CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 851 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree2051Likes

Konu: Uzun Pozlama Fotoğraflarınız ...

Hybrid View

  1. #1
    gunesmubin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mübin GÜneş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    02.May.2013
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    34
    Mesajlar
    454

    Standart

    Alıntı afsincelik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    500px - Silence

    Bu kez düzenlemede 'limonusity masking' tekniklerini uygulamaya çalıştım. Daha yüksek kontrastta bir sonuç aldım, ayrıca bu, görüntünün daha keskin gibi görünmesini de sağlıyor. Ama yüksek kontrast daha mı iyi gözüktü, abartı mı kaçtı karar veremedim.
    Bu LM tekniğini öğrenmeye nereden ve nasıl başlamalı bilemedim , bulamadım . Zor bir teknik ama sonuçta bir yerden başlamak lazım. Tavsiye varmıdır. Döküman , görsel eğitim, şahsi öneri vs..










    Canon 6D ,
    Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
    Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "

  • #2
    Sega - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Celal AVCI
    Makina:
    Nikon D810, Nikon AF-S 16-35mm f/4G ED VR, Nikon 70-200mm f/2.8G ED VR II
    Üyelik tarihi
    20.February.2013
    Nereden
    Akşehir
    Yaş
    37
    Mesajlar
    324

    Standart

    Alıntı gunesmubin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu LM tekniğini öğrenmeye nereden ve nasıl başlamalı bilemedim , bulamadım . Zor bir teknik ama sonuçta bir yerden başlamak lazım. Tavsiye varmıdır. Döküman , görsel eğitim, şahsi öneri vs..
    hdr yi öğrenmekle başlanabilir 32 bit hdr










    Nikon D810, Nikon AF-S 16-35mm f/4G ED VR, Nikon 70-200mm f/2.8G ED VR II

  • #3
    gunesmubin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mübin GÜneş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    02.May.2013
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    34
    Mesajlar
    454

    Standart

    Alıntı Sega Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hdr yi öğrenmekle başlanabilir 32 bit hdr
    Tavsiye -1 teşekkür ederim..










    Canon 6D ,
    Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
    Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "

  • #4
    afsincelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Afşin Çelik
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    14.April.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1,330

    Standart

    Alıntı gunesmubin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu LM tekniğini öğrenmeye nereden ve nasıl başlamalı bilemedim , bulamadım . Zor bir teknik ama sonuçta bir yerden başlamak lazım. Tavsiye varmıdır. Döküman , görsel eğitim, şahsi öneri vs..
    Merhaba Mübin,

    İngilizce konusunda durumun nedir bilmiyorum ama ben youtube'da yer alan videolardan çok yararlandım.

    Eksiklerim var daha, o yüzden bir anlatım yapacak seviyede olduğumu düşünmüyorum. Ama özetle bildiğim kadarından biraz bahsedeyim.

    Biraz temelden başlayalım;

    Başlangıçta yüksek dinamik aralık (HDR) nedir, bunu bilmek lazım, buna neden ihtiyaç duyuluyor...

    Bir çekimde, fotoğraf makinesinin pixel başına toplayabildiği bilgi miktarı(renk, ışık, ton vs) onun kaydedebileceği maksimum dinamik aralık ile sınırlı. Mesela bizim makinelerimizde(6D) bu 12.1EV. Hatta hatırlarsan sen makina alma aşamasındayken yüksek ISO değerlerinde 6D'nin dinamik aralık performansı ile ilgili MTF grafiği paylaşmıştık, diğer makinelere göre yüksek ISO'larda dinamik aralık anlamında kayıpsız bir performansı vardı...

    Öncelikle, son üründe dinamik aralağı genişletebilmemiz için yapmamız gereken şey normalde aydınlık bölgelerde kaybettiğimiz bilgiler ile karanlık bölgelerde kaybettiğimiz bilgileri toplamak. Bu da farklı pozlarda birden fazla(3, 5, 7...) fotoğraf çekmek anlamına geliyor. Bu, sahnedeki ışık farklarına göre karar verilecek bir işlem.

    Çekilen fotoğrafları birleştime aşamasında, geleneksel HDR programları ile bunu yapmak basit, özellikle Lightroom'un son versiyonunda HDR birleştirme işlemi çok başarılı ve birleşimin sonucu bir RAW. Bunun üzerindeki bilgi Jpeg'ten çok daha fazla, bildiğin üzere. Dolayısıyla işlemede daha iyi bir sonuç alabiliyorsun. Benzer bir şekilde Photoshop'unda HDR eklentsi var ve daha birçok yazılım...

    Peki böyle hazır programlar varken ben niye başka gelişmiş teknikler, el ile yapılan işlemler içinde kaybolayım diyebilirsin. Zaman ile ilgili sıkıntı var ise bu yollara girmeye gerek yok.

    Ama zaman ile ilgili bir sıkıntı yok ve merak çoksa işin içine Luminosity Masks teknikleri giriyor. Peki nedir bu Luminosity Masks?

    Aslında çok teknik bir terim gibi ama basitçe; Görüntüdeki belirli tonların üzerine kurgulanmış katman maskelerini ifade ediyor. Bu tonlar ile oluşturulan maskeler genelde en aydınlık bölgelerden, en karanlık bölgelere kadar belirli sayı ve sırada oluyor.

    Normalde yazılım ile bu bilgiler otomatik olarak işlenmekte ve sonuçta yüksek dinamik aralıkta fotoğraf elde edilebiliyor. Ancak iş belirli bölgeler ve tonlar üzerinde işlem yapmaya gelince bunu el ile değerlendirmek gerekiyor. Luminosity Masks bize bu tonları seçmemizi sağlıyor. Bu tonlardaki alanları(pixel pixel) el ile seçilebilmek ve işlemek mümkün olmadığından maskeleme işlemlerine muhtacız da diyebiliriz.

    Farklı pozlamalarla çekilmiş fotoğraflar üzerinden bu maskeler yardımı ile seçmiş olduğumuz bölgelere el ile kontrast vermek, istenilen sahneleri diğer pozlardaki belirli tonlarla ve alanlarla birleştirmek tekniklerden bazıları.

    Mesela az pozlanmış bir fotoğraftaki aydınlık bölgeler, fazla pozlanmış bir fotoğraftaki karanlık bölgeler ile normal pozlanmış ve içeriğinde yeterince bilgi barındıran bölgeleri seçerek birleştirebiliyoruz...

    Aslında Sen'in de düşündüğün sanıyorum işin hangi aşamasında, hangi araçları kullanarak, nasıl bir sonuca ulaşabileceğin hakkında fikir sahibi olamaman. Bu aşamada en iyisi bol antreman diye düşünüyorum. Ben şahsen öyle yapmaya çalışıyorum.

    Bu arada takip ettiğim bir kaç kişiyi belirteyim. Bu kişilerin kendilerin ürettikleri ücretsiz actionlar ve paneller mevcut. Nasıl kullanılacaklarına dair eğitim videoları var. Bu kişiler; Greg Benz, Jimmy McIntyre, Sean Bagshaw gibi...

    Eksiklerim, yanlışım varsa affola, kolay gelsin.










    6D, 50mm 1.4 USM, 16-35mm f/4 L IS , 70-200 f/2.8 L IS II, 400mm f/5.6 L
    580EXII, 430EXII, Yongnuo YN622C
    3-400 ND, PRO1 CPL, ND1000x

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #5
    gunesmubin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mübin GÜneş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    02.May.2013
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    34
    Mesajlar
    454

    Standart

    Alıntı afsincelik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba Mübin,

    İngilizce konusunda durumun nedir bilmiyorum ama ben youtube'da yer alan videolardan çok yararlandım.

    Eksiklerim var daha, o yüzden bir anlatım yapacak seviyede olduğumu düşünmüyorum. Ama özetle bildiğim kadarından biraz bahsedeyim.

    Biraz temelden başlayalım;

    Başlangıçta yüksek dinamik aralık (HDR) nedir, bunu bilmek lazım, buna neden ihtiyaç duyuluyor...

    Bir çekimde, fotoğraf makinesinin pixel başına toplayabildiği bilgi miktarı(renk, ışık, ton vs) onun kaydedebileceği maksimum dinamik aralık ile sınırlı. Mesela bizim makinelerimizde(6D) bu 12.1EV. Hatta hatırlarsan sen makina alma aşamasındayken yüksek ISO değerlerinde 6D'nin dinamik aralık performansı ile ilgili MTF grafiği paylaşmıştık, diğer makinelere göre yüksek ISO'larda dinamik aralık anlamında kayıpsız bir performansı vardı...

    Öncelikle, son üründe dinamik aralağı genişletebilmemiz için yapmamız gereken şey normalde aydınlık bölgelerde kaybettiğimiz bilgiler ile karanlık bölgelerde kaybettiğimiz bilgileri toplamak. Bu da farklı pozlarda birden fazla(3, 5, 7...) fotoğraf çekmek anlamına geliyor. Bu, sahnedeki ışık farklarına göre karar verilecek bir işlem.

    Çekilen fotoğrafları birleştime aşamasında, geleneksel HDR programları ile bunu yapmak basit, özellikle Lightroom'un son versiyonunda HDR birleştirme işlemi çok başarılı ve birleşimin sonucu bir RAW. Bunun üzerindeki bilgi Jpeg'ten çok daha fazla, bildiğin üzere. Dolayısıyla işlemede daha iyi bir sonuç alabiliyorsun. Benzer bir şekilde Photoshop'unda HDR eklentsi var ve daha birçok yazılım...

    Peki böyle hazır programlar varken ben niye başka gelişmiş teknikler, el ile yapılan işlemler içinde kaybolayım diyebilirsin. Zaman ile ilgili sıkıntı var ise bu yollara girmeye gerek yok.

    Ama zaman ile ilgili bir sıkıntı yok ve merak çoksa işin içine Luminosity Masks teknikleri giriyor. Peki nedir bu Luminosity Masks?

    Aslında çok teknik bir terim gibi ama basitçe; Görüntüdeki belirli tonların üzerine kurgulanmış katman maskelerini ifade ediyor. Bu tonlar ile oluşturulan maskeler genelde en aydınlık bölgelerden, en karanlık bölgelere kadar belirli sayı ve sırada oluyor.

    Normalde yazılım ile bu bilgiler otomatik olarak işlenmekte ve sonuçta yüksek dinamik aralıkta fotoğraf elde edilebiliyor. Ancak iş belirli bölgeler ve tonlar üzerinde işlem yapmaya gelince bunu el ile değerlendirmek gerekiyor. Luminosity Masks bize bu tonları seçmemizi sağlıyor. Bu tonlardaki alanları(pixel pixel) el ile seçilebilmek ve işlemek mümkün olmadığından maskeleme işlemlerine muhtacız da diyebiliriz.

    Farklı pozlamalarla çekilmiş fotoğraflar üzerinden bu maskeler yardımı ile seçmiş olduğumuz bölgelere el ile kontrast vermek, istenilen sahneleri diğer pozlardaki belirli tonlarla ve alanlarla birleştirmek tekniklerden bazıları.

    Mesela az pozlanmış bir fotoğraftaki aydınlık bölgeler, fazla pozlanmış bir fotoğraftaki karanlık bölgeler ile normal pozlanmış ve içeriğinde yeterince bilgi barındıran bölgeleri seçerek birleştirebiliyoruz...

    Aslında Sen'in de düşündüğün sanıyorum işin hangi aşamasında, hangi araçları kullanarak, nasıl bir sonuca ulaşabileceğin hakkında fikir sahibi olamaman. Bu aşamada en iyisi bol antreman diye düşünüyorum. Ben şahsen öyle yapmaya çalışıyorum.

    Bu arada takip ettiğim bir kaç kişiyi belirteyim. Bu kişilerin kendilerin ürettikleri ücretsiz actionlar ve paneller mevcut. Nasıl kullanılacaklarına dair eğitim videoları var. Bu kişiler; Greg Benz, Jimmy McIntyre, Sean Bagshaw gibi...

    Eksiklerim, yanlışım varsa affola, kolay gelsin.
    Afşin hocam ellerin dert görmesin, klavyene sağlık, kendi açımdan çok faydalı ve bilgilendirici bir anlatım olmuş. teşekkür ederim..










    Canon 6D ,
    Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
    Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •