Evet arkadaşlar bu aralar geniş açı lens almayı düşünüyorum ve bu lens gözüme takıldı kullanan bilen eden arkadaşlar yorumlarınız nedir ? Sizce bunun yerine canon 17-40 falan mı tercih etmeliyim ?
Evet arkadaşlar bu aralar geniş açı lens almayı düşünüyorum ve bu lens gözüme takıldı kullanan bilen eden arkadaşlar yorumlarınız nedir ? Sizce bunun yerine canon 17-40 falan mı tercih etmeliyim ?
Ne için kullanacaksınız?
Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM
melihpolat.com
Manzara ve gökyüzü için kullanacağım
Cem hocam, daha once 20mm'den daha kisa genis aci lens kullandin mi bilmiyorum. Ben Tamron 15-30 kullanmadan once, Canon 24-105mm ve Canon 20-35mm lenslerin genis acilarini (24mm ve 20mm'yi) kullanmistim. Ancak lens odak uzakligi 20mm'nin altina inince, her azalan mm, gorus acisina eklenen inanilmaz bir genis aci alani ekliyor.
Genis, hatta super genis aci lensleri kullanmak, diger lenslere gore biraz daha pratik istiyor.
Ayrica super genis aci lens alirken, zoom super genis aci lens almanin daha mantikli oldugu gorusundeyim. Cunku Samyang'in 14mm'ligi gibi bir lens, her zaman 114 derece gorus acisi saglayacak. 14mm'de kadraja dikkat etmezsen, ayaklarini bile karenin icine alabilirsin. Canon 17-40mm buyuk bir esneklik saglayacaktir, ancak goruntu kalitesi ve cozunurlugu Samyang 14mm kadar iyi degil. (Okudugum lens incelemelerinden.) Ote yandan Samyang'in 14mm lensinde goruntu rengine hafif bir kizil 'tint' verme ozelligi varmis. (Yani fotograflar bir ton daha sicak renklerde cikiyormus.)
Tabi isin bir de butce tarafi var.
Gece gokyuzu fotografciligina giriseceksen, f/2,8 diyaframli bir lens buyuk bir avantaj olacaktir.
Ancak super genis aci lens diye bana sorarsan, Tamron 15-30 f/2.8 VC veya Canon 16-35 f/4L IS derim. Bu iki lensin de goruntu cozurnulugu ve en genis diyaframda dahi goruntu kenarindaki astigmatism (goruntunun kenarlara radyal olarak yayilarak deforme olmasi) oldukca dusuk: cok basarili lensler.
Epey uzun yazdim ister istemez.
Sonuca gelirsek, bana Samyang 14mm f/2,8 mi? Canon 17-40 f/4 mu? diye sorarsan, cevabim Canon 17-40 olacaktir.
Daha sonra ilerideki zamanlarda yukarida belirttigim daha iyi lenslere 'upgrade' edebilirsin.
Selamlar ve iyi cekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Mkii ve 6d ile uzun süre 17-40 kullanmış birisi olarak sizi uzmeyecek bir lenstir. Ayrıca zoom olması da bir nevi kit lens gibi işlev de görecektir. Ama bütçe varsa 16-35 canavar bir lens.
Pentax K-x, K-r, Nikon D7000, Canon 5D MKII, The Winner is...Canon 6D, Fuji X-T1
24mm'e inen bir zoom unuz varsa ve daha genişe inerek manzara çekmek için gönül rahatlığıyla alabilirsiniz.
Çok keskin bir lenstir. Üstelik görüş açısı 115 derece olup piyasadaki bütün 14'lerden bir tık daha geniştir.
Sonsuza netleyip manzara çekmeniz kolay ancak yakın plandan açık diyaframda yapılan çekimlerde netlemesi kararlı olmayabiliyor.
24mm'ye inen bir lensiniz yoksa 17-40 düşünmeniz çok daha doğru olur.
Merhaba cem
Ben samyang 14mm nikon versiyonunu cipli adaptör ile 6d de kullanıyorum cok memnunum netlemesi kolay kontrastlar harika sanki polorize filtre takili gibi.
Tavsiye ederim.cipli oldugu icin netlemeyi sesli ve vizör içindende uyarıyor.exif bilgilerini yapabiliyor ,mecbur kalmadikca satmayi dusunmem.diger lensleri kullanmadim ama arkadasimda 17-40 var cok memnun.
Saygilarimla
Canon 5DMIV -Canon100d-OlympusPEN F-Olympus 17mm- Canon 35mmF2is -Canon 24-105-Samyang14mmf2,8-Sigma 105mm f2.8makro os-
Sigma70-200mm f2.8 ex-Canon 50mm-Canon18-55STM-Metz58AF-2Fash-Manfrotto294-rc8 tripod-Canon sırt çantası-Lowepro P75AW II-Vanguard-uprise ii28-Manfrotto 294-rc8 tripod- Viltrox-ef-m2 adaptor-Panagor75-205mm 3.5
Arkadaşlar çok teşekkürler ilgilendiğiniz için bendede 6d var ve sanırım ilk tercihim 14mm olacak ekonomik sebeplerden dolayi ilerleyen dönemlerde kaan beyinde önerdiği gibi daha üst seviye lenslere geçmek hedefim olucak
5d3'e geçtikten sonra ilk olarak Rokinon 14mm almıştım B&H'ten. 1.5 sene civarı onu kullandıktan sonra şu an 16-35 f/4'e geçtim. Fakat hala satmadım Rokinon'u. İlginç bir cazibesi var.. Hem ucuz, hem oldukça keskin, hem kontrastı çok iyi, hem de 2mm avantajı var. Manuel olması takılmasın kafanıza, zaten manzara çekerken manuel netleme yapmayı tercih edersiniz muhtemelen.
