Makineniz FF ise 17-40 manzara vs çekimlerinde süper bir lensdir. Cropda hiçbir işe yaramaz malesef. Tamron benim de acabalar listemde ve ciddi ciddi düşünüyorum. 35L, Sigma 35A ve Tamron arasındayım halen karar veremedim. 24-105 ise aldım ve sattım ben. "Koyunun olmadığı yerde, keçiye Abdurrahman çelebi derlermiş" diye bir özlü sözümüz var bilirsiniz 24-105 cuk diye buraya oturur işte
Almayı kesin olarak kafaya koyduktan sonra bu yorumunuz tamamen ters köşe etti şu an düşüncelerimi. Bizzat kullanmadım ama kullanıcı yorumları ve testlere vs baktıktan sonra 24-105'i alayım diyordum 6D'nin yanına. Ama tatmin edici bir keskinlik için f/5.6 değerini kullanacaksak, ve o lens L sınıfı bir lens olacaksa bence burda bir uyuşmazlık var.
O bütçeyle gidip bir 85mm 1.8 alırım diyorum artık. Üstüne paramda artar.
Elimde:
50mm 1.8
Tamron 70-300 VC USD
Canon 100mm USM macro
var zaten hali hazırda. Tak-gez avantajını kullanamamış olurum 24-105'in ama onada katlanırım diye düşünüyorum.
Ha geniş açı için ise zaten 24-105i alsamda almasamda 17-40 alacağımm.
Bu şartlarda en mantıklısı 24-105 yerine bir 85mm veya 135mm almak gibi duruyor kendi adıma..
Aykut bey elinizde ki lenslere bakarsak 85-135 mm. Ler çok doğru olmayabilir sabit lensler kalite tartışılmaz ancak elinizde ki lens skalasına bakınca Sizin ihtiyacınız bir 24-70 veya 24-105 olabilir.24-105 Işık ve f4 konusuna katılıyorum ancak Tamron 24-70 kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim bu lens bile en keskin sonuçlara f8 de ulaşıyor ben 24-105 i kullanıyorum çok iyi kontrast ve renk doygunluğu var f4 de keskin değil ama aralıklı zoom lenslerin hemen hepsinde aynı dert mevcut.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Canon Eos 6D
Canon BG E13 Battery Grip - Canon 70-200 F4L IS USM - Canon 24-105 F4L IS USM - Canon Speedlite EX-270 II - Benro Ranger Pro 500N - Cullmann MAGNESIT 522 CW25 Tripod - Carry Speed FS-PRO
Nikon D5100
Nikkor Af_S DX 18-55 G F3.5-5.6 ED II
Açıkçası bekliyordum 24-70 tavsiyesinin geleceğini, ancak aradaki fiyat farkı çok fazla ve fotoğrafı hobi olarak yapıp bu işten para kazanmayan benim için biraz gereksiz masraf olur diye düşünüyorum. Ha o kadar para verecek olursam da tercihim sanırım yine prime lensler olur sanırım.
Forumda bir başlık var. Brenizer Metodu-bokeh panaroma tekniği . Özellikle buradaki çalışmalardan da yapabilmek için 85mm veya 135mm şart gibi duruyor. Ha baktım ki fazla kullanacağım bir lens değil, o zamanda satıp 24-105 alırım diyorum. Bu prime lenslerin 2. el piyasası daha hareketli neticede 24-105'e göre.
Şu an 550D makinem ile 50mm1.8i daha çok kullanıyorum , elimdeki tamron 17-50'ye göre. Bu mantıkla FF'de tercihim 24-105'tense 85mm veya 135mm gibi bir prime lens olur gibi duruyor.
Bu lensleri bizzat deneme şansım olsa belki daha net olacak kafamdakiler ama internet ortamında araştırma ile bu kadar oluyor ancak...
Canon Eos 6D
Canon BG E13 Battery Grip - Canon 70-200 F4L IS USM - Canon 24-105 F4L IS USM - Canon Speedlite EX-270 II - Benro Ranger Pro 500N - Cullmann MAGNESIT 522 CW25 Tripod - Carry Speed FS-PRO
Nikon D5100
Nikkor Af_S DX 18-55 G F3.5-5.6 ED II
Aykut Bey Buyrun ...Bee2 | Flickr - Photo Sharing!
Konu semiar tarafından (08.December.2013 Saat 13:33 ) değiştirilmiştir.
24-105 kimse laf etmesin bence bu aralıklarda olabilecek en iyi L seri lens az da olsa makro özelliği var ben de tamron 24-70 vardı ilk başta memnundum ama ağır lensler ve de görünümleri çok hantal ben herhaliyle soğdum o Aralık'tan ben ikisini kullanmış biri olarak 24-105 çok çok iyi bi lens arkana bile bakma portre içinde elinde 50 mm var satma derim 85 te iyidir ancak hobi amaçlı yaptığımız için fazla para vermemek gerek lenslere önemli olan ekipmanı tanımak neler yapabileceğini göstermek çünkü kalitesiz dediğin lensle bile neler ortaya çıkaranlar var Aykut :-))
CANON HİÇ D
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.
Bence burada ki asıl mesele ne almak istediğinizdir. 24-105 parasını hiç haketmeyen bir lens. f4 bir lense bu para verilmez. Optik kalite olarak sabit 2 tane prime lens almak daha mantıklı.
Ben o lensi hem dış çekimde hemde stüdyoda kullandım aylarca. Açıkcası Tamron 24-70 in yanına dahi yaklaşamaz. Özellikle gelin damat çekimlerde 24-70 güzel bir aralık ama benim
tekrar ısrarım sabit odaklı lensler. 50 85 135 35 bu lensler fotoğraflara daha kalite katıyor hemde her yönden. Herkesin fotoğraf kalitesi anlayışı farklı. Bazıları kaliteden ödün vermek ister hiç lens değiştirmeden tüm çelimlerini tek lenste yapıp bititmek ister o zaman diyecek birşey yok. ama lens idarelik alınmaz lens 1 kez alınır tadından yenmez.
anlıyorum hocam ama bence lensi tanımak neler yapabileceğini bilmek önemli 55-250 lens mesela hiçkimesinin tercih etmediği bi lens ama bakılırsa neler yapılıyo 18-55 ters bağlama ile makro nası çekiliyo ilkbaşta lenslerin optik kalite ve camlarını incelemek lazım sonuçta f 4 ile 2.8 arasında 2 stop var 17-40 ta 1000 tl üstünde bi işi diyaframa bağlamamak gerek tabiki 50-85-135-35 portre için ideal lensler ama portre çekilecekse prime lens olduğu için tabiki dediğin gibi kalitesi tartışılmaz ancak en pahalı lens en iyi lens değildir
CANON HİÇ D
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.
En pahalı lens en iyidir başka bir konu sanırım. Benim bahsettiğim 2 tane orta seviye idarelik lensiniz olacağına 1 tane tam anlamda iyi sonuç alacağınız size fotoğraf çektiğinizde zevk verecek bir lens almanızdır.
Dediğim gibi hepimizin zevki ve çektiği fotoğraftan beklentileri farklı. Ama tekrar söylüyorum bence amacınıza göre hareket etmelisiniz. Ben o lensi kullandım hiçbir şekilde amacıma hizmet edemez. Hem f4 oluşundan dolayı hemde fiyatından dolayı. Hepimiz elimizdeki ekipmanlarla en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Ama imkan varsa maddi olarak bence daha kaliteli lensler almak fotoğraftan cidden daha fazla almanızı sağlayacaktır.
sonuçta sırf 2.8 aralığı içinde 2000 tl den aşağı verilmiyor sonuçta hobi olarak yapıyoruz para kazanmıyoruz bence iddia ediyorum 24-105 daha iyi hem optik kalitesi dış kaplaması ben tamron da kullandım şurda kime sorsan tamron dan daha iyi olduğunu sölicektir mühendis tarafından da onaylandı tamron çöptür dedi 25-105 1000 kat daha iyidir dedi. Bu dediğim teknik mühendis açıklamalı olarak anlattı ve sattım tamronu ben kimseye önermiyorum tamronu tamamen soğdum
CANON HİÇ D
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.
tamam hocam sakin ol senin sen kullanıyorsan iyidir.
Ben gelin damat çekimleri ürün çekimleri yani bu işten para kazanan ve işini daha ciddiye alan insanların tamron dan yana seçim yaptığını biliyorum.
Ben yine kendi şahsım adıma konuşuyorum 2 lenside hem dış çekimde hem stüdyoda kullandım. 24-105 tamronla kapışacak bir lens falan değil.
Dışıda sağlam optik kaliteside sabit f2.8 oluşuda ve mükemmel bir aralık oluşuda cabası. Yine söylüyorum herkesin fotoğraf zevki kalitesi detaya verdiği önem farklıdır.
Tamrona çöp diyen Biraz o lensi araştırıp yabancı kaynaklara ve incelemelere bakması lazım ya okumamış araştırmamış yada kullanmamış.
24-105 hakkında son olarak bence parasını hak eden bir lens değil.
Neye göre iyi? Her lensin birbirlerine karşı üstün olduğu taraflar illaki vardır, 24-105 in dış kaplaması çok daha sağlam olabilir ... Pardon futbol maçı mı yapacağız lensle? Diğeri kağıttan mı üretilmiş? Bu lens çok daha iyidir diye lens alınmaz, Canon 24-105 cidden optik anlamda çok iyi bir lens ancak 5.6 dan sonra tatmin edici fotoğraflar verebiliyor. Ha diyoruz ki eğer 5.6 nın altında kullanmayacaksanız, gidin 24-105 alın... Dahası var mı? Tamron ise ışığın az olduğu ortamlarda 24-105 i paramparça eder. Kapalı mekan ve az ışıkta çekim yapacaksanız Tamron'u ya da başka bir deyişle 2.8 e inebilen bir lensi tercih etmelisiniz ki ileride lensden soğumayın. Tamron'un güzelliği hem 2.8 hem de 2.8 de çok keskin fotoğraflar verebilmesi. Ayrıca diğer 24-70 2.8 lerden daha ucuz olması + IS olması... Burada 24-70 Sigma'da devreye giriyor ama Tamron kadar keskin değil ve IS yok... Bu durumda mecburen Tamron'a dönüyoruz. Ayrıca Tamrom çöp filan da değil...
Benim elimde Canon 28-105mm f/3.5-4.5 USM 2 diye bir lens var muhtemelen adını duymadınız 2. eli 250 lira filan artık üretilmiyor.. O dediğiniz 24-105 in ölçü olarak yarısı kadar fiyat olarak neredeyse 10 da 1 i kadar... f4-f8 aralığında 24-105 f4 kadar iyi performans veriyor...
zaten tak gez lensi değil mi hocam 5.6 dan sonra kullanılacak tabiki manzara geniş açı veya tele bunlarda bence o alınacağına yanına bide prime lens alınır eğer portre çekişiyorsa şayet aynı fiyata 2 lensin olmuş olur futbol maçı yapmıcaz ben öle bişi kastetmedim sadece 24-105 i lens olarak görmeyenlere söylüyorum ne kadar iyi biliyorlar acaba nasıl üretim yapıldığını Fatih aydemir de sölemişti ilkbaşta inanmamıştım kötü bi görüntüsü var diye ısınamadım demişti gerçektende öle görünüm de önemli lenste sırf görüntü kalitesi değil ben onun yerine canon un 1. Versiyonunu alırım daha iyi o tartışılmaz yani bunu fotoğrafçılar da sölüyo bi sürü yazı var bununla ilgili ben canondan şaşmam herkesin tercih meselesi tamronu seviyosanız iyi günlerde kullanın iyi günler
CANON HİÇ D
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.
konudan biraz uzak ama,küçük bir soru sorabilir miyim.düğün fotoğrafları için,
5d mark I + 24-70 2.8 mi daha iyi olur yoksa 5d mark II 24-105 mi
CANON HİÇ D
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Arkadaşlık ağaca benzer, kurudu mu bir daha yeşermez.