eyvallah Selman kardeşim
eyvallah Selman kardeşim
Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro
f:22 147 sn. iso.100 18mm. B&W ND110 1000x
CameraCanon EOS 600D
Lens18-200mm
Focal Length54mm
Shutter Speed30 s
Aperturef/16
ISO/Film100
CameraCanon EOS 600D
Lens18-200mm
Focal Length54mm
Shutter Speed30 s
Aperturef/16
ISO/Film100
Bu tarz bir fotoğraf için ilk denememdi. Kendi gördüğüm hata ;
Önce araç park halindeyken netlenmeli sonrasında manuel focus modunda 2 poz alınmalıydı. O zaman bu fotoğraftaki netlik kaybı olmayacak diye umuyroum. Bunun dışında önerileriniz varsa lütfen belirtiniz.
Saygılar.
Canon EOS 60D
Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II VC LD Aspherical [IF]
10 sn.
f/25
ISO-100
17mm
Canon EOS 6D | Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM | Canon EF 100mm f/2 USM | Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM | Canon Speedlite 430EX
f:22 70sn.iso100 18mm. B&W ND110 1000X
f:22 75sn.iso100 18mm.B&W ND110 1000X
Aytuğ Bey elinize sağlık, ilgi ve beğeniyle takip ediyorum fotoğraflarınızı.
Son paylaştığınız fotoğraflarda dikkatimi çeken noktalar var. Orada ben olsaydım nasıl çekerdim diye düşündüğüm.
Sizin fotoğraflarınızda gördüğüm en önemli unsur bulutlar... Naçizane farklı bir bakış açısı sunmak isterim.
Birinci fotoğrafta yerdeki kurumuş toprak kompozisyon açısından çok güçlü. O bölgenin hemen üzerinden, zemine daha yakın ve yeryüzüne dönük bir kadraj ile, odak istifleme(Focus Stacking) yöntemi ile bir fotoğraf çekilebilir. Kurumuş toprak ve su kompozisyonda öne çıkartılabilir.
İkinci fotoğrafta ise suyun üzerinde harika bir şekil var, "S shape" de diyorlar. Burayı da yine kompozisyonda daha güçlü kılmak için başına gidilebilir ve yine aynı açı ve yöntemle bir fotoğraf çekilebilir.
Böylelikle fotoğrafın 2/3'ü hatta daha fazlası toprak örtüsü, kalan kısım gökyüzü kalabilir.
İyi çekimler dilerim.
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Hüseyin selam, eline sağlık. Hem polarize hem de nd filtre olunca köşelerde kararma olmuş, polarizeyi takmayabilirdin belki. Ya da o bölgeyi kesecekmiş gibi düşünüp, ona göre kadrajı ayarlayıp, PS veya Lr'de işi bitirebilirdin. Ayrıca kadrajda hafif bir yatıklık da var sanki, bunu da yine PS veya Lr'de düzeltebilirdin. PS veya Lr bilgim az demiştin ama yine de söyleyim; karanlık bölgeleri biraz aydınlatıp, bu bölgelerdeki keskinlik ve 'clarity'i artırsan fotoğraf daha dikkat çekici olabilir.
Uzun pozlama yaparken gerekmedikçe ISO'yu artırma bence, süreyi kısaltmak istedin sanırım...
Bunların dışında gayet hoşuma gitti, güzel fotoğraf, su resmen sis gibi gözüküyor.
Bu arada 17-40'ın da hayırlı, uğurlu olsun
6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Afşin hocam, Sağolasın. değerli yorumun için teşekkür ederim.
16-35 f4 IS alayım derken 2. el 17-40 aldım, ama hala aklımda 16-35 mi alsaydım gibi bir soru işareti var. Önce 17-40'ın hakkını iyice vermem gerektiğini ve bana yeteceğini düşünüyorum. Nd üzerine polarize takma fikri pozlamayı biraz daha uzatabilmek ve etkiyi arttırabilmek adına yaptığım birşeydi ancak fotoğrafı çekerken pekte dikkat etmemişim köşelerde kararma olduğuna. sonradan fotoğrafı bilgisayara atınca fark ettim. artık günün son kareleriydi. güneş iyice batmıştı ve hava epey soğumuştu. İso'yu o yüzden 200 yaptım ama İso'yu 200 yapacağıma Polarize filtreyi söksem yada süreyi uzatsam daha iyi olacakmış sanırım. kadrajda hafif eğiklik var hem bulunduğum yer hemde karşı kayaların duruşu açısından eğimliydi biraz.yeni karelerde daha dikkatli olacağım inşallah.
NeVeR SaY NeVeR
Samanyolu
Kamera : Canon 6D
Lens : 24-105mm
Odak: : 60mm
Enstantane : 100 Sn.
Diyafram : f/4
ISO : 2500
Merhaba Emre bey;
Antalya Saklıkent, TÜBİTAK Ulusal Gözlemevi altında çektim fotoğrafı.
Canon Rebel XTI
f/11
60sn
ISO 100
18mm
çekim yaptığım yerin altından metro geçtiği için daha fazla çekemedim. yabancı bir kaynakta da profesyonel çekim yapılmasın diye bir tarafının ışıklarının kapalı tutulduğunu okumuştum, ne kadar doğru bilemiyorum.