CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 32 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 32 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree15Likes

Konu: '' 1 stop '' un sizce değeri nedir?

  1. #21
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    67
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Ara sıra hortlatılacak bir konu.
    IS ya da VR özelliklerin gelişimleri hakkında kullanılan bir parametre olduğunu hatırlatmak istedim. Hani lenslerde MKII ler (ya da Nikon da ki n ler) sadece camların, motorun değil bazen de bu özelliklerin habercisi olabiliyor.
    Uzun odak mesafeli süper tele zoom objektiflerin kaç misli az ışık geçirdiğini anlamış olunca IS in aynı zamanda tele lenslerde neden bu kadar (bir kaç stop!) önemli olduğunu, öte yandan Japonların da bu durumu fiyata neden bu kadar insafsızca yansıttıkları anlaşılıyor..










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  2. #22
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    biraz teknik ve matematiksel yaklaşayım ben de olaya. mutlaka benim gibi bu şekilde olayların teknik kısımlarıyla ilgilenen veya merak eden vardır.

    daha önce belirtildiği gibi stop değerleri ışık geçirgenliğinin 2 kat artması demektir. ama bu lineer değil üslü (exponential) bir oranda devam eder. 1 stop 2^1=2 kat ışık farkı demekken, 2 stop 2^2=4 kat, 3 stop ise tahmin edebileceğiniz gibi 2^3=8 kat ışık farkı demektir. mesela 10 stop ND filtreler ise 2^10=1024 kat ışığı azaltırlar

    diyafram değerlerindeki 1 stopluk değerler iso ve shutterda olduğu gibi iki kat artmıyor gözükürler çünkü diyaframdaki ışık geçirgenliği miktarı diyafram boşluğunun alanıyla orantılıdır haliyle f değerlerinin kareleri birbiriyle 2 kat oranlıdır. ufak bir matematiksel bilgi olsun bu da.

    örnek olarak f1.4 ve f2'nin karelerini alırsanız 2 (yaklaşık olarak tabi) ve 4 elde edersiniz alın size iki kat fark =)











  3. #23
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    Para tuzağı bunlar para. Hızlı lens iyidir, noise az oluşan sensörde iyidir. Ama kompozisyon, ışık bilgisi, hikaye vs vs sanattır. Tekniğe bu kadar takıp, sanattan uzaklaşıyoruz. Ne kadar az ışıkta can çekişen af can sıksada, herşey 1 stop değil. Hep en açık diyaframda mı çekiyoruz. En açıkta zaten keskin değiller.en az 2 stop üzerinden. Ne güzel ışıklar var. Şu meşhur gün doğumu batımı saatlerini geçersek, koca kış boyunca bulutlu havaları çok seviyorum homojen, gölgesiz, flaşsız çekim imkanı. sanki hepimiz gün batımında yada yetersiz ışıkta çekiyoruz.2 watlık el feneri ile ne portreler çektim.iso kurtarıyor bir kaç stop, Is de. İşi iso ya diyaframa ah bu lens olsaydı, ah ff olsaydı diye takıp, fotoğraf sanatından uzaklaşıyoruz. Işığınız bol olsun demekle birlikte geçen Safranbolu gezisinde hava puslu, sisli, ışık az bir sürü çekim yaptım. sadece portreler iyi çıktı. ezandan sonra çekemedim mimari. zatan kapkaranlıktı. en açık diyafram olsa ne yazacak. güzel bir günde tekrar çekilecek. seyir terasında ışık güzeldi. güzel fotolar oldu. ama şu ünlü evleri çekerken resmen çuvallandı. sis, yağmur karışımı, her yer puslu. Her zamanda güzel çıkacak diye bişey yok. Orda en iyi lens en iyi sensörde çuvallardı. Olmuyorsa olmuyor. O kadar olan hava koşulu var, ışık süperken elimiz makinaya gitmez. Bir süre teknik okumamak lazım. fotoğraftan soğuyor insan. Bana göre iyi bir fotoğraf için bir makine, ff yada crop, 35mm yada 50 mm kafi. Hatta şu 40 mm son çıkan canon gibi. Koca koca makinalar, koca koca lensler. Moralller bozuk. nerede foto ? biri eline kompak makine alır zevkle ödül alacak fotolar çeker. Bizde şu olsaydı bu olsaydı der dururuz. Çok şımardık çok. Söz meclisten dışarı










    fz6 likes this.

  4. #24
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (04.February.2014 Saat 10:42 ) değiştirilmiştir.

  5. #25
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    Alıntı mosaique Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış biliyor olabilirim ama, f4 ile f5,6 arasında bir stopluk fark var ve diyafram daire açıklığının alanı da tam olarak 2 katına çıkıyor ve ışık geçirgenliği de 2 katına çıkıyor diye biliyorum. Dairenin alanının 2 katına çıkması için çapın kök 2 artması gerekiyor ki bu da yaklaşık 1,4. Kısacası 4x1,4=5,6.

    Ekleme: Yazdığınızı eksik okumuşum bu arada. Zaten aynı şeyi sözlemişsiniz.
    alan oranlarken karekök, hacim oranlarken küpkök kullanılır. dediğiniz gibi aynı şeylerden bahsediyoruz farklı bir yoldan yaklaşmışsınız sadece =)











  6. #26
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (04.February.2014 Saat 10:42 ) değiştirilmiştir.

  7. #27
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    Alıntı mosaique Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hacim nerden çıktı şimdi?
    bilmem klasik matematik bilgisi =) dosya boyutuyla alaka kurabilirsen beni de kurtarmış olursun hehe =) dağıtmayalım konuyu stop diyorduk en son =)











  8. #28
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (04.February.2014 Saat 10:59 ) değiştirilmiştir.

  9. #29
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    Alıntı mosaique Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani ben üstel artışa takıldım aslında. Mesala f2 'den f8' e geçince 4 stop artıyor, diyafram dairesi alanı ise 16 kat artıyor. E şimdi bu alana ışık geçirgenliği deniyorsa(?) gerçekten 4 stopta 16 kat mı artıyor geçen ışık?
    öncelikle f2'den f8'e geçerken 4 stop (veya dediğin gibi 16 kat) ışık azalıyor f değeri 1/x'tir aslında. ikincisi evet gerçekten o kadar artıyor. aynı şeyi iso veya shutter olarak da düşünebilirsin. hepsinin ışık hesaplarını yapmak için stop diye genel bir terim bulmak zorunda kalmışlar anlaşılması kolay olsun diye.

    iso olarak bakarsan 100 200 400 800 1600 diye gider. 100'ün 4 stop üstü 1600 isodur ve düz mantık 16 kat daha fazla ışık hassasiyeti vardır. veya iso 100 iso 1600'den 16 kat daha az ışığa hassastır diyebiliriz tersten gidersek.

    perde hızı olarak bakarsan da 1" 1/2 1/4 1/8 1/16 (yuvarlanarak 1/15 olarak alınır ki ileride iyice saçmalamasın yine akılda kolay kalsın ve kolay hesaplansın amacı güdülüyor ama ben şimdilik 1/16 kullanacağım konu dağılmasın diye). perde hızı, ışığa maruz kalma (exposure) olarak da algılanabilir hatta algılanmalıdır mantık bu çünkü =). ben bir kareyi 1 saniye yerine 1/16 saniye pozlarsam 16 kat daha kısa süre ışığa maruz kalmış olur film/sensör, bu da yine gördüğün gibi 4 stopluk değişim demek

    edit: BlackSilver'dan gereksiz bilgiler külliyatı varan 1837017301: 1" ile 1/15sn arasında 3.91 stop fark var bu da burada dursun benim kadar obsesif olmayın hesap kitap üzerine.










    Konu BlackSilver tarafından (07.January.2014 Saat 17:35 ) değiştirilmiştir.

  10. #30
    mosaique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Çağrı
    Makina:
    5D MKIII + 28mm
    Üyelik tarihi
    16.May.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    40
    Mesajlar
    633

    Standart

    .....










    Konu mosaique tarafından (04.February.2014 Saat 10:59 ) değiştirilmiştir.

  11. #31
    BlackSilver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arda Türegün
    Makina:
    Canon EOS 600D, Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    09.July.2013
    Nereden
    Kocaeli
    Mesajlar
    504

    Standart

    Alıntı mosaique Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet matematiksel kısmı açık ama ışık geçişinin bu durumda 16 kart artmasına rağmen pozlamada etkisinin 4 kat olması bende saçma bir şaşkınlık yarattı
    pozlamada da 16 kat artıyor aslında. ama biz pozlamada kat değil stop sayıyoruz her stop da bir öncekinin iki katıdır diye bir genel kuralımız var. üslü de logaritmik de nasıl dersen de (aslında loagirtmik daha çok yakışıyor) =). sistem bu ikiye çarparak veya bölerek ilerliyorsun. ikiye çarpa çarpa da böyle kocaman sayılar çıkıyor. 1" ile 1/8000 arasında da 13 stop varmış mesela. 8000 kat hızlanıyorsun ama 13 stop hareket var sadece. böyle düşününce çok saçma geliyor evet =)

    madem başladım devam edeyim is, vr gibi sistemlerin çoğu da 3-4 stop avantaj sağlıyor bize. bunun anlamına gelince elde çekim için genel pratik odak uzaklığı / perde hızı kuralını hatırlarsanız titretmeden çekmek için ortalama odak uzaklığı kadar perde hızına sahip olmamız gerekiyor (ör: 200mm ve 1/200 gibi). şimdi bu sistemler bize 3 stop kazandırırsa 1/200 -> 1/100 -> 1/50 -> 1/25'e kadar inmiş oluyoruz ve bu sistem bu hızda bize görüntünün net çıkacağını söylüyor. başarısı tamamen farklı bir konu ona hiç girmiyorum.











  12. #32
    olgun92 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Olgun Coşkun
    Makina:
    Canon EOS 70D
    Üyelik tarihi
    01.November.2013
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    32
    Mesajlar
    256

    Standart

    Daha özet hâlini ben de söylemeye çalışayım. Örnek olarak 50mm'lik bir lensten yola çıkalım:
    ---) f/1 yani 50/1=50 => 50'nin karesi 2500
    ---) f/1.4 yani 50/1.4=35,7 => 35,7'nin karesi 1275
    ---) 2500/1275=1,96 yani yaklaşık olarak 2.
    -Bu da f/1'in, f/1.4'ün iki katı demektir yani bir stop fazlası (buna fark da denebilir) demektir.
    -Bu formül de ışık gücünün, alanın karesiyle ters orantılı olmasından geliyor.











Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •