CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 22 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree3Likes

Konu: 7D ve 50mm 1.4

  1. #1
    Communication - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet Ali
    Makina:
    Eos 7D
    Üyelik tarihi
    06.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    209

    Standart 7D ve 50mm 1.4

    Merhaba arkadaşlar..

    Uzun bir süre ardından tekrar aranızdayım..

    İlk makinem 550d ardından formunuzun üyesi olmuş ve birçok değerli bilgileri forumdan edinmiştim..

    Şu an 7d kullanıcısıyım ve daha önce 550d kullandıgım için tabiri caizse sarhoş olmuş durumdayım.. Siz deneyimli kullanıcılar arasında 7D deneyimlerimi anlatma gereği duymuyorum..

    Asıl konuya gelicek olursak 7D yanında 50mm 1.4 sabit odaklı lense sahibim..

    Cumartesi Pazar evde biraz egzersiz ardından dün öylen 12 civarı dış mekan çekimlerine çıktım..

    Evdeki çekimler beni bi hayli tatmin etti.. Fakat yüksek ışıklı ortamlarda (öğlen 12-1 ) 180km hız ile giden tekeri patlamış bir araba gibi kontrolu kaybettim..

    Çekimlerde tecrübe olması adına 2 arkadaşımı model olarak kullandım..

    Diyafram olarak bırakın 1.8 2.0 gibi deyerleri 2.8'e bile inmem durumunda aşırı patlamalar ile karşı karşıya kaldım..


    Diyafram ve Enstantane öncelikli modlarda ae lock yardımı almama rağmen. Patlamalardan kurtulamadım..

    Manuel pozlamada biraz daha dikkat edebilseydim 1/1000 f4,5-8 aralığı ve 100iso hızı ile pozlama alsaydım belki daha iyi sonuçlar alıcaktım.. Bilirsiniz elinizde 7d gibi bir makine var o anda karizmayı çizdirmeme adına M modda fazla ısrarcı olmadan tekerleği direk olarak otomatik moda çevirdim.

    Örnek vericek olursak Yüksek bir yerdeyiz ve güneş tam olarak tepemizde modelimiz arkasında deniz var.. Siz olsanız bu ekipman ile nasıl ve hangi aralıklarda pozlama yapardınız ?

    Eminim ki konu daha önce bir çok kez tartışılmıştır.. Asıl öyrenmek isteğim tecrübeli kullanıcarın böylesi mekan ve ekipmanlarla hangi teknikleri kullanmaları ve hertürlü teknik bilgiden ziyade nelere dikkat ettikleri..

    Ek olarak henüz parasoley ve filtre vs almadım sanırım bunuda söylemekte fayda var.











  • #2
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı Communication Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cumartesi Pazar evde biraz egzersiz ardından dün öylen 12 civarı dış mekan çekimlerine çıktım..
    Evdeki çekimler beni bi hayli tatmin etti.. Fakat yüksek ışıklı ortamlarda (öğlen 12-1 ) 180km hız ile giden tekeri patlamış bir araba gibi kontrolu kaybettim..
    Çekimlerde tecrübe olması adına 2 arkadaşımı model olarak kullandım..
    Diyafram olarak bırakın 1.8 2.0 gibi deyerleri 2.8'e bile inmem durumunda aşırı patlamalar ile karşı karşıya kaldım..
    Diyafram ve Enstantane öncelikli modlarda ae lock yardımı almama rağmen. Patlamalardan kurtulamadım..
    Manuel pozlamada biraz daha dikkat edebilseydim 1/1000 f4,5-8 aralığı ve 100iso hızı ile pozlama alsaydım belki daha iyi sonuçlar alıcaktım.. Bilirsiniz elinizde 7d gibi bir makine var o anda karizmayı çizdirmeme adına M modda fazla ısrarcı olmadan tekerleği direk olarak otomatik moda çevirdim.
    Örnek vericek olursak Yüksek bir yerdeyiz ve güneş tam olarak tepemizde modelimiz arkasında deniz var.. Siz olsanız bu ekipman ile nasıl ve hangi aralıklarda pozlama yapardınız ?
    Eminim ki konu daha önce bir çok kez tartışılmıştır.. Asıl öyrenmek isteğim tecrübeli kullanıcarın böylesi mekan ve ekipmanlarla hangi teknikleri kullanmaları ve hertürlü teknik bilgiden ziyade nelere dikkat ettikleri..
    Ek olarak henüz parasoley ve filtre vs almadım sanırım bunuda söylemekte fayda var.
    öncelikle çekim saatiniz çekim için en zor saatlerden bir tanesi,

    makineniz (benimki gibi) croplu yani küçük sensörlü bir dslr, dolayısı ile dinamik aralığı düşük bir makine. ff bir gövde olsaydı daha fazla dinamik aralık sunardı. ne gibi bir bağlantısı olduğunu merak edebilirsiniz, şöyle:

    makinelerin minimum ve maksimum dinamik aralıkları vardır, bu dinamik aralıklar haricindeki ışık ve tonlarda renk kaybı yaşanmaya, beyaz ve siyah alanlarda kırpılmalar olmaya başlar. photoshop da veya makine histogramında baktınızda iki yandan ya da bir yandan fotoğrafın renk skalasının taştığını görürsünüz. kırpılmaların olduğu (photoshop histogramında 0 ve 255 olduğu) yerleri kurtarmak çoğunlukla mümkün olmuyor.

    şimdi sizin çekim saatinizde,
    güneş ışığı çok dik açı ile geldiği için ışık alan yerler fazla ışık yansıtacak, gölge alanlar da fazla karanlıkta kalacaktır, dolayısı ile çok fazla bir dinamik aralık olacaktır. bu sadece yüz bölgesinde bile böyle iken arkada bir de deniz var ki aynı ışık şartlarında deniz ve gökyüzü ölçüm aldığınız yüze göre fazla parlak çıkacak büyük ihtimalle de bir sürü kırpılma olacaktır. ortalama (değerlendirmeli) ölçüm yapsanız bu sefer geneli ölçecek ve kara+model az pozlanacaktır. bunun iki yolu var, bracket yaparak +1, 0, -1 üç peşpeşe poz çekip poz birleştirme veya yine aynı braket yaparak hdr (high dinamic range) yapmaktır. bu makinenizin dinamik aralığı yetiştiremediği yerlerde size daha geniş dinamik aralık ölçülerine ulaşmanızı sağlar.











  • #3
    G.emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Göktuğ Emre Gedikli
    Makina:
    5D II
    Üyelik tarihi
    10.January.2011
    Nereden
    İstanbul - Arnavutköy
    Mesajlar
    1,292

    Standart

    Bahsettiğiniz gibi fazlaca ışığın bulunduğu ortamlarda F1.4 gibi açık diyaframlı lensleri 1.4 1.8 gibi değerlerde kullanabilmek için perde hızını 1/4000 e almak gerekebilir.
    Perde hızını arttırarak, yani daha kısa pozlamalar kullanarak F1.4 F1.8 her zaman olmaz belki ama 2.8 3.5 gibi değerlerde kullanabilirsiniz istisnalar dışında
    Parasoley, kadrajınızda olmayan ışık kaynaklarının objektife çapraz olarak girerek konuya ait olmayan, flare etkisi yapmasını önler.
    Filtre olarak böyle yüksek ışıklı bir ortamda açık diyafram kullanmak için ND filtre ihtiyacınızı görür. 2 veya 3 stop yeterli olacaktır.
    Ancak bana kalırsa yüksek diyaframa bu kadar bağlı kalmayın, kimi yerde mekanla beraber kullanın modelinizi F8 gibi diyaframlarda, F1.4 F1.8 gibi değerler ise tabii ki arkaplanı öldürmeniz gereken yerlerde kullanabilirsiniz.

    Sonuçta ışık ve mekan gibi faktörler her zaman değişeceği için standart bir değer söylenemez ama açık diyafram kullanmak için yüksek perde hızı ile en düşük ISO değerini kullanmanız gerektiği kesin










    D90'lı sığınmacı

  • #4
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı G.emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz gibi fazlaca ışığın bulunduğu ortamlarda F1.4 gibi açık diyaframlı lensleri 1.4 1.8 gibi değerlerde kullanabilmek için perde hızını 1/4000 e almak gerekebilir.
    Perde hızını arttırarak, yani daha kısa pozlamalar kullanarak F1.4 F1.8 her zaman olmaz belki ama 2.8 3.5 gibi değerlerde kullanabilirsiniz istisnalar dışında
    Parasoley, kadrajınızda olmayan ışık kaynaklarının objektife çapraz olarak girerek konuya ait olmayan, flare etkisi yapmasını önler.
    Filtre olarak böyle yüksek ışıklı bir ortamda açık diyafram kullanmak için ND filtre ihtiyacınızı görür. 2 veya 3 stop yeterli olacaktır.
    Ancak bana kalırsa yüksek diyaframa bu kadar bağlı kalmayın, kimi yerde mekanla beraber kullanın modelinizi F8 gibi diyaframlarda, F1.4 F1.8 gibi değerler ise tabii ki arkaplanı öldürmeniz gereken yerlerde kullanabilirsiniz.

    Sonuçta ışık ve mekan gibi faktörler her zaman değişeceği için standart bir değer söylenemez ama açık diyafram kullanmak için yüksek perde hızı ile en düşük ISO değerini kullanmanız gerektiği kesin
    Sevgili emre,
    yine de bunun gibi çok fazla dinamik aralık olan çalışmalarda ND filtre de pek işe yaramayacaktır, nd her yeri aynı derecede koyulaştıracağı için yine de parlak-gölge dinamik aralık farkı sensörün başedemeyeceği bir seyirde olabilir. nd sadece 1/8000 gibi bir değer yerine 1/500 gibi değerlere örtücü hızını değiştirir.

    belki bir reflektör veya dolgu ışığı ile gölgeleri kontrol altına alabilirsiniz yukarıda yazdıklarıma ek olarak....











  • #5
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    bırak fotoğraf çekmeyi, dışarı bile çıkma öylen saati, Antalya'da










    daywalker and Coldworld7 like this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #6
    tarikolmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Tarık Ölmez
    Makina:
    Fuji X-T1 | Pentax 645
    Üyelik tarihi
    19.March.2012
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    1,349

    Standart

    Eğer diyafram 2.8 in altında olacak ise ben olsam:
    Av mod ile iso 100, f2.2-f2.8 aralığında başlardım. Entstanteneyi bırakın kendi seçsin. Ama bakın kaçlarda seçiyor, baktınız çok parlak manuele alıp enstanteneyi ve diyaframı birlikte seçebilirsiniz ki zaten hangi değerleri seçtiğine bakıyordunuz av modda iken, bu durumda m mod sizin için problem olmasa gerek.

    Exposure ile de biraz oynayıp birkaç güzel çekim çıkardıktan sonra deneyeceğim ilk şey;
    Yine av moda alıp, exposurı -2 belki daha da fazla azaltıp,
    Varsa harici flaş ile yoksa dahili flaş ile birkaç çekim yapmak olurdu.
    Flaşın gücünüde deneme yanılma ile bulacaksınız artık, muhtemelen -0.3 ya da -0.7 civarlarında olacak

    Bir de tavsiyem, güneşin bol olduğu o saatlerde özellikle daha önceden planlanmış insan ya da bitki böcek vs çekecekseniz bir reflektör edinmeniz.
    5 i 1 arada olanlar var inanılmaz işinize yarar











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #7
    CmrKrky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cemre Karakaya
    Makina:
    iPhone 5S :))
    Üyelik tarihi
    10.November.2011
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    31
    Mesajlar
    555

    Standart

    Geçen Çeşme'de saat 14:00 civarı çekim yapıyordum. 1.8 kullanmam için 1/4000'i gördüğümü hatırlıyorum. ISO hep 100'dü.











  • #8
    G.emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Göktuğ Emre Gedikli
    Makina:
    5D II
    Üyelik tarihi
    10.January.2011
    Nereden
    İstanbul - Arnavutköy
    Mesajlar
    1,292

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili emre,
    yine de bunun gibi çok fazla dinamik aralık olan çalışmalarda ND filtre de pek işe yaramayacaktır, nd her yeri aynı derecede koyulaştıracağı için yine de parlak-gölge dinamik aralık farkı sensörün başedemeyeceği bir seyirde olabilir. nd sadece 1/8000 gibi bir değer yerine 1/500 gibi değerlere örtücü hızını değiştirir.

