Yada işi gücü yoluna koymuş zengin bir amatör olmak gerekiyor,
veya emekli amatör fotoğrafsever macera ruhlu (bu ben oluyorum 30 sene sonra )
Yada işi gücü yoluna koymuş zengin bir amatör olmak gerekiyor,
veya emekli amatör fotoğrafsever macera ruhlu (bu ben oluyorum 30 sene sonra )
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Daha açık diyaframlı bir lensle çalışmalısın Mehmetcan, modelle yapılan çekimlerde bu çok önemli, arkaplanı konudan bir şekilde ayırman gerekiyor ve bunu alan derinliğiyle veya ışıkla yapabilirsin. Onun dışında aynı sebepten arkaplanda dikkat dağıtan unsur çok fazla oluyor. Sağ taraftaki çitli bölgeyi de kadraja almasan daha temiz olurmuş.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Çitli bölgeyi fotoğrafa dinamizm katar diye almıştım ama dediğin gibi dikkat dağıtıyor ^-^ Teşekkür ederim...
Her türlu yoruma açık (:
Vuqar Bey Merhaba;
Fotografinizin konseptini begnmekle birlikte elestrilebilecek bir kac olumsuz nokta var. Oncelikle belki kisisel tercih diyebilirsiniz ama kontrast cok zorlanmis. Fotografin aslinin bu sekilde gozuktugunu dusunmuyorum sanirim orjinalinde oglen gunesinde cekildigi icin ser golgeler vardir ama isigin dagilimi daha dogrudur, asiri pozlama olabilir ama bu tarz kontrastin olusmasi biraz guc geldi bana.. Sanirim editing sekliniz var olan problemi arttirmis. Yogun kontrast arka raftaki beyazligi daha fazla aciga cikartiyor ve konuyu dagatiyor ayni zamanda.
Konuya uzak kaldiginiz icin alan derinligi de ondeki obje ile arka tarafi yeterince ayirmaya yetmemis.
Ayrica bu tarz kontrol edilemeyen hareketli objeleri hele fotografta asil objeyi etkileyecek cok fazla obje varsa pespese bir kac kez cekmek gerekir kanimca. Cunku kizin tepesine cikan teyzemiz bence fotografin en zayif noktasini olusturuyor.
Bunun haricinde bolumun adi madem yorumlama o zaman ben birde gosteren-gosterilen acisindan yorumlamak isterim. Yani fotograftaki simgelerin anlattiklari acisindan.
Fotograf temelde uc gruptan olusuyor.
Arka planda;
* gunluk islerine dalmis buyuk ihtimalle o sirada calismayan (genelde altlarinda sort var, Fotografin cekildigi yer Turkiye, Insanlarin bir cogu sortlari ile ise gitmez ve oglen normalde is saatidir)
* hallerinden memnun olmayan (Baslar one egik, yuzler gulmuyor, Cifler halinde gezenler ama aralaia mesafe koymuslar) gerek yalniz gerek biriyle beraber insanlar toplulugu
Onlerinde;
* Hayata gulerek yaklasan
* basit seylerden eglenmeyi basaran (sadece kus kovaliyor)
* o anda hic bir kaygisi olmayan bir kiz cocugu (Tamemen kosa odaklanmis cevrenin farkinda degil)
Ve aslinde hepsinin onude anlami tamalayan sadece fotografin bize verdigi bilgiye dayanark kuslarin yem saticis var. Bu sekilde nitelendirmemin sebebi;
* Basindaki sapka surekli olarak gunesin altinda bulundugunu soyluyor
* Kuslar cevresinde ama ona bakmiyorlar bu dayemlemeyi yapandan ziyade yemleri saglayan oldugnu gosteriyor.
Dolayisi ile bu uc grubun bir biri ile olan iliskisini inceledigimizde soyle bir hikaye cikiyor. Ancak masum ve kucukken hayata tasasiz yaklasabiliriz, buyudukce hayatin yuku uzerimize biner ve ne kadar cok seye ve kime sahip olursak olalim neselenmek daha guctur. Heleki guvenceniz yok ve herkesin dinlendigi yer ve anlarda bile calismak zorunda iseniz icinde bulundugunuz topluma yabancilasir ve seyirci halini alirsiniz. Hatta toplum sizin beslediginiz kuslarlara ve onlarla oynayan cocuga ilgi gosterirken size donup bakmaz bile (Fotografta sahislarin hic biri satici olarak dusundugum kiz ile ilgilenmiyor) icierisinde bulundugunuz mekanda bir esya konumuna dusersiniz.
Bu okumayi bir adim daha ileri goturmek istersek cok iddiali olmakla birlikte su yorumuda getirebiliriz.
Fotografci Satici kadinin oldugu noktayi topluma bakis acisi olarak cekmis. Oznel kamera teknigi kullanmadigi icin kendisini kadinin konumu ile ozdeslestirdigini soylemek mumkun olmasada kensidini onun gibi toplumu ve yaninda onuda izleyen biri yerine koydugunu, Icerisinde bulunmadigi topluma Karsi dururken cekim acisinin onlarin goz hizasininin altinda olmasi nedeni ile onlarin yogun baskisini hissettigini ve toplumu ve toplumun dusuncesini umursamayan kiz cocuguna oykundugunu soyleyebiliriz.
Bu biraz hizli yazilmis bir okuma olsada umarim birseyler katar.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Uploaded with ImageShack.us
Canon Eos 6D - Canon (24-105mm f\4 L - 50mm 1.8 STM) - Tamron 90mm f2.8 VC Macro
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bir kız kulesi fotoğrafıda bende olsun istedim.İstanbul a geldi çekmeden gitti dedirtmem.Her türlü eleştiriye açıktır.
F11
4 sn.
iso 100
70mm
Ef 70-200mm f4 lens
raw format
Canon Eos 5D classic-Canon Eos 50E-Canon EF 50mm f1.8 II
Stetik,
Bence tonlari ilede anlattiklari ilede guzel bir fotograf Bazilari belki adamin yuzunu biraz daha fazla gormek isteyebilir ama bence cok dert degil. Ozellikle renk tonunu yokariya tasimasi ile bence ayni zamanda dengeli bir leke dagilimida yakalnmis. CA biraz fazla ama o da lensle alakali bir durum. Illa bir kulp bulmak gerekirse kadrajiniz biraz egri ama bence fotografin geneli goz onune alindiginde rahatlikla gormezden gelinebilir.
Elinize saglik
Serhat Bey,
Kiz kulesini uskudarda oturup ona karsi cay icmeyi ne kadar ozlemisim fotografiniz once bana onu hatirlatti. Bir tek sey soylemek istiyorum bu biraz da zevk meselesi ama detaylar da kayboldugu icin yaziyorum. Acaba kontrast cok mu yuksek, siz ne dersiniz?
Konu tunapala tarafından (19.August.2010 Saat 02:29 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Aydın bey öncelikle çay ile ilgili yorumunuza katılıyorum ben bunun için 1 yıl beklemek zorunda kalıyorum maalesef Detayların eksikliğine gelince sanırım bu tamamen benim beceriksizliğimden kaynaklanıyor.Ne makina üzerinde nede ps de bu keskinlik olayına bi çözüm bulamadım ben.Kontrast vermeyi seviyorum ancak bunun kontrastta değil dediğim gibi ben henüz bulamadığım bi eksikliğimden olduğunu düşünüyorum...???
Canon Eos 5D classic-Canon Eos 50E-Canon EF 50mm f1.8 II
Uc yil oldu son cayimi iceli bogazda. Uzun suredir yurt disindayim o yuzden senede bir bile cok sikmis gibi geldi bana
Lokal yakma deneyebilirsiniz diye dusunuyorum.
Yada filmli makinalardan beri kontrasti cok olan bolgeler icin uygulanan bir koyu bir acik alana gore fotograf cekip bunun birlestirilmesi olabilir. Eski sistem HDR diyebilirsiniz belki. Photoshop islemlerini, fotograf sanatini grafik sanatina yaklastirdigi icin cok tercih etmedigimden sadece eski usul yakmanin kullanilmasi bana daha kabul edilebilir geliyor.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.Bende yurtdışında sayılırım zaten (ağrı-doğubeyazıt) Keşke benimde 3 yılım öylece geçip gitse )
Canon Eos 5D classic-Canon Eos 50E-Canon EF 50mm f1.8 II
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Merhaba Aydın bey,Öncelikle bu kadar geniş bir yorum yapmış ve fotoğraftakı her noktayı incelemiş oldugunuz için size teşekkür ederim...
Önce kontrastı az vermişdim ama sonra nedense aklıma takıldı ve kontrastı artırdım,sanırım yalnış bir seçim olmuş (çok abartı çıkmış)...
Şimdi düşündüm de yorumlarınız çok doğru ve güzel...resmi çekerken ve sonrasında hiç böyle düşünmemişdim...Bu güzel yorum için bir daha teşekkür ederim....Bir şeyler katar ne kelme çok yardımcı oldunuz...
Ben buraya fotoğraf atamıyorum önceden aldığımız linki img arasına koymak için bir simge olurdu o da yok sizler nasıl atıyorsunuz arkadaşlar ?
Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|
Mavi üzerinde tik işareti gibi bir işaret olan simgeye tıklayacaksın Gülcan.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Merhabalar, Ben eksik kalmıyım düşündüm bu yorumlardan )
her türlü eleştriğe açığımdır.. Şimdiden teşekkür ediyorum yorumlarınıza ))
bu son fotoğrafım da benim gibi bokeh severlere gelsin ::)))))
Canon EOS 450D|
Canon EF 50mm f1.8 | Canon EF-S 18-55mm IS II f.3.5-5.6 | Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
@Deephallow;
Bence temel sorun kadrajlarda, kadrajlarda simetri olmalı, düzlük olmalı, eğik olacaksa da belli bir estetikte olmalı. Kadraj fotoğrafı belirleyen en önemli unsurdur, o yüzden dikkat etmeli. Teknik herşey değildir, fotoğraflar duygu vermeli...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tahir selamlar yorumlarin genelde cok iyi noktalara deginiyor ancak bence simetriden kacinmak gerekir. Dengeli bir leke dagilimi daha dogru sonuc verir diye dusunuyorum. Dogal olan hic bir yerde simetri yoktur. Tabii bu degilki altin oren yada 3de1 kavramlari goz ardi edilmeli. KOmpozisyonda one cikartilmak istenen yada vurgulanmak istenen ogelerin buralara yerlestirilmesi guclu kompozisyonun temel anahtaridir.
Not olarak reklam ve urun fotografciligi bu soylediklerime uyamaya bilir onlarda musterinin kisisel begenisi ve hedef kitlesinin estetik algilama bicimi cok daha onem kazanir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
@Mystery
Yorumların için teşekkür ediyorum onları da ekleriz )
Konu Deephallow tarafından (19.August.2010 Saat 12:21 ) değiştirilmiştir.
Canon EOS 450D|
Canon EF 50mm f1.8 | Canon EF-S 18-55mm IS II f.3.5-5.6 | Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|