24.01 2010 Canon EOS 400D 18-55
Canon EOS 600D
EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III
39mm/
ƒ/9/
1/4000s/
ISO 200
https://500px.com/photo/217883775/mi...cnun-gen%C3%87
" Sanma bir resimdir hayat, olduğu yerde durmaz.
Altımızdan kayıp gider elle hiç tutulmaz. " - C.E.Z.A.
( https://
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
style="font-family: impact">)
Canon EOS 5D Mark III
Canon EF 16-35mm f/4L IS USM
16 mm, f/8, ISO100, 2 x 1/160 sn. (Ön ve arka plan focus stack.)
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
Sail and Ship at Morning Sea by Kaan Aksoy
70D + EF 400mm f/5,6L + 2x Extender III @800mm
f/18 - ISO: 800 - t: 1/400s
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
güner bey merhaba,
fotoğraf her zamanki gibi heves ve ilham verecek kadar güzel.
son zamanlarda focus stacking yöntemi ile ilgili araştırmalar yapıyorum ve size de birkaç soru sormak istedim müsait olduğunuz bir vakit geri dönüş sağlayabilirseniz ben ve diğer amatör arkadaşlarımın çok müteşekkir olacağımızdan emin olabilirsiniz.
bu fotoğrafı çekerken ve işlerken kabaca işlemleri sıralamak gerekirse,
kareyi çekeceğiniz pozisyonu ve lokasyonu belirlediniz.
kadrajı tamamladınız.
pozlama ayarları tamam manuel olarak ayarlandı odaklama manuel olarak yapıldı.
ilk olarak karşı evlere odaklandı ve fotoğraf çekildi.
ardından tripod üzerinde duran makinenin odaklama halkası yavaşça çevrilerek ön plandaki bitkiler netlendi ve tekrar çekildi.
daha sonra çekilen bu iki fotoğraf photoshopta birleştirildi.
bu olay kabaca bu mudur acaba ?
focus stanking çekim aşaması ile ilgili pek bir bilgi bulamadım kafamda tam oturtamadım yardımcı olabilirseniz sevinirim.
Beğeniniz için teşekkür ederim Rıdvan Bey.
Evet, olay ''kabaca'' budur. Anlattığınız şekilde focus stack yapılabilir.
Tabii, yazdıklarınız arasından bazıları değişebilir ve farklı teknikler de kullanılabilir.
Örneğin, ben bu fotonun pozlamasını M (manuel) modda değil, A (diyafram öncelikli) modda yaptım. Tek poz yerine, bracketed pozlar çektim. Tripod üzerinde değil, elde çektim. Odaklama halkası ile netleme yapmadım, tek noktalı otomatik fokus yaptım.
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
Güner beyden önce ukalalık edip bildiğimi ben aktarayım. Focus Stacking ile ilgili çok sayıda yabancı kaynak var. Manzara ve Macro çekimlerinde kullanılıyor genellikle.
Çekim yaparken, haliyle tripod kullanıyoruz.
Makinayı manuel moda alıyoruz. Kimi kaynaklar f/22 kullanmaktan söz eder ama çoğunluk, lensin sweet spot'unu kullanmaktan yanadır. Bu da en geniş diyafram açıklığının 2.5-3 stop yukarısıdır, yani genellikle f/8-11 arasıdır. Diyaframımızı örneğin f/8'e ayarlayıp uygun bir enstantane seçiyoruz.
ISO'yu en düşük değere getiriyoruz, tercihen 100, en fazla 200 ve sabit tutuyoruz.
Spot Metering seçiyoruz.
Sonra Liveview modunda, biri yakına, biri ortaya, diğeri uzak noktaya olmak üzere, üç noktaya netleme yaparak üç ayrı fotoğraf çekiyoruz. Genelde yakına ve uzağa olmak üzere iki fotoğraf da yeterli olur, üçden fazla da çekilebilir.
Sonra bu fotoğrafları, Photoshop'ta ya da CombineZM gibi programlarla birleştiriyoruz.
Ürün fotoğraflarında, manuel çekim yapmak yerine, DSLR Remote Pro, Helicon Remote gibi programlarla otomasyona bağlayıp onlarca fotoğraf çekebiliyoruz. Aynı şeyi dış çekimlerde de yapabiliriz herhalde ama ekipman taşımak gerek.
Emin bey, aslında tam olarak ikisinin karışımı diyemeyiz. Bracket çekmemin sebebi, çekim esnasındaki vakit darlığımdan kaynaklanıyor. Çünkü manzarayı gördüğüm anda durup, saniyeler içerimde çekimi yapıp, hemen yola devam etmem gerekiyordu. Böyle bir dar vakit içerinde pozlama/histogram kontrolü yapmam ve olumsuz bir durum varsa farklı pozlama değerinde yeniden çekimler yapmam gibi bir durum söz konusu değildi. Sahnedeki tüm tonal verileri makineye kaydettiğimden emin olmak için, her ihtimale karşı bracket çekim yaptım. Böylece Post aşamasında ideal olan pozlamayı rahatça seçebilecektim.
HDR deyince, benim aklıma farklı pozlamış karelerin Photomatix ya da benzeri bir yazılımla otomatik olarak birleştirilmesi geliyor. Eğer HDR'dan kastınız bu ise, uzun zaman önce bu işlemi yapmayı bıraktım. (Çünkü sonuçlar doğal olmuyor. Bunun yerine, gerektiği durumlarda maskeleme yöntemi ile poz birleştirme yapıyorum.)
Bazı fotoğraflarıma focus stack ve poz birleştirme işlemini beraber yapsam da, bu fotoğrafta focus stack dışında, +- poz birleştirme işlemi yapmadım. Ön plan ve arka planın uygun pozlanması yapılmış ve net olan birer karesini seçerek, bu 2 kareyi Photoshop'ta birleştirdim.
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M
HDR'den kastım, eğer sizin de bracketing'den kastınız Exposure Bracketing ise :-), farklı pozlanmış kareler. Ama Photomatix kullanmak şart değil elbet, photoshop ta kullanılabilir. Siz burada farklı pozlanmış karelerden sadece birini kullanmışsınız. Yeterli tabii. Zaten fotoğraf alanının bir kısmından söz ediyoruz, tamamından değil.
Focus stacking işleminde pozlamanın sabit olması gerekir diye biliyorum. Birleştirme sıkıntısız olsun diye. Ama siz üst kısmı ve alt kısmı belki de farklı pozladığınıza göre sorun olmadı mı? Karışık işler. Bizim gibi amatörlere göre değil. :-)
yorumlarınız için teşekkür ederim. faydalı oluyor ama kafamda karışıyor yahu
farklı şekilde noktaları netleme seçeneğimiz var yani
netleme halkası ile veya
netleme noktalarını sağdan sola benim makinemde 9 adet var mesela yerlerini değiştirip fotoğraf çekerekte yapabiliriz.
Vizörden gördüğünüz 9 netleme noktası merkezde yoğun olduklarından uzaklıkları size yetmeyebilir. Biraz daha aşağıya, biraz daha yukarıya, biraz daha sağa, ya da biraz daha sola odaklanmak isteyebilirsiniz.
Zaten bildiğiniz bir şeyse kusuruma bakmayın, Live View modunda daha fazla esneklik kazanabilirsiniz.
Live View ekranının yan üst tarafında, menüde dolaşmaya da yarayan bir çubuk var. Bu çubuğu oynatarak, Live View ekranındaki beyaz dikdörtgen olarak görünen odak alanının yerini değiştirebilirsiniz. Sağ üst taraftaki Zoom düğmesi ile de netlemek istediğiniz kısmı daha yakından görüp daha hassas netleme yapabilirsiniz. Ben focus stacking'de bu şekilde çalışıyorum.
Bu linkteki videoya da bir göz atabilirsiniz. https://www.youtube.com/watch?v=6kBirlKjQSo
Yararlanmana sevindim. "Çevreye verdiğim verdiğim rahatsızlık için özür dilerim" demem gerekmiyor o zaman
Bir ipucu daha vereyim! Live View modunda bir şey çekerken; (arka plan aydınlık olabilir, yakın plan çiçek çekimi olabilir) çubuk yardımıyla odak alanının yerini değiştirip, pozlamanın en iyi olduğu yeri seçebilirsin. Karanlık bölgeye getirdiğinde o kısım aydınlanacaktır. Ya da çiçek çok parlak görünüyorsa, beyaz dikdörtgeni çiçeğin dip kısmına ya da sapına doğru filan götürünce çiçeğin renkleri daha güzel görünecektir. Tabii, bunları manuel modda, ve netlemeyi yaptıktan sonra tam çekim öncesi yapacaksın.
Konu gezginmimar tarafından (30.June.2017 Saat 18:52 ) değiştirilmiştir.
Canon EOS 600D
EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III
18mm/
ƒ/11/
1/125s/
ISO 100
https://500px.com/photo/218179229/go...cnun-gen%C3%87
" Sanma bir resimdir hayat, olduğu yerde durmaz.
Altımızdan kayıp gider elle hiç tutulmaz. " - C.E.Z.A.
( https://
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
style="font-family: impact">)
Estağfurullah
Karışık değil aslında Emin bey. Şöyle ki; post aşamasında seçmek üzere, diyafram öncelikli modda, ön ve arka plan için 5'er tane bracket çekim yaptım.
Ön planın pozlama değerleri; 1/200, 1/100, 1/50, 1/25, 1/13
Arka planın pozlama değerleri: 1/640, 1/320, 1/160, 1/80, 1/40
Post aşamasında, gökyüzünün patlak olmadığı bir kare olan 1/160'ı ana poz yapmaya karar verdim. Ön plan için ise, focus blend yapmak üzere, önün doğru pozlandığı kare olan 1/50'yi seçtim. Ön ve arka plan arasındaki çok az miktardaki pozlama farklılığını, Lightroom'da exposure slider ile birbirine yakın hale getirdim. Sonra pozlama değerleri dengelenmiş bu iki kareyi alıp, Photoshop'ta birleştirdim. Olay bu. Yani focus stack yapılacak diye, her durumda pozlamanın illa ki manuel modda yapılıp poz değerlerinin sabit olması şart değil diyebiliriz.
(Ek not: Dinamik aralığın aşırı yüksek olduğu durumlarda ise şöyle yapıyorum; diyelim ki yukarıda anlattığım işlem yapıldı ve focus stack işlemi başarı ile tamamladı, ancak gökyüzünün bir kısmında patlaklar kaldı. Bu durumda, focus stack sonrası, patlak bölgeyi düzeltmek için elimin altında hazır duran 1/320 ya da 1/640 pozlarından birisini kullanırdım. Uygun olanı seçip Photoshop'a atıp, bu pozu focus stack yapılmış katmanların en üstüne koyarak, maskeleme ile patlak bölgeyi düzeltirdim. Bir çok manzara fotoğrafımda bu işlemi yapsam da, bu spesifik örnekte bu işlemi yapmaya gerek yoktu.)
Umarım açıklayıcı olmuştur.
GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M