    belki bir reflektör veya dolgu ışığı ile gölgeleri kontrol altına alabilirsiniz yukarıda yazdıklarıma ek olarak....
    Abi ben pozlama doğru olmuyor diye anladım, dinamik aralık hiç aklıma gelmedi

    Konu sahibi de bölgesel kelimesini kullanmamış, ben yine tereddütte kaldım.
    Patlama dediği için senin dediğin olabilir ama otomatik moda alıp sorunu çözdüyse pozlamadan da kaynaklı olabilir, bi aydınlatsa bizi










    D90'lı sığınmacı

  • #9
    Communication - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet Ali
    Makina:
    Eos 7D
    Üyelik tarihi
    06.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    209

    Standart

    Görüşleriniz için öncelikle teşekkürler..

    şimdi sizin çekim saatinizde,
    güneş ışığı çok dik açı ile geldiği için ışık alan yerler fazla ışık yansıtacak, gölge alanlar da fazla karanlıkta kalacaktır
    En çok sıkıntı yaşadığım noktada tam olarak burası..

    Flashla doldurma yapmak istesem makine en hızlı pozlama değerini 1/250 olarak sabitliyor.. Sanıyorum bu durumda yapıcak birşey yok.. Şayet bu saatte güneş tepede iken yüksek hızda ve reflektörle modelin yüzünü doldurmak problemi çözecek.. Harici flash hiç kullanmadım herhangi bir tecrübeye sahip deyilim o konuda.. Şeyet harici flash böylesi problemlere çözüm olucaksa yanımda reflektör taşıma ihtiyacı duymayacağım gibi reflektörü tutacak adam arayışınada girmeyeceğim











  • #10
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı Communication Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Görüşleriniz için öncelikle teşekkürler..
    En çok sıkıntı yaşadığım noktada tam olarak burası..
    Flashla doldurma yapmak istesem makine en hızlı pozlama değerini 1/250 olarak sabitliyor.. Sanıyorum bu durumda yapıcak birşey yok.. Şayet bu saatte güneş tepede iken yüksek hızda ve reflektörle modelin yüzünü doldurmak problemi çözecek.. Harici flash hiç kullanmadım herhangi bir tecrübeye sahip deyilim o konuda.. Şeyet harici flash böylesi problemlere çözüm olucaksa yanımda reflektör taşıma ihtiyacı duymayacağım gibi reflektörü tutacak adam arayışınada girmeyeceğim
    kaliteli harici flaşlar yüksek hızda patlatma yapabilirler
    onun haricinde reflektör kullanmanız lazım

    ya da bunların haricinde özellikle sabit konular için braket yapıp poz birleştirme yapabilirsiniz











  • #11
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaliteli harici flaşlar yüksek hızda patlatma yapabilirler
    onun haricinde reflektör kullanmanız lazım

    ya da bunların haricinde özellikle sabit konular için braket yapıp poz birleştirme yapabilirsiniz
    yani, konunun ne 7D ile ne de 50 mm,1.4 ile alakası yok. 550D, 18-55 kit lens de olsa sonuç aynı!










    emir35 likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #12
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani, konunun ne 7D ile ne de 50 mm,1.4 ile alakası yok. 550D, 18-55 kit lens de olsa sonuç aynı!
    abi dahili flaşlar 1/60 - 1/250 arası senkron oluyor abi, daha hızlı çekimlere yetişemiyor.
    hele de diyafram 1.4 / 1.8 olursa iso 100 iken bile güneşli havada 1/8000 i bulur ki dahili flaşın yetişmesi mümkün değil. flaş patladığında atı alan üsküdarı çoktan geçmiş olur....











  • #13
    kench - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    T.Ö.K.
    Makina:
    5D Mark III
    Üyelik tarihi
    29.May.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    45
    Mesajlar
    289

    Standart

    Öğle saatlerinde, hele işin içinde deniz varsa 1.4 diyaframda 1/8000 esntantaneleri görmek kaçınılmaz. Hatta o bile yetmez bazı kadrajlarda. Diyarfamı kısmak zaruri olur.

    Fakat bunun yanında dinamik aralık sıkıntısı varsa, polarize filtre de yardımcı olacaktır. Hem enstantane değerlerini makul seviyelere düşürür. Hem de yansıtıcı yüzeylerdeki parlamaları nispeten azaltır. Aydınlık bölgelerde detay kaybı azalır. Bunun örneği polarize ile çekilmiş bulutlu gökyüzü fotoğraflarıdır. Filtresiz çekimde bulutlar beyaz leke gibi çıkarken, polarize ile çekildiğinde bulutların boyutları, girinti çıkıntıları, şekilleri daha detaylı görünür. Aynı duruma karlı dağ fotoğrafları da örnek gösterilebilir. Polarize ile çekilmiş bir karlı yamaçta ayak izleri, yüzey bombeleri, girinti çıkıntılar daha rahat seçilir. Güneşli öğle saatlerinde polarize kullanmanın bir çok faydası vardır aslında. Renkleri de daha canlı hale getirir mesela.

    Bu arada kesinlikle parasoley edinin ve her zaman kullanın. Hele hele UV ya da polarize filtre takmışsanız parasoley kesinlikle bir zarurettir. Çünkü filtre takılmış bir lens, flare'a daha açık hale gelir.











  • #14
    Communication - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet Ali
    Makina:
    Eos 7D
    Üyelik tarihi
    06.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    209

    Standart

    Muadil parasoleyi burada 35-50 tl arası satıyorlar.. Az önce e-Bay'den 2 $'a aldım.. Görüşleriniz için tekrar teşekkür ederim..











  • #15
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    @kench
    Bir bilgiyi duzeltmek isterim. Eger portre vs cekileckse ve yardimci isik kullanilmayacaksa gunesin cok sert oldugu oglen gibi zamanlarda polarize filtreden kacinmak gerekir. Bu zamanlarda acik diyafram kullanilmak isteniyor ve enstantane degeri yetmiyorsa ND filtreler tercih edilmelidir.

    Sebebine gelince;

    C-PL ve PL filtrelerin gecn isigi kalitelerine gore 1 ila 2.5 f-stop dusurdukleri dogrudur. Bu anlamda ND lere benzer sekilde Diyafram, enstantane iliskisine etki etsede polarizenin kontrasti arttirmak gibi bir huyu vardir. Oglen sertlerinde zaten aydinlik ile karanlik isik ile golge arasindaki kontrast yuksekkken birde polarize klenirse cok sert fotograflar elde edilir. Ozel bir amaciniz varda bunuistiyorsaniz tamam problem yok ancak aksi durumda ya yardimci ekipmanla (reflektor, flsh vb) desteklenmeli yada toparlanmasi guc sonuclar ortaya cikacaktir.

    Saygilar











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #16
    kench - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    T.Ö.K.
    Makina:
    5D Mark III
    Üyelik tarihi
    29.May.2012
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    45
    Mesajlar
    289

    Standart

    Alıntı tunapala Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    @kench
    Bir bilgiyi duzeltmek isterim. Eger portre vs cekileckse ve yardimci isik kullanilmayacaksa gunesin cok sert oldugu oglen gibi zamanlarda polarize filtreden kacinmak gerekir. Bu zamanlarda acik diyafram kullanilmak isteniyor ve enstantane degeri yetmiyorsa ND filtreler tercih edilmelidir.

    Sebebine gelince;

    C-PL ve PL filtrelerin gecn isigi kalitelerine gore 1 ila 2.5 f-stop dusurdukleri dogrudur. Bu anlamda ND lere benzer sekilde Diyafram, enstantane iliskisine etki etsede polarizenin kontrasti arttirmak gibi bir huyu vardir. Oglen sertlerinde zaten aydinlik ile karanlik isik ile golge arasindaki kontrast yuksekkken birde polarize klenirse cok sert fotograflar elde edilir. Ozel bir amaciniz varda bunuistiyorsaniz tamam problem yok ancak aksi durumda ya yardimci ekipmanla (reflektor, flsh vb) desteklenmeli yada toparlanmasi guc sonuclar ortaya cikacaktir.

