;gümüş nitratın ve bromürün mü?yoksa aşk mı?...fotograf sevdalısı Niepce'nin sırrını çözdüklerini sanıyorlar!...
Yazdıklarım artık sırlıktan çıkmıştır başka sırları keşfetmek adına...
"BEN FOTOGRAF ÇEKMİYORUM FOTOGRAF BENİ ÇEKİYOR" E'CA
.....
Konu mosaique tarafından (08.October.2013 Saat 10:47 ) değiştirilmiştir.
Gerçekten çok güzel sözler ve bir o kadarda anlamlı özellikle şu sözü dikkatimi çekti: "Fotoğrafçının kaderi: fotoğraf iyiyse makinesi övülür, kötüyse kendisi yerilir."Buna benzer cümleleri hep duyuyoruz,kerametin sadece ekipman ve modelle olduğunu düşünen insan sayısı çok malesef,iyi fotoğrafçıları kötüleyip kendni mükemmel sananlarda var tabi...
Emeğinize sağlık...
GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
bu çok iyidi.Fotoğrafçı görmediği şeyi çekemez! Hayal gücünü yaratmak için değil, yorumlamak için kullanır. Aynısı kaç sanat dalı için geçerli?
İsimlendirilmemiş fotoğraf giren bilgisayar iflah olmaz, sahibinin de arşivi olmaz.
Benim pc yi gormus sanirim
CANON EOS 600D-18-55mm-50mm f1.8 TAROT 450 PRO HELİKOPTER
Canon Eos 5D classic-Canon Eos 50E-Canon EF 50mm f1.8 II
Paylaşım gerçekten güzel , tşkler..