Tavşan Adası, Gümüşlük, Bodrum.
Tavşan Adası, Gümüşlük, Bodrum.
Konu GunerGulyesil tarafından (30.July.2014 Saat 13:02 ) değiştirilmiştir.
Gümüşlük, Bodrum.
EXIF:
Camera: Canon EOS 5D Mark III
Lens: Canon EF 24-105mm f/4L IS USM
Focal Lenght: 40mm
Shutter Speed 1/1000
Aperture: f/4
ISO: 800
Manzara fotoğrafına göre ilginç bir Exif, biliyorum Ama bu fotoğrafı yolda arabada giderken çektim ve araba oldukça hızlıydı. Yüksek süratte giderken fotoğrafın keskin olması için, örtücü hızının da oldukça hızlı olması gerekiyordu. Dolayısıyla, diyaframı ve ISO'yu açmam gerekiyordu... Diyafram f/4 olmasına rağmen, alan derinliği sıkıntısı yaşamadım. Çünkü netlemeyi hiperfokal mesafeye yaparak maksimum alan derinliği elde ettim...
Görkem Bey, teşekkür ederim.
Önce Lightroom 5'te temel RAW işlemeleri yaptım. Sonra Photoshop 2014'te kesinleştirme ve tonal kontrast işlemleri yaptım. Bir de luminosity masks kullanarak, bazı bölgelerde ışık dengelemesi yaptım.
İstisnalar haricinde, genelde manzara fotoğraflarında her yerin fokus içerisinde olması gerekir. Yani size en yakın yerden, en uzaktaki dağa kadar her şeyin net ve keskin olmasını istersiniz. Diğer bir deyişle, alan derinliğinin maksimum olmasını istersiniz.
Hiperfokal mesafe; maksimum alan derinliği için kullanılır. Bir çok fotoğrafçının yaptığı en büyük hata, maksimum alan derinliği yakalamak için sonsuza netlemek oluyor. Bazıları da çok uzak bir yere ya da ufuk çizgisine netleme yapıyor. Bu büyük hatadır, çünkü ufuk çizgisine netlediğiniz zaman, alan derinliğinin büyük kısmı boşa harcarsınız. Halbuki ufuk çizgisinin ötesinde net olması gereken bir şey yok. Dolayısıyla size daha yakın bir mesafeye netleme yapmak gerekir. Peki tam olarak kaç metre ileriye? İşte maksimum alan derinliğini yakalayacağınız netleme mesafesi, hiperfokal mesafedir. Bu mesafenin kaç metre olduğu; kullandığınız fotoğraf makinesi (ve dolayısıyla sensörün Circle of Confusion katsayısı), odak uzunluğu ve diyafram gibi etkenlere bağlıdır. Matematiksel bir hesaplama yapılır ve bulunduğunuz konumdan kaç metre ileriye netleme yapacağınız bulunur.
Şimdi diyeceksiniz ki, arabada giderken bu hesaplamayı nasıl yaptın? Tabii ki o anda tam bir hesaplama yapmadım ama tecrübe itibariyle tahmini bir netleme mesafesi seçtim. Tripod kurulu bir şekilde manzara çekiyorsanız bu hesaplamayı yapmak lazım. Bunun için elinize kağıt kalem alıp detaylı bir matematik hesabına girişmenize gerek yok. Akıllı telefonlarda kullanılan bir çok uygulama var. Fotoğraf makinenizin markasını, odak uzunluğunuzu ve diyafram değerinizi seçiyorsunuz, size hemen kaç metre ileriye netlemeniz gerektiğini söylüyor.
Örnek: Diyelim ki, hesaplama sonrası netleme mesafeniz 10 metre olarak çıktı. Bu şu anlama geliyor, bulunduğunuz konumdan 5 metre sonrası (yani netleme mesafesi / 2) ile sonsuz arasında maksimum alan derinliği elde edersiniz. Aşağıdaki şekli bir inceyelin:
Eğer bir telefon uygulamasıyla hesaplama yapma imkanınız yoksa, bir pratik yöntem daha var; kadrajı hayali olarak eşit mesafeli 3 pararel çizgiyle bölün, en alttakine odaklanın. Aşağı yukarı hiperfokal mesafe değerine yakın bir yere netlemiş olacaksınız. Kullandığınız makineyi bilmiyorum ama bir çok fotoğraf makinesinde vizörden bakınca, bu paralel bölünmüş 3 çizgiyi görebilirsiniz. Ben o çekimi bu yöntemle yaptım. Yanlız bu yöntemde bazen yanılma payı olabileceğini de unutmayın. Ben bu tip durumlarda genelde bir kaç metre daha ileriye netliyorum.
Konu GunerGulyesil tarafından (01.August.2014 Saat 22:55 ) değiştirilmiştir.
resimlerinize photoshopta summer güneş effekti verilip keskinleştirilme yapılırsa güzel kare daha güzel çıkar diye düşünüyorum nacizane görüşüm
hatalarım olsada bu benim ilk manzara çalışmam ,
canon 1000d 50mm f/1.8
Öncelikle ilk çalışmanız için tebrik ederim.
Manzara fotoğraflarında genelde görüntünün net olması beklenir bu sebeple de orta seviyeli kısık diyafram tercih edilir. Fotoğrafınızın neredeyse tamamı flu olarak gözüküyor, ışık patlamaları da oluştuğundan ciddi anlamda gözü yoruyor (Bu benim gözlerimden de kaynaklı olabilir veya siz özellikle bu şekilde de çekmiş olabilirsiniz ). Üstadlar daha iyi yorumlayacaktır gerçi.Manzara fotoğrafçılığında yeni olduğunuzu düşündüğümden tavsiyem konu ile ilgili bir kaç dökümana göz atmanız ve aynı kareyi daha sonra tekrar çekmeniz. Aradaki fark sizi dahi etkileyecektir. Işığınız bol olsun..
Sürçü lisan ettiysek affola...
Canon 6D ,
Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "
öncelikle yorumunuz için teşekkür ederim
daha önce hiç manzara resmi çekimim olmamıştı , aynı zamanda herhangi bir dökümanı da okuma fırsatım olmadı. Bana göre de resim biraz gözü yoruyor, bununla ilgili hatalarımı hem sizin sayenizde yani yazmış olduğunuz yazılarınızı (tavsiyelerinizi) okuyup üstüne de biraz araştırma yapıp o şekilde resimler çekmeye başlayacağım
Ulaş bey, ben kompozisyonu ve renkleri çok beğendim. Bu sıcaklarda ferahlatıcı bir etki yaratıyor.
Exif bilgilerine ulaşmaya çalıştım ama göremedim. Belki de kısık bir diafram değeriyle çektiniz ve enstantane uzadığı için netlik kaybı oldu. Böyle ışığın zor olduğu yerlerde tripot bazen hayat kurtarıcı olabiliyor.
Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
Yeşil dallarız dünya ağacından
Gençlik denen bir millet var, ondanız.
NHR.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Resmi çektiğim yerde ağaçların arasında olduğumdan dolayı ışık azdı.Biraz kendimi geliştirdikten sonra tripodla çekimlere de başlamak istiyorum
ISO 100 -F18.0 200.7 saniye pozlandi, b+w 110 ND 3.0
GA7B1078 Kopie by alpgungor, on Flickr
Canon Eos 5D Mark III / Sigma 35mm f1.4 / Canon EF 100MM F2.8 L Makro / Canon EF 135mm f/2.0 L / Canon EF 200MM F2.8 L II /Canon Speedlite 430exII-580 exII /
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Hocam ayrıntılı yanıtınız için çok teşekkür ediyorum.Yeterince bilgilendirici oldu şahsım adına.Yine bu tarz bir fotoğrafı işlerken bunu video kaydına alırsanız keyifle izler ve faydanlanmış olurum.Son olarak eklemeden geçemeyeceğim,forumun sizin gibi insanlara ihtiyacı var.Gerçekten.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Canon 60D
Canon 6D ,
Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "
Mubin bey fotoyu nerde hangi lensle cektiniz exif bilgileri yazarmisiniz
Canon 6D ,
Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "