Bende birkaç fotoğraf göndermiştim. Kabul etmediler.
500px / Photo "Green Eye" by Important .
500px / Photo "Kurbağa" by Important .
500px / Photo "Guvercın" by Important .
Bende birkaç fotoğraf göndermiştim. Kabul etmediler.
500px / Photo "Green Eye" by Important .
500px / Photo "Kurbağa" by Important .
500px / Photo "Guvercın" by Important .
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tabi iyi fotoğraf olması için ps'ye ihtiyaç yoktur ama 1x kendi tarzında en iyi fotoğrafları değerlendiriyor aslında görsellik çok ön planda. Oradaki fotoğraflar müthiş lafım yok ama çoğu fotoğraftan öte şeyler gibi geliyor bana. Ayrı bir kulvar yani.
Dediğim gibi bir çok açıdan bakıyorlar olaya 1'inde eksiklik varsa kabul görmüyor. Orjinal ve farklı olması da önemli aslında.
Ben hiç denemedim şansımı çok da büyütmemek lazım diye düşünenlerdenim
Asahi Pentax 6x7 / Takumar 105mm F2.4
Olympus OM-4 / Zuiko 50mm F1.4
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Adamı geveze yapar bu site Bu site derken, 1x yani. Fotoğraf yüklemek için 2 fotoğrafa yorum yapmak gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam.
mesela bunları yeniden düzenledim, nasıl olmuş sizce
siyah beyaz olayını tutturamıyorum halen
1x.comu düzenli olarak her gün takip ederim. Ara ara bu fotoğrafı niye kabul etmişler ki dediğim fotoğraflar çıkıyor ama çok nadiren.
Aslında aradıkları belli şeyler var.
-Özgünlük. Aynı fotoğrafın başkaları tarafından sıklıkla çekilebilecek kolaylıkta olmaması. Yani fotoğrafı ilk siz bile çekmiş olsanız başkaları tarafından kolayca çekilmemesi gerekiyor.
-Düzenleme. 1x.comdaki bazı fotoğraflarda çok üst düzey düzenlemeler var. Yani fotoğraftan çıkıp illüstrasyon giriyor. Görsellik baya önemli demek ki.
-Kadraja deli gibi takıyorlar. Ben hali hazırda çok inanılmaz kadraj hatası olan bir fotoğraf görmedim. Kadrajdan kastım 3:1 kuralı değil. Kadrajda rahatsız edici obje bulunup bulunmaması.
-Renkler. Rahatsız edici tonları veya gereksiz SB fotoğraflarla karşılaşmadım. Özellikle mimari fotoğraflarda gri ye yönelik özel bir beğenileri var anlamış değilim
Tüm bunların ışığında fotoğraflarınıza bakarsam...
1. fotoğrafınızda özgünlük yok. Başka birisi tarafından kolayca çekilebilir. Kadrajınız çok dağınık arka plan ve fotoğrafın üst kısmı göz yoruyor.
2. fotoğrafınızda, aynı şekilde kadraj çok dağınık. İlgisiz pek çok obje var. Arkada bebek arabasının ayakları, taştan bir yükselti...
3. fotoğrafınızda ise, özgünlük kısmına takılmış durumda sanırım. Birde yeni dönemde gördüğüm uzun pozlamalar genelde startrail ile yapılıyor. Ve çok temiz işler çıkartıyor insanlar. Arka kısımdaki binada bir netsizlik var ayrıca.
Son olarak. Bazı fotoğrafçılar kendilerine yer ettikleri için ekledikleri fotoğraflar biraz daha kolayca kabul görüyor. Yani bunu niye kabul etmişlerki dediğim fotoğraflar genelde kemikleşmiş kadronun eklediği fotoğraflar oluyor.
Halil Bey merhaba.
Umarım görüşlerimi yazarak haddimi aşmam. İstediğim fotoğrafları henüz çekemesem de gerek okuduğum/takip ettiğim yayınlardan, gerekse Erzade Ertem atölyesinde aldığım fotoğraf eğitiminden; "iyi fotoğrafa dair" belirli düzeyde fikir yürütme cüreti edindim. Bazı spor yazarları hakikaten konuya belirli düzeyde vakıfken, o sporu icra etmemişlerdir örneğin. "Sen ne çekiyorsun ki benim fotoğraflarımı nasıl eleştiriyorsun birader?" deme lütfen
Söz konusu sitede yayınlanan tüm fotoğraflar bence çok etkileyici, ortalama fotoğrafseverin (mesela benim) ilk bakışta kusursuz diyebilecekleri kadar sağlam kompozisyonu olan, çok güzel fotoğraflar..
Bu son düzenlemeleriniz arasında ise "uzun pozlama" bence en başarılısı olmuş. Gayet güzel, "keşke ben de çekebilsem" diyeceğim tarzda bir Avrupa görüntüsü. Fakat çok temiz, aşırı etkileyici değil bence. Gayet küçük boyutta yayınlanmasına karşın gürültü rahatlıkla seçiliyor. Sütunların üstündeki ışıklar bariz patlamış.
Kızınızın (Allah bağışlasın) koştuğu karede sağ üstteki ayaklar ve puset tekerleklerinin kompozisyona katkısı bence olumlu değil. Pusetin az önünde yer alan, sütunla pusetin arasındaki taş parçasının da öyle.. Sol üstteki güvercin ve en sağdaki güvercin kadrajı delmiş. Kız çocuğunun ve güvercinlerin ayrıtlarının üst üste gelmesi de tercih edilen bir durum değil. İki boyutlu olan fotoğraflarımızda kural olarak "nesnelerin birbirine değmemesi" isteniyor. Ayrıca bu fotoğrafta da bariz noise var..
Gitarcılar da bence çok özel, 1x ayarında değil. Sizin çok beğenerek seyrettiğim bunlardan daha iyi fotoğraflarınız var. Selamlar, saygılar..
"Öğrenmek Benim Mutluluğumdur.." (Orhan Hançerlioğlu)
yorumlar için teşekkür ederim
ikinci fotoğraf ile ilgili haklısınız, çekerken beceremedik bizim zıpırın yerinde durmamasından dolayı ama düzenlerken kaldırabilirdim o taştan banketi ve bebek arabasını
yine de özgünlük anlamında birbirine benzeyen özellikle model çekimlerinde bir sürü fotoğraf var sitede
gitarcı çocuklarda anlatmak istediğim hikaye iki üniversite öğrencisinin harçlık çıkarma çabasıydı, sadece onların olduğu tekil kare de var ama aynı duyguyu anlatmıyor...
Benim gordugum kadariyla burda secilmemis olan cok guzel fotograflar var,enteresan, fotograf secimini yapanin ne bekledigi;
yalinlik, farklilik, renk uyumu, iyi duzenlenmis bir kompozisyon olmali burda ama gene soyluyorum, secilmeyen fotograflarin çoğu bence güzel,
işte bu bencenin karşılığı seçen editörün kararı oluyor bi yerde..
Sonuçta cok guzel bir site,kendimizi geliştirmek acısından yepyeni bir site (ben ilk defa goruyorum) , konuyu acan sagolsun diyorum..
SONY NEX 3N + Manfrotto 7301YB M-Y + CULLMANN NANOMAX 200T / CB5.1 Ball Head
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
estağfirullah sevgili onur neden öyle diyeyim
ufaklığın kadrajında haklısın croplarken oraya dikkat etmedim, aklımda başka bir şey vardı sanırım,
siyah beyaz karelerde film grain 'i ben ekledim...
köln karesinde normalde grenli bir kare değil düzenlemede sanırım grenleniyor, 200 iso ile çektim çünkü...
ilk düzenleme ömerin de dediği gibi fazla karanlık olmuştu, detaylar kaybolmuştu, raw düzenlemede siyahları kıstım, ışık haliyle biraz kolonlarda patladı, lokal olarak müdahale etmek lazım sanırım
emanet bir tripod ile anca bu kadar oldu, keşke daha uzun pozlayabilecek bir ekipman olsaydı yanımda...
gitarcılar ile sohbetten dolayı sanırım seviyorum bu kareyi, bana anlattığı bir hikaye var.
teşekkür ederim değerli yorumların için
Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (25.June.2012 Saat 15:44 ) değiştirilmiştir.
SONY NEX 3N + Manfrotto 7301YB M-Y + CULLMANN NANOMAX 200T / CB5.1 Ball Head
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
bunu da seçmediler, allah allah!
bunda ne hata var ki?
Abi şu köprünün RAWını bana bir atsan olur mu inat ettim işlicem Bak öteki sergiye çıktı belki bunu da 1xe sokarız hep beraber
Bu fotoğrafta,
-iki kişinin de net olması
-alttan geçen hortum
-arkadaki palmiye
-ayrıca ışık da patlamış arkada biraz
-ve bence en önemlisi fazlalıklardan kaçınmak için kadrajı sıkışık tutuşun aşikar...
Ben olsam almazdım valla almam
Gerekirse kefen başa sarılır.
Bende kabul edilmeyen bir kaç fotoğrafımı paylaşayım
Selam, hata demeyeceğim elbette ama (en fazla sıkıntı diyebilirim): Bakış açınız direklerin oluşturduğu perspektif açısından doğru olsa da sağdaki kadının iki direkle ve oturduğu yapıyla birleşik olarak oluşturduğu siluet anlaşılamaz bir leke oluşturuyor. Kadının nerede bitip direklerin nerede başladığı belirsiz. Ayrıca ilgi odağı olarak kadını alırsak solda uzaklaşan adamın varlığı kompozisyona birşey katmıyor ancak o da ilgi odağı olmadığı halde gayet net ve baskın olarak kompozisyona dahil olmuş. Nacizane görüşüm budur, saygılarımla.