Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM Lens Image Quality Keskinlikte büyük fark var gibi. 2.8'in fotoğraf kalitesi olarak artısı yok mudur IS'li 4.0'a göre?
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM Lens Image Quality Keskinlikte büyük fark var gibi. 2.8'in fotoğraf kalitesi olarak artısı yok mudur IS'li 4.0'a göre?
İNTERNETİME DOKUNMA!
2.8 olmasının bir alakası yok ki keskinlikle. f4 IS, F2.8 IS II den sonraki en iyi 70-200 keskinlik olarak tüm incelemelerde.
Sanırım IS'li 4.0'ün IS'siz 2.8'den daha keskin olma sebebi biraz da lenslerin üretiim tarihiyle ilgili. Araştırmalarım doğru ise IS'li 4.0 diğerinden 11 yıl daha yeni olarak üretilmiş. Bu da daha yeni teknoloji ve optik teknolojisinin gelişmesiyle alakalı. Belki de üretim tarihlerini de hesap etmeliyiz lens araştırması yaparken-aynı makine araştırmalarında olduğu gibi.
Saygılarımla...
İNTERNETİME DOKUNMA!
bu topikte yazan herkes profesyonel mi? ya da herkes bu işten mi ekmeğini kazanıyor? değerlendirme yaparken abartıda ölçüyü kaçırınca (fotoğrafa yeniden başladım, fotoğrafı sevdim, on gün eve dönmem vs, vs) bunları okuyan insanları ellerindeki malzemelerden soğutacaklar diye endişe ederim. "haftanın konusu" na iki elin parmaklarını geçmeyecek kadar fotoğraf gelmesinin bir nedeni de bu durum olabilir mi acaba?
İNTERNETİME DOKUNMA!
sevgili Ahmet, sadec sözüm sana değil elbette,
abartılara yönelik olarak söyledim ve örnek vermeye çalışmıştım. "şu lensi aldım, bu makinayı aldım, gerisini at gitsin çöpe" tarzında yaklaşımın tehlikesinden söz etmeye çalışıyorum.
fotoğraf çekmek, hele hele öğrenmek oldukça zaman, özen, bilgi, birikim, zahmet gerektiriyor. burda da motivasyon, kilit olay. eğer şöyle bir lensim, böyle bir makinam yoksa çektiklerim çöpe gidecekse niye çekeyim anlamı çıkmasın diyorum. dediğim gibi sözüm, abartılara !!!
hatta tersi de doğru. "böyle süper donanımla da böyle vasat foto mu çekilir" endişesiyle de parmaklar deklanşöre gitmeyebilir. eğitmenlerin bir kısmı filmli makinalarından ve manuel lenslerinden vazgeçmediler. bence en önemli etken, ellerindeki malzemeyle bütünleşmiş olmaları.
Arkadaslar butun bu karsilastirmalarda bir hata yapiliyor gibi geliyor bana...
Oncelikle Canon'un her iki lenside elime aldim kullandim. Hatta Canon f/2.8 f/2.8 IS I f/4 ve f/4IS versiyonlarini. Aralarda daglar kadar fark gormedim. Biri digerinden cok daha iyi demek mantikli degil. Tabii ki f/2.8 bu seri icerisinde en eski lens. Kaplama teknolojisi gorece olarak daha eski.
Ama soyle de bir gercek var benim acimdan. Ne cekeceginiz, hangi konuyu cekeceginiz, noise oraninin ne kadar onemli oldugu, enstantane hizinin onemi burada belirleyici.
Soyle ki:
f/2.8 duz verdiyonu ile gece konserde cekim yapiyorsunuz. Flash kullanamazsiniz. Dolayisiyla isoyu arttirdiniz. ISO 800 f/2.8 1/100 de cekim yapiyorsunuz. Bu Enstantane hizi sahnede erformans yapan sanatciyi sabitlemek icin ancak yeityor.
f/4 ile bu cekimi yapabilmek icin IS olsun veya olmasin ayni enstantane hicina ulasmaniz bu durumda ISO'yu ISO 1600 degerine getirmeniz gerekir. Bu noktada olusan noise ve/veya noisi gidermek icin kullanacaginiz yazilimsal mudahale zaten fotografi softlastiracaktir. Bu noktada f/2.8 daha avantajli bir lensdir.
IS enstantane hizinin onemli olmadigi ortamlarda ve sabit objeleri cekerken ise yarar.
Mesala uzaktaki bir agaci gunduz cekiyorsunuz. f/2.8 ISO 100 enstantane hiziniz 1/1000 f/4 kullandiginizda enstantane hizinizin 1/500 olmasi sizi etkilemez. hatta
Bir baska ornek vermek gerekirse eger tripod yok ve f/2.8 ISO 100 1/200 cekim yapiyorsaniz f/4 IS olan objektifte f/4 ISO 100 1/60'a kadar dusseniz bile f/2.8 ile ayni titreme sansina sahip fotograflar cekebilirsiniz.
Yani nerede, ne amacla, neyin fotografini, hangi isik ortaminda cekmeniz gerektigi iki lensin farkini ortaya cikartir.
Dolayisi ile iki lens arasindaki asil fark keskinlik degil, kullanim avantaj ve dez avantajlaridir. Yoksa f/2.8 ile yakalayabileceginiz bir enstantane hizini degil IS on tane IS olsa yakalayamazsiniz keza elde cekerken IS ile saglayacaginiz stabiliteyi o lens f/1.8 olmadigi surece yakalayamazsiniz.
Kaldi ki alanderinligi avantaj ve sez acantajlarina girmiyorum. Cok alan derinligi isterken diyaframi 2 stoptan fazla kistigimizda IS bir avantaj iken dar alan derinligi istendiginde f/4 1 stop geride kalmakta.
Saygilar.
Konu tunapala tarafından (06.September.2011 Saat 20:55 ) değiştirilmiştir.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
hay Allah razı olsun senden Aydın, benim dilim o kadarına dönmezdi.
bir de örnek vereyim. bilin bakalım bu fotoğraf kapalı bir havada, tekne üzerinde hangi lens ile çekildi?
FotoKritik - Simena 2 Fotoğrafı | Uğur Doyduk
@promete
Tesekkurler. Ancak verdigin ornek uzerinde cok fazla oynama yapildigi icin malesef iyi bir ornek degil
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
oynanmış elbette ama milletin tu kaka dediği lensle ortaya bu ürün çıkıyorsa canon mühendislerine biraz daha güvenmek lazım diyorum.
buluşmaların, fotoğraf gezilerinin de en büyük nedeni bu motivasyon olayı değil mi? fotoğraf çekmeyi öğrenmek yerine bir servet harcayıp sonra da vaz geçen insanları hatta, Canon olmadı bi de Nİkon deneyeyim diyenlere sen benden daha çok tanık olmuşsundur.
Ekmeğini bu işten kazanan bir arkadaşım, "video çekeceksen Canon , fotoğraf için Nikon" derler diye de bir laf etmişti. O kadar farklı amaca , o kadar farklı ürünler sunan sektörün bir devini bu şekilde paftalamaya varacak abartı lı söylemlerden kaçınmanın gerekliliğine vurgu yapmak istedim.
valla oynuyo, moynuyo ama bu fotoğrafları çekmek için oturup singapurdan lens gelmesini beklememiş..
FotoKritik - KuşDüğünü Fotoğrafı | Uğur Doyduk
Dediğinize bir yönden katılıyorum.
Ekipmanın performansını üst düzeyde kullanamadıktan sonra daha iyisini aramamak lazım. Yoksa adamın biri çıkar 350d ile 1ds mark3 sahibinden daha iyi fotoğraflar ortaya çıkarır. Ancak bir ekipmanın tam performansını kullanabiliyorsak o zaman daha iyilerini ararız biliriz ki biz bu makine ile bunu yaptıysak daha iyisiyle daha fazlasını yapacağızdır. Ama ekipman fetişizmi fotoğraf makinelerinde de var hi-fi, hi-end ses sistemlerinde de otomobillerde de.
İhtiyaç ile fetişizmi ayırmak lazım; ekipman amaç değil araç olmalı her zaman...
İNTERNETİME DOKUNMA!
Bak sevdim bu sozu...İhtiyaç ile fetişizmi ayırmak lazım; ekipman amaç değil araç olmalı her zaman...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
Bak sevdim bu sozu...İhtiyaç ile fetişizmi ayırmak lazım; ekipman amaç değil araç olmalı her zaman...
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.
bu lenste is eksikliği çok hissediliyor mu?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
-Canon Eos 40D - Canon EF 70-200mm F/4 L - Canon EF 50mm F/1.8 - 430 EX ıı-