    Saygilar
    Haklısınız. Zaten portre çekimlerinde polarize filtre kullanmak yüzlerdeki "highlight"ları yok etmesi sebebiyle de çok tercih sebebi değildir. Zaten en başında öğlen saatleri portre çekmek için en uygunsuz saatler. Dediğiniz gibi, arzu edilen efekt sert kontrastlar değilse.. Fakat konu içinde genel olarak fazla aydınlık kısımlardaki dynamic range/dinamik aralık sıkıntısı üzerinde durulduğu için polarizeyi önerdim. Belki konuyu açan arkadaşın anlatmak istediği kadrajları, yaşadığı sorunun tam olarak ne olduğunu yanlış anlamış da olabilirim. Bunun dışında söylediklerinize tamamen katılıyorum.










    "Biz, kendisini inceleyen Evren'iz. Burada olma nedenimiz bu."
    - Carl Sagan

  • #17
    Communication - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet Ali
    Makina:
    Eos 7D
    Üyelik tarihi
    06.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    209

    Standart

    Farklı konu açmadan buradan yine sorayım arkadaşlar.. 50mm 1.4 ile gece çekimlerinde zaman zaman netleme sorunu yaşıyorumm.. Ben netliyorumda düşük shooterde elimmi titriyor onuda çözebilmiş değilim.. Tecrübe ile sabitleyen arkadaşlar.. Bu duruma ne diyorsunuz ? IS özelliği olmadıgı için sağlam bir tutuşmu gerekiyor ? Yoksa gece 1.8 2.8 aralıklarda çekim yapmak bu objektifte becerimi istiyor ? Nokta Af ve Degerlendirmeli ölçüm kullanıyorum genelde.











  • #18
    tarikolmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Tarık Ölmez
    Makina:
    Fuji X-T1 | Pentax 645
    Üyelik tarihi
    19.March.2012
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    1,349

    Standart

    50mm f1.4 gece sorun yaşamadığım tek lensdi diyebilirim
    Ben şöyle yapıyordum;
    Manuelde çekerdim her zaman.Min 60 enstantede, baktım ışık şartları iyi 100 enstantedenye kadar gidiyordum. 60 enstantede yetmiyorsa iso artırıyordum.
    Diyafram ise ne istediğinize bağlı olarak değişiyor tabi.
    Spot ölçüm kullanıyordum. Deneme yanılma yöntemi ile doğru ışığı buluyordum sonunda.

    Yazdığınızdan anladığım enstanteniz muhtemelen 1\15 civarlarına iniyor dolayısı ile kalp atışından bile olsa titreme oluyor ve netleme problemi doğuyor.
    Dediklerimi bir deneyin isterseniz.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #19
    naturalminer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    strider
    Makina:
    EOS 6D
    Üyelik tarihi
    03.February.2012
    Nereden
    Freiburg
    Yaş
    40
    Mesajlar
    1,636

    Standart

    Bu iki ekipmana sahibim. Hersyeden once f1.4 yerine en az1.8 kullanilmalidir. Keskinlik o noktada iyilesiyor. Ote yandan gece 1/15 e kadar inebilyiorum. Size tavsiyem isoyu 800e kadar cikarin. 1/15 yapin ve hizli seri cekim moduna alin.diyaframi da uygun bi noktaya cekin. Hizli cekim ile saniyede 5 kareye kadar cikabilirsiniz. Karelerden biri net olacaktir. Ellerim normalde 1/20 ye kadar iniyor hatta 15 de bile cekebilyior. Ama elleriniz titriyorsa 1/30 a dusurup isoyu 1000 yapabilirsiniz. Olusacak noise genelde dfine ile giderilecek kadar az olacaktir. Lensinize guvenin. Makinede cidden iyi. İsosu 5dgibi harika degil ama hizli seri cekim ile bu acik kapatiliyor. 550d de bu kadar hiz olmadigindan 7d nin avantajini kullanin. İyi cekimler











  • #20
    Communication - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mehmet Ali
    Makina:
    Eos 7D
    Üyelik tarihi
    06.October.2010
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    209

    Standart

    Doğrudur fakat kastım otomatik netleme.. Her ne kadar manuel odaklama zahmetli ve pratiğe baglı olsa,vizörden manuel netlemeyi ne kadar görebiliriz ki.. Heleki gece ise..

    1/15 gibi bir değere inmiyorum. Akşam loş ortamlı cafelerde ve resturantlarda diyelim veya sokakta portre çekimlerinde odaklama sorunu yaşıyorum..











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •