550D + 18-55 IS II
Iso100
55mm
1/1600sn
f/5,6
Yeniden boyutlandırma hariç ps müdahalesi yoktur.
Saygılarımla....
Konu MhmtKNDMR tarafından (16.February.2014 Saat 21:51 ) değiştirilmiştir.
İnsanın memleketi doyduğu yer değil , doğduğu yerdir misal benim ki Pazar / RİZE
böyle bir yer varmı Güner Bey..gerçekten çok güzell
Konu Mabgarinen tarafından (16.February.2014 Saat 15:46 ) değiştirilmiştir.
Hocam Makina Mark III onu anladık lens ve exif bilgileri varmıdır ? birde ben 7D kullanıyorum..yarın öbürgün tokina 11-16 f2,8 satın alacam..böyle güzel fotoğraflar çekebilmem için fullframe mi kullanmalıyım..daha önce 400d ile 28-200 kullanıyodum...sonra 5D klasik satın aldım...28-200 lensi 5D ye taktım hiç bir keskinlik farkı göremedim....sonra 24-105 satın aldım gene aynı...böyle bir kaliteli net keskin bir fotoğrafı crop bir makine ile çekmek mümkün değilmi ? Ben hep bunu merak ediyorum ...gözle görülür bir detay farkı yoksa ben fullframe satın almam..iso performansı derseniz 400 iso nun üstüne çıktığım olmadı..
Köpek ve yolun sağındaki banklar olmasa yeşillik içinden nehir akıyor denebilir.
Ben Mark III'ü yeni aldım ve henüz onunla bir fotoğraf çekmek nasip olmadı. Ve bu fotoğrafı da Mark III ile çekmedim. Geçen ay 600D ile çekmiştim.
Aslında bu çok kaliteli bir fotoğraf değil, elde snapshot tarzında, çok da düşünmeden bir çekim yapmıştım, ama ışık güzeldi ve biraz da fotoğrafı işleyince gözüme güzel geldi.
Full frame şart mı değil mi diye sormuşsunuz, ''güzel fotoğraf'' için full frame değil, DSLR bile şart değil. Kaliteli bir ışık, cep telefonu ve biraz fotoğraf işleme bilgisi ile harikalar yaratabilirsiniz. Ama ''güzel fotoğraf'' yerine ''kaliteli fotoğraf / fotoğraf kalitesi'' derseniz, o zaman başka elbette ve DLSR şart.
Ben full frame'e, manzara çalıştığım için daha geniş açı yakalamak amacıyla geçtim. Mark 3'ü tercih etmemin sebebi de AF ve ISO performansı. Bunun haricinde bana göre iyi bir kare için full frame şart değil. Ama kaliteli bir lens şart ve öyle bir lensle çok fark yaratabilirsiniz. Ben kit lensten L serisi lense geçince, özellikle edit yaparken büyük farklar gördüm. Ve elbette keskinlik de L serisinde çok fark ediyor.
Fotoğraf keskinliğini sormuşsunuz, bu başlı başına çok uzun bir konu. Çünkü keskinliğe etki eden çok faktör var. Örneğin, lens kalitesi, F değeri ve alan derinliği, en keskin manzara fotoğrafları için hiperfokal mesafe hesaplaması, tripod, IS gibi etkenler keskinliğe etki eder. Hatta fotoğraf makinelerinin hemen hemen hepsinin içerisinde yer alan ''moire filtresi'', fotoğraf kesinliğinin en büyük düşmanıdır. (Nikon D800 ile D800E modeli arasındaki tek fark bu filtredir. D800E'de moire filtresi yok ve müthiş keskin fotoğraflar çekilebiliyor. Ama manzara haricinde, genel kullanım için pek uygun bir model değil.)
Keskinlik için başka etkenler de var. Mesela, fotoğrafı elde çekiyorsanız, enstantane hızı değeriniz, odak uzunluğu değerinden düşük olursa, fotoğraf bulanık çıkar. Yani örneğin, odak uzunluğunuz 100mm ise, enstantane minumum 1/100 ya da üzeri olacak. Başka bir örnek; odak uzunluğu 200mm ise, 1/200 enstantanenin altındaki tüm değerlerde fotoğraf keskin çıkmaz. (Konu hareketli ise bu kural geçerli değil.) Gerekli enstantene değerine ulaşamıyorsanız, ya ISO'yu artıracaksınız ya da mecburen tripod üzerinde çekeceksiniz.
Mazaralar için en ideal F değerlerinin f8-f11 arasında olduğunu unutmayın. Bunun üzerindeki f değerlerinde, lenslerin optik performansı düşer,fotoğaf kalitesinde azalma görülür. Hele mecbur olmadıkça f22 gibi değerlerden uzak durun.
Bir diğer önemli etken de, fotoğraf işleme esnasındaki keskinleştirme işlemleri. Bazen (belirli bir düzeye kadar bulanık olan) kötü fotoğrafları bile inanılmaz bir biçimde kurtarabilirsiniz. Photoshop CC'de, elde çekilen bulanık fotoğrafları düzeltmek için özel bir filtre var. Bazen işe yarıyor.
Keskinleştirme işlemleri için bir çok teknik var ama benim favorilerim, ''unsharp mask'' ve ''highpass filter''. Ayrıca ''Smart sharpen'' da bazen iyi iş görüyor. Nadiren ''frequency seperation'' adı verilen bir teknik kullanıyorum. Fotoğrafı frekans değerlerine göre farklı layerlarda ayırıyorsunuz vs... Bu biraz daha advanced bir teknik. Fotoğraf işleme konusunda başlangıç aşamasındaysanız, buna pek gerek yok diyebilirim. Bir diğer favorim de, Alman bir fotoğrafçının keşfettiği ''Freaky Amazing Details'' adı verilen bir teknik. Dehşet verici bir keskinlik sağlıyor, ama fotoğrafı bozmamak için çok dikkatli kullanmak ve abartıya kaçmamak lazım. Bir de, Google Nik Softaware'ın ''Color Efex Pro'' adı verilen Photohop eklentisinde ''Detail Extactor'' diye bir filtre var. Özellikle gökyüzünün olmadığı fotoğraflarda müthiş iş görüyor. Bir çok profesyonel doğal yaşam fotoğrafçısı bu eklentiyi kullanır. Bazen manzaralarda ben de kullanıyorum, bunu da tavsiye ederim.
Tüm işlemeler bittikten sonra son adım olarak, internette yayınlayacağınız fotoğraflar için ''web sharpening'' yapmak lazım. Ben bunun için genelde Lightroom'u kullanıyorum...
Bu keskinlik konusu daha çok uzayıp gider. Hele keskinleştirme işlemlerindeki Luminosity Masking kullanım tekniklerine girersek, konu sabaha kadar bitmez. O yüzden burada kısa kesiyorum Özet: Fotoğraf işleme teknikleri de çok önemli.
Exif:
Canon 600D, 24-105L, 24mm, f8, 1/100, ISO 200.
Konu GunerGulyesil tarafından (18.February.2014 Saat 03:11 ) değiştirilmiştir.
Hocam açıklmalar için teşekkürler.Gerçekten yararlı bilgiler bunlar.ben Adobe ps cc64 bit Türkçe kurdum...ama pek kullanamıyorum açıkçası raw çekip JPEG kayıt ediyorum şimdilik
şahane =)
Artvin-Arhavi-Kamilet vadisi
Merhabalar. Elbette, biraz anlatmaya çalışayım.
Fotoğraf işleme seviyenizi bilmediğim için, anlatacaklarım belki size çok basit gelebilir, ama yeni başlayan arkadaşlarımız bu anlatacaklarımdan faydalanabilsin diye, tutorial tadında en basit şekliyle anlatmaya çalışacağım.
Fotoğrafı RAW formatında çektim. İşlemeyi önce Lightroom 5, sonra Photoshop CS6'da yaptım.
Önce Lightroom'da temel işlemeleri yaptım. Sırasıyla;
1) Önce beyaz dengesi ayarını yaptım. Çekimde gri kart kullanmadığım için, beyaz dengesini gözüme hoş gelen tahmini bir değere göre ayarladım. Gün batımındaki zengin renkleri yakalayabilmek için sıcak tonları tercih ettiğim. Ancak Graduated Filter kullanarak fotoğrafın gölgede kalan kısımlarının beyaz dengesini mavi tonla biraz soğuttum.
2) Exposure slider'ından pozlamayı ayarladım. (Mecbur olmadıkça bu slider'da +-0.80 sınırları dahilinde kalınmasını tavsiye ederim.)
3) Contast ayarına Lightroom'da pek dokunmam. İşi Phtoshop'da bırakırım. Çünkü Lighroom'da midtone contast, color contrast ve tonal contrast gibi kontrast ayarları yapabilmek için esneklik yok. (Hatta bazı durumlarda highlight contrast ve shadow contast yapmak büyük önem kazanıyor. Tüm bunları Photoshop'da yaptım.)
4) RAW'un nimetinden faydalanarak dinamik aralığı genişletmek için parlak bölgelerin ve gölgelerin düzenlemesini yaptım. (Highlights/Shadows) Çoğu zaman bu sliderları son kısımlarına kadar zorlamayı denerim. Fazla geldiğinde biraz geri çekerim.
5) White ve Black slider'larından beyazları ve siyahları ayarladım. (Burada önemli bir ipucu vereyim. Beyazları ayarlarken, ALT tuşuna basılı tutun, simsiyah bir ekran göreceksiniz. ALT tuşuna tutarak Whites slider'ını yavaş yavaş sağ doğru çekin. Siyah ekranda çok az beyaz renk görünce hemen durun. Denge noktasını bulmuşsunuz demektir. Aynı işlemi siyah için de yapın, ALT'a basılı tututuğuzda bembeyaz bir ekran göreceksiniz, Blacks slider'ını sola doğru yavaş yavaş kaydırın. Sarı ya da kırmızı renk görünce durmayın ve kaydırmaya devam edin. %1-3 oranın da çok az siyah renk görünce durun. Siyahların da denge noktasını bulmuşsunuz demektir.
6) Clarity ayarını dikkatlice ayarladım. (Burada dikkat edilmesi gereken nokta, eğer sağa doğru çok kaydırırsanız HDR görünümlü bir efekt elde edersiniz ve biraz sert bir görüntü oluşabilir. Bu slider Midtone contrast'ı arttırdığı için, fotoğraf biraz keskinmiş gibi olur. Bu ilk bakışta göze hoş gelebilir ama gökyüzü gibi düz zeminlerdeki pixelleri tamamen bozabilirsiniz. Bu da fotoğrafın teknik olarak kalitesini oldukça düşürür. Noise'u tetikler ve ''compression'' adı verilen sorunla karşı karşıya kalabilirsiniz, ki bunlar istenmeyen durumlardır. Dolayısıyla çok dikkatli olmak lazım. Fotoğrafın yapısına göre, %10-30 arası ideal değerlerdir.
7) Vibrance'ı ayarladım. (Bunu Saturation Slider'ından daha çok seviyorum. Çünkü Vibrance ayarında, yazılım sadece doygunluk oranının az olduğu renkleri tespit ederek sadece o renklerin doygunluğunu arttırır. Hali hazırdaki doygun renklere ise dokunmaz. Bu slider'a beyni olan saturation diyebiliriz.
8) Saturation slider'ına hiç dokunmadım. (Sadece Lightroom'da değil, photoshop'da bile dokunmam. Çünkü Photoshop'da özellikle Curves kullanarak contrast ayarı yaparken, zaten renkler belirli bir doygunluğa ulaşıyor. Ama buna rağmen fotoğraf yine de çok soluk olursa, extra doygunluk gereken durumlarda, Color Efex Pro eklentisini kullanıyorum.)
9) Split toning kısmından highlight olan bölgelere biraz sarı tonlar ekledim.
10) Sharpening ve noise reduction işlemlerini artık Lightroom'da yapmıyorum. Çünkü photoshop'da daha iyi sonuçlar alıyorum. Sadece günlük sıradan fotoğraflarımı hızlı bir şekilde işlerken Lightroom'daki bu ayarları kullanıyorum... Ama eğer başlangıç aşamasındaysanız, bu ayarlar sizi fazlasıyla tatmin edecektir. Şimdi burada şöyle bir öneri vereyim, önce fotoğrafı %100 oranında yakınlaştırıp gözlemleyerek, color noise slider'ını sağ doğru iyice itin. +70-80'e kadar korkmadan itebilirsiniz. Sonra Luminance Slider'ına geçin, ancak burada çok dikkatli olmak lazım, çünkü aşırıya kaçarsanız fotoğrafın keskinliğini oldukça azaltmış olursunuz. Fotoğrafın durumuna göre değişmekle birlikte, belki +10 ya da +30 değerleri arasında bile, noise problemini çözebilirsiniz. Ama gerek olmadıkça, +40-45'ın üzerine pek çıkmayın... Noise azaltma bittikten sonra Sharpening bölümüne geçebilirsiniz. Burada yine güzel bir trik var. Alt tuşuna basılı tutarak Masking Slider'ı sağa doğru itmeye başlayın. Fotoğrafınızın siyah-beyaz bir halini göreceksiniz. Slider'ı nerede durduracağınız fotoğraftan fotoğrafa göre değişir. (Ama emin olduğumuz bir şey var ki, gökyüzünü keskinleştirmek istemeyiz, çünkü pixelleri bozup fotoğraf kalitesini düşürebiliriz.) Şimdi Masking Slider'ını gökyüzünü siyah yapacak kadar sağa itin ve durun. Bu şu anlama geliyor; beyaz kısımlar keskinleştirilecek ama siyah kalan kısımlar (gökyüzü) keskinleştirilmeyecek (yani maskelenecek). Bir çok kişinin kullanmadığı, ama oldukça faydalı bir araç olur kendileri. Sonra Amount Slider'ını sağa doğru iterek keskinlik miktarını ayarlamamız gerekiyor. Peki ideal değerin ne kadar olacağını, yani ne kadar keskinleştireceğimizi nereden bileceğiz? Benim tam bu noktada kullandığım bir formülüm var; ''100-Luminance noise reduction değeri''. Biraz önce Noise azaltırken Luminance Slider'ında ayarladığınız değere bakın. Diyelim ki 40 yapmışsınız. Bunu 100'den çıkartın. (100-40=60) Kalan değer sizin ideal keskinleştirme değeriniz olacaktır. Yani Sharpening kısmındaki Amount ''60'' olacak.
11) ''Lens Corrections'' kutusunda; Enable Profile Corrections ve Remove Choromatic Abberation'ı işaretledim.
12) Effect kutusunda, Post-Crop Vignetting kısmında; Style: Highlight Priority işaretli olacak şekilde, Amount slider'ını çok az sola doğru kaydırdım.
13) Camera Calibration kutusunda Profile'ı Landscape olacak seçtim. (Bu seçenek manzara fotoğraflarında bazen çok iyi sonuçlar veriyor, bazen de hiç güzel olmuyor. Denenmesi lazım. Hoşunuza gitmeze Adobe Standart seçili olsun.)
14) Graduated Filter'ı seçtim. Gökyüzünün pozlama değerini biraz düşürdüm. Sonra Adjustment Brush'ı seçtim, beyaz dengesi sliderından sıcak bir renk belirleyerek, gökyünün alt kısımları ile dağın üst kısımlarının kesiştiği yer üzerinden bir defa fırça ile geçtim. Bu işlem, gökyüzünün üst kısımlarını halen mavi tutarken, alt kısmına gün batımındaki renklerini verdi. (Gün batımı ya da doğumu fotoğrafları çekerken, fotoğraf makineleri bazen bu renk farklılıklarını ve renk geçişlerini gözümüzün gördüğü şekilde ayırt edip kaydedemez. Ancak bu durumu Brush düzeltebiliriz.)
15) Son olarak, sensör üzerindeki tozlarından kaynaklanan lekeleri Spot Removal tool ile temizledim.
Lightroom işlemelerini burada bitirip, ekranın sol altında işlediğimiz fotoğrafımızın küçük görüntüsünün olduğu yere sağ tıklayıp ''Edit In'' > ''Edit In Adobe Photoshop''a tıklatıp, fotoğrafı Photoshop'a attım. Yazım şuan itibariyle çok uzun olduğu için, Photoshop'daki detaylara çok giremeyeceğim, çünkü bazıları advanced denilebilecek teknikler ve anlatması çok uzun sürebilir. Belki başka bir zaman yeri geldikçe yavaş yavaş anlatabilirim. Aslında uzun uzun yazmayı çok isterim ama buna her zaman vaktim olmayabiliyor. Yeni başlayanlara ve belirli bir seviyeye gelmiş ama daha ileri noktaya gelmek isteyen arkadaşlara Ankara'da Lightroom ve Photoshop ile ilgili özel dersler veriyorum. Uygulamalı anlatmak daha kolay oluyor. Böyle yazmak gerçekten çok zor Ama bu fotoğrafta Photoshop'ta yaptığım işlemler kısaca; Curves adjustments, noise reduction, bazı sharpening teknikleri, levels adjustment, color balance, selective color, dodge/burn, glowing, bazı özel efectler ve tüm bunları yaparken Luminosity Masking adı verilen advanced düzeyde maskeleme teknikleri kullandım. Sonra Color Efex Pro'da çeşitli ayarlamalar yaptım...
Lightroom'la ilgili yukarıda bahsettiğim maddeleri, beğendiğiniz bir fotoğrafınıza sırasıyla uygulayın. Sonra başlangıç noktasından, işleme sonrası geldiğiniz noktaya bakmak için before/after yapın. Photoshop'a gerek kalmadan bile, çıkan sonucun sizi memnun edeceğine eminim. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, aşırı edit yapılırsa, fotoğraf kalitesi bozulabilir. Çok dikkatli olmak lazım. Yoksa over cooked bir sonuçla karşı karşıya kalınabilir.
Umarım anlattıklarımla biraz faydalı olabilmişimdir.
İyi geceler dilerim...
Konu GunerGulyesil tarafından (19.February.2014 Saat 13:28 ) değiştirilmiştir.
Güner bey vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler. Eminim ki vermiş olduğunuz bilgiler ben dahil bir çok arkadaşımızın işine yarayacaktır.
Cok tesekkur ederim.yazidan da anlasilacagi uzre bir resmi o hale getirmek kolay bisey degil. Photoshopla benim gibi arasi pek iyi olmayanlar icin guzel bir yazi. Elinize saglik
Sent from iphone
Globetrotter