Mark IV & III + Ricoh GR II + Mavic Air
24-70 II + 16-35 IS + 35 f1.4 Art + 70-200 f/4 IS + 85 f1.8 + 100 f2.8 IS + Rokinon 14
LEE (Landscape Polarizer + Big/Little Stopper + GND 0.9 Soft/0.6 Medium + ND 0.9) + 055PROCX3 + MHXPRO-BHQ6 Head + QR11-LC + Lowepro Whistler 350 AW + Mindshift Backlight 26L
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Samyang 14mm herşeyiyle manzara için özel olarak tasarlanmış bir lens gibi. Gönül tabii ki Zeiss set olsun ister, ama olmayınca şahsen Samyang 14mm gibi bir f/p canavarı varken Canon L serisi geniş açı zum lenslere yönelmezdim. Şu lensin bence tek olumsuz yanı kare filtre zorunluluğu, ona da uygun fiyatlı bir çözüm olsa tadından yenmez
Ben de zamanında milkyway fotoğraflarına bakıp da Samyang 14mm almayı kafaya koymuştum; fakat daire filtreler takılamadığı için gündüz uzun pozlama yapılamıyor, gerçi ekonomik durumum elverse ona uygun filtre de alınıp eksiği giderilebilir; ama 17-40 almamdaki en büyük etken filtre olmuştu uzun pozlamayı sevdiğim için.
Body: Canon EOS 6D
Lens: Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM, Canon EF 17-40mm f/4 L USM , Canon 50mm f/1.8
Filtre: B+W ND filtre 77 mm ND 3.0 1000X , Hoya HMC Filter ND4000
Tripod: SLIK Pro340Dx
Doğru diyosunuz filtre sorunu gündüz uzun pozlama yi engelliyor ayrıca kare filtrelerde biraz tuzlu. Fakat lensin kontrastı ve keskinliği burada olduğu gibi heryerde çok olumlu yorumlar alıyor. Hatta zeiss dan daha keskin olduğuna dair incelemeler okudum zeiss ın avantajı distortion olarak baya az rokinon a göre ama 5 kat fiyat farkı olunca eli gitmiyor insanın zeisslara
isterseniz canon çipli var elimde satılık..
Amac mimari cekim degilse rokinon butun ihtiyaclarinizi karsilar.
Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM
melihpolat.com
Zeiss lensler ayri bir kategori. Leica lensler gibi. Yuksek fiyatli, performanslari oldukca iyi (belli birkac istisna haricinde). Ancak bu performans farkina, o kadar fiyat farki deger mi? Bu da olayin diger yonden bakis acisi.
Samyang 14mm f/2.8'de gercekten cok distortion var. (Yanlis hatirlamiyorsam %4,5-%5 mertebelerinde.) Bu durum, ornek cekimlerde ve mimari cekimlerde hemen farkediliyor.
Canon 16-35 f/4 IS'in distortion'i daha az. Ayrica bu lens ile filtre kullanmak mumkun.
Tamron 15-30 f/2.8 VC'nin ise distortion'i daha da az. Ama bombeli on mercekten dolayi filtre kullanilamiyor.
Distortion ve goruntu kalitesi anlaminda, Zeiss 15mm f/2.8 ile Tamron 15-30 f/2.8 arasinda da karsilastirma yapanlar var internette. Yorumlari, aradaki farkin cok az oldugu, ancak fiyat farkinin ise oldukca fazla oldugu!
Selamlar ve iyi cekimler.
> Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
>> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
>>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...
Rokinon / Samyang lenslerin distorsiyon sorunu distorsiyonun çok fazla olması değil, distorsiyonun asimetrik bir yapıda olması ve bu sebeple post-process'te düzeltilmesinin pek mümkün olmamasıdır. Simetrik ancak yüksek distorsiyonlu bir görüntü bir miktar çözünürlük kaybı ile photoshop ve benzeri programlarda düzeltilebilir yoksa.
Bu lensin en favori kullanım alanı astro fotoğrafçılıktır. Genel olarak distorsiyon performansı beklenmeyen ancak köşelerde coma performansı ve keskinliğin en önemli kriter olduğu çekim türüdür. Rokinon da bu alanlarda sınıfındaki en iyi lenslerden birisi olup en yüksek fiyat/performans oranına sahip olandır.
Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM
melihpolat.com
Benim en sevdiğim ozelligi distorsiyonudur.
Samyang 14mm en keskin diaframi f8 dir tavsiye ederim.yildiz cekimi icin harika bir lens geçen firtinada yildirim karelerimi bu lens ile cektim tripodu yetistiremeyince elde cekmek zorunda kalsamda is gördü.
Satilmayacak lensler im arasında.
Canon 5DMIV -Canon100d-OlympusPEN F-Olympus 17mm- Canon 35mmF2is -Canon 24-105-Samyang14mmf2,8-Sigma 105mm f2.8makro os-
Sigma70-200mm f2.8 ex-Canon 50mm-Canon18-55STM-Metz58AF-2Fash-Manfrotto294-rc8 tripod-Canon sırt çantası-Lowepro P75AW II-Vanguard-uprise ii28-Manfrotto 294-rc8 tripod- Viltrox-ef-m2 adaptor-Panagor75-205mm 